Identifying Data 2020/21
Subject (*) Optimización e Análise de Estruturas Code 632508001
Study programme
Mestrado Universitario en Investigación en Enxeñaría Civil (2013)
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Official Master's Degree Yearly
First Optional 6
Language
Spanish
Teaching method Face-to-face
Prerequisites
Department Enxeñaría Civil
Coordinador
E-mail
Lecturers
E-mail
Web
General description Nesta materia profundizarase nos métodos de deseño óptimo e os estudos de aeroelasticidade en enxeñaría de pontes.
Contingency plan 1. Modificacións nos contidos

2. Metodoloxías
*Metodoloxías docentes que se manteñen

*Metodoloxías docentes que se modifican

3. Mecanismos de atención personalizada ao alumnado

4. Modificacións na avaliación

*Observacións de avaliación:

5. Modificacións da bibliografía ou webgrafía

Study programme competencies
Code Study programme competences

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
Profundizar nos métodos máis actuais de deseño óptimo de estruturas aplicado a pontes lanzadas e profundizar nos estudos de aeroelasticidade en enxeñaría de pontes para coñecer a interacción entre o fluxo de vento e a estrutura.
Capacidade para comprender sistematicamente os conceptos, fundamentos e coñecementos propios dos ámbitos da teoría e tecnoloxía de estruturas. Adquisición do dominio das habilidades e métodos de investigación específicos deste campo, con capacidade para elaborar traballos de investigación con orixinalidade e rigor científico. Capacidade de síntese e análise unida ao criterio científico necesario para evaluar calquera proposta de investigación nos ámbitos mencionados. Capacidade para elaborar documentos para a difusión dos resultados da investigación (artigos, informes, etc.), así como a súa protección (patentes e modelos de utilidade).

Contents
Topic Sub-topic
1. Deseño óptimo de estruturas.
2. Optimización de pontes lanzadas.
3. Aerolasticidade en pontes.
4. Optimización de pontes con condicións aeroelásticas.
5. Optimización e análise probabilística de pontes de gran van.
Describiranse as metodoloxías de deseño óptimo de estruturas e a súa aplicación a distintos problemas de enxeñaría de estruturas. Un campo importante de aplicación destas técnicas é a optimización de pontes lanzadas. Deste procedemento de construción de pontes mostrarase polo miúdo todo o proceso e informarase de como levar a cabo tanto a optimización do pico de lanzamento, que é un dispositivo importante no proceso de construción, como da propia sección transversal da ponte, cando está deseñada con formigón pretensado.
Describiranse os fenómenos aeroelásticos e as inestabilidades a que dan lugar tanto en fluxo laminar como en turbulento.
Estudiarase a metodoloxía experimental para obter a resposta da ponte, que está baseada en ensaios de modelos a escala destas construcións en túneles de vento de capa límite. Tamén se revisarán os métodos totalmente computacionais, baseados en mecánica de fluidos computacional (CFD). Asimesmo describiranse os métodos híbridos, que contan cunha combinación das metodoloxías anteriores, porque comparten unha parte experimental con outra computacional.
Finalmente mostrarase a aplicación das técnicas de análise de sensibilidade e de deseño óptimo de estruturas nos estudos aeroelásticos de pontes de gran van.

Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
Guest lecture / keynote speech 60 60 120
Supervised projects 0 20 20
Workbook 0 8 8
 
Personalized attention 2 0 2
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Guest lecture / keynote speech Os profesores impartirán leccións maxistrais aos estudantes nas que se describirán os conceptos, métodos e resultados de investigación propios das disciplinas contidas na materia.
Supervised projects Os profesores, poderán propoñer aos estudantes, no seu caso, a realización de traballos tutelados, individuais ou en grupo, para profundizar nalgún dos aspectos contidos no curso.
Workbook Os profesores poderán propoñer aos estudantes a lectura de capítulos de libros ou artigos de investigación que permitan aos estudantes familiarizarse co estado da arte, e os métodos de investigación nos campos de investigación obxeto da materia.

Personalized attention
Methodologies
Supervised projects
Guest lecture / keynote speech
Workbook
Description
Os estudantes poderán consultar cos profesores sobre os contidos impartidos nas sesións maxistrais, así como sobre as lecturas ou traballos propostos, no seu caso, durante o curso.

Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
Supervised projects Valorarase a súa presentación formal, a orixinalidade e rigor do seu desenvolvemento, o nivel das conclusións obtidas e os fundamentos en que se basee o traballo (fontes bibliográficas, datos estadísticos, resultados de laboratorio, etc.). 15
Guest lecture / keynote speech Os alumnos deben asistir ás clases maxistrales e prácticas programadas polos profesores, participando activamente nas mesmas. 75
Workbook Os alumnos no seu caso deberán ler e realizar resumes críticos dos capítulos de libros ou artigos publicados en journals de investigación que foran propostos polos profesores. 10
 
Assessment comments

Sources of information
Basic Schmid, M. T. (2005). A Construçao e o Lançamento de Pontes pelo Processo dos Segmentos Empurrados. Rudloff Industrial Ltda, 3ª Edição
Iglesias, C. (1992). Algunas ideas sobre el predimensionamiento de puentes empujados: Empuje con nariz metálica. Hormigón y Acero, nº 182, pp. 111-128
Iglesias, C. (1992). Algunas ideas sobre el predimensionamiento de puentes empujados: Empuje con torre provisional de atirantamiento y nariz metálica corta. Hormigón y Acero, nº 183, pp. 35-47
Jurado, Hernández, Nieto & Mosquera (2011). Bridge Aeroelasticity. Sensitivity Analysis and Optimal Design. WITPress
La Violette, M. et al. (2007). Bridge Construction Practices using Incremental Launching. Highway Subcommittee on Bridge and Structures, AASHTO
Rosignoli, M. (2002). Bridge Launching. Thomas Telford
Siegrist, C. (1980). Construcción de puentes de hormigón pretensado por empuje del tablero. Hormigón y Acero nº 135, pp. 83-108
Bouchon, E. et al. (1999). Guide des Ponts Poussés. Association française de génie civil. Presses de l’ecole nationale des ponts et chaussées
Göhler & Pearson (2000). Incrementally Launched Bridges. Design and construction. Ernst & Sohn
Göhler, B. & Pearson, B. (2000). Incrementally Launched Bridges. Design and Construction. Ernst & Sohn
Anderson et al (2008). Introduction to computational fluid dynamics. Von Karman Institute for Fluid Dynamics
Arora (2003). Introduction to Optimum Design. McGraw Hill
Barlow, Rae & Pope (1999). Low-speed wind tunnel testing. John Wiley & Sons, Inc.
Hernández (1990). Métodos de diseño óptimo de estructuras. Colegio de Ingenieros de Caminos, Canales y Puertos
Hernández & Fontán (2002). Practical Applications of Design Optimization. WITPress
Llombart, J.A. & Revoltós, J. (20003). Puentes Empujados con Tablero formado por Estructura Mixta Acero-Hormigón. Aplicación del sistema constructivo como solución en casos especiales. Revista de Obras Públicas, nº 3431, pp. 17-36
Manterola, J. (2006). Puentes. Apuntes para su diseño, cálculo y construcción. Colegio de Ingenieros de Caminos, Canales y Puertos
VSL International LTD. (1977). The Incremental Launching Method in Prestressed Concrete Bridge Construction. VSL International LTD
Davidson (2004). Turbulence, an introduction for scientists and engineers. Oxford University Press
Simiu & Scanlan (1996). Wind effects on structures. John Wiley & Sons, Inc.
Holmes (2007). Wind loading of structures. Taylor & Francis Group

Complementary


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before

Subjects that are recommended to be taken simultaneously

Subjects that continue the syllabus
Traballo de Iniciación á Investigación/632508022

Other comments


(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.