Datos Identificativos 2023/24
Asignatura (*) Matemáticas II Código 631G03006
Titulación
Grao en Máquinas Navais
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Grao 2º cuadrimestre
Primeiro Formación básica 6
Idioma
Castelán
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Matemáticas
Coordinación
Cao Rial, María Teresa
Correo electrónico
teresa.cao@udc.es
Profesorado
Calvo Garrido, María Del Carmen
Cao Rial, María Teresa
González Pérez, Patricia
Correo electrónico
carmen.calvo.garrido@udc.es
teresa.cao@udc.es
patricia.gonzalez.perez
Web http://www.nauticaymaquinas.es/
Descrición xeral Nesta materia vanse estudar os Lugares Xeométricos no plano e no espazo tridimensional (con especial énfase nas cónicas e cuádricas), Análise de Funcións Reais de Varias Variables Reais e Ecuacións Diferenciais.
O alumno tamén vai a mellorar as súas habilidades na aprendizaxe e desenvolvemento de novos métodos e tecnoloxías necesarias para continuar a súa formación. Tamén a traballar con material bibliográfico e recursos informáticos, a elaborar unha memoria/informe de modo rigoroso e sistemático, a escribir e transmitir coñecementos correctamente, a realizar eficazmente as tarefas asignadas como parte dun grupo, etc. En concreto será capaz de resolver e analizar os resultados dos problemas matemáticos que poidan xurdir na enxeñería, a usar modelos matemáticos e a identificar o caso en que deben aplicarse.

Competencias do título
Código Competencias do título
A73 CE73 - Modelizar situacións e resolver problemas con técnicas ou ferramentas físico-matemáticas.
A74 CE74 - Avaliar de forma cualitativa e cuantitativa os datos e resultados, así como a representación e interpretación matemáticas de resultados obtidos experimentalmente.
A75 CE75 - Interpretar e representar correctamente o espazo tridimensional, coñecendo os obxectivos e o emprego dos sistemas de representación gráfica.
B1 CB1 - Demostrar que posúen e comprenden coñecementos na área de estudo que parte da base da educación secundaria xeneral, e que inclúe coñecementos procedentes da vangarda do seu campo de estudo
B3 CB3 - Ter a capacidade de reunir e interpretar datos relevantes para emitir xuicios que inclúan unha reflexión sobre temas relevantes de índole social, científica ou ética
B4 CB4 - Poder transmitir información, ideas, problemas e solucións a un público tanto especializado como non especializado.
B5 CB5 - Ter desenvolvido aquelas habilidades de aprendizaxe necesarias para emprender estudos posteriores con un alto grao de autonomía.
B6 CG01 - Capacidade para xestionar os propios coñecementos e utilizar de forma eficiente técnicas de traballo intelectual.
B7 CG02 - Resolver problemas de forma efectiva.
B8 CG03 - Comunicarse de maneira efectiva nunha contorna de traballo.
B9 CG04 - Traballar de forma autónoma con iniciativa.
B10 CG05 - Traballar de forma colaborativa.
B11 CG06 - Comportarse con ética e responsabilidade social como cidadán e como profesional.
B12 CG07 - Capacidade para interpretar, seleccionar e valorar conceptos adquiridos noutras disciplinas do ámbito mariño, mediante fundamentos físico-matemáticos.
B13 CG08 - Capacidade para a aprendizaxe de novos métodos e teorías, que lle doten dunha gran versatilidade para adaptarse a novas situacións.
B14 CG09 - Comunicar por escrito e oralmente os coñecementos procedentes da linguaxe científica.
B15 CG10 - Capacidade para resolver problemas con iniciativa, toma de decisións, creatividade, razoamento crítico e de comunicar e transmitir coñecementos habilidades e destrezas.
B16 CG11 - Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.
B17 CG12 - Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida.
B18 CG13 - Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.
C1 CT01 - Expresarse correctamente, tanto de forma oral como escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma.
C3 CT03 - Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.
C7 CT07 - Desenvolver a capacidade de traballar en equipos interdisciplinares ou transdisciplinares, para ofrecer propostas que contribúan a un desenvolvemento sostible ambiental, económico, político e social.
C8 CT08 - Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.
C9 CT09 - Ter a capacidade de xestionar tempos e recursos: desenvolver plans, priorizar actividades, identificar as críticas, establecer prazos e cumprilos.

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
Escribir e transmitir coñecementos correctamente. B3
B11
C1
Realizar eficazmente as tarefas asignadas como parte dun grupo. B4
B8
B10
C1
C7
Ser capaz de resolver e analizar os resultados dos problemas matemáticos que poidan plantexarse na enxeñaría A73
A74
A75
B3
B6
B7
B9
B12
B13
B15
C3
C9
Usar modelos matemáticos e identificar o caso no que deben aplicarse A73
A74
A75
B1
B3
B6
B7
B13
B15
Coñecer os conceptos fundamentais e aplicacións de Álxebra Lineal, Xeometría do Plano e do Espacio Afín e Euclídeo, Análise de Funcións Reais dunha Variable Real e Variable Complexa. A73
A74
A75
B1
B3
B5
B6
B7
B9
B13
B15
Mellorar habilidades na aprendizaxe e desenvolvemento de novos métodos e tecnoloxías necesarias para continuar a súa formación. B3
B5
B11
B13
B16
B17
B18
C8
Traballar con material bibliográfico e recursos informáticos. C3
C8
Elaborar unha memoria/informe de modo científico, estruturado, rigoroso e conciso. B3
B4
B7
B8
B9
B14
C1
C8
C9

Contidos
Temas Subtemas
TEMA 1.- LUGARES XEOMÉTRICOS NO PLANO. CÓNICAS.

1.1.- Lugares Xeométricos
1.2-. Circunferencia
1.3.- Elipse
1.4.- Hipérbola. Hipérbola Equilátera.
1.5.- Parábola
1.6.- Seccións Cónicas.
TEMA 2.- ECUACIÓN XERAL DUNHA CÓNICA. REDUCIÓN Á súa FORMA CANÓNICA.
2.1.- Ecuación Xeral
2.2.- Invariantes
2.3.- Clasificación
2.4.- Redución á Forma Canónica
2.5.- Determinación de Elementos Importantes: Centro, Eixos, Asíntotas, Focos, Vértices.
2.6.- Representación Gráfica
TEMA 3.- LUGARES XEOMÉTRICOS NO ESPAZO. CUÁDRICAS.

3.1.- Lugares Xeométricos no Espazo
3.2.- Superficies Reguladas. Superficies de Revolución
3.3.- Superficie Esférica
3.4.- Elipsoide
3.5.- Hiperboloides
3.6.- Paraboloides
3.7.- Superficies Cilíndricas
3.8- Superficies Cónicas
TEMA 4.- FUNCIÓNS DE VARIAS VARIABLES REAIS. LÍMITES E CONTINUIDADE.
4.1.- Definicións Xerais
4.2.- Límites
4.3.- Continuidade
TEMA 5.- DERIVADAS PARCIAIS E DIRECCIONALES

5.1.- Derivadas Parciais. Plano Tangente.
5.2.- Derivadas Direccionales
5.3.- Relacións entre Derivadas Parciais, Direccionales e Continuidade
5.4.- Función Derivadas Parcial. Derivadas Parciais Sucesivas.
TEMA 6.- DIFERENCIACIÓN. DIFERENCIAIS SUCESIVAS.


6.1.- Definicións Xerais
6.2.- Diferenciabilidad, Continuidade e Derivadas Parciais
6.3.- Regras da Cadea. Derivación Implícita
6.4.- Diferenciais Sucesivas
TEMA 7.- TEOREMA DE TAYLOR . OPTIMIZACIÓN.

7.1.- Polinomio e Teorema de Taylor
7.2.- Extremos Relativos
7.3.- Extremos Condicionados. Multiplicadores de Lagrange.
7.4.- Operadores diferenciais
TEMA 8.- INTEGRAIS MÚLTIPLES. APLICACIÓNS. 8.1.- Integrais Dobres:
8.1.1.- Definicións Xerais e Propiedades
8.1.2.- Integrais Iteradas. Teorema de Fubini.
8.1.3.- Cambio de Variables
8.1.4.- Aplicacións
8.2.- Integrais Triples:
8.2.1.- Definicións Xerais e Propiedades
8.2.2.- Integrais Iteradas. Teorema de Fubini.
8.2.3.- Cambio de Variables
8.2.4.- Aplicacións
TEMA 9.- INTEGRAIS DE LIÑA E DE SUPERFICIE 9.1.- Introdución
9.2.- Integrais de Liña
9.3.- Teorema de Green
9.4.- Integral de Superficie
9.5.- Integral de Superficie en Coordenadas Non Cartesianas
9.6.- Teoremas de Stokes e Gauss-Ostrogradski
TEMA 10.- ECUACIÓNS DIFERENCIAIS ORDINARIAS DE PRIMEIRA ORDE 10.1.- Definicións Xerais
10.2.- Ecuacións Diferenciais Ordinarias de Primeira Orde
10.3.- Principais Tipos de E.D.Ou. de Primeira Orde

TEMA 11.- ECUACIÓNS DIFERENCIAIS ORDINARIAS DE ORDE SUPERIOR
11.1.- E.D. de Segunda Orde Homoxéneas e Non Homoxéneas
11.2.- E.D. Lineais de Segunda Orde con Coeficientes Constantes
11.3.- E.D. Lineais Non Homoxéneas de Orde n

TEMA 12.- SISTEMAS DE ECUACIÓNS DIFERENCIAIS ORDINARIAS 12.1.- Sistemas de Ecuacións Diferenciais Ordinarias
12.2.- Sistemas de Ecuacións Diferenciais Lineais con Coeficientes Constantes

TEMA 13.- TÉCNICAS ESPECIAIS DE INTEGRACIÓN DE ECUACIÓNS E SISTEMAS TRANSFORMADA DE LAPLACE E INTEGRACIÓN POR SERIES

13.1.- A Transformada de Laplace
13.2.- Aplicacións da Transformada de Laplace
13.3.- Integración por Series de Ecuacións Diferenciais Ordinarias
O desenvolvemento e superación destes contidos, xunto cos correspondentes a outras materias que inclúan a adquisición de competencias específicas da titulación, garanten o coñecemento, comprensión e suficiencia das competencias recollidas no cadro AIII/2, do Convenio STCW, relacionadas co nivel de xestión de Oficial de Máquinas de Primeira da Mariña Mercante, sen limitación de potencia da planta propulsora e Xefe de Máquinas da Mariña Mercante ata o máximo de 3000 kW. Cadro A-III/2 del Convenio STCW.
Especificación das normas mínimas de competencia aplicables aos Xefes de máquinas e Primeiros Oficiales de máquinas de buques cuxa máquina propulsora principal teña unha potencia igual ou superior a 3000 kW

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Sesión maxistral A75 B3 B5 B6 B17 B18 C8 C9 28 28 56
Solución de problemas A73 A74 A75 B1 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 B10 B11 B12 B13 B17 C1 C8 24 36 60
Traballos tutelados A73 B1 B3 B4 B6 B8 B9 B10 B14 B15 B16 C1 C3 0 10 10
Seminario B1 B3 B5 B6 B7 B8 B9 B10 0 10 10
Análise de fontes documentais B9 B10 B13 B16 C3 C7 C8 C9 0 3 3
Actividades iniciais B1 B4 B5 2 2 4
Proba obxectiva B1 B8 B11 B14 B15 C1 C8 C9 2 0 2
 
Atención personalizada 5 0 5
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Sesión maxistral Exposición dos temas.
Solución de problemas Resolución de exercicios tipo e proposta de outros a resolver por os estudantes.
Traballos tutelados Seguimento e corrección de traballos propostos.
Seminario Titorías individuais e/ou en grupo moi reducido
Análise de fontes documentais Seleccionar libros e páxinas web a utilizar
Actividades iniciais Introdución á asignatura
Proba obxectiva Resolver de forma individual unha proba de coñecementos.

Atención personalizada
Metodoloxías
Solución de problemas
Traballos tutelados
Descrición
Resolución de dúbidas persoais de forma individual ou en grupo moi reducido. Debido á situación sanitaria provocada pola COVID-19, a atención ao alumnado farase preferentemente mediante ferramentas informáticas e internet (correo electrónico e reunións por MS Teams).

Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Proba obxectiva B1 B8 B11 B14 B15 C1 C8 C9 Comprobación dos coñecementos e capacidade de resolución de problemas.
60
Sesión maxistral A75 B3 B5 B6 B17 B18 C8 C9 Coñecementos teóricos 10
Solución de problemas A73 A74 A75 B1 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 B10 B11 B12 B13 B17 C1 C8 Resolver problemas. 15
Traballos tutelados A73 B1 B3 B4 B6 B8 B9 B10 B14 B15 B16 C1 C3 Realización dos traballos propostos. 15
 
Observacións avaliación

Os estudantes que participan no sistema EEES, deberán realizar un mínimo do 75% das probas de avaliación continua na aula. A avaliación continua, mediante probas que se poden plantear tanto en sesións maxistrais como interactivas, supón o 40% da nota. Estas probas non son realizables fora do horario inicialmente establecido para cada unha delas salvo no caso de dispensa académica. Ó longo do cuatrimestre realizaranse dúas probas parciais que permiten acadar o restante 60% da nota.

Os estudantes que teñan realizado a avaliación continua pero non superasen a materia trala realización dos parciais, terán a oportunidade de acadar o restante 60% da nota nun examen final de toda a asignatura na primeira ou segunda oportunidade. Os parciais non eliminan materia.  Un alumno que non aprobe a materia trala realización dos parciais e que non se presente ós exames finais, será cualificado como NON PRESENTADO.

Os estudantes que decidan NON participar no sistema EEES serán avaliados a través dunha Proba Obxetiva que constituirá o 100% da avaliación, consistente nunha proba individual de asimilación de coñecementos teóricos e prácticos.

O alumnado con recoñecemento de dedicación a tempo parcial e dispensa académica, segundo establece a "NORMA QUE REGULA O RÉXIME DE DEDICACIÓN AO ESTUDO DOS ESTUDANTES DE GRAO NA UDC (Arts. 2.3; 3.b; 4.3 e 7.5) (04/05/2017), e queira manterse na vía do EEES e beneficiarse da avaliación continua, DEBERÁ INDICALO Ó PRINCIPIO DO CUADRIMESTRE e asistir ó 50% das clases interactivas. No caso de non poder asistir ás sesións nas que se realicen probas de avaliación continua deberá asistir a titorías onde realizará probas equivalentes.

Ambas oportunidades: A realización fraudulenta das probas ou actividades de avaliación, unha vez comprobada, implicará directamente a cualificación de suspenso na convocatoria en que se cometa: o/a estudante será cualificado/a con “suspenso” (nota numérica 0) na convocatoria correspondente do curso académico, tanto se a comisión da falta se produce na primeira oportunidade como na segunda. Para isto, procederase a modificar a súa cualificación na acta de primeira oportunidade, se fose necesario.


Fontes de información
Bibliografía básica Larson-Hostetler-Edwards (). CÁLCULO (2) . Mac Graw Hill
James Stewart (). CALCULO MULTIVARIABLE. Thomson
Martínez Sagarzazu (). ECUACIONES DIFERENCIALES. APLICACIONES Y EJERCICIOS. Universidad del País Vasco
Elizabeth Vargas, Luis A. Núñez (2020). Geometría III: geometría analítica plana y del espacio. UAPA
D.G. Zill, W.S. Wright, J. Ibarra (). Matemáticas 3. Cálculo de Varias Variables. McGraw Hill
Villa, A. de la (). PROBLEMAS DE ÁLGEBRA LINEAL. Glagsa

Bibliografía complementaria Granero, F. (). ALGEBRA LINEAL Y GEOMETRÍA. Mac Graw-Hill
García García-López Pellicer (). ALGEBRA LINEAL Y GEOMETRÍA. Marfil
Fernández Viña, J.A. (). ANÁLISIS MATEMÁTICO II. Tecnos
García, Alfonsa y otros (). CÁLCULO II. Librería ICAI
Fernández Viña, J.A. (). EJERCICIOS Y COMPLEMENTOS DE ANÁLISIS MATEMÁTICO II. Tecnos
Gutiérrez Gómez-García Castro (). GEOMETRÍA. Pirámide


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente
Matemáticas 1/631G02151

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías