Identifying Data 2020/21
Subject (*) Continuum Mechanics Code 632514002
Study programme
Mestrado Universitario en Enxeñería de Camiños, Canais e Portos
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Official Master's Degree 1st four-month period
First Obligatory 6
Language
Spanish
Galician
Teaching method Face-to-face
Prerequisites
Department Construcións e Estruturas Arquitectónicas, Civís e Aeronáuticas
Enxeñaría Civil
Coordinador
Fontan Perez, Arturo Norberto
E-mail
arturo.fontan@udc.es
Lecturers
Fontan Perez, Arturo Norberto
Hernandez Ibañez, Santiago
Nieto Mouronte, Felix
E-mail
arturo.fontan@udc.es
santiago.hernandez@udc.es
felix.nieto@udc.es
Web http://moodle.udc.es (45140021920 - Mecánica de Medios Continuos - MECCP)
General description
Contingency plan 1. Modificacións nos contidos
Non hai cambios.

2. Metodoloxías
*Metodoloxías docentes que se manteñen
Sesión maxistral
Estudo de casos
Lecturas
Proba obxectiva

*Metodoloxías docentes que se modifican
- Sesión maxistral: No caso de non poder facerse presencialmente, impartiranse a través da plataforma de MS Teams.
- Estudo de casos: No caso de non poder facerse presencialmente, realizaranse utilizando MS Teams e a plataforma VDI "Aula Camiños" co software necesario (OPENFoam, Salome, blueCFD, etc).
Proba obxectiva: No caso de non poder facerse presencialmente, realizaranse utilizando Moodle e MS Teams.
Entrega de traballo: Realizarase utilizando Moodle e MS Teams.
Proba de respostas curtas e/ou tipo test: Realizarase utilizando Moodle e MS Teams.

3. Mecanismos de atención personalizada ao alumnado
No caso de non poder levarse a cabo presencialmente, a atención personalizada realizarase a través do correo electrónico, Moodle ou MS Teams.

4. Modificacións na avaliación
Proba obxectiva no Bloque A (medio continuo sólido) (65%) consistente na resolución de problemas nun tempo determinado empregando Moodle e MS Teams.
Entrega de traballo no Bloque B (medio continuo fluído) (20%) consistente en realizar individualmente un modelo CFD en 2D mediante Moodle, MS Teams e a plataforma VDI "Aula Camiños".
Proba de respostas curtas e/ou tipo test no Bloque B (medio continuo fluído) (15%) sobre os contidos teóricos mediante Moodle e MS Teams.

*Observacións de avaliación:
A proba obxectiva do bloque A consistirá nun exame individual manuscrito, presencial ou non presencial, síncrono. A proba de respostas curtas e/ou tipo test do bloque B realizarase presencial ou non presencial, síncrono. Unha vez realizadas as probas, bloque A e/ou B, os profesores poderán contactar de maneira discrecional a través de MS Teams, coa totalidade, ou parte dos estudantes, para preguntar oralmente sobre o contido do exame realizado. Estes contactos serán gravados e pasarán a formar parte do exame do estudante. O obxectivo destes contactos pode ser dobre: acreditar a autoría do exame por parte do estudante, e no seu caso, pedir as aclaracións sobre o exame que poidan ser pertinentes antes de proceder á súa cualificación. É responsabilidade dos estudantes a custodia dos exercicios realizados, que lles poderán ser requiridos en calquera momento. A non comparecencia ao ser contactados polos profesores sen causa xustificada provocará que o exame sexa cualificado cun cero (0).

5. Modificacións da bibliografía ou webgrafía
Non se producen modificacións.

Study programme competencies
Code Study programme competences
A1 Capacitación científico-técnica e metodolóxica para a asesoría, a análise, o deseño, o cálculo, o proxecto, a planificación, a dirección, a xestión, a construción, o mantemento, a conservación e a explotación nos campos relacionados coa Enxeñería Civil: edificación, enerxía, estruturas, xeotecnia, hidráulica, hidroloxía, enxeñería cartográfica, enxeñería marítima e costeira, enxeñería sanitaria, materiais de construción, medio ambiente, ordenación do territorio, transportes e urbanismo, entre outros
A6 Aplicación das capacidades técnicas e xestoras en actividades de I+D+i dentro do eido da Enxeñaría Civil
A8 Utilización dos ordenadores para a resolución de problemas complexos de enxeñería. Utilización de métodos e modelos sofisticados de cálculo por ordenador así como utilización de técnicas de sistemas expertos e de intelixencia artificial no contexto das súas aplicacións na resolución de problemas do ámbito estrito da Enxeñería Civil
A9 Capacidade para resolver numericamente os problemas matemáticos máis frecuentes na enxeñería, desde a formulación do problema ata o desenvolvemento da formulación e a súa implementación nun programa de ordenador. En particular, capacidade para formular, programar e aplicar modelos numéricos avanzados de cálculo, así como capacidade para a interpretación dos resultados obtidos no contexto da enxeñería civil, a mecánica computacional e/ou a enxeñería matemática, entre outros
A12 Comprensión e dominio dos conceptos básicos sobre as leis xerais do movemento mecánico e do equilibrio dos corpos materiais, e capacidade para a súa aplicación na resolución de problemas de Mecánica Racional en ámbitos propios da enxeñería como son a Mecánica dos Medios Continuos, a Mecánica de Fluídos, a Teoría de estruturas, etc
A25 Capacidade para aplicar a mecánica dos fluídos e as ecuacións fundamentais do fluxo en cálculo de conducións a presión e en lámina libre.
B1 Que os estudantes posúan as habilidades de aprendizaxe que lles permitan continuar estudando dun xeito que terá que ser en gran medida autodirixido ou autónomo.
B2 Posuír e comprender coñecementos que aporten unha base ou oportunidade de ser orixinais no desenvolvemento e/ou aplicación de ideas, a miúdo nun contexto de investigación
B3 Que os estudantes saiban aplicar os coñecementos adquiridos e a súa capacidade de resolución de problemas en contornas novas ou pouco coñecidas dentro de contextos máis amplos (ou multidisciplinares) relacionados coa súa área de estudo.
B4 Que os estudantes sexan capaces de integrar coñecementos e enfrontarse á complexidade de formular xuízos a partir dunha información que, sendo incompleta ou limitada, inclúa reflexións sobre as responsabilidades sociais e éticas vinculadas á aplicación dos seus coñecementos e xuízos
B5 Que os estudantes saiban comunicar as súas conclusións e os coñecementos e razóns últimas que as sustentan a públicos especializados e non especializados dun xeito claro e sen ambigüidades.
B6 Resolver problemas de forma efectiva
B7 Aplicar un pensamento crítico, lóxico e creativo
B9 Traballar de forma colaborativa
B18 Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade
C2 Comprender a importancia da innovación na profesión
C3 Aproveitamento e incorporación das novas tecnoloxías
C11 Habilidade para a xestión de información
C12 Capacidade de análise, síntese e estruturación da información e das ideas
C13 Claridade na formulación de hipóteses
C14 Capacidade de abstracción
C16 Capacidade de autoaprendizaxe mediante a inquietude por buscar e adquirir novos coñecementos, potenciando o uso das novas tecnoloxías da información
C20 Capacidade para aplicar coñecementos básicos na aprendizaxe de coñecementos tecnolóxicos e na súa posta en práctica

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
Coñecer e comprender o comportamento dos medios continuos sólidos. Entender o comportamento dos materiais lineais e non lineais, empregados en enxeñaría. Coñecer e comprender o comportamento do medio fluído. Entender os tipos de fluxo e os métodos existentes actuais para o tratamento computacional da mecánica de fluídos. AC1
AC6
AC8
AC9
AC12
AC25
BC1
BC2
BC3
BC4
BC5
BC6
BC7
BC9
BC18
CC2
CC3
CC11
CC12
CC13
CC14
CC16
CC20

Contents
Topic Sub-topic
Tema 1. Introdución á Mecánica de Medios Continuos. Sólidos e fluídos.
Bloque A. Mecánica do medio continuo sólido. Tema 2. Movementos e deformacións. Ecuacións cinemáticas.
Tema 3. Forza e tensións. Ecuacións de equilibrio.
Tema 4. Relacións entre tensións e deformacións. Ecuacións constitutivas dos materiais.
Tema 5. Elasticidade lineal bidimensional. Deformación plana e tensión plana.
Tema 6. Hiperelasticidade.
Tema 7. Plasticidade. Criterios de plastificación.
Tema 8. Viscoelasticidade lineal.
Tema 9. Elasto-viscoplasticidade lineal.
Bloque B. Mecánica do medio continuo fluído. Tema 10. Introdución á Mecánica de Fluídos.
Tema 11. Cinemática.
Tema 12. Principios de masa e cantidade de movemento.
Tema 13. Vorticidade, viscosidade, sustentación e resistencia.
Tema 14. Ecuación de Navier-Stokes.
Tema 15. Capas límite. Turbulencia.

Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
Guest lecture / keynote speech A1 A6 A8 A9 A12 A25 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B9 B18 C2 C3 C11 C12 C13 C14 C16 C20 40 40 80
Case study A1 A6 A8 A9 A12 A25 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B9 B18 C2 C3 C11 C12 C13 C14 C16 C20 30 30 60
Workbook A1 A6 A8 A9 A12 A25 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B9 B18 C2 C3 C11 C12 C13 C14 C16 C20 0 4 4
Objective test A1 A6 A8 A9 A12 A25 B2 B3 B4 B5 B6 B7 C3 C11 C12 C13 C14 C20 4 0 4
 
Personalized attention 2 0 2
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Guest lecture / keynote speech Exposición de contidos conceptuais dos diversos temas.
Case study Resolución das prácticas dos diferentes temas formulados polos profesores.
Workbook Lectura de artigos de revista como ampliación de coñecementos.
Objective test Realización dos exames da materia nas datas establecidas ao efecto pola Comisión Docente da Escola.

Personalized attention
Methodologies
Guest lecture / keynote speech
Case study
Description
Sesión maxistral:
Os alumnos deberán preguntar en titoría individual aqueles aspectos desenrolados nas sesións maxistrais que non foron suficientemente comprendidos e interiorizados.

Estudo de casos:
Igualmente, os alumnos deberán resolver as dúbidas que se lles formulen antes ou despois de que as prácticas de cada tema sexan resoltas na aula polos profesores da asignatura. Neste caso os alumnos poden acudir a titoría individualmente ou en grupo.

Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
Objective test A1 A6 A8 A9 A12 A25 B2 B3 B4 B5 B6 B7 C3 C11 C12 C13 C14 C20 O contido da materia divídese en dous bloques: medio continuo sólido (A) e medio continuo fluído (B).
O 65% da cualificación da materia corresponde ao bloque A, mentras que o 35% restante corresponde ao bloque B.
A materia supérase cando a nota global sexa igual ou superior a 5 sobre 10. Para facer media entre as notas dos bloques A e B o estudante debe ter unha nota superior a 3.5 sobre 10 en cada un dos dous bloques.
En cada exame os estudantes poden presentarse libremente a calquera das dúas partes (A ou B) ou a ambas. A cualificación final obterase a partir da nota máis recente obtida polo estudante en cada unha das partes.
100
 
Assessment comments

Sources of information
Basic A. A. Shabana (2012). Computational Continuum Mechanics. Cambridge University Press
J. Blazek (2001). Computational Fluid Dynamics: Principles and Applications. Elsevier
E. H. Dill (2007). Continuum Mechanics. Elasticity, Plasticity, Viscoelasticity. CRC Press
S. Nair (2009). Introduction to Continuum Mechanics. Cambridge University Press
X. O. Olivella, C. Agelet de Saracíbar (2002). Mecánica de medios continuos para ingenieros. Univ. Politèc. de Catalunya
S. Hernández, A. Fontán (2016). Mecánica de Medios Continuos. Sólido deformable. Andavira
R. Schiestel (2007). Modeling and Simulation of Turbulent Flows. Wiley
D. C. Wilcox (2006). Turbulence Modeling for CFD. DCW Industries, Inc.
P. A. Davidson (2004). Turbulence. An introduction for scientists and engineers. Oxford University Press

Complementary


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before

Subjects that are recommended to be taken simultaneously

Subjects that continue the syllabus

Other comments


(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.