Identifying Data 2022/23
Subject (*) Monitoring and Regulation Code 631G02368
Study programme
Grao en Tecnoloxías Mariñas
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Graduate 2nd four-month period
Third Optional 6
Language
Spanish
English
Teaching method Face-to-face
Prerequisites
Department Ciencias da Navegación e Enxeñaría Mariña
Enxeñaría Industrial
Coordinador
Rodríguez Gómez, Benigno Antonio
E-mail
benigno.rodriguez@udc.es
Lecturers
Miguel Catoira, Alberto De
Rodríguez Gómez, Benigno Antonio
E-mail
alberto.demiguel@udc.es
benigno.rodriguez@udc.es
Web
General description

Study programme competencies
Code Study programme competences
A2 CE2 - Capacidade para a dirección, organización e operación das actividades obxecto das instalacións marítimas no ámbito da súa especialidade.
A3 CE3 - Capacidade para o manexo de especificacións, regulamentos e normas de obrigado cumprimento.
A13 CE13 - Levar a cabo automatizacións de procesos e instalacións marítimas.
A14 CE14 - Avaliación cualitativa e cuantitativa de datos e resultados, así como a representación e interpretación matemáticas de resultados obtidos experimentalmente.
A15 CE15 - Manexar correctamente a información procedente da instrumentación e sintonizar controladores, no ámbito da súa especialidade.
A17 CE17 - Modelizar situacións e resolver problemas con técnicas ou ferramentas físico-matemáticas.
A18 CE18 - Redacción e interpretación de documentación técnica.
A62 CE52 - Exercer como oficial ETO da Mariña Mercante, logo de superados os requerimentos esixidos pola Administración Marítima
A63 CE53 - Supervisar o funcionamento dos sistemas eléctricos, electrónicos e de control
A64 CE54 - Supervisar o funcionamento dos sistemas de control automático da máquina propulsora principal e sistemas auxiliares
A68 CE58 - Manter e reparar o equipo eléctrico e electrónico
A69 CE59 - Manter e reparar os sistemas de control automático da máquina propulsora principal e das máquinas auxiliares
A71 CE61 - Manter e reparar os sistemas eléctricos, electrónicos e automáticos de control da maquinaria de cuberta e do equipo de manipulación da carga
A72 CE62 - Manter e reparar os sistemas de control e seguridade do equipo de fonda
B4 CT4 - Traballar de forma autónoma con iniciativa.
B5 CT5 - Traballar de forma colaboradora.
B7 CT7 - Capacidade para interpretar, seleccionar e valorar conceptos adquiridos noutras disciplinas do ámbito marítimo, mediante fundamentos físico-matemáticos.
B9 CT9 - Capacidade para a aprendizaxe de novos métodos e teorías, que lle doten dunha gran versatilidade para adaptarse a novas situacións.
B10 CT10 - Comunicar por escrito e oralmente os coñecementos procedentes da linguaxe científica.
B11 CT11 - Capacidade para resolver problemas con iniciativa, toma de decisións, creatividade, razoamento crítico e de comunicar e transmitir coñecementos habilidades e destrezas.
C3 C3 - Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.
C7 C7 - Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida.
C8 C8 - Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.
C9 CB1 - Demostrar que posúen e comprenden coñecementos na área de estudo que parte da base da educación secundaria xeneral, e que inclúe coñecementos procedentes da vanguardia do seu campo de estudo
C10 CB2 - Aplicar os coñecementos no seu traballo ou vocación dunha forma profesional e poseer competencias demostrables por medio da elaboración e defensa de argumentos e resolución de problemas dentro da área dos seus estudos
C11 CB3 - Ter a capacidade de reunir e interpretar datos relevantes para emitir xuicios que inclúan unha reflexión sobre temas relevantes de índole social, científica ou ética
C12 CB4 - Poder transmitir información, ideas, problemas e solucións a un público tanto especializado como non especializado.
C13 CB5 - Ter desenvolvido aquelas habilidades de aprendizaxe necesarias para emprender estudos posteriores con un alto grao de autonomía.

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
O alumno será capaz de interpretar correctamente documentación científica e técnica relativa ás aplicaciones de control. A3
A14
A18
A68
B4
B7
B9
B10
C8
C11
C13
Analizar o comportamento dos sistemas físicos dinámicos mediante modelos matemáticos. A14
A17
B5
B11
C8
C9
C10
Identificar as estructuras de control, comprendendo as vantaxes e inconvenientes para cada aplicación particular. A2
A13
A62
A63
A64
B4
B9
C3
C7
C12
Diagnosticar o mal funcionamento dun sistema controlado. A14
A15
A62
A63
A64
A68
B4
B5
B10
B11
C7
C10
C11
Conocer e aplicar métodos empíricos para la sintonía de controladores, y la consecuente mejora en la eficiencia de los sistemas. A69
A71
A72
B4
B9
Utilizar con soltura ferramentas TIC. B9
B11
C3
C7
C13

Contents
Topic Sub-topic
1. Caracterización dos sistemas continuos, discretos e muestreados. 1.1. Orde do sistema
1.2. Sensibilidade a variación dos parámetros
1.3. Diferencias entre sistemas continuos, discretos e muestreados
2. Modelización e simulación de sistemas mediante software 2.1 Representación mediante función de transferencia
2.2 Representación en variables de estado
2.3 Realización práctica da simulación
3. Estudio do comportamiento dos sistemas de control en lazo cerrado 3.1 Repostas temporais típicas
3.2 Ganancia en continua
3.3 Características dinámicas
4. Uso de técnicas de resposta en frecuencia
4.1. Resposta en Frecuencia
4.2. Parámetros característicos
4.3. Representacións gráficas: diagramas de Bode,
Black e Nyquist
4.4. Marxes de Fase e Amplitude
4.5. 0 Lugar das Raíces
4.6. Diagrama de Nichols
5. Determinación de la estabilidad de los sistemas de control en lazo cerrado. 5.1 Determinación mediante diagramas de Bode y Nyquist
5.2 Criterio de Nyquist
5.3 Lugar de las raíces
6. Selección e axuste de controladores. 6.1. Especificacións
6.2. Configuracións
6.3. Compensación por: avance, retardo ou avance-retardo de fase
6.4. PID e variantes
6.5. Sistemas de control de maquina de propulsión
6.6. Sistemas de control de equipos auxiliares

Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
Laboratory practice A3 A13 A14 A68 A69 A71 A72 B5 B11 C3 C10 C11 9 3 12
Problem solving A2 A18 A62 A63 A64 A68 B4 B7 B9 B10 C8 C10 18 32 50
Mixed objective/subjective test A3 A13 A14 A15 A17 A18 A62 A63 A64 A68 A69 B4 B10 B11 C8 C11 8 0 8
Guest lecture / keynote speech A15 A17 A18 A63 A64 B4 B7 B9 B10 C7 C8 C9 C12 C13 27 49 76
 
Personalized attention 4 0 4
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Laboratory practice Levaranse a cabo mediante a manipulación de sistemas físicos, no correspondente laboratorio. O practicante deberá ter os coñecementos previos necesarios para a realización da práctica.
Problem solving A asimilación de coñecementos teóricos plasmarase na resolucións das cuestións prácticas propostas ao longo do curso. Entenderase como resolución de problemas tanto os feitos na aula, como os realizados por medios nos que só se implica a execución de software de simulación.
Mixed objective/subjective test A lo menos haberá unha ao final do curso, na data establecida e aprobada en Xunta de Escola, e ademáis poderense levar a cabo outras de xeito complementario ao longo do curso.
Guest lecture / keynote speech Na mesma os profesores desenvolverán os contidos teóricos do curso e enfocarán a súa aplicación práctica.

Personalized attention
Methodologies
Guest lecture / keynote speech
Laboratory practice
Problem solving
Mixed objective/subjective test
Description
Nas prácticas de Laboratorio o alumno terá a supervisión do profesor.
A solución de problemas, pasa por varias fases, nunha primeira o alumnado debe tentar facer o problema só ou de xeito colaborativo, e posteriormente o profesor debe resolver as dudas sobre dita resolución de forma persoal ou colectiva.
Na proba mixta o profesor estará presente e dispoñible para clarexar as dúbidas sobre as cuestión que se plantexa, non para resolvelas.
Na Sesión maxistral o alumnado poderá intervir sempre que sexa dun xeito construtivo para formular as dúbidas que nese momento desexa que se lle clarexen.
Sobre todos os puntos anteriores o alumnado conta coa posibilidade de consultar nas titorías aquelo que considere necesario. Para as probas mixtas contará cun periodo de revisión.

Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
Laboratory practice A3 A13 A14 A68 A69 A71 A72 B5 B11 C3 C10 C11 Valoraranse pola participación, pola actitude no seu desenvolvemente e polos resultados acadados. 15
Problem solving A2 A18 A62 A63 A64 A68 B4 B7 B9 B10 C8 C10 O mesmo que no caso anterior 20
Mixed objective/subjective test A3 A13 A14 A15 A17 A18 A62 A63 A64 A68 A69 B4 B10 B11 C8 C11 Valorará en conxunto os coñecemento adquiridos polas distintas metodoloxías.
Poderá constar de calquera tipo de preguntas ou cuestións.
65
 
Assessment comments

It is possible to meet the circumstances to apply other evaluation criteria, depending on the particular cases. In this case, an evaluation agreement will be signed by the teacher and the student.

The evaluation criteria contemplated in tables A-III / 1 and A-III / 2 of the STCW Code and its modifications related to this topic, will be taken into account when designing and carrying out the evaluation. If it is relevant

For
students with recognition of part-time dedication and academic dispensation of
exemption from attendance, as established in the "NORMA QUE
REGULA EL RÉGIMEN DE DECICACIÓN A LOS ESTUDIOS DE LOS ESTUDIANTES DE GRADO Y
MÁSTER UNIVERSITARIO EN LA UDC
(Arts. 2.3; 3.b; 4.3 and 7.5) (04/05/2017):

 The evaluation criteria for these students are the
same as for full-time students. If the student is unable to come to the
laboratory, the compulsory internships can be carried out without travelling to
the centre using software that is licensed by the UDC or is open source.


Sources of information
Basic Abu-Rub, Haithem. (2012). High performance control of AC drives with MATLAB-Simulink models . Chichester, West Sussex ; Hoboken, NJ : Wiley,
Ogata, Katsuhiko. (2010). Ingeniería de control moderna. Madrid : Pearson Educación
Bolton, W. (2001). Ingeniería de control. . México : Alfaomega : Marcombo,
Gilat, Amos. (2006). Matlab : Una introducción con ejemplos prácticos . Barcelona : Reverté
Christopher Lum (). Simulink Tutorial. http://faculty.washington.edu/lum/website_professional/matlab/tutorials/Simulink_Tutorial/simulink_t

http://faculty.washington.edu/lum/website_professional/matlab/tutorials/Simulink_Tutorial/simulink_tutorial.pdf

Complementary


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before
Mathematics I/631G02151
Mathematics II/631G02156
Mathematics III/631G02260
Electrotechnology, Electrical Machinery and Electronic Systems for Vessels/631G02253
Power and Analogue Electronics/631G02363
/
/
/

Subjects that are recommended to be taken simultaneously
/

Subjects that continue the syllabus
Electronic Systems for Data Acquisition/631G02512

Other comments


(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.