Identifying Data 2022/23
Subject (*) Technical Draw Code 631G03007
Study programme
Grao en Máquinas Navais
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Graduate 2nd four-month period
First Basic training 6
Language
Spanish
Galician
Teaching method Face-to-face
Prerequisites
Department Enxeñaría Industrial
Coordinador
Santos Couceiro, Rafael
E-mail
rafael.santos.couceiro@udc.es
Lecturers
Santos Couceiro, Rafael
E-mail
rafael.santos.couceiro@udc.es
Web
General description Recoñecer, interpretar e resolver problemas de xeometría e interpretación de planos, dirixidos principalmente a Xeometría e planos do buque e de diferentes instalacións no campo do coñecemento de sistemas de representación e debuxo técnico. Capacidade para aplicar coñecementos, organizar, planificar e resolver problemas.
Coñecer e manexar un sistema CAD.

Study programme competencies
Code Study programme competences
A75 CE75 - Interpretar e representar correctamente o espazo tridimensional, coñecendo os obxectivos e o emprego dos sistemas de representación gráfica.
B1 CB1 - Demostrar que posúen e comprenden coñecementos na área de estudo que parte da base da educación secundaria xeneral, e que inclúe coñecementos procedentes da vangarda do seu campo de estudo
B2 CB2 - Aplicar os coñecementos no seu traballo ou vocación dunha forma profesional e posuír competencias demostrables por medio da elaboración e defensa de argumentos e resolución de problemas dentro da área dos seus estudos
B3 CB3 - Ter a capacidade de reunir e interpretar datos relevantes para emitir xuicios que inclúan unha reflexión sobre temas relevantes de índole social, científica ou ética
B4 CB4 - Poder transmitir información, ideas, problemas e solucións a un público tanto especializado como non especializado.
B5 CB5 - Ter desenvolvido aquelas habilidades de aprendizaxe necesarias para emprender estudos posteriores con un alto grao de autonomía.
B6 CG01 - Capacidade para xestionar os propios coñecementos e utilizar de forma eficiente técnicas de traballo intelectual.
B7 CG02 - Resolver problemas de forma efectiva.
B8 CG03 - Comunicarse de maneira efectiva nunha contorna de traballo.
B9 CG04 - Traballar de forma autónoma con iniciativa.
B10 CG05 - Traballar de forma colaborativa.
B11 CG06 - Comportarse con ética e responsabilidade social como cidadán e como profesional.
B12 CG07 - Capacidade para interpretar, seleccionar e valorar conceptos adquiridos noutras disciplinas do ámbito mariño, mediante fundamentos físico-matemáticos.
B13 CG08 - Capacidade para a aprendizaxe de novos métodos e teorías, que lle doten dunha gran versatilidade para adaptarse a novas situacións.
B14 CG09 - Comunicar por escrito e oralmente os coñecementos procedentes da linguaxe científica.
B15 CG10 - Capacidade para resolver problemas con iniciativa, toma de decisións, creatividade, razoamento crítico e de comunicar e transmitir coñecementos habilidades e destrezas.
B16 CG11 - Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.
B17 CG12 - Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida.
B18 CG13 - Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.
C1 CT01 - Expresarse correctamente, tanto de forma oral como escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma.
C3 CT03 - Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.
C4 CT04 - Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía respectuosa coa cultura democrática, os dereitos humanos e a perspectiva de xénero.
C5 CT05 - Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras.
C6 CT06 - Adquirir habilidades para a vida e hábitos, rutinas e estilos de vida saudables.

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
Ser capaz de interpretar e preparar documentación gráfica correspondente ás diferentes instalacións dos buques ou en procesos. A75
Deben coñecer e interpretar os diferentes sistemas de representación, así como as NORMAS TÉCNICAS de aplicación tanto na redacción como na xestión. B3
B4
Coñecemento dos sistemas de representación e operacións habituais na representación gráfica. B1
B7
B9
B11
B13
B15
Común á formación técnica, os estudantes deben ser capaces de traballar en colaboración, coñecendo as ferramentas máis comúns. Ser capaz de adaptarse ás sucesivas actualizacións do ordenador. B2
B5
B10
B12
B16
B18
Fomentar a exposición pública de obras, cun hábito para a capacidade de defensa e exposición. B6
B8
B14
B17
C1
C3
C4
C5
C6

Contents
Topic Sub-topic
HOMOLOXÍAS PLANAS DEFINICIÓNS
DETERMINACIÓN DE PUNTOS E LIÑAS
RECTAS LÍMEITE
DETERMINACIÓN DA HOMOLOXÍA
APROBACIÓNS PARTICULARES
APLICACIÓN DA HOMOLOXÍA AO TRAZADO DE CÓNICAS POLO E POLAR EN RESPECTO A UN CÓNICO
POLO E POLAR DOS ELEMENTOS MALAXENTES
NECESIDADE E OBXECTIVOS DA XEOMETRÍA DESCRITIVA
DEFINICIÓN
ELEMENTOS FUNDAMENTAIS DOS ELEMENTOS XEOMÉTRICOS
PROXECCIÓN E SECCIÓN
TIPOS DE PROXECCIÓNS
SISTEMAS DE REPRESENTACIÓN:
- DIÉDRICO
- DIMENSIONADO
- AXONOMÉTRICA
- CÓNICO
SISTEMAS DE REPRESENTACIÓN NECESIDAD Y OBJETIVOS DE LA GEOMETRÍA DESCRIPTIVA
DEFINICIÓN
ELEMENTOS FUNDAMENTALES DE LOS ELEMENTOS GEOMÉTRICOS
PROYECCIÓN Y SECCIÓN
TIPOS DE PROYECCIONES
SISTEMAS DE REPRESENTACIÓN:
- DIÉDRICO
- ACOTADO
- AXONOMÉTRICO
- CÓNICO
SISTEMA DIÉDRICO PUNTO E RECTA
PLANO
INTERSECCIÓNS
PARALELISMO, PERPENDICULARIDADE E DISTANCIA
ARREFRIADOS
VOLTAS
CAMBIOS DE PLANO
ÁNGULO
POLIEDROS
PRISMA
PIRÁMIDE
CONO
CILINDRO
ESFERA
INTERSECCIÓN DE SUPERFICIES
SISTEMA DE PLANOS ACOTADOS REPRESENTACIÓN DE PUNTO, LIÑA E PLANO
INTERPRETACIÓN DE CURVAS DE NIVEL E APLICACIÓNS
SISTEMA AXONOMÉTRICO INTRODUCCIÓN
REPRESENTACIÓN DE LOS ELEMENTOS FUNDAMENTALES
REPRESENTACIÓN DE CIRCUNFERENCIAS
TRASLADO DE VISTAS
APLICACIONES
DEBUXO INDUSTRIAL INTRODUCIÓN
REPRESENTACIÓN DOS ELEMENTOS FUNDAMENTAIS
REPRESENTACIÓN DE CIRCUMFERENCIAS
TRANSFERENCIA DE VISTAS
SOLICITUDES
PLANOS DO BUQUE PLANOS DE FORMA
MÉTODOS DE ALISADO
DESENVOLVEMENTO DE PLACAS
SECCIÓNS VERTICAIS E LONXITUDINAIS
SECCIÓNS MÁESTRAS
DEBUXO ASISTIDO POR ORDEAADOR INTRODUCIÓN AOS SISTEMAS DAO
DEBUXO 2D CON VERSIÓN DE EDUCACIÓN AUTOCAD
PRÁCTICAS DE DEBUXO INDUSTRIAL

Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
Seminar A75 B1 B3 B4 B7 B8 B9 B10 36 0 36
ICT practicals A75 B1 B2 B5 B6 B7 B8 B11 B12 B13 B14 4 46 50
Supervised projects B9 B15 B16 B17 B18 C1 C3 C4 C5 C6 1 5 6
Objective test B7 B9 B11 B17 C1 4 0 4
Guest lecture / keynote speech A75 B1 B4 C3 50 0 50
 
Personalized attention 4 0 4
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Seminar
Obradoiros ou seminarios. Permite ao profesor coñecer o grao e os erros de aprendizaxe, as deficiencias e as limitacións no uso das ferramentas de traballo. Resolución de traballos e problemas, coa preparación e presentación do traballo en grupo.
Xunto aportará un peso porcentual do 20% da nota final.
ICT practicals A parte de Debuxo industrial desenvolverase conxuntamente co CAD, de tal xeito que os traballos se entregarán en formato dixital.
Supervised projects Estes traballos organizaranse e titorizaranse en pequenos grupos.
Objective test Aínda que o método de avaliación é continuo, para aqueles estudantes que, por unha causa importante, non poden asistir a toda a docencia dunha das partes, espérase que poidan superalo mediante un exame parcial. En calquera caso, está previsto un exame final para aqueles que non sigan o curso mediante avaliación continua. Xunto contribuirá cunha porcentaxe de peso do 80% da nota final.
Guest lecture / keynote speech Coñecemento: de sistemas de representación, desenvolvemento da capacidade para representar o espazo tridimensional.
A partir da xeometría plana.
A partir dos sistemas de representación empregados na xeometría descritiva e na descrición xeométrica do casco e dos plans de forma do buque.
Da xestión dun programa CAD.

Personalized attention
Methodologies
Supervised projects
Objective test
Seminar
ICT practicals
Description
Nos grupos de traballo levarase a cabo o seguimento de cada unha das prácticas encomendadas ao grupo.
O alumno contará con titorías individualizadas nesas partes da materia de traballo persoal.

Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
Supervised projects B9 B15 B16 B17 B18 C1 C3 C4 C5 C6 Se realizarán en grupos y tendrán carácter eliminatorio para la evaluación continua en caso de no ser entregados 30
Objective test B7 B9 B11 B17 C1 Será necesario obtener un mínimo de un 3,5 para ser compensable con los demás criterios de valoración. 35
Guest lecture / keynote speech A75 B1 B4 C3 Se pasará lista en clase de forma habitual, siendo necesario para aprobar por evaluación continua un mínimo de asistencia del 80% 10
Seminar A75 B1 B3 B4 B7 B8 B9 B10 En conjunto aportará un peso porcentual del 20% de la calificación final. 10
ICT practicals A75 B1 B2 B5 B6 B7 B8 B11 B12 B13 B14 En conjunto aportará un peso porcentual del 20% de la calificación final.
Tendrá carácter eliminatorio, junto con la asistencia a clase de cubrir un mínimo, en ambas, del 80%.
15
 
Assessment comments

Los criterios de evaluación contemplados en los cuadros A-II/1, A-II/2, A-III/1 y A-III/2    del Código STCW y sus enmiendas relacionados con esta materia se tendrán en cuenta a la hora de diseñar y realizar su evaluación.

En los seminarios, los alumnos habrán adquirido las competencias: B1, B2, B3, B4, B5, B6, B7, B8, B9, B10, B11, C1, C2 (no que se refire á bibliografía), C6, C7 e C8. Considérase que as competencias C, de xeito xenérico, teñen aquí o lugar idóneo para su adquisición

Prácticas: competencias adquiridas, fundamentalmente as técnicas, tic e traballo en grupo: A1, A12, A18, C3

Traballos tutelasdos: competencias adquiridas fundamentalmente as técnicas e a capacidade de expresión, expresión e elaboración de documentación técnica: A1, A12, A18, C3, e en menor medida, o conxunto das B.

Proba obxectiva: competencias adquiridas as propias da materia, A1, A12, A18, e todo o resto para os alumnos que non teñan tido estado suxeitos a avaliación continua, que deberán entregar/realizar proba práctica dos traballos realizados ao longo do curso.

Sesión maxistral: únicamente se computará a asistencia a crase para os alumnos que opten pola avaliación contínua.

O alumnado con recoñecemento de dedicación a tempo parcial e dispensa académica de exención de asistencia, segundo establece a "NORMA QUE REGULA O RÉXIME DE DEDICACIÓN AO ESTUDO DOS ESTUDANTES DE GRAO NA UDC (Arts. 2.3; 3.b; 4.3 e 7.5) (04/05/2017):

- Asistencia/participación nas actividades de clase mínima: 20 % - Cualificación:

a) Elaboración traballos: --%

c) Solución de problemas: --%

b) Exame escrito sobre os contidos da materia:-- %

d) Outras metodoloxías que se consideren: --%



Cualificación: a) Prácticas de laboratorio (traballo individual ou en grupo de boletíns): 55% b) Exame escrito sobre os contidos da materia:35 % c) Asistencia a crase: 10%. Estas porcentaxes son de aplicación para o alumnado en avaliación contínua.

Para superar a materia hase de entender que haberán de superar cada unha das tres partes de xeito individual (descriptiva, planos do buque e cartografía), non podendo ser compensada. 

Alumnado con recoñecemento de dedicación a tempoparcial e dispensa académica de exención de asistencia, segundo establece a"NORMA QUE REGULA O RÉXIME DE DEDICACIÓN AO ESTUDO DOS ESTUDANTES DE GRAONA UDC (Arts. 2.3; 3.b e 4.5) (29/5/2012):

Asistencia/participación nas actividades de clase mínima do 60%:

a) Elaboración e presentación dos traballos de pequeno grupo(70%).

b) Un exame escrito sobre os contidos da materia (30%).

"A realización fraudulenta das probas ou actividades de avaliación, unha vez comprobada, implicará directamente a cualificación de suspenso "0" na materia na convocatoria correspondente, invalidando así calquera cualificación obtida en todas as actividades de avaliación de cara a convocatoria extraordinaria".


Sources of information
Basic (). .
PALENCIA, J (). DIBUJO TÉCNICO, INTRODUCCIÓN A LOS SISTEMAS DE REPRESENTACIÓN. ETSICCP - MADRID
IZQUIERDO ASENSI, F. (). GEOMETRIA DESCRIPTIVA. DOSSAT
TAIBO FERNÁNDEZ, A. (). GEOMETRIA DESCRIPTIVA Y SUS APLICACIONES. TEBAR FLORES
IRANOR (AENOR (). MANUAL DE NORMAS UNE SOBRE DIBUJO.
PARDO, ENRIQUE (). TRAZADO DE LÍNEAS Y DESARROLLOS DEL BUQUE. GUSTAVO GILI

Complementary


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before

Subjects that are recommended to be taken simultaneously

Subjects that continue the syllabus
/

Other comments
& lt; p & gt; Facer un curso de xeometría descritiva no ensino medio ou superior, facilita o seguimento do tema. & lt; / p & gt; & lt; p & gt; Non obstante, os estudantes que o soliciten terán a opción dun curso de recuperación. & lt; / p & gt;


(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.