Identifying Data 2019/20
Subject (*) Hydraulic Structures and Hydrology Code 632514005
Study programme
Mestrado Universitario en Enxeñería de Camiños, Canais e Portos
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Official Master's Degree 1st four-month period
First Obligatory 6
Language
Spanish
Teaching method Face-to-face
Prerequisites
Department Enxeñaría Civil
Coordinador
Anta Álvarez, José
E-mail
jose.anta@udc.es
Lecturers
Anta Álvarez, José
Cea Gomez, Luis
E-mail
jose.anta@udc.es
luis.cea@udc.es
Web
General description O obxectivo xeral da materia Obras Hidráulicas e Hidroloxía é o de proporcionar aos alumnos unha visión xeral da normativa sectorial e das principais obras e actuacións do ámbito da hidráulica e hidroloxía. As sesións teóricas complementaranse con seminarios prácticos, prácticas con software de modelización hidráulica e estudo de casos. Na avaliación da materia contabilizaranse estes aspectos, así como a nota dun exame final e varios test de seguimento.

Study programme competencies
Code Study programme competences
A1 Capacitación científico-técnica e metodolóxica para a asesoría, a análise, o deseño, o cálculo, o proxecto, a planificación, a dirección, a xestión, a construción, o mantemento, a conservación e a explotación nos campos relacionados coa Enxeñería Civil: edificación, enerxía, estruturas, xeotecnia, hidráulica, hidroloxía, enxeñería cartográfica, enxeñería marítima e costeira, enxeñería sanitaria, materiais de construción, medio ambiente, ordenación do territorio, transportes e urbanismo, entre outros
A2 Capacidade para comprender os múltiples condicionamentos de carácter técnico, legal e da propiedade que se suscitan no proxecto dunha obra pública, e capacidade para establecer diferentes alternativas válidas, elixir a óptima e plasmala adecuadamente, prevendo os problemas da súa construción, e empregando os métodos e tecnoloxías máis adecuadas, tanto tradicionais como innovadoras, coa finalidade de conseguir a maior eficacia dentro do respecto polo medio ambiente e a protección da seguridade e saúde dos traballadores e usuarios da obra pública
A3 Coñecemento, comprensión e capacidade para aplicar a lexislación necesaria durante o desenvolvemento da profesión de Enxeñeiro de Camiños, Canais e Portos
A6 Aplicación das capacidades técnicas e xestoras en actividades de I+D+i dentro do eido da Enxeñaría Civil
A8 Utilización dos ordenadores para a resolución de problemas complexos de enxeñería. Utilización de métodos e modelos sofisticados de cálculo por ordenador así como utilización de técnicas de sistemas expertos e de intelixencia artificial no contexto das súas aplicacións na resolución de problemas do ámbito estrito da Enxeñería Civil
A10 Aplicación das características da aleatoriedade da maioría dos fenómenos físicos, sociais e económicos, para actuar da forma correcta na toma de decisións ante a presenza de incerteza en problemas complexos, e para efectuar análises e crítica racional de actuacións
A25 Capacidade para aplicar a mecánica dos fluídos e as ecuacións fundamentais do fluxo en cálculo de conducións a presión e en lámina libre.
A26 Capacidade para aplicar os coñecementos hidrolóxicos e os fundamentos de Mecánica de Fluídos nos métodos de cálculo sobre Hidroloxía, tanto de superficie como subterránea. Capacidade para realizar a avaliación dos recursos hidráulicos e aplicar as principais ferramentas para a planificación hidrolóxica e para a regulación e laminación das achegas hídricas. Capacidade para analizar a hidráulica fluvial e aplicar os coñecementos adquiridos na restauración de canais e demais actuacións sobre ríos e as súas contornas.
A27 Capacidade para planificar, proxectar, dimensionar, dirixir a construción e explotación de conducións hidráulicas, presas, aproveitamentos hidroeléctricos, sistemas de regulación de ríos, regadíos, obras fluviais e outras obras hidráulicas e hidrolóxicas.
A29 Coñecementos fundamentais sobre o sistema eléctrico de potencia: xeración de enerxía, rede de transporte, reparto e distribución, así como sobre tipos de liñas e condutores. Coñecemento da normativa sobre baixa e alta tensión. Coñecemento fundamental da xeración de enerxía eléctrica en España e do mercado eléctrico español.
A32 Capacidade para proxectar e dirixir a construción e explotación de centrais de produción de enerxía eléctrica eólicas, mareomotrices (tanto de mareas como de ondas), xeotérmicas, etc.
A36 Coñecementos e capacidades que permiten comprender os fenómenos dinámicos do medio océano-atmosfera-costa e ser capaz de dar respostas aos problemas que suscitan o litoral, os portos e as costas, incluíndo o impacto das actuacións sobre o litoral, así como o seu impacto no medio, especialmente na ribeira do mar
A37 Coñecemento especializado nas áreas de planificación, estudo, proxecto, construción, explotación e dirección de portos e obras marítimas. Capacidade para analizar o porto e relacionalo coa súa contorna, as cidades e as vías de comunicación.
B1 Que os estudantes posúan as habilidades de aprendizaxe que lles permitan continuar estudando dun xeito que terá que ser en gran medida autodirixido ou autónomo.
B2 Posuír e comprender coñecementos que aporten unha base ou oportunidade de ser orixinais no desenvolvemento e/ou aplicación de ideas, a miúdo nun contexto de investigación
B3 Que os estudantes saiban aplicar os coñecementos adquiridos e a súa capacidade de resolución de problemas en contornas novas ou pouco coñecidas dentro de contextos máis amplos (ou multidisciplinares) relacionados coa súa área de estudo.
B4 Que os estudantes sexan capaces de integrar coñecementos e enfrontarse á complexidade de formular xuízos a partir dunha información que, sendo incompleta ou limitada, inclúa reflexións sobre as responsabilidades sociais e éticas vinculadas á aplicación dos seus coñecementos e xuízos
B5 Que os estudantes saiban comunicar as súas conclusións e os coñecementos e razóns últimas que as sustentan a públicos especializados e non especializados dun xeito claro e sen ambigüidades.
B6 Resolver problemas de forma efectiva
B7 Aplicar un pensamento crítico, lóxico e creativo
B8 Traballar de xeito autónomo con iniciativa
B9 Traballar de forma colaborativa
B16 Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse
B17 Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida
B18 Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade
B19
C1 Reciclaxe continua de coñecementos nunha perspectiva xeral no eido global de actuación da Enxeñería Civil
C2 Comprender a importancia da innovación na profesión
C3 Aproveitamento e incorporación das novas tecnoloxías
C4 Entender e aplicar o marco legal da disciplina
C5 Comprensión da necesidade de actuar de forma enriquecedora sobre o medio ambiente contribuíndo ao desenvolvemento sostible
C8 Facilidade para a integración en equipos multidisciplinares
C9 Capacidade para organizar e planificar
C12 Capacidade de análise, síntese e estruturación da información e das ideas
C13 Claridade na formulación de hipóteses
C15 Capacidade de traballo persoal, organizado e planificado
C21 Capacidade de realizar probas, ensaios e experimentos, analizando, sintetizando e interpretando os resultados

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
Coñecer e saber deseñar os organos de desagüe de presas e embalses. Coñecer os principios planificación hidrolóxica e a regulación con embalses. Coñecer os principios de funcionamiento dos modelos numéricos de fluxo en lámina libre. Coñecer as bases da xestión e as obras para a protección frente as inundaciones. Coñecer a filosofía e as bases de deseño dos sistemas de saneaemento en tempo de choiva. AC1
AC2
AC3
AC6
AC8
AC10
AC25
AC26
AC27
AC29
AC32
AC36
AC37
BC1
BC2
BC3
BC4
BC5
BC6
BC7
BC8
BC9
BC16
BC17
BC18
BC19
CC1
CC2
CC3
CC4
CC5
CC8
CC9
CC12
CC13
CC15
CC21

Contents
Topic Sub-topic
1. Modelos numéricos de flujo en lámina libre 1.1. Ecuaciones del flujo no permanente en 1D y 2D
1.2. Introducción a los métodos de resolución
1.3. Aplicación de Hec-Ras no permanente
1.4. Aplicaciones acopladas (tte sedimentos, calidad, hábitat)
1.5. Modelo Iber.
2. Zonas Inundables y DPH 2.1. Definiciones y textos legales aplicables.
2.2. Análisis de los avances en las cuencas de Galicia Costa y Miño Sil.
2.3. Metodologías para la determinación del DPH.
2.4. Metodologías para la evaluación de zonas inundables. Aplicación con Iber.
3. Sistemas de Saneamiento en tiempo de lluvia 3.1. Introducción
3.2. Conceptos generales de los sistemas de saneamiento en tiempo de lluvia
3.3. Técnicas de Drenaje Urbano Sostenible
3.4. Diseño de tanques de tormenta
4. Aliviaderos y desagües en presas 4.1. Introducción. Tipología de presas. Marco Normativo
4.2. Evaluación de avenidas (repaso)
4.3. Desagües profundos. Tomas. Desagüe de fondo y medio fondo. Válvulas y compuertas.
4.4. Aliviaderos. Tipología
4.5. Aliviaderos y desagües. Coeficientes de vertido y desagüe.
4.6. Diseño de vertederos escalonados, vertidos libre y cuencos de amortiguación.
5. Regulación de embalses 5.1. Introducción. Concepto de unidad de cuenca. Demarcaciones hidrográficas
5.2. Concepto de regulación. Embalses de regulación anual e hiperanual.
5.3. Uso de embalses. Gestión de sistemas de embalses.

Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
Guest lecture / keynote speech A37 A36 A32 A29 A27 A26 A25 A10 A6 A3 A2 A1 B1 B2 B5 B7 B8 B19 B17 B18 C1 C2 C3 C4 C5 C12 C15 25 25 50
ICT practicals A1 A2 A3 A6 A8 A10 A25 A26 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 B19 B16 B17 B18 C3 C4 C8 C9 C12 C13 C15 C21 12 48 60
Problem solving A1 A2 A6 A8 A10 A25 A26 A27 B1 B2 B3 B6 B7 B8 B9 B19 B16 B17 B18 C3 C4 C8 C12 C13 C15 C21 6 24 30
Short answer questions C21 2 0 2
Objective test C21 3 0 3
 
Personalized attention 5 0 5
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Guest lecture / keynote speech Os contidos teóricos da materia desenvolveranse en sesións presenciais en clases
ICT practicals Proporanse varias prácticas a realizar polos alumnos de forma indivual cos modelos numéricos HEC-RAS, IBER e SWMM
Problem solving Proporanse exercicios e boletíns prácticos sobre os temas da materia
Short answer questions Realizaranse varios tests de seguimento durante o curso
Objective test Nas datas oficiais realizarase un examen de avaliación

Personalized attention
Methodologies
ICT practicals
Problem solving
Description
Para o desenvolvemento dos traballos fixaranse unhas horas de tutoría individuais / por grupo para resolver dúbidas

Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
ICT practicals A1 A2 A3 A6 A8 A10 A25 A26 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 B19 B16 B17 B18 C3 C4 C8 C9 C12 C13 C15 C21 Os alumnos realizarán varios traballos cos modelos numéricos presentados na materia e deberán entregar un informes dos mesmos. 40
Short answer questions C21 Ao finalizar cada bloque da materia realizarase un exame teórico de seguimiento (test e de preguntas curtas). Será necesario sacar un mínimo de 10 puntos sobre 30. 30
Objective test C21 Nas datas oficiais realizarase un exame de coñecementos das materias presentadas na materia. Será necesario sacar polo menos un 12 sobre 30 para poder aprobar a materia.
O contido do exame depende do método de avaliación escollido polos alumnos para superar a materia
30
 
Assessment comments

A materia pode superarse con dúas metodoloxías diferentes:

1. Avaliación continua. Seguindo o indicado na guía docente. O
procedemento de avalación continua so é válido para a convocatoria de
primeira oportunidade.

2. Realizando un exáme final da materia
de carácter teórico-práctico. Neste caso tamén será necesario entregar 1 traballo de TICs (cunha nota mínima de 5 sobre 10).Esta é a metodoloxía
aplicarase aos alumnos que non superen a convocatoria de primeira
oportunidade e tamién é a que se recomenda para os alumnos
matriculados a tempo parcial

Ao comenzo de curso os alumnos deben
optar por unha metodoloxía de avaliación. Aqueles alumnos e alumnas que
non poidan asistir a clase regularmente (p.ex. por motivos de traballo, conciliación familiar, etc. )
deben comunicarllo aos profesores ao comenzo do curso.


Sources of information
Basic

Legislación

Página web de Augas de Galicia: http://augasdegalicia.xunta.es/gl/2.0.htm

Página web del MAGRAMA. Agua: http://www.magrama.gob.es/es/agua/legislacion/

 

Presas y Regulación de embalses

CEDEX 1993. Recomendaciones para el cálculo hidrometereológico de avenidas. 082 FER
CNEGP 1997. Guias Técnicas de seguridad de presas 4. Avenida de Proyecto. 087 AVE
CNEGP 1997. Guias Técnicas de seguridad de presas 5. Aliviaderos y desagües. 087 ALI
Vallarino 2006. Tratado básico de presas. 087 VAL
Cuesta 2000. Aprovechamientos hidroeléctricos. 084 CUE

Valairon. 2000. Gestión de recursos hídricos. UPC

 

Sistemas de saneamiento en tiempo de lluvia

CEDEX 2008. Gestión de las aguas pluviales. Implicaciones en el diseño de los sistems de saneaemiento y drenaje urbano. 102 PUE
CEDEX 2007. Guía técnica sobre redes de saneamiento y drenaje urbano. 102 GUI 1

Página web de las ITOHG: http://augasdegalicia.xunta.es/es/ITOHG.htm
Página web del SWMM: http://www.epa.gov/nrmrl/wswrd/wq/models/swmm/


Modelización numérica en regimen no permente

Página web del HEC-RAS: http://www.hec.usace.army.mil/software/hec-ras/

Página web de IBER: http://www.iberaula.es

Bladé, Sanchez-Juny, Sánchez, Niñerola y Gómez. 2009. Modelización numérica en ríos en regimen permanente y variable. UPC


Complementary


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before

Subjects that are recommended to be taken simultaneously
Sanitary Engineering/632514009

Subjects that continue the syllabus
Design of Fluvial Intervention/632514037
Advanced Management of Sanitation Systems/632514038
Design of Hydraulic Structures/632514036

Other comments


(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.