Datos Identificativos 2015/16
Asignatura (*) Historia da Arte Código 632011635
Titulación
Enxeñeiro de Camiños, Canais e Portos
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
1º e 2º Ciclo 1º cuadrimestre
Terceiro-Cuarto-Quinto Optativa 6
Idioma
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Composición
Coordinación
Correo electrónico
Profesorado
Correo electrónico
Web
Descrición xeral Aproximación a la Historia del Arte desde la Antigüedad Clásica hasta la Contemporaneidad

Competencias do título
Código Competencias do título
A62 Coñecemento e comprensión dos diferentes estilos artísticos, en relación co contexto histórico, económico e social da súa época para desenvolver a capacidade de apreciar e incluír condicionantes estéticos na obra civil.
B1 Aprender a aprender.
B3 Aplicar un pensamento crítico, lóxico e creativo.
B13 Compresión da necesidade de analizar a historia para entender o presente.
B18 Habilidade para a xestión da información.
B19 Capacidade de análise, síntese e estruturación da información e das ideas.
B21 Capacidade de abstracción.
B25 Habilidades comunicativas e claridade de exposición oral e escrita.
C1 Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma.
C4 Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común.
C5 Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras.
C6 Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.
C7 Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida.
C8 Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
Identificar las obras que corresponden a cada uno de los períodos históricos estudiados en el curso A62
B1
B3
B13
B18
B19
C4
C5
C6
C7
C8
Reflexionar sobre los procesos de simbolización y analizar críticamente las ideas que han animado a arte de cada período, poniéndolas en relación con el contexto sociocultural y artístico en el que surgen. A62
B1
B3
B13
B18
B19
B21
C1
C4
C5
C6
C7
C8
Analizar la evolución de la forma, la composición y los tipos arquitectónicos. A62
B1
B3
B13
B18
B19
B21
B25
C1
C4
C6
C7
C8

Contidos
Temas Subtemas
BLOQUE I. Antigüedad 1. Antigua Grecia
2. Roma
BLOQUE II. Edad Media 3. Arte Paleocristiano y Bizantino
4. Arte Prerrománico: Visigodo, Asturiano y Mozárabe
5. Románico
6. Gótico
BLOQUE III. Edad Moderna
7. Renacimiento y Manierismo
8. Barroco
BLOQUE IV. Edad Contemporánea
9. Ilustración y siglo XIX
10. Arte del siglo XX

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Estudo de casos 40 0 40
Proba mixta 4 0 4
Proba obxectiva 4 0 4
Sesión maxistral 100 0 100
 
Atención personalizada 2 0 2
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Estudo de casos Análisis y visionado de documentales sobre obras clave de la Historia del Arte
Proba mixta Trabajo de investigación (individual o en grupo)
Proba obxectiva Examen final
Sesión maxistral Clases teóricas apoyadas en medios audiovisuales

Atención personalizada
Metodoloxías
Proba mixta
Descrición
El profesor actuará cómo guía en el análisis y comentario de obras. Igualmente marcará las pautas a seguir en el trabajo de investigación que realice el alumnado (de forma individual o en grupo)

Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Proba mixta Trabajo de investigación (individual o en grupo) 20
Proba obxectiva Examen Final 80
 
Observacións avaliación

Fontes de información
Bibliografía básica

BIBLIOGRAFÍA GENERAL

(Se indicará la bibliografía adecuada para cada tema)

CHING, Francis D.K.: Diccionario visual de la arquitectura. Gustavo Gili, Barcelona, 1998.

CHOISY, A.: Historia de la arquitectura (2 vols.). Víctor Lerú, Buenos Aires, 1980.

CHUECA GOITIA, F.: Historia de la Arquitectura Occidental (Vol. I-XI). Dossat, Madrid, 1990.

GOMBRICH, E.H.: Historia del Arte. Alianza, Madrid, 1997.

GYMPEL, J.: Historia de la arquitectura, de la antigüedad a nuestros días. Könemann, Colonia, 1996.

HARTT, F.: Arte: historia de la pintura, escultura y arquitectura. Madrid, Akal, 1989.

HONOUR, H y FLEMING, J.: Historia del arte. Madrid, Reverté, 1986.

JANSON, H. W.: Historia general del arte (4 vol.). Alianza Forma, Madrid, 1995.

KOSTOF, S.: Historia de la arquitectura (3 vol.). Alianza, Madrid, 1988.

MÜLLER, W. y VOGEL, G.: Atlas de arquitectura (2 vols.). Alianza, Madrid, 1984.

NORBERG-SCHULZ, Ch.: Arquitectura occidental: la arquitectura como historia de las formas significativas. Gustavo Gili, Barcelona, 1979.

PATETTA, L.: Historia de la arquitectura. Antología crítica. Celeste, Madrid, 1997.

PEVSNER, N.: Breve historia de la arquitectura. Alianza, Madrid, 1994.

POCHAT , G.: Historia de la estética y de la teoría del arte. Akal, Madrid, 2008.

RAMÍREZ, J. A. (dir.): Historia del Arte (4 vol.). Alianza, Madrid, 2006.

REVILLA, F.: Diccionario de iconografía y simbología. Cátedra, Madrid, 2007.

ROTH, L. M.: Entender la arquitectura. Sus elementos, historia y significado. Gustavo Gili, Barcelona, 1999.

TRACHTENBERG, M./HYMAN, I.: Arquitectura: de la Prehistoria a la Postmodernidad. La Tradición Occidental. Akal, Madrid, 1990.

VV.AA: Diccionario Visual de Términos Arquitectónicos. Cátedra, Madrid, 2008

Bibliografía complementaria


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías