Identifying Data 2022/23
Subject (*) Maritime Safety and Pollution Code 631G03019
Study programme
Grao en Máquinas Navais
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Graduate 2nd four-month period
Second Obligatory 6
Language
Spanish
Galician
Teaching method Face-to-face
Prerequisites
Department Ciencias da Navegación e Enxeñaría Mariña
Coordinador
Lama Carballo, Francisco Javier
E-mail
javier.lama@udc.es
Lecturers
Lama Carballo, Francisco Javier
Pacheco Martínez, Eliseo Antonio
Pérez Canosa, José Manuel
E-mail
javier.lama@udc.es
eliseo.pacheco@udc.es
jose.pcanosa@udc.es
Web
General description NORMATIVA.
SEGURIDADE A bordo.
PREVENCIÓN E LOITA CONTRAINCENDIOS.
SUPERVIVENCIA NO MAR.
PREVENCIÓN DA CONTAMINACIÓN.

Study programme competencies
Code Study programme competences
A7 CE07 - Manter a navegabilidade do buque.
A8 CE08 - Vixiar o cumprimento das prescricións lexislativas.
A10 CE10 - Utilizar os sistemas de comunicación interna.
A12 CE12 - Garantir o cumprimento das prescricións sobre prevención da contaminación.
A13 CE13 - Prevención, control e loita contra incendios a bordo.
A14 CE14 - Facer funcionar os dispositivos de salvamento.
A17 CE17 - Contribuír á seguridade do persoal e do buque
A27 CE27 - Supervivencia no mar en caso de abandono do buque.
A28 CE28 - Reducir ao mínimo os riscos de incendio, e manter un estado de preparación que permita responder en todo momento a situacións de emerxencia nas que se produzan incendios.
A29 CE29 - Loitar contra incendios e extinguilos.
A30 CE30 - Adoptar medidas inmediatas ao producirse un accidente ou outro tipo de emerxencia médica.
A31 CE31 - Cumprir os procedementos de emerxencia.
A32 CE32 - Tomar precaucións para previr a contaminación do medio mariño.
A33 CE33 - Observar as prácticas de seguridade no traballo.
A34 CE34 - Contribuír a que as comunicacións a bordo do buque sexan eficaces.
A35 CE35 - Contribuír a que as relacións humanas a bordo do buque sexan boas.
A36 CE36 - Comprender e adoptar as medidas necesarias para controlar a fatiga.
A37 CE37 - Facer cargo dunha embarcación de supervivencia ou dun bote de rescate durante e despois da posta á boia.
A38 CE38 - Facer funcionar o motor dunha embarcación de supervivencia.
A39 CE39 - Organizar aos sobrevivente e a embarcación de supervivencia tras abandonar o buque.
A40 CE40 - Utilizar os dispositivos de localización, incluídos os aparellos de comunicación e sinalización e os sinais pirotécnicos.
A41 CE41 - Dispensar primeiros auxilios aos sobreviventes.
A42 CE42 - Controlar as operacións de loita contra incendios a bordo.
A43 CE43 - Organizar e capacitar a cuadrillas de loita contra incendios.
A44 CE44 - Inspeccionar e manter os sistemas e o equipo de detección e extinción de incendios.
A45 CE45 - Investigar e recompilar informes sobre sucesos nos que se produzan incendios.
A59 CE59 - Levar a cabo operacións de loita contra incendios en buques tanque
A61 CE61 - Tomar precaucións para previr a contaminación del medio ambiente debida a la descarga de hidrocarburos o produtos químicos
A65 CE65 - Levar a cabo operacións de loita contra incendios en buques tanque para o transporte de gas licuado.
A98 CE98 - Ter a capacidade para a xestión, dirección, control, organización e planificación de industrias ou explotacións relacionadas coas actividades da enxeñería mariña tanto en competencias referidas á calidade, medio ambiente, seguridade mariña e prevención de riscos laborais como todas as actividades relacionadas coa posta no mercado da súa produción.
A99 CE99 - Ter a capacidade para exercer como Oficial de Máquinas da Mariña Mercante, unha vez superados os requisitos esixidos pola Administración Marítima.
A100 CE100 - Ter a capacidade para exercer como oficial ETO da Mariña Mercante, unha vez superados os requisitos esixidos pola Administración Marítima.
B4 CB4 - Poder transmitir información, ideas, problemas e solucións a un público tanto especializado como non especializado.
B5 CB5 - Ter desenvolvido aquelas habilidades de aprendizaxe necesarias para emprender estudos posteriores con un alto grao de autonomía.
B8 CG03 - Comunicarse de maneira efectiva nunha contorna de traballo.
B9 CG04 - Traballar de forma autónoma con iniciativa.
B10 CG05 - Traballar de forma colaborativa.
B15 CG10 - Capacidade para resolver problemas con iniciativa, toma de decisións, creatividade, razoamento crítico e de comunicar e transmitir coñecementos habilidades e destrezas.
B16 CG11 - Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.
C3 CT03 - Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.
C4 CT04 - Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía respectuosa coa cultura democrática, os dereitos humanos e a perspectiva de xénero.
C5 CT05 - Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras.
C6 CT06 - Adquirir habilidades para a vida e hábitos, rutinas e estilos de vida saudables.
C7 CT07 - Desenvolver a capacidade de traballar en equipos interdisciplinares ou transdisciplinares, para ofrecer propostas que contribúan a un desenvolvemento sostible ambiental, económico, político e social.
C8 CT08 - Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.
C9 CT09 - Ter a capacidade de xestionar tempos e recursos: desenvolver plans, priorizar actividades, identificar as críticas, establecer prazos e cumprilos.

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
Controlar as boas prácticas de seguridade e saúde no traballo. Ser capaz de responder ante as diferentes situacións de emerxencia que se poden dar a bordo, relacionadas ca seguridade marítima e a prevención da contaminación. A7
A8
A10
A12
A13
A14
A17
A27
A28
A29
A30
A31
A32
A33
A34
A35
A36
A37
A38
A39
A40
A41
A42
A43
A44
A45
A59
A61
A65
A98
A99
A100
B4
B5
B8
B9
B10
B15
B16
C3
C4
C5
C6
C7
C8
C9

Contents
Topic Sub-topic
The development and overcoming of these contents, together with those corresponding to other subjects that include the acquisition of specific competencies of the degree, guarantees the knowledge, comprehension and sufficiency of the competencies contained in Table AIII / 2, of the STCW Convention, related to the level of management of First Engineer Officer of the Merchant Navy, on ships without power limitation of the main propulsion machinery and Chief Engineer officer of the Merchant Navy up to a maximum of 3000 kW. Table A-III / 2 of the STCW Convention.
Specification of the minimum standard of competence for Chief Engineer Officers and First Engineer Officers on ships powered by main propulsion machinery of 3000 kW or more.
FORMACIÓN BÁSICA EN SEGURIDADE Tipos de situaciones de emergencia que pueden producirse, tales como abordajes, incendios o hundimiento
Tipos de dispositivos salvavidas que se llevan normalmente en los buques.
Equipo de las embarcaciones de supervivencia
Ubicación de los dispositivos personales de salvamento
Principios relacionados con la supervivencia, que incluyen:
.1 utilidad de la formación y de los ejercicios
.2 indumentaria y equipo de protección personal
.3 necesidad de estar preparado para cualquier emergencia
.4 medidas que procede adoptar al ser llamado a las estaciones de las embarcaciones de supervivencia
.5 medidas que procede adoptar cuando se insta a abandonar el buque
.6 medidas que procede adoptar cuando se está en el agua
.7 medidas que procede adoptar a bordo de la embarcación de
supervivencia
.8 principales peligros para los supervivientes

Organización de la lucha contra incendios a bordo
Ubicación de los dispositivos de lucha contra incendios y de las
vías de evacuación en caso de emergencia
Elementos del fuego y de la explosión (el triángulo del fuego)
Tipos y fuentes de ignición
Materiales inflamables, riesgo de que se produzca y propague un
incendio
Necesidad de una vigilancia constante
Medidas que procede adoptar a bordo de los buques
Detección de fuego y humo, y sistemas automáticos de alarma
Clasificación de los incendios y de los agentes extintores que
pueden utilizarse
Equipo de lucha contra incendios y su ubicación a bordo
Instrucción en:
.1 instalaciones fijas
.2 equipo de lucha contra incendios
.3 equipo personal
.4 dispositivos y equipo de lucha contra incendios
.5 métodos de lucha contra incendios
.6 agentes de lucha contra incendios
.7 procedimientos de lucha contra incendios
.8 utilización del equipo respiratorio para la lucha contra incendios y para llevar a cabo operaciones de rescate


Cumplir los procedimientos de emergencia

Tomar precauciones para prevenir la contaminación del medio marino.

Observar las prácticas de seguridad en el trabajo

Contribuir a que las comunicaciones a bordo del buque sean
eficaces y buenas

Adoptar medidas inmediatas al producirse un accidente u otro tipo de emergencia médica

Comprender y adoptar las medidas necesarias para controlar la
fatiga
EMBARCACIÓNS DE SUPERVIVENCIA E BOTES DE RESCATE (NON RÁPIDOS 1.- FACERSE CARGO DUNHA EMBARCACIÓN DE SUPERVIVENCIA OU BOTE DE RESCATE, DURANTE E DESPOIS DA POSTA A FLOTE
2.- MANEXAR O MOTOR DUNHA EMBARCACIÓN DE SUPERVIVENCIA
3.- ORGANIZAR A OS SOBREVIVENTES E A EMBARCACIÓN DE SUPERVIVENCIA TRAS ABANDONAR O BARCO.
4.- UTILIZAR OS DISPOSITIVOS DE LOCALIZACIÓN: EQUIPOS DE COMUNICACIÓNS, SINALIZACIÓN E SINAIS PIROTÉCNICOS
5.- DISPENSAR PRIMEIROS AUXILIOS ÓS SOBREVIVENTES.
FORMACIÓN AVANZADA EN LOITA CONTRAINCENDIOS
(Para os alumnos que opten a este Certificado)
1.-CONTROL DAS OPERACIÓNS DE LOITA C.I.
ORGANIZACIÓN DA LOITA C.I.
2.- INSPECCIÓN E MANTEMENTO DOS SISTEMAS E O EQUIPO DE DETECCIÓN E EXTINCIÓN DE INCENDIOS
3.- INVESTIGACIÓN E RECOMPILACIÓN DE INFORMES SOBRE INCIDENTES NOS QUE SE PRODUZAN
CONTAMIÑACIÓN MARIÑA CONVENIO MARPOL:
- ANEXO I
- ANEXO II
- ANEXO III
- ANEXO IV
- ANEXO v
- ANEXO VI


Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
Guest lecture / keynote speech A8 A10 A12 A13 A17 A28 A30 A31 A32 A33 A34 A35 A36 A61 A98 A99 A100 B4 B5 B8 B9 B10 B15 B16 C3 C4 C5 C6 C7 C8 C9 30 65 95
Laboratory practice A7 A10 A13 A14 A17 A27 A28 A29 A30 A31 A33 A34 A35 A37 A38 A39 A40 A41 A42 A43 A44 A45 A59 A65 A99 A100 B5 B9 B10 B15 C4 C6 C8 30 10 40
Objective test A8 A10 A12 A13 A14 A17 A27 A28 A29 A31 A32 A33 A36 A37 A38 A39 A40 A41 A42 A43 A44 A45 A59 A61 A65 A98 B8 B15 B16 C3 C9 9 0 9
 
Personalized attention 6 0 6
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Guest lecture / keynote speech Exposición oral complementada co uso de medios audiovisuais e a introdución dalgunhas preguntas dirixidas aos estudantes, coa finalidade de transmitir coñecementos e facilitar a aprendizaxe.
A clase maxistral é tamén coñecida como "conferencia", "método expositivo" ou "lección maxistral". Esta última modalidade sóese reservar a un tipo especial de lección impartida por un profesor en ocasións especiais, cun contido que supón unha elaboración orixinal e baseada no uso case exclusivo da palabra como vía de transmisión da información á audiencia.
Laboratory practice Prácticas na Aula Clube, prácticas en embarcacións e C.I. Actividades desenvolvidas nun contexto externo ao contorno académico universitario
Objective test .

Personalized attention
Methodologies
Laboratory practice
Objective test
Guest lecture / keynote speech
Description
A atención personalizada realizarase en horario de tutorías

Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
Laboratory practice A7 A10 A13 A14 A17 A27 A28 A29 A30 A31 A33 A34 A35 A37 A38 A39 A40 A41 A42 A43 A44 A45 A59 A65 A99 A100 B5 B9 B10 B15 C4 C6 C8 Obrigatorio superalos para facer media 0
Objective test A8 A10 A12 A13 A14 A17 A27 A28 A29 A31 A32 A33 A36 A37 A38 A39 A40 A41 A42 A43 A44 A45 A59 A61 A65 A98 B8 B15 B16 C3 C9 Exame final (é necesario aprobalo para que se teñan en conta as outras metodoloxías) 100
Guest lecture / keynote speech A8 A10 A12 A13 A17 A28 A30 A31 A32 A33 A34 A35 A36 A61 A98 A99 A100 B4 B5 B8 B9 B10 B15 B16 C3 C4 C5 C6 C7 C8 C9 Asistencia 0
 
Assessment comments
<div><div>Para a superación da materia por avaliación continua, a asistencia mínima ás sesións maxistrais será do 80%</div><div><br /></div><div>Para a superación da materia por avaliación continua, a asistencia mínima ás prácticas obrigatorias será do 100%</div><div><br /></div><div>As prácticas obrigatorias da materia, xunto coa superación do resto de metodoloxías, van asociadas á obtención dos seguintes certificados: Formación Básica en Seguridade e Embarcacións de Supervivencia e Botes de Rescate non Rápidos. Para a obtención dos devanditos certificados tamén será obrigatoria a realización do 100% destas prácticas.</div><div><br /></div><div>As prácticas obrigatorias constan de 30 horas presenciais, 40 horas en total, como se pode ver no paso 4. Destas 30 horas presenciais, 8 horas corresponden ao Básico de Contra Incendios.&nbsp;</div><div><br /></div><div>O Curso Avanzado de Loita Contra Incendios preséntase como optativo para os alumnos e consta de 33 H. Os alumnos que desexen obter este Certificado deberán de completar as 25 H restantes do curso e que están fóra da planificación.</div></div><div><br /></div><div>Para facer media hai que superar todas as metodoloxías. Os criterios de avaliación contemplados nos cadros A-III/1 e A-III/3 do Código STCW, e recolleitos no Sistema de Garantía de Calidade, teranse en conta á hora de deseñar e realizar a avaliación. LAS PRÁCTICAS DE SUPERVIVENCIA NA SÚA TOTALIDADE SON OBRIGATORIAS PARA SUPERAR A MATERIA. AS PRÁCTICAS CONTRAINCENDIOS CORRESPONDENTES Á FORMACIÓN BÁSICA SON OBRIGATORIAS PARA SUPERAR A MATERIA.</div><div><br /></div><div>O alumnado con recoñecemento de&nbsp;<b>dedicación a tempo parcial e dispensa académica de exención de asistencia</b>, segundo establece a "NORMA QUE REGULA O RÉXIME DE DEDICACIÓN AO ESTUDO DOS ESTUDANTES DE GRAO NA UDC (Arts. 2.3; 3.b; 4.3 e 7.5) (04/05/2017) poderá realizar as probas parciais, se as houbere, sen necesidade de asistir o 80% das clases presenciais, sempre e cando os profesores sexan debidamente informados ao principio do curso. Sen menoscabo do anterior, os profesores poderán encargarlle a este alumnado diferentes traballos/problemas ó longo do curso para ser expostos en horario de titorias.&nbsp;Pola propia natureza das prácticas, que non son recuperables, non se contempla dispensa académica para a avaliación das mesmas.</div><div><br /></div><div>A realización fraudulenta das probas ou actividades de avaliación, unha vez comprobada, implicará directamente a cualificación de suspenso "0" na materia na convocatoria correspondente, invalidando así calquera cualificación obtida en todas as actividades de avaliación de cara a convocatoria extraordinaria</div><div><br /></div>

Sources of information
Basic

SOLAS consolidated edition 2020. Consolidated text of the International Convention for the Safety of Life at Sea, 1974. International Maritime Organization. London. 2020

Código internacional de dispositivos de salvamento (Código IDS). Edición 2017. Organización Marítima Internacional. Londres. 2017

Código Internacional de Sistemas de Seguridad Contra Incendios (Código SSCI). Edición 2015. Organización Marítima Internacional. Londres. 2016

Manual IAMSAR. Vol III. Manual internacional de los servicios aeronáuticos y marítimos de búsqueda y salvamento. Edición 2019. OMI/OACI. Londres/ Montreal. 2019

MSC.1/Circ.1182/Rev.1. Guía sobre las Técnicas de Rescate. IMO. 2014

MSC.1/Circ.1185/Rev.1. Guía para la Supervivencia en Aguas Frías. IMO. 2012

A.918(22) IMO Standard Marine Communication Phrases.

Model course 1.19. Proficiency in personal survival techniques. 2019 Edition. International Maritime Organization. London. 2019

Model Course 1.20. Fire Prevention and Basic Fire Fighting. 2000 Edition. International Maritime Organization. London. 2001

Model Course 1.21. Personal safety and social responsibilities. 2016 Edition. International Maritime Organization. London. 2016&nbsp;

Model course 1.23. Proficiency in survival craft and rescue boats other than fast rescue boats. 2000 Edition. International Maritime Organization. London. 2016

Model Course 2.03. Advanced training in fire fighting. 2000 Edition. International Maritime Organization. London. 2001

MARPOL edición refundida 2017. Convenio internacional para prevenir la contaminación por los buques. Organización Marítima Internacional. London. 2017

Complementary

Model course 3.05. Survey of fire appliances and provisions. 2004 Edition. International Maritime Organization. London. 2004

Model course 3.06. Survey of life-saving appliances and arrangements. 2004 Edition. International Maritime Organization. London. 2004

Model course 3.11. Safety investigation into marine casualties and marine incidents. 2014 Edition. International Maritime Organization. London. 2014

Model course 1.39. Leadership and teamwork. 2014 Edition. International Maritime Organization. London. 2004&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;

Manual de Formación SOLAS. Dispositivos de salvamento y Técnicas de supervivencia. I.C. Brindle &amp; Co. 2003

Manual de Formación Contra Incendios. I.C. Brindle &amp; Co. 2ª Edición. 2011

Supervivencia en la mar. Ricard Marí Sagarra, Enrique González Pino. Instituto Social de la Marina. Madrid. 1990

Técnicas, sistemas y organización de la prevención, protección y lucha contra incendios en los buques. Ricard Marí Sagarra. Enrique González Pino. Instituto Social de la Marina. Madrid. 1989

The Naval Handbook for Ship Fire Fighters. 8th Ed. The Nautical Institute. London. 2006

Marine Survival. D.J. House. 3rd Ed. Witherby. Edinburgh. 2011

Manual sobre la Contaminación ocasionada por Hidrocarburos. Parte I Prevención. Edición 2011. Organización Marítima Internacional. Londres. 2011.

Manual sobre la contaminación ocasionada por hidrocarburos. Parte IV Lucha contra los derrames de hidrocarburos. Organización Marítima Internacional. Londres. 2005.

Manual sobre la contaminación ocasionada por hidrocarburos. Parte V Aspectos administrativos de la lucha contra la contaminación por hidrocarburos. Edición 2009. Organización Marítima Internacional. Londres. 2011

Model course 1.38. Marine environmental awareness. 2011 Edition. International Maritime Organization. London. 2011

&nbsp;


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before
English/631G02155
Chemistry/631G02157
Naval Construction and Ship Theory/631G02160

Subjects that are recommended to be taken simultaneously
Naval Hygiene and Risks at Work/631G02255

Subjects that continue the syllabus
**Special Maritime Transports and dangerous shipment/631G02358

Other comments


(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.