Identifying Data 2023/24
Subject (*) Hydraulic Structures and Hydrology Code 632514005
Study programme
Mestrado Universitario en Enxeñería de Camiños, Canais e Portos
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Official Master's Degree 1st four-month period
First Obligatory 6
Language
Spanish
Teaching method Face-to-face
Prerequisites
Department Enxeñaría Civil
Coordinador
Anta Álvarez, José
E-mail
jose.anta@udc.es
Lecturers
Anta Álvarez, José
Cea Gomez, Luis
García Feal, Orlando
E-mail
jose.anta@udc.es
luis.cea@udc.es
o.garcia.feal@col.udc.es
Web
General description O obxectivo xeral da materia Obras Hidráulicas e Hidroloxía é o de proporcionar aos alumnos unha visión xeral da normativa sectorial e das principais obras e actuacións do ámbito da hidráulica e hidroloxía. As sesións teóricas complementaranse con seminarios prácticos, prácticas con software de modelización hidráulica e estudo de casos. Na avaliación da materia contabilizaranse estes aspectos, así como a nota dun exame final e varios test de seguimento.

Study programme competencies
Code Study programme competences
A1 Capacitación científico-técnica e metodolóxica para a asesoría, a análise, o deseño, o cálculo, o proxecto, a planificación, a dirección, a xestión, a construción, o mantemento, a conservación e a explotación nos campos relacionados coa Enxeñería Civil: edificación, enerxía, estruturas, xeotecnia, hidráulica, hidroloxía, enxeñería cartográfica, enxeñería marítima e costeira, enxeñería sanitaria, materiais de construción, medio ambiente, ordenación do territorio, transportes e urbanismo, entre outros
A2 Capacidade para comprender os múltiples condicionamentos de carácter técnico, legal e da propiedade que se suscitan no proxecto dunha obra pública, e capacidade para establecer diferentes alternativas válidas, elixir a óptima e plasmala adecuadamente, prevendo os problemas da súa construción, e empregando os métodos e tecnoloxías máis adecuadas, tanto tradicionais como innovadoras, coa finalidade de conseguir a maior eficacia dentro do respecto polo medio ambiente e a protección da seguridade e saúde dos traballadores e usuarios da obra pública
A3 Coñecemento, comprensión e capacidade para aplicar a lexislación necesaria durante o desenvolvemento da profesión de Enxeñeiro de Camiños, Canais e Portos
A6 Aplicación das capacidades técnicas e xestoras en actividades de I+D+i dentro do eido da Enxeñaría Civil
A8 Utilización dos ordenadores para a resolución de problemas complexos de enxeñería. Utilización de métodos e modelos sofisticados de cálculo por ordenador así como utilización de técnicas de sistemas expertos e de intelixencia artificial no contexto das súas aplicacións na resolución de problemas do ámbito estrito da Enxeñería Civil
A10 Aplicación das características da aleatoriedade da maioría dos fenómenos físicos, sociais e económicos, para actuar da forma correcta na toma de decisións ante a presenza de incerteza en problemas complexos, e para efectuar análises e crítica racional de actuacións
A25 Capacidade para aplicar a mecánica dos fluídos e as ecuacións fundamentais do fluxo en cálculo de conducións a presión e en lámina libre.
A26 Capacidade para aplicar os coñecementos hidrolóxicos e os fundamentos de Mecánica de Fluídos nos métodos de cálculo sobre Hidroloxía, tanto de superficie como subterránea. Capacidade para realizar a avaliación dos recursos hidráulicos e aplicar as principais ferramentas para a planificación hidrolóxica e para a regulación e laminación das achegas hídricas. Capacidade para analizar a hidráulica fluvial e aplicar os coñecementos adquiridos na restauración de canais e demais actuacións sobre ríos e as súas contornas.
A27 Capacidade para planificar, proxectar, dimensionar, dirixir a construción e explotación de conducións hidráulicas, presas, aproveitamentos hidroeléctricos, sistemas de regulación de ríos, regadíos, obras fluviais e outras obras hidráulicas e hidrolóxicas.
A29 Coñecementos fundamentais sobre o sistema eléctrico de potencia: xeración de enerxía, rede de transporte, reparto e distribución, así como sobre tipos de liñas e condutores. Coñecemento da normativa sobre baixa e alta tensión. Coñecemento fundamental da xeración de enerxía eléctrica en España e do mercado eléctrico español.
A32 Capacidade para proxectar e dirixir a construción e explotación de centrais de produción de enerxía eléctrica eólicas, mareomotrices (tanto de mareas como de ondas), xeotérmicas, etc.
A36 Coñecementos e capacidades que permiten comprender os fenómenos dinámicos do medio océano-atmosfera-costa e ser capaz de dar respostas aos problemas que suscitan o litoral, os portos e as costas, incluíndo o impacto das actuacións sobre o litoral, así como o seu impacto no medio, especialmente na ribeira do mar
A37 Coñecemento especializado nas áreas de planificación, estudo, proxecto, construción, explotación e dirección de portos e obras marítimas. Capacidade para analizar o porto e relacionalo coa súa contorna, as cidades e as vías de comunicación.
B1 Que os estudantes posúan as habilidades de aprendizaxe que lles permitan continuar estudando dun xeito que terá que ser en gran medida autodirixido ou autónomo.
B2 Posuír e comprender coñecementos que aporten unha base ou oportunidade de ser orixinais no desenvolvemento e/ou aplicación de ideas, a miúdo nun contexto de investigación
B3 Que os estudantes saiban aplicar os coñecementos adquiridos e a súa capacidade de resolución de problemas en contornas novas ou pouco coñecidas dentro de contextos máis amplos (ou multidisciplinares) relacionados coa súa área de estudo.
B4 Que os estudantes sexan capaces de integrar coñecementos e enfrontarse á complexidade de formular xuízos a partir dunha información que, sendo incompleta ou limitada, inclúa reflexións sobre as responsabilidades sociais e éticas vinculadas á aplicación dos seus coñecementos e xuízos
B5 Que os estudantes saiban comunicar as súas conclusións e os coñecementos e razóns últimas que as sustentan a públicos especializados e non especializados dun xeito claro e sen ambigüidades.
B6 Resolver problemas de forma efectiva
B7 Aplicar un pensamento crítico, lóxico e creativo
B8 Traballar de xeito autónomo con iniciativa
B9 Traballar de forma colaborativa
B16 Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse
B17 Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida
B18 Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade
B19
C1 Reciclaxe continua de coñecementos nunha perspectiva xeral no eido global de actuación da Enxeñería Civil
C2 Comprender a importancia da innovación na profesión
C3 Aproveitamento e incorporación das novas tecnoloxías
C4 Entender e aplicar o marco legal da disciplina
C5 Comprensión da necesidade de actuar de forma enriquecedora sobre o medio ambiente contribuíndo ao desenvolvemento sostible
C8 Facilidade para a integración en equipos multidisciplinares
C9 Capacidade para organizar e planificar
C12 Capacidade de análise, síntese e estruturación da información e das ideas
C13 Claridade na formulación de hipóteses
C15 Capacidade de traballo persoal, organizado e planificado
C21 Capacidade de realizar probas, ensaios e experimentos, analizando, sintetizando e interpretando os resultados

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
To know and to know how to peform and hydrological study to determine extreme flow discharges at river-basin scale. To know the principles of operation of the numerical models of shallow water flows. To know the bases of the management and the works for the protection against floods. To know the philosophy and the bases of design of sewer systems in dry and wet-weather periods. AC1
AC2
AC3
AC6
AC8
AC10
AC25
AC26
AC27
AC29
AC32
AC36
AC37
BC1
BC2
BC3
BC4
BC5
BC6
BC7
BC8
BC9
BC16
BC17
BC18
BC19
CC1
CC2
CC3
CC4
CC5
CC8
CC9
CC12
CC13
CC15
CC21

Contents
Topic Sub-topic
1. Regulatory aspects 1.1. Introduction
1.2. Legal framework - Hydraulic public domain, floods
1.3. Legal framework - Urban drainage systems
2. Flood frequency analysis 2.1. Introduction. Hydromethereological approach
2.2. Rainfalls
2.3. Extreme flow discharges
3. Urban Drainage Systems 3.1. Introduction
3.2. Urban drainage in wet periods
3.3. Sustainable Urban Drainage Systems
3.4. CSO tank design
4. Numerical models for river flows 4.1. 1D and 2D equations
4.2. Numerical methods: an introduction
4.3. The Iber model
5. Evaluation and management of river floods 5.1. Legal aspects
5.2. Evaluation of flood risk
5.3. Area of Potential Significant Flood Risk
5.4. Flood risk management

Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
Guest lecture / keynote speech A1 A2 A3 A6 A10 A25 A26 A27 A29 A32 A36 A37 B1 B2 B5 B7 B8 B19 B17 B18 C1 C2 C3 C4 C5 C12 C15 30 30 60
ICT practicals A1 A2 A3 A6 A8 A10 A25 A26 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 B19 B16 B17 B18 C3 C4 C8 C9 C12 C13 C15 C21 20 50 70
Laboratory practice A1 A25 C13 C21 2 1 3
Short answer questions C21 4 8 12
 
Personalized attention 5 0 5
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Guest lecture / keynote speech Theoretical contents will be presented in presencial sessions in the classroom
ICT practicals HEC-HMS, SWMM and IBER models will be prepared by students in small-groups
Laboratory practice A practice at the large rainfall simulator will be organized to deal with urban drainage metrology
Short answer questions Two follow-up exams will be held during the semester

Personalized attention
Methodologies
ICT practicals
Description
For the development of the work, individual / group tutoring hours will be established to solve doubts.

Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
Laboratory practice A1 A25 C13 C21 Students will carry out a laboratory practice of water measurement in the large rainfall simulator of the of CITEEC. 10
ICT practicals A1 A2 A3 A6 A8 A10 A25 A26 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 B19 B16 B17 B18 C3 C4 C8 C9 C12 C13 C15 C21 The students will perform several works with numerical models presented in the subject and must submit a report on them. Students will be asked to present their report to all the class. 50
Short answer questions C21 At the end of each block of the subject there will be a follow-up theoretical exam (test and short questions). It will be necessary to obtain a minimum of 15 points out of 40 to pass the subject 40
 
Assessment comments

1. EVALUATION OPTIONS

Full-time students (continuous evaluation)

- Assignments and problem solving (50%)

- Laboratory practice (10%)

- Exam with theoretical-practical contents (40%)

Students with recognition of part-time dedication and academic dispensation of exemption from attendance, as established in the "Norma que regula el régimen de dedicación al estudio de los estudiantes de Grado de la UDC (art 2.3; 3.b y 4.5) (29/5/212):

- Work and problem solving (60%)

- Written exam with theoretical-practical contents (40%).

2. ADDITIONAL OBSERVATIONS

First opportunity (January)

- In order to pass the course by the continuous evaluation system it is necessary to reach a total of 50 points and a minimum of 15 points out of 40 in the follow-up exams.

- For students with dispensation of attendance, to pass the course it is necessary to reach 20 points in the final theoretical-practical exam (out of 40) and to reach a total minimum grade of 50 points. The deadline for ICT practicals is one week before the official exam date. The practicals are mandatory.

Second chance exams (June-July)

- Students who do not pass the course at the first opportunity will have to take a final exam, whose grade will replace that of the follow-up exams taken throughout the course and whose weight in the final grade will be 40 points. They will also have to hand in all the assignments and practicals (60 points) proposed in class, in case they have not done so during the course or when their grade has not reached 5 out of 10. 

- In order to pass the course a total of 50 points is required and a minimum grade of 20 over 40 in the examn. The deadline for ICT practicals is one week before the official exam date.


Sources of information
Basic

Regulation

Website Augas de Galicia: http://augasdegalicia.xunta.es/gl/2.0.htm

Website MAGRAMA. Agua: http://www.magrama.gob.es/es/agua/legislacion/

 

Urban Drainage

CEDEX 2008. Gestión de las aguas pluviales. Implicaciones en el diseño de los sistems de saneaemiento y drenaje urbano. 102 PUE
CEDEX 2007. Guía técnica sobre redes de saneamiento y drenaje urbano. 102 GUI 1

Website ITOHG: http://augasdegalicia.xunta.es/es/ITOHG.htm
Website SWMM: http://www.epa.gov/nrmrl/wswrd/wq/models/swmm/


Numerical Modelling

Website de IBER: http://www.iberaula.es

Bladé, Sanchez-Juny, Sánchez, Niñerola y Gómez. 2009. Modelización numérica en ríos en regimen permanente y variable. UPC


Complementary


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before

Subjects that are recommended to be taken simultaneously
Sanitary Engineering/632514009

Subjects that continue the syllabus
Advanced Management of Sanitation Systems/632514038
Design of Hydraulic Structures/632514036

Other comments


(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.