Competencias do título |
Código
|
Competencias do título
|
A2 |
CE2 - Capacidade para a dirección, organización e operación das actividades obxecto das instalacións marítimas no ámbito da súa especialidade. |
A13 |
CE13 - Levar a cabo automatizacións de procesos e instalacións marítimas. |
A14 |
CE14 - Avaliación cualitativa e cuantitativa de datos e resultados, así como a representación e interpretación matemáticas de resultados obtidos experimentalmente. |
A15 |
CE15 - Manexar correctamente a información procedente da instrumentación e sintonizar controladores, no ámbito da súa especialidade. |
A16 |
CE16 - Ensamblar e realizar tarefas básicas de mantemento e reparación de equipos informáticos. Instalar e manexar sistemas operativos e aplicacións informáticas. Instalar e realizar as tarefas básicas de xestión de redes de ordenadores, no ámbito da súa especialidade. |
A17 |
CE17 - Modelizar situacións e resolver problemas con técnicas ou ferramentas físico-matemáticas. |
A18 |
CE18 - Redacción e interpretación de documentación técnica. |
A20 |
CE20 - Ser capaz de identificar, analizar e aplicar os coñecementos adquiridos nas distintas materias do Grao, a unha situación determinada formulando a solución técnica máis axeitada dende o punto de vista económico, ambiental e de seguridade. |
A67 |
CE57 - Facer funcionar os ordenadores e redes informáticas a bordo dos buques |
A69 |
CE59 - Manter e reparar os sistemas de control automático da máquina propulsora principal e das máquinas auxiliares |
B2 |
CT2 - Resolver problemas de forma efectiva. |
B5 |
CT5 - Traballar de forma colaboradora. |
B8 |
CT8 - Versatilidade. |
B9 |
CT9 - Capacidade para a aprendizaxe de novos métodos e teorías, que lle doten dunha gran versatilidade para adaptarse a novas situacións. |
C3 |
C3 - Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
C5 |
C5 - Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras. |
C7 |
C7 - Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida. |
C9 |
CB1 - Demostrar que posúen e comprenden coñecementos na área de estudo que parte da base da educación secundaria xeneral, e que inclúe coñecementos procedentes da vanguardia do seu campo de estudo |
C10 |
CB2 - Aplicar os coñecementos no seu traballo ou vocación dunha forma profesional e poseer competencias demostrables por medio da elaboración e defensa de argumentos e resolución de problemas dentro da área dos seus estudos |
C11 |
CB3 - Ter a capacidade de reunir e interpretar datos relevantes para emitir xuicios que inclúan unha reflexión sobre temas relevantes de índole social, científica ou ética |
C12 |
CB4 - Poder transmitir información, ideas, problemas e solucións a un público tanto especializado como non especializado. |
C13 |
CB5 - Ter desenvolvido aquelas habilidades de aprendizaxe necesarias para emprender estudos posteriores con un alto grao de autonomía. |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias do título |
Manexar unha linguaxe de programación estructurada |
A13 A15
|
B8 B9
|
C3
|
Coñecer os pasos para realizar un programa e as suas principais compoñentes |
A13 A17
|
|
|
Coñecer as estructuras de control da programación estructurada e as diferenzas entre elas |
A13
|
|
|
Saber desenrolar programas para resolver problemas de pequena e mediana envergadura |
A2 A13 A16 A17 A20
|
B2 B5 B8 B9
|
C3 C9 C10 C11 C13
|
Construir programas correctos, ben organizados e documentados |
A13 A16 A17 A18 A67
|
|
C3 C11 C12
|
Adquirir bos hábitos ligados á programación |
A18
|
B5 B8 B9
|
C3 C5 C7 C11 C12 C13
|
Coñecer as distintas organizacións dos datos: variables, constantes, arrays, estructuras, punteiros. |
A13 A14
|
|
|
Ser capaz de depurar e reprogramar sistemas de control automático |
A67 A69
|
|
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
1. INTRODUCCIÓN |
1.1. MICROCONTROLADORES
1.2. LINGUAXES DE PROGRAMACIÓN |
2. TIPOS E EXPRESIÓNS |
2.1. TIPOS DE DATOS
2.2. OPERADORES
2.3. EXPRESIÓNS |
3. CONTROL DE FLUXO |
3.1. SECUENCIAL
3.2. ALTERNATIVA
3.3. REPETITIVA |
4. FUNCIÓNS |
4.1. VALOR DE RETORNO
4.2. ARGUMENTOS
4.3. INICIALIZACIÓN
4.4. RECURSIVIDADE |
5. ESTRUCTURAS DE DATOS |
5.1. ARRAYS
5.2. PUNTEIROS
5.3. ESTRUCTURAS |
6. ORIENTACIÓN A OBXECTOS |
6.1. OBXECTOS, ATRIBUTOS E MÉTODOS
6.2. CLASES E HERDANZA
6.3. POLIMORFISMO |
7. LIBRARÍAS |
7.1. LIBRARÍAS ESPECÍFICAS PARA MICROCONTROLADORES |
8. CONTROL POR MICROCONTROLADOR |
8.1. CONTROL DO SISTEMA DE PROPULSIÓN
8.2. CONTROL DOS SISTEMAS AUXILIARES |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias |
Horas presenciais |
Horas non presenciais / traballo autónomo |
Horas totais |
Prácticas de laboratorio |
A13 A14 A15 A16 A17 A20 A67 A69 B2 B8 B9 C3 |
7 |
14 |
21 |
Traballos tutelados |
A2 A13 A14 A15 A16 A18 A20 A67 A69 B2 B5 B8 B9 C3 C5 C7 C9 C10 C11 C12 C13 |
14 |
28 |
42 |
Sesión maxistral |
A17 B9 C5 C7 |
21 |
21 |
42 |
|
Atención personalizada |
|
45 |
0 |
45 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Prácticas de laboratorio |
Proporanse una serie de exercicios para que o alumno aprenda a desenrolar sinxelos algoritmos cos que resolver os problemas que se lle indiquen, utilizando para elo as estructuras de control e datos básicas dunha linguaxe de programación. |
Traballos tutelados |
Proporase a realización dun traballo tutelado relacionado co seu ámbito profesional no que o alumno deberá integrar os coñecementos adquiridos non só nesta materia, senón tamén noutras materias da titulación. |
Sesión maxistral |
O profesor fará unha descripción dos contidos de cada tema, relacionándoos cos conceptos adquiridos previamente. Despois desenrolará os contidos teóricos utilizando transparencias e exemplos prácticos. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Sesión maxistral |
Prácticas de laboratorio |
Traballos tutelados |
|
Descrición |
Nas prácticas de laboratorio asesosarase aos alumnos na resolución dos exercicios propostos.
Tamén se asesorará aos alumnos durante o desenrolo do traballo tutelado que teñen que levar a cabo ao longo do curso.
Nas sesións maxistrais resolveranse as dúbidas que vaian xurdindo para que o alumno poida asimilar os conceptos estudiados e relacionalos correctamente cos vistos en temas anteriores. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias |
Descrición
|
Cualificación
|
Prácticas de laboratorio |
A13 A14 A15 A16 A17 A20 A67 A69 B2 B8 B9 C3 |
Resolución e entrega das prácticas de laboratorio. |
30 |
Traballos tutelados |
A2 A13 A14 A15 A16 A18 A20 A67 A69 B2 B5 B8 B9 C3 C5 C7 C9 C10 C11 C12 C13 |
Realización, exposición e defensa do traballo tutelado proposto. |
70 |
|
Observacións avaliación |
Os criterios de avaliación contemprados no cadro A-III/6 do Código STCW e recollido no Sistema de Garantía de Calidade teránse en conta á hora de deseñar e realizar a avaliación.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
Torrente Artero, O. (2016). El Mundo Genuino-Arduino. Curso Práctico de Formación. RC Libros
García Carballeira, F.; Calderón Mateos, A.; Carretero Pérez, J.; Fernández Muñoz, J. y Pérez Menor, (2003). Problemas Resueltos de Programación en Lenguaje C. Thomson
Antonakos, J.L. y Mansfield Jr., K.C. (2004). Programación Estructurada en C. Prentice Hall |
|
Bibliografía complementaria
|
Ganazhapa, B.O. (2016). Arduino. Guía Práctica. RC Libros
Kernighan, B.W. y Ritchie, D.M. (1991). El Lenguaje de Programación C. Prentice Hall
Banzi, M. y Shiloh, M. (2016). Introducción a Arduino. Anaya
Stroustrup, B. (2013). The C++ Programming Language. Pearson |
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
Fundamentos de Regulación e Control/631G02257 | Electrónica Dixital/631G02364 | Electrónica Analóxica e de Potencia/631G02363 | Redes e Comunicacións/631G02366 | Instrumentación e Sensórica/631G02369 |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
Sistemas Electrónicos de Comunicacións e Axuda á Navegación/631G02457 | Sistemas Electrónicos de Adquisición de Datos/631G02562 |
|
Materias que continúan o temario |
|
|