Datos Identificativos 2022/23
Asignatura (*) Máquinas Térmicas Mariñas Código 631G02361
Titulación
Grao en Tecnoloxías Mariñas
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Grao 1º cuadrimestre
Terceiro Optativa 6
Idioma
Castelán
Galego
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Ciencias da Navegación e Enxeñaría Mariña
Coordinación
Arias Fernández, Ignacio
Correo electrónico
ignacio.arias@udc.es
Profesorado
Arias Fernández, Ignacio
Correo electrónico
ignacio.arias@udc.es
Web http://https://estudos.udc.es/es/subject/631G02V02/631G02361/2021
Descrición xeral Tendo en conta que se trata dunha materia troncal preténdese que o/a alumno/a adquira os coñecementos teóricos e prácticos necesarios e suficientes, conducentes á obtención do título académico que pretende; e no exercicio da súa profesión, poida resolver cantas cuestións preséntenselle no campo das máquinas térmicas mariñas.

Competencias do título
Código Competencias do título
A1 CE1 - Capacidade para a realización de inspeccións, medicións, valoracións, taxacións, peritacións, estudos, informes, planos de labores e certificacións nas instalacións do ámbito da súa especialidade.
A11 CE11 - Observar prácticas de seguridade no traballo, no ámbito da súa especialidade.
A17 CE17 - Modelizar situacións e resolver problemas con técnicas ou ferramentas físico-matemáticas.
A18 CE18 - Redacción e interpretación de documentación técnica.
A69 CE59 - Manter e reparar os sistemas de control automático da máquina propulsora principal e das máquinas auxiliares
B2 CT2 - Resolver problemas de forma efectiva.
B4 CT4 - Traballar de forma autónoma con iniciativa.
B5 CT5 - Traballar de forma colaboradora.
B10 CT10 - Comunicar por escrito e oralmente os coñecementos procedentes da linguaxe científica.
B11 CT11 - Capacidade para resolver problemas con iniciativa, toma de decisións, creatividade, razoamento crítico e de comunicar e transmitir coñecementos habilidades e destrezas.
C3 C3 - Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.
C6 C6 - Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.
C8 C8 - Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.
C10 CB2 - Aplicar os coñecementos no seu traballo ou vocación dunha forma profesional e poseer competencias demostrables por medio da elaboración e defensa de argumentos e resolución de problemas dentro da área dos seus estudos
C12 CB4 - Poder transmitir información, ideas, problemas e solucións a un público tanto especializado como non especializado.
C13 CB5 - Ter desenvolvido aquelas habilidades de aprendizaxe necesarias para emprender estudos posteriores con un alto grao de autonomía.

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
Realizar balances enerxéticos de máquinas térmicas, e tomar decisións desde o punto de vista da optimización enerxética. A1
A11
A17
A18
B2
B4
B5
B10
B11
C3
C6
C8
C10
C12
C13
Operación, reparación e mantemento das máquinas térmicas, e os equipos auxiliares das mesmas. A1
A11
A18
B2
B11
C3
C6
C10
C12
Cálculo dos compoñentes que interveñen nas instalacións das máquinas térmicas. A1
A17
B2
B11
C3
C8
Supervisión, interpretación e diagnóstico das variables que interveñen no funcionamento das máquinas térmicas. A1
A18
A69
B2
B11
C3
C6
C8
C13

Contidos
Temas Subtemas
1. Fundamentos das máquinas térmicas - Clasificación
- Evolución cronolóxica
- Campos e aplicacións de máquinas térmicas
- Máquinas reversibles
2. Impacto ambiental das máquinas térmicas - Fontes de contaminación nos motores
- Análise dos gases de escape
- Control de emisións
- Sistemas anticontaminación en motores alternativos
3. Instrumentación implementada nas máquinas térmicas - Xeneralidades
- Transmisores
- Medicións de presión, caudal, nivel e temperatura
- Outras variables
- Regulación automática
- Calibración do instrumento
5. Motores de combustión interna alternativos - Fundamentos
- Ciclos teóricos e reais
- Clasificación
- Compoñentes: pezas fixas e móbiles
6. Turbinas de gas industriais
- Introdución
- Ciclos termodinámicos
- Curvas características
- Cámaras de combustión
- Refrixeración dos álabes
- Componentes das turbinas de gas
- Aplicacións
9. Buques GNL / GLP - Introdución
- Principais características.
- Relicación a bordo de buques GLP
- Relicación a bordo de buques GNL
7. Ciclos combinados. - Introducción
- Tipos de ciclos combinados
- Ciclos combinados con varios niveis de presió
- Caldeiras de recuperación
- Parámetros principais
- Rendementos
8. Instalacións frigoríficas a bordo
- Introdución.
- Uso do frío: sectores e aplicación a bordo de buques
- Cálculo de cargas térmicas
- Estudo de diferentes tipos de instalacións

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Proba obxectiva A11 A17 B2 B4 B10 C3 C10 C12 4 0 4
Estudo de casos A1 B5 B11 7 28 35
Solución de problemas A11 B4 C3 C10 14 49 63
Sesión maxistral A1 A18 A69 C6 C8 C13 21 21 42
 
Atención personalizada 6 0 6
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Proba obxectiva Realizaranse probas escritas, que constarán de cuestións teóricas e prácticas.
Estudo de casos Levarase a cabo estudos de casos reais relacionados cos procesos obxecto da materia a estudar. Farase unha posta en común dos estudos realizados e a discusión das distintas solucións adoptadas ao problema determinado.
Solución de problemas Propoñeranse e resolverán unha serie de problemas referidos aos contidos da materia tratada, e orientados no posible a casos reais.
Sesión maxistral Realizarase a explicación detallada dos contidos da materia distribuídos en temas. O alumno contará con material bibliográfico de apoio do tema en cada sesión maxistral. Fomentarase a participación do alumno en clase, a través de comentarios que trayen de relacionar os contidos eóricos coa experiencia real.

Atención personalizada
Metodoloxías
Proba obxectiva
Solución de problemas
Estudo de casos
Sesión maxistral
Descrición
Trátase de orientar ao alumno nas custións relativas á materia impartida e que resulten de especial dificulade para a súa comprensión e aplicación a casos prácticos. Inclúense ademais as revisións de exames. As canles de comunicación, serán a través do Moodle, correo electrónico e as tutorias individualizadas que se desenvolverán durante o horario sinalado para cada curso académico.

Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Proba obxectiva A11 A17 B2 B4 B10 C3 C10 C12 Valorarase o grao de coñecemento adquirido sobre a materia, tanto da parte teórica como dos coñecementos prácticos. 70
Solución de problemas A11 B4 C3 C10 Valorarase a participación na resolución de problemas, así como a exposición dos resultados dos mesmos. 15
Estudo de casos A1 B5 B11 Valorarase as solucións achegadas ao estudio de casos propostos, a orixinalidade das mesmas, e a súa exposición e defensa. 15
 
Observacións avaliación

Os criterios de avaliación contemplados no cadro A-III/2 do Código STCW, e recollido no sistema de garantía de calidade, teránse en conta na hora de diseñar e realizar a avaliación.

O alumnado con recoñecemento de dedicación a tempo parcial e dispensa académica de exención de asistencia, segundo establece a "NORMA QUE REGULA O RÉXIME DE DEDICACIÓN Aos ESTUDANTES DE GRAO NA UDC ( Arts. 2.3; 3. b; 4.3; 7.5) (04/05/2017):

Traballos tutelados pasan a computar un 30 %.

Proba obxectiva pasa a computar un 70 %.

*Observacións de avaliación:

Mantéñense os mesmos requisitos na 2ª avaliación, computándose a asistencia tanto presencial como non presencial si é o caso (segundo a listaxe de asistencia descargada desde Teams).

Para o alumnado con recoñecemento de dedicación a tempo parcial e dispensa académica de exención de asistencia, a cualificación obtida nas actividades asociadas ao sistema personalizado de titorías corresponderase coa avaliación da metodoloxía de traballos tutelados e probas obxectivas, cunha ponderación do 40 e o 60 %, respectivamente.


Fontes de información
Bibliografía básica Santiago Sabugal García (2006). Centrales Térmicas de Ciclo Combinado. Ed. Díaz de Santos
R. W. Haywood (2000). Ciclos termodinámicos de potencia y refrigeración. México. Ed. LIMUSA, S.A
José M. Sala Lizarraga (1999). Cogeneración. Bilbao. Servic. Edit. de la Unuversidad del Pais Vasco
Rolf Kehlofer (2009). Combined-Cycle Gas & Steam Turbine Power Plants. Tulsa, Oklahoma. PennWell
J. H. Horlock (2002). Combiner Power Plants. Malabar, Florida. Krieger Publishing Company
Consuelo Sánchez Naranjo (2010). Tecnología de las centrales termoeléctricas convencionales. Madrid. Librería UNED
Mariano Muñoz Rodríguez (1999). Turbomáquinas Térmicas. Zaragoza. Ed. PRENSAS UNIVERSITARIAS DE ZARAGOZA
Manuel Muñoz Torralbo (2001). Turbomáquinas Térmicas. Madrid. Sec. public. ETS Ingenieros Industriale
Claudio Mataix (2000). Turbomáquinas Térmicas. Madrid. DOSSAT

Bibliografía complementaria Mario Villares Martín (2003). Cogeneración. Madrid. Fundación Confemetal


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente
Instalaciones Marítimas e Propulsores/631G02354
Termodinámica e Termotecnia/631G02254
Motores de Combustión Interna/631G02351
Turbinas de Vapor e Gas/631G02352
Transferencia de Calor e Xeradores de Vapor/631G02353

Materias que se recomenda cursar simultaneamente
Instalacións Marítimas II/631G02359

Materias que continúan o temario

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías