Identifying Data 2021/22
Subject (*) Hidroloxía Subterránea Code 632011634
Study programme
Enxeñeiro de Camiños, Canais e Portos
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
First and Second Cycle 1st four-month period
Third Fourth Fifth Optional 4
Language
Spanish
Teaching method Face-to-face
Prerequisites
Department Enxeñaría Civil
Matemáticas
Coordinador
E-mail
Lecturers
E-mail
Web
General description
Contingency plan 1. Modificacións nos contidos

2. Metodoloxías
*Metodoloxías docentes que se manteñen

*Metodoloxías docentes que se modifican

3. Mecanismos de atención personalizada ao alumnado

4. Modificacións na avaliación

*Observacións de avaliación:

5. Modificacións da bibliografía ou webgrafía

Study programme competencies
Code Study programme competences

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
Introducir os conceptos fundamentais sobre o sistema eléctrico de potencia: xeneración de enerxía, red de transporte, reparto e distribución, así como sobre os tipos de líneas e conductores.
Coñecer os distintos tipos de xeneración de enerxía eléctrica en España: a enerxía térmica convencional, a nuclear, a hidráulica e os distintos tipos de renovables.
Comparar os distintos tipos de enerxía dende o punto de vista do custo da construcción, da operación e mantenimiento, do combustible necesario, dos residuos xenerados e das actividades de desmantelamiento
Coñecer a normativa sobre baixa e alta tensión.
Realizar cálculos eléctricos e enerxéticos sinxelos.

Contents
Topic Sub-topic

Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
Problem solving 1 20 21
Field trip 1 5 6
Collaborative learning 59 1 60
Supervised projects 2 10 12
 
Personalized attention 1 0 1
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Problem solving
Field trip
Collaborative learning
Supervised projects

Personalized attention
Methodologies
Supervised projects
Problem solving
Field trip
Collaborative learning
Description


Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
Supervised projects 40
Problem solving 30
Field trip 10
Collaborative learning 20
 
Assessment comments

Sources of information
Basic Fetter (1980). Applied Hydrogeology. Ch. E. Merrills Pub.
de Marsily, Ghislain. (1987). Quantitative Hydrogeology. Academic Press. San Diego

Complementary


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before
Hidráulica e Hidroloxía I/632011204
Hidráulica e Hidroloxía II/632011308

Subjects that are recommended to be taken simultaneously

Subjects that continue the syllabus

Other comments


(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.