Identifying Data 2022/23
Subject (*) Electrical Machinery On Board Code 631G02365
Study programme
Grao en Tecnoloxías Mariñas
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Graduate 1st four-month period
Third Optional 6
Language
Spanish
Galician
Teaching method Hybrid
Prerequisites
Department Ciencias da Navegación e Enxeñaría Mariña
Enxeñaría Industrial
Coordinador
Chouza Gestoso, Jesus Diego
E-mail
jesus.chouza@udc.es
Lecturers
Chouza Gestoso, Jesus Diego
Romero Gomez, Javier
E-mail
jesus.chouza@udc.es
j.romero.gomez@udc.es
Web http://campusvirtual.udc.gal/login/index.php
General description Preténdese que o alumno coñeza as máquinas eléctricas , os seus principios de funcionamento e aplicacións navais, os fenómenos físicos que se producen. Coñecer os seus modos de operación en réxime permanente, os diagramas fasoriales, circuítos equivalentes e curvas características. Ser capaz de seleccionar a máquina eléctrica máis adecuada para unhas aplicacións e contornas concretas.

Study programme competencies
Code Study programme competences
A1 CE1 - Capacidade para a realización de inspeccións, medicións, valoracións, taxacións, peritacións, estudos, informes, planos de labores e certificacións nas instalacións do ámbito da súa especialidade.
A2 CE2 - Capacidade para a dirección, organización e operación das actividades obxecto das instalacións marítimas no ámbito da súa especialidade.
A3 CE3 - Capacidade para o manexo de especificacións, regulamentos e normas de obrigado cumprimento.
A4 CE4 - Capacidade de analizar e valorar o impacto social e ambiental das solucións técnicas, así como a prevención de riscos laborais no ámbito da súa especialidade.
A7 CE7 - Capacidade para a operación e posta en marcha de novas instalacións ou que teñan por obxecto a construción, reforma, reparación, conservación, instalación, montaxe ou explotación, realización de medicións, cálculos, valoracións, taxacións, peritacións, estudos, informes, e outros traballos análogos de instalacións enerxéticas e industriais mariñas, nos seus respectivos casos, tanto con carácter principal como accesorio, sempre que quede comprendido pola súa natureza e característica na técnica propia da titulación, dentro do ámbito da súa especialidade, é dicir, operación e explotación.
A11 CE11 - Observar prácticas de seguridade no traballo, no ámbito da súa especialidade.
A13 CE13 - Levar a cabo automatizacións de procesos e instalacións marítimas.
A14 CE14 - Avaliación cualitativa e cuantitativa de datos e resultados, así como a representación e interpretación matemáticas de resultados obtidos experimentalmente.
A17 CE17 - Modelizar situacións e resolver problemas con técnicas ou ferramentas físico-matemáticas.
A18 CE18 - Redacción e interpretación de documentación técnica.
A20 CE20 - Ser capaz de identificar, analizar e aplicar os coñecementos adquiridos nas distintas materias do Grao, a unha situación determinada formulando a solución técnica máis axeitada dende o punto de vista económico, ambiental e de seguridade.
A21 CE37 - Capacidad para ejercer como Oficial de Máquinas de la Marina Mercante, una vez superados los requisitos exigidos por la Administración Marítima.
A23 CE39 - Capacidade para a realización das actividades inspectoras relacionadas co cumprimento dos convenios internacionais de obrigado cumprimento, en todo o referido a buques en servizo, sempre que se circunscriban ao ámbito Da súa especialidade.
A30 CE42 - Operar, reparar, manter, reformar, optimizar a nivel operacional as instalacións industriais relacionadas coa enxeñaría mariña, como motores alternativos de combustión interna e subsistemas; turbinas de vapor, caldeiras e subsistemas asociados; ciclos combinados; propulsión eléctrica e propulsión con turbinas de gas; equipos eléctricos, electrónicos, e de regulación e control do buque; as instalacións auxiliares do buque, tales como instalacións frigoríficas, sistemas de goberno, instalacións de aire acondicionado, plantas potabilizadoras, separadores de sentinas, grupos electróxenos, etc.
A39 CE46 - Operar alternadores, xeradores e sistemas de control.
A47 CE32 - Utilizar as ferramentas manuais e o equipo de medida e proba eléctrico e electrónico para a detección de avarías e as operacións de mantemento e reparación.
A51 Comprender as ordes e facerse entender en relación coas tarefas da súa competencia.
A54 Operar, reparar, manter e optimizar a nivel operacional as instalacións industriais relacionadas coa enxeñaría mariña, como motores alternativos de combustión interna e subsistemas; turbinas de vapor e de gas, caldeiras e subsistemas asociados; ciclos combinados; equipos eléctricos, electrónicos, e de regulación e control; as instalacións auxiliares, tales como instalacións frigoríficas, instalacións de aire acondicionado, plantas potabilizadoras, grupos electróxenos, etc.
A55 Coñecer o balance enerxético xeral, incluíndo o balance termo-eléctrico, así como a xestión eficiente da enerxía respectando o medio.
A63 CE53 - Supervisar o funcionamento dos sistemas eléctricos, electrónicos e de control
A65 CE55 - Facer funcionar os sistemas xeneradores e os sistemas de distribución
A68 CE58 - Manter e reparar o equipo eléctrico e electrónico
A69 CE59 - Manter e reparar os sistemas de control automático da máquina propulsora principal e das máquinas auxiliares
A71 CE61 - Manter e reparar os sistemas eléctricos, electrónicos e automáticos de control da maquinaria de cuberta e do equipo de manipulación da carga
A72 CE62 - Manter e reparar os sistemas de control e seguridade do equipo de fonda
B2 CT2 - Resolver problemas de forma efectiva.
B4 CT4 - Traballar de forma autónoma con iniciativa.
B5 CT5 - Traballar de forma colaboradora.
B7 CT7 - Capacidade para interpretar, seleccionar e valorar conceptos adquiridos noutras disciplinas do ámbito marítimo, mediante fundamentos físico-matemáticos.
B9 CT9 - Capacidade para a aprendizaxe de novos métodos e teorías, que lle doten dunha gran versatilidade para adaptarse a novas situacións.
B10 CT10 - Comunicar por escrito e oralmente os coñecementos procedentes da linguaxe científica.
B11 CT11 - Capacidade para resolver problemas con iniciativa, toma de decisións, creatividade, razoamento crítico e de comunicar e transmitir coñecementos habilidades e destrezas.
C1 C1 - Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma.
C3 C3 - Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.
C4 C4 - Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común.
C6 C6 - Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.
C7 C7 - Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida.
C8 C8 - Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.
C9 CB1 - Demostrar que posúen e comprenden coñecementos na área de estudo que parte da base da educación secundaria xeneral, e que inclúe coñecementos procedentes da vanguardia do seu campo de estudo
C10 CB2 - Aplicar os coñecementos no seu traballo ou vocación dunha forma profesional e poseer competencias demostrables por medio da elaboración e defensa de argumentos e resolución de problemas dentro da área dos seus estudos
C11 CB3 - Ter a capacidade de reunir e interpretar datos relevantes para emitir xuicios que inclúan unha reflexión sobre temas relevantes de índole social, científica ou ética
C12 CB4 - Poder transmitir información, ideas, problemas e solucións a un público tanto especializado como non especializado.
C13 CB5 - Ter desenvolvido aquelas habilidades de aprendizaxe necesarias para emprender estudos posteriores con un alto grao de autonomía.

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
Understand the formation of the magnetic field in electrical machines that are mounted on board ships. Ability to solve the magnetic circuits by applying the simplifications provided. Ability to understand the equivalent electric circuits of the ship's electric machines. Ability to obtain characteristic curves using spreadsheets Ability to choose, within the available range, the most appropriate electric machine for a specific naval application Ability to manage the maintenance operations of naval electric machines A1
A2
A3
A4
A7
A11
A13
A14
A17
A18
A20
A21
A23
A30
A39
A47
A51
A54
A55
A63
A65
A68
A69
A71
A72
B2
B4
B5
B7
B9
B10
B11
C1
C3
C4
C6
C7
C8
C9
C10
C11
C12
C13

Contents
Topic Sub-topic
General principles of electrical machines Basics items. Losses and heating. Rated power. Types of service. Operation in special conditions. Performance. F.m.m. and magnetic field in the air gap. Induced voltage. Electromagnetic torque. Types of machines. Maintenance.
Constructive aspects. Windings
Transformers Main constructive aspects. Principle of operation. Equivalent circuit. Tests: vacuum and short circuit. Voltage drop in a transformer. Losses and performance. Connection current. Three-phase transformers. Types of connections. Lags. Denomination. Parallel coupling. Autotransformers. Regulation sockets. Measurement and protection transformers. Current transformers. Special transformers
Asynchronous or induction machine. Introduction. Constructive aspects. Operating principle Equivalent circuit. Essays. Power balance. Rotation torque. Start. Speed regulation. Single phase induction motor. Operating principle. Equivalent circuit. Starting of single-phase induction motors
Synchronous machines. Introduction. Constructive aspects. Excitation systems. Principle of operation of an alternator.
Phasor diagram of an alternator. Voltage regulation. Linear analysis: equivalent circuit. Nonlinear analysis of the synchronous machine. Operation of an alternator in an isolated network. Coupling an alternator to the network. Operation in a network of infinite power.
Synchronous motor: Characteristics and applications.
Diagram of operating limits of a synchronous machine

Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
Guest lecture / keynote speech A1 A2 A3 A4 A7 A11 A13 A14 A17 A18 A20 A21 A23 A30 A39 A47 A51 A54 A55 B2 B4 B5 B7 B9 B10 B11 C1 C3 C4 C6 C7 C8 C9 C10 C11 C12 C13 21 32 53
Problem solving A39 A55 A63 A65 A68 A69 A71 A72 B5 21 38 59
Laboratory practice A11 A39 A47 A63 A65 A68 B4 9 10 19
Mixed objective/subjective test A55 B10 C1 4 12 16
 
Personalized attention 3 0 3
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Guest lecture / keynote speech Face-to-face activity in the classroom, where the fundamental concepts of the subject will be established. It will be carried out through an oral presentation, complemented by audiovisual and multimedia means, whose purpose is to transmit knowledge and facilitate learning.
Problem solving The teacher will carry out various standard problems, explaining in a systematic way the different resolution methods. In each session, any doubts or difficulties that may arise will be resolved, in order to provide the student with the necessary resources for their subsequent solution.
Laboratory practice They will be carried out in the electricity laboratory, they will consist of practical cases where the student must demonstrate the theoretical knowledge acquired.
Mixed objective/subjective test Assessment test that will be carried out at the end of the course, in the corresponding official calls, where the student must demonstrate their degree of learning in an objective manner. They will consist of brief questions and problems, the student must always justify the answer, this being an indispensable condition for the answer to be accepted as correct.

Personalized attention
Methodologies
Laboratory practice
Description
It is carried out in the corresponding tutorials, where, at the student's initiative, possible doubts are resolved, or clarified, as well as in the laboratory practices the student must solve and explain the different cases that arise.

Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
Problem solving A39 A55 A63 A65 A68 A69 A71 A72 B5 These are practical cases proposed by the teacher, which must be solved and explained through an oral presentation. 40
Mixed objective/subjective test A55 B10 C1 It will be held at the end of the course, in the corresponding official calls, the student must demonstrate their degree of learning in an objective manner.
These are practical questions and short problems related to what was explained during the course.
50
Laboratory practice A11 A39 A47 A63 A65 A68 B4 The student will have to solve various practical cases, demonstrating the skills that they will need in their professional practice. 10
 
Assessment comments

It will be carried out in the official calls. However, throughout the course a personalized monitoring will be carried out, assessing the degree of achievement of the objectives by the students.


Sources of information
Basic León, V. Monatañana J. Peñalvo,E. (2018). Acoplamientos magnéticos y máquinas eléctricas de inducción. Universitat Politécnica de Valéncia
Chapman, S.J. (2005). Máquinas Eléctricas. Mc Graw Hill
Fraile Mora, Jesús (2008). Máquinas Eléctricas. Mc Graw Hill
Fraile Mora, Jesús (2003). Problemas de máquinas eléctricas. Mc Graw Hill

Subirase a Moodel o material complementario necesario para o correcto desenvolvemento da materia.

Complementary FAURE BENITO, R. (2000). Máquinas y accionamientos eléctricos. Madrid-FEIN
CORTES, M (1976). Teoría general de las máquinas eléctricas. Madrid-UNED
KINGSLEY,KUSCO y FITZERALD (1980). Teoría y análisis de las máquinas eléctricas. Barcelona-Ed Hispano Europea


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before
Regulation and Control Fundamentals/631G02257
Electrotechnology, Electrical Machinery and Electronic Systems for Vessels/631G02253

Subjects that are recommended to be taken simultaneously

Subjects that continue the syllabus
Electrical Propulsion of Vessels/631G02458
High Voltage and Electrical Power Distribution On Board/631G02367
Electrical Vessel Maintenance/631G02370

Other comments


(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.