Identifying Data 2019/20
Subject (*) Sensors and Instrumentation Code 631G02369
Study programme
Grao en Tecnoloxías Mariñas
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Graduate 2nd four-month period
Third Optional 6
Language
Spanish
English
Teaching method Face-to-face
Prerequisites
Department Ciencias da Navegación e Enxeñaría Mariña
Enxeñaría Industrial
Coordinador
Rodríguez Gómez, Benigno Antonio
E-mail
benigno.rodriguez@udc.es
Lecturers
Miguel Catoira, Alberto De
Perez Castelo, Francisco Javier
Rodríguez Gómez, Benigno Antonio
E-mail
alberto.demiguel@udc.es
francisco.javier.perez.castelo@udc.es
benigno.rodriguez@udc.es
Web
General description

Study programme competencies
Code Study programme competences
A1 CE1 - Capacidade para a realización de inspeccións, medicións, valoracións, taxacións, peritacións, estudos, informes, planos de labores e certificacións nas instalacións do ámbito da súa especialidade.
A3 CE3 - Capacidade para o manexo de especificacións, regulamentos e normas de obrigado cumprimento.
A7 CE7 - Capacidade para a operación e posta en marcha de novas instalacións ou que teñan por obxecto a construción, reforma, reparación, conservación, instalación, montaxe ou explotación, realización de medicións, cálculos, valoracións, taxacións, peritacións, estudos, informes, e outros traballos análogos de instalacións enerxéticas e industriais mariñas, nos seus respectivos casos, tanto con carácter principal como accesorio, sempre que quede comprendido pola súa natureza e característica na técnica propia da titulación, dentro do ámbito da súa especialidade, é dicir, operación e explotación.
A15 CE15 - Manexar correctamente a información procedente da instrumentación e sintonizar controladores, no ámbito da súa especialidade.
A17 CE17 - Modelizar situacións e resolver problemas con técnicas ou ferramentas físico-matemáticas.
A18 CE18 - Redacción e interpretación de documentación técnica.
A62 CE52 - Exercer como oficial ETO da Mariña Mercante, logo de superados os requerimentos esixidos pola Administración Marítima
A63 CE53 - Supervisar o funcionamento dos sistemas eléctricos, electrónicos e de control
A64 CE54 - Supervisar o funcionamento dos sistemas de control automático da máquina propulsora principal e sistemas auxiliares
A69 CE59 - Manter e reparar os sistemas de control automático da máquina propulsora principal e das máquinas auxiliares
A70 CE60 - Manter e reparar os equipos de navegación da ponte e dos sistemas de comunicación do buque
A71 CE61 - Manter e reparar os sistemas eléctricos, electrónicos e automáticos de control da maquinaria de cuberta e do equipo de manipulación da carga
A72 CE62 - Manter e reparar os sistemas de control e seguridade do equipo de fonda
B1 CT1 - Capacidad para gestionar los propios conocimientos y utilizar de forma eficiente técnicas de trabajo intelectual
B7 CT7 - Capacidade para interpretar, seleccionar e valorar conceptos adquiridos noutras disciplinas do ámbito marítimo, mediante fundamentos físico-matemáticos.
B10 CT10 - Comunicar por escrito e oralmente os coñecementos procedentes da linguaxe científica.
B11 CT11 - Capacidade para resolver problemas con iniciativa, toma de decisións, creatividade, razoamento crítico e de comunicar e transmitir coñecementos habilidades e destrezas.
C6 C6 - Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.
C8 C8 - Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.
C9 CB1 - Demostrar que posúen e comprenden coñecementos na área de estudo que parte da base da educación secundaria xeneral, e que inclúe coñecementos procedentes da vanguardia do seu campo de estudo
C10 CB2 - Aplicar os coñecementos no seu traballo ou vocación dunha forma profesional e poseer competencias demostrables por medio da elaboración e defensa de argumentos e resolución de problemas dentro da área dos seus estudos
C11 CB3 - Ter a capacidade de reunir e interpretar datos relevantes para emitir xuicios que inclúan unha reflexión sobre temas relevantes de índole social, científica ou ética
C12 CB4 - Poder transmitir información, ideas, problemas e solucións a un público tanto especializado como non especializado.
C13 CB5 - Ter desenvolvido aquelas habilidades de aprendizaxe necesarias para emprender estudos posteriores con un alto grao de autonomía.

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
Comprender o papel que xogan os distintos dispositivos, aparellos e sistemas, a bordo dun buque ou nunha contorna industrial, para a medida e manipulación das variables físicas máis usuais. A1
A15
A17
A18
A63
B1
B7
B10
C6
C11
C12
C13
Valorar a empleabilidad e adecuación dun instrumento para realizar unha medida en función das súas características, e do principio de funcionamento en que se basea. A3
A7
A15
A18
A62
A64
B1
B7
B10
C8
Interpretar correctamente os diagramas de instrumentación e tubaxes dunha instalación, sendo capaz de facer modificacións nos mesmos, e trazar planos de pequenas instalacións ou partes das mesmas. A3
A7
A18
A62
A64
A69
A70
A71
A72
B1
B10
B11
C9
C10
C11
C12
Expresarse correctamente utilizando os termos relativos aos instrumentos e á medida das variables físicas. Valorar as posibilidades ofrecidas polas cadeas de medida analóxicas e dixitais. A1
A3
A15
A18
A62
A64
B1
B10
B11
C6
C9
C10
C12
Coñecer un conxunto básico de sensores, e das condicións do seu uso para a obtención dunha medida fiable. Igualmente coñecer os equipos de acción de uso máis xeneralizado. A3
A15
A18
A62
A64
B1
B10
B11
C6
C8
C12
Ter visión de conxunto das diferentes posibilidades para trasladar un valor medido até un punto de monitorización ou utilización. E coñecer os estándares de comunicación máis usuais. A1
A3
A7
A15
A18
A62
A64
B1
B10
B11
C6
C11
C12
C13
Manexar con facilidade a localización de documentación técnica a través da web. A3
A18
B1
B10
C6
Interpretar a información contida nos catálogos, manuais e demais literatura técnica fornecida polas casas comerciais sobre os seus produtos. A3
A7
A15
A18
A64
A69
A70
A71
A72
B1
B10
C6
C10
Axustar ou no seu caso calibrar instrumentos de medida e transmisión. A1
A3
A7
A15
A62
A64
A69
A70
A71
A72
B1
B10
C6
C10
Construír pequenos programas gráficos en contornas de instrumentación virtual. A7
A15
A17
A64
B1
B11
C6
C13

Contents
Topic Sub-topic
1. Variables físicas comúns na industria mariña. 1.1. Presión
1.2. Caudal
1.3. Nivel
1.4. Temperatura
1.5. Forza
1.6. Outras
2. Estrutura e elementos característicos dos procesos automatizados 2.1 Organigrama xerárquico para unha instalación instrumentada e automatizada.
3. Principios físicos de transducción, e tipos de transductores. 3.1. Transductores pasivos:
3.1.1 Variación dimensional
3.1.2. Modificación das propiedade electromagnéticas
3.2. Transductores activos
3.2.1. Efecto piezo-eléctrico
3.2.2. Efecto fotoeléctrico
3.2.3. Efecto termoeléctrico
3.2.4. Inducción electromagnética.
3.2.5. Efecto Hall
3.2.6. Efecto magnetohidrodinámico
4. Cadeas de medida: analóxicas e dixitais. 4.1 Analóxicas
4.2 Dixitais
5. Sensores. 5.1. Presión
5.2. Caudal
5.3. Nivel
5.4. Temperatura
5.5. Forza
5.6. Outras
6. Transmisión do sinal. 6.1 Niveis estandarizados
6.2 Acondicionamento do sinal
7. Equipos de acción. 7.1. Válvulas
7.2. Motores
7.3. Bombas
7.4. Ventiladores
7.5. Instrumentos, alarmas e sistemas de vixilancia
8. Representación gráfica: diagramas de tubaxes e instrumentación P&ID. 6.1 Normas para a representación
6.1 Interpretación e trazado de planos
9. Axuste e Calibración. Instrumentación Virtual 9.1 Calibración vs axuste
9.2 Aplicacións para virtualizar a instrumentación

Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
Oral presentation A18 B1 B10 C8 C9 C11 C12 4 22 26
Mixed objective/subjective test A3 A7 A17 A18 A63 B11 C10 C13 4 20 24
Guest lecture / keynote speech A3 A15 A17 A18 A62 A63 A64 B1 B7 B10 B11 C6 C8 C9 C10 C11 C12 20 40 60
Laboratory practice A1 A3 A7 A15 A62 A64 A69 A70 A71 A72 B1 B7 B10 C6 20 20 40
 
Personalized attention 0 0 0
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Oral presentation Ao longo do curso o alumnado deberá facer unha ou varias exposicións dun tema encargado polo profesor
Mixed objective/subjective test O alumno terá como mínimo a posibilidade de presentarse a un exame final, e a todos os que se concerten entre profesor e alumnado durante o curso.
Guest lecture / keynote speech Será o xeito habitual de docencia respeto dos contidos teóricos da materia, tentarase fomentar a partiicipación na mesma do alumnado.
Laboratory practice Constitúen a parte aplicativa da materia, e poderanse facer tanto con material de laboratorio como en forma de simulación mediante software.

Personalized attention
Methodologies
Guest lecture / keynote speech
Laboratory practice
Mixed objective/subjective test
Oral presentation
Description
As prácticas de laboratorio estarán supervisadas polo profesor que atenderá as cuestións de cada individuo.
Na sesión maxistral atenderase a participación do alumnado.
Na proba mixta o profesor aclarará persoalmente as dúbidas que pidan ir xurdindo sobre os enunciados.
Na presentación oral profesor e alumnado interaccionaran ao longo da exposición.

Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
Laboratory practice A1 A3 A7 A15 A62 A64 A69 A70 A71 A72 B1 B7 B10 C6 Valorarase a asistencia, a actitude e os resultados acadados na realización de prácticas de laboratorio 20
Mixed objective/subjective test A3 A7 A17 A18 A63 B11 C10 C13 Como mínimo haberá un exame final, podendo facer outros concertados entre profesor e alumnado ao longo do curso 65
Oral presentation A18 B1 B10 C8 C9 C11 C12 O alumnado presentará os temas que lle sean encargado polo profesor ao longo do curso. 15
 
Assessment comments

It's possible attending the circumstances to apply other assessment criteria, depending on particular cases. In this case, an assessment agreement  will be signed  by both, teacher and pupil.

The contemplated assessment criteria  in the tables IT-III/1 and IT-III/2 of the STCW Code and  its amendments related with this subject,  will take into account to the hour to design and realize the evaluation. If it is pertinent.


Sources of information
Basic Creus Solé, Antonio (2010). Instrumentación Industrial. Barcelona: Marcombo
Acedo Sánchez, José. (2006). Instrumentación y control básico de procesos. . [Madrid] : Diaz de Santos,

Complementary (). Automática e instrumentación. Barcelona : CETISA,
Endress Hauser (). http://www.es.endress.com/es.
Morris, Alan S. (2002). Principios de mediciones e instrumentación . México : Pearson Education


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before
Digital Electronics/631G02364
Power and Analogue Electronics/631G02363

Subjects that are recommended to be taken simultaneously
/

Subjects that continue the syllabus
Electronic Systems for Data Acquisition/631G02562

Other comments


(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.