Datos Identificativos 2016/17
Asignatura (*) Electrónica e Sist. Electrónicos do Buque Código 631G02356
Titulación
Grao en Tecnoloxías Mariñas
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Grao 2º cuadrimestre
Terceiro Obrigatoria 6
Idioma
Castelán
Galego
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Electrónica e Sistemas
Coordinación
Novo Vidal, Maria Elena
Correo electrónico
e.novo@udc.es
Profesorado
Novo Vidal, Maria Elena
Quintía Vidal, Pablo
Correo electrónico
e.novo@udc.es
pablo.quintia@udc.es
Web
Descrición xeral

Competencias do título
Código Competencias do título
A14 CE14 - Avaliación cualitativa e cuantitativa de datos e resultados, así como a representación e interpretación matemáticas de resultados obtidos experimentalmente.
A17 CE17 - Modelizar situacións e resolver problemas con técnicas ou ferramentas físico-matemáticas.
A18 CE18 - Redacción e interpretación de documentación técnica.
A47 CE32 - Utilizar as ferramentas manuais e o equipo de medida e proba eléctrico e electrónico para a detección de avarías e as operacións de mantemento e reparación.
B2 CT2 - Resolver problemas de forma efectiva.
B4 CT4 - Traballar de forma autónoma con iniciativa.
B5 CT5 - Traballar de forma colaboradora.
B8 CT8 - Versatilidade.
B9 CT9 - Capacidade para a aprendizaxe de novos métodos e teorías, que lle doten dunha gran versatilidade para adaptarse a novas situacións.
C3 C3 - Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.
C6 C6 - Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.
C9 CB1 - Demostrar que posúen e comprenden coñecementos na área de estudo que parte da base da educación secundaria xeneral, e que inclúe coñecementos procedentes da vanguardia do seu campo de estudo
C13 CB5 - Ter desenvolvido aquelas habilidades de aprendizaxe necesarias para emprender estudos posteriores con un alto grao de autonomía.

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
Adquirir os conceptos físicos fundamentais ligados aos sistemas de control da sala de máquinas dun buque: circuítos eléctricos e electrónicos A14
A17
A18
A47
B2
B4
B5
B9
C3
C6
C9
C13
Coñecementos de características de dispositivos semicondutores básicos. A14
A17
A18
A47
B2
B4
B5
B9
C3
C6
C9
C13
Aplicacións prácticas de dispositivos de estado sólido, e de circuítos integrados analóxicos e dixitais. A14
A17
A18
A47
B2
B4
B5
B8
B9
C3
C6
C9
C13

Contidos
Temas Subtemas
TEMA 1. SEMICONDUTORES 1.1. Semicondutor intrínseco
1.2. Semicondutor extrínseco
1.3. Correntes nun semicondutor
TEMA 2. O DÍODO. CIRCUÍTOS CON DÍODOS. 2.1. Unión PN
2.2. Característica V-I dun díodo
2.3. Díodos zéner
2.4. Díodos LED
2.5. Modelo lineal do díodo
2.6. Análise de circuítos
TEMA 3. CIRCUÍTOS CON DÍODOS: RECTIFICADORES. 3.1. Rectificador de media onda.
3.2. Rectificador de onda completa.
3.3. Ponte rectificadora.
TEMA 4. O TRANSISTOR BIPOLAR. CIRCUÍTOS CON TRANSISTORES BJT. 4.1. Compoñentes da corrente dun transistor.
4.2. Características V-I en emisor común.
4.3. Rexións de funcionamento e valores límite.
4.4. Análise de circuítos.
TEMA 5. O TRANSISTOR UNIPOLAR. CIRCUÍTOS CON TRANSISTORES UNIPOLARES. 5.1. Transistores de efecto de campo: JFET, MOSFET.
5.2. Características V-I dos transistores de efecto de campo.
5.3. Análise de circuítos con transistores de efecto de campo.
TEMA 6. DISPOSITIVOS DE POTENCIA. 6.1. Dispositivos de potencia.
6.2. Tiristores.
6.3. Triac.
6.4. Regulación de potencia.
6.5. Análise de circuítos.
TEMA 7. O AMPLIFICADOR OPERACIONAL. APLICACIÓNS LINEAIS E NON LINEAIS. 7.1. Conceptos básicos de amplificación.
7.2. O amplificador operacional.
7.3. Aplicacións lineais.
7.4. Aplicacións non lineais.
7.5. Análise de circuítos.
TEMA 8. PORTAS LÓXICAS. FAMILIAS LÓXICAS. 8.1. Circuítos dixitais.
8.2. Portas lóxicas.
8.3. Familias lóxicas: DTL, TTL e CMOS.
8.4. Análise de circuítos.
TEMA 9. LÓXICA SECUENCIAL. LÓXICA COMBINACIONAL. 9.1. Sistemas secuenciais.
9.2. Biestables S-R, J-K, D e T.
9.3. Rexistros.
9.4. Contadores.
9.5. Circuítos combinacionales.
PRÁCTICAS DE LABORATORIO PRÁCTICA 1: MANEXO DE EQUIPOS
1.1. Fonte de alimentación, polímetro, xerador de funcións e osciloscopio
1.2. Medida de resistencias
1.3. Medida de tensións e correntes en continua e en alterna
SESIONES DE RESOLUCIÓN DE PROBLEMAS Y TUTORÍAS EN GRUPO SESIÓN 1: Análise de circuítos con díodos: Modelo lineal do díodo.
SESIÓN 2: Análise de circuítos con díodos: Rectificadores.
SESIÓN 3: Análise de circuítos con transistores bipolares.
SESIÓN 4: Análise de circuítos con transistores bipolares.
SESIÓN 5: Análise de circuítos con transistores unipolares.
SESIÓN 6: Análise de circuítos con dispositivos de potencia.
SESIÓN 7: Análise de circuítos con dispositivos de potencia.
SESIÓN 8: Análise de circuítos con amplificadores operacionais.
PRÁCTICAS A TRAVÉS DE TIC PRÁCTICA 2: CIRCUITOS RECTIFICADORES
2.0. Característica V-I dun diodo
2.1. Circuitos rectificadores de media onda
2.2. Circuitos rectificadores de onda completa. Filtro de condensador

PRÁCTICA 3: TRANSISTOR BIPOLAR E UNIPOLAR MOSFET
3.1. Curvas características de entrada e saída do transistor bipolar en emisor común
3.2. Curvas características de saída e de transferencia do transistor unipolar MOSFET en fonte común

PRÁCTICA 4: DISPOSITIVOS DE POTENCIA
4.1. Curva de operación do tiristor
4.2. Circuitos con tiristores: Rectificador controlado de media onda

PRÁCTICA 5: AMPLIFICADOR OPERACIONAL
5.1. Amplificador inversor e non inversor
5.2. Análise da resposta en frecuencia
5.3. Comparador en bucle aberto e comparador con histéresis

PRÁCTICA 6: INVERSOR CMOS
6.1. Funcionamiento do inversor CMOS
6.2. Característica de transferencia


Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Proba mixta A14 A17 A18 B2 C6 C9 3 0 3
Solución de problemas A14 A17 A18 B2 B4 B8 C6 C9 8 16 24
Prácticas a través de TIC A47 B4 C6 C3 12 24 36
Prácticas de laboratorio A47 A14 B2 B5 B9 C6 4 6 10
Sesión maxistral A14 A17 A18 B2 B9 C6 C13 24 48 72
Proba de resposta breve A47 C6 2 0 2
 
Atención personalizada 3 0 3
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Proba mixta Proba escrita sobre os contidos do curso polo profesor de teoría.
Solución de problemas Formulación e resolución de problemas relacionados cos contidos da materia.
Prácticas a través de TIC Os alumnos realizarán unha serie de prácticas en PC utilizando o software de simulación de circuitos electrónicos PSPICE.
Prácticas de laboratorio Os alumnos realizarán unha serie de prácticas no Laboratorio de Electrónica traballando cunha placa de demostración.
Sesión maxistral Exposición didáctica, usando diapositivas e lousa, dos contidos teóricos da materia.
Proba de resposta breve Proba obxectiva de resposta curta para avaliación dos contidos desenvolvidos nas sesións prácticas de laboratorio e das habilidades adquiridas polo alumno no manexo da instrumentación electrónica.

Atención personalizada
Metodoloxías
Prácticas a través de TIC
Prácticas de laboratorio
Sesión maxistral
Solución de problemas
Descrición
Sesión maxistral: Atender e resolver dúbidas do alumnado en relación á materia teórica exposta nas sesións maxistrais.

Solución de problemas: Atender e resolver dúbidas do alumnado en relación aos problemas resoltos ou formulados polo profesor nas clases de resolución de exercicios.

Prácticas a través de TIC: Atender e resolver dúbidas do alumnado en relación ás prácticas propostas ou realizadas a través de TIC.

Prácticas de laboratorio: Atender e resolver dúbidas do alumnado en relación ás prácticas propostas ou realizadas no laboratorio.

Atención personalizada: En relación ás clases de teoría e de resolución de problemas, usaranse preferentemente horas de titoría de forma individualizada.
En relación ás clases prácticas, usaranse preferentemente horas de titoría de forma individualizada, correo electrónico, ou os espazos de comunicación da ferramenta Moodle.

Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Prácticas a través de TIC A47 B4 C6 C3 Realización de actividades de carácter práctico co simulador PSPICE. Valorarase tanto o bo funcionamento do circuito final coma o seu razoamento ante posibles preguntas realizadas polo profesor durante as sesións de prácticas. 4
Prácticas de laboratorio A47 A14 B2 B5 B9 C6 Realización de actividades de carácter práctico cunha placa de demostración. Valorarase tanto o bo funcionamento do circuito final coma o seu razoamento ante posibles preguntas realizadas polo profesor durante as sesións de prácticas. 2
Proba mixta A14 A17 A18 B2 C6 C9 Consistirá nunha proba escrita de teoría e resolución de problemas sobre os contidos da materia e na que se valora a comprensión destes e a súa aplicación á resolución de problemas.
Poderase valorar positivamente a participación do alumno nos exercicios e os traballos propostos polo profesor ao longo do curso nas sesións maxistrais e de resolución de problemas.
80
Proba de resposta breve A47 C6 Consistirá nunha proba escrita de resposta breve sobre os contidos explicados nas sesións prácticas, e na que se valorará non só a comprensión destes, senón a capacidade do alumno para establecer xuízos críticos e a súa habilidade para o manexo da instrumentación de laboratorio. 14
 
Observacións avaliación
<p>A avaliación dos contidos impartidos nas clases maxistrais e
de resolución de problemas da materia representa un 80% da nota global. A
avaliación das prácticas de laboratorio e a través de TIC é o 20%
restante.</p><p>Para aprobar a materia esixirase:</p><p>1) Proba
mixta: Proba escrita sobre os contidos impartidos nas clases maxistrais e
de resolución de problemas: ter un mínimo de 3,8 puntos sobre 8.</p><p>O alumno debe demostrar nesta proba un coñecemento básico de todo o contenio da materia.</p><p>Opcionalmente pódense entregar traballos realizados de forma autónoma polo alumno e propostos polo profesor de teoría.</p><p>Poderase valorar positivamente a participación do alumno nos exercicios e
os traballos propostos polo profesor ao longo do curso nas sesións
maxistrais e de resolución de problemas.</p><p>Para aprobar a materia deberá chegarse ao 4 sobre 8 na nota final correspondente ás partes de teoría e problemas da materia.</p><p>2) Ter un mínimo de 1 punto na suma das notas obtidas nas prácticas de laboratorio e TIC e no exame de prácticas.</p><p>Se na proba mixta non se obtivo o 3,8 mínimo, para calcular a nota final a nota de prácticas dividirase por dous.</p><p>Os criterios de avaliación considerados nos cadros A-III/1 e A-III/2 do Código STCW e as súas emendas relacionados con esta materia teranse en conta á hora de deseñar e realizar a avaliación.</p>

Fontes de información
Bibliografía básica Jacob Millman y Arvin Grabel (1995). Microelectrónica. Ed. Hispano Europea. 6ª Edición.
Mª Elena Novo Vidal (2016). Copia de las diapositivas de la asignatura con problemas resueltos. Reprografía
José Luis Calvo Rolle (2003). Edición y simulación de circuitos con Orcad. Ed. Ra-Ma
Robert L. Boylestad y Louis Nashelsky (2009). Electrónica: Teoría de circuitos y dispositivos electrónicos. . Ed. Prentice Hall. 10ª Edición
Roy W. Goody (2002). Orcad PSpice para Windows, Vol. II: Dispositivos, circuitos y amplificadores operacionales. Ed. Prentice Hall
Pablo Quintía Vidal (2015 ). Prácticas de laboratorio y simulador. Moodle: https://moodle.udc.es
Albert Malvino y David J. Bates (2010). Principios de Electrónica.. Ed. McGraw Hill. 7ª Edición.

Bibliografía complementaria Jacob Millman y Christos C.Halkias (1982). Dispositivos y circuitos electrónicos. Ed. Pirámide. 10ª Edición.
F. Aldana Mayor y otros (1976). Electróncia I. Publicaciones E.T.S.I. Industriales Madrid
Jacob Millman y Christos C.Halkias (1984). Electrónica integrada: Circuitos y sistemas analógicos y digitales. Ed. Hispano Europea. 6ª Edición.
Jacob Millman (1986). Microelectrónica. Circuitos y sistemas analógicos y digitales. Ed. Hispano Europea. 3ª Edición.
Albert Paul Malvino (2000). Principios de electrónica. Ed. McGraw Hill. 6ª Edición.


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente
Matemáticas 1/631G02151
Física I/631G02153
Informática/631G02154
Matemáticas II/631G02156
Física II/631G02158
Electrotecnia. Máquinas Eléctricas e Sistemas Eléctricos do Buque/631G02253

Materias que se recomenda cursar simultaneamente
Matemáticas III/631G02260
Fundamentos de Regulación e Control/631G02257

Materias que continúan o temario
Sistemas Electrónicos de Adquisición de Datos/631G02512
Sistemas Electrónicos de Comunicacións e Axuda á Navegación/631G02457
Electrónica Dixital/631G02364
Electrónica Analóxica e de Potencia/631G02363
Redes e Comunicacións/631G02366

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías