Datos Identificativos 2020/21
Asignatura (*) Estruturas de formigón Código 632514012
Titulación
Mestrado Universitario en Enxeñería de Camiños, Canais e Portos
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Mestrado Oficial 1º cuadrimestre
Segundo Obrigatoria 6
Idioma
Castelán
Inglés
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Enxeñaría Civil
Coordinación
Herrador Barrios, Manuel F.
Correo electrónico
manuel.herrador@udc.es
Profesorado
Carro Lopez, Diego
Eiras Lopez, Javier
Herrador Barrios, Manuel F.
Martinez Abella, Fernando
Correo electrónico
diego.carro@udc.es
javier.eiras@udc.es
manuel.herrador@udc.es
fernando.martinez.abella@udc.es
Web
Descrición xeral A materia constrúe sobre e profunda nos contidos impartidos nas materias básicas de formigón estrutural impartidas nos graos. Consta dunha parte dedicada a modelización de efectos avanzados no formigón e outra ao dimensionamiento de elementos particulares. En paralelo co desenvolvemento da materia e como ferramenta de aprendizaxe e avaliación elabórase un proxecto de estrutura aplicando os coñecementos impartidos.
Plan de continxencia 1. Modificacións nos contidos
Ningunha
2. Metodoloxías
*Metodoloxías docentes que se manteñen
Mantéñense as dúas metodoloxías pero realizaranse telemáticamente por Teams, Moodle e Streams.
*Metodoloxías docentes que se modifican
Ningunha
3. Mecanismos de atención personalizada ao alumnado
Por Teams, por correo electrónico e por Moodle
4. Modificacións na avaliación
Ningunha
*Observacións de avaliación:
Ningunha
5. Modificacións da bibliografía ou webgrafía
Ningunha

Competencias do título
Código Competencias do título

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
Capacidade para comprender os múltiples condicionamentos de carácter técnico, legal e da propiedade que se suscitan no proxecto dunha obra pública, e capacidade para establecer diferentes alternativas válidas, elixir a óptima e plasmala adecuadamente, prevendo os problemas da súa construción, e empregando os métodos e tecnoloxías máis adecuadas, tanto tradicionais como innovadoras, coa finalidade de conseguir a maior eficacia dentro do respecto polo medio ambiente e a protección da seguridade e saúde dos traballadores e usuarios da obra pública A1
A1
A1
A1
A1
A1
BP1
BP1
BP1
BP1
BP1
BP1
BP1
BP1
BP1
BP1
BP1
BP1
BP1
BP1
BP1
BP1
CP1
CP1
CP1
CP1
CP1
CP1
CP1
CP1
CP1
CP1
CP1
CP1
CP1
Utilización dos ordenadores para a resolución de problemas complexos de enxeñería. Utilización de métodos e modelos sofisticados de cálculo por ordenador así como utilización de técnicas de sistemas expertos e de intelixencia artificial no contexto das súas aplicacións na resolución de problemas do ámbito estrito da Enxeñería Civil A1
A1
A1
A1
A1
BP1
BP1
BP1
BP1
BP1
BP1
BP1
BP1
BP1
BP1
BP1
BP1
BP1
BP1
BP1
BP1
CP1
CP1
CP1
CP1
CP1
CP1
CP1
CP1
CP1
CP1
CP1
CP1
CP1

Contidos
Temas Subtemas
1.MODELIZACIÓN DE ESTRUCTURAS DE FORMIGÓN 1.1.Modelos biela-tirante
1.2.Esforzos hiperestáticos de pretensado
1.3.Efectos diferidos sobre as estruturas
1.4.Punzonamiento
1.5.Rasante
1.6.Adherencia e ancoraxe
1.7.Fatiga
1.8.Modelos de durabilidade e degradación
2. ELEMENTOS ESTRUTURAIS DE FORMIGÓN 2.1.Placas
2.2.Losas de formigón pretensado
2.3.Elementos de cimentación
2.4.Muros
2.5.Depósitos
2.6.Pavimentos

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Estudo de casos A9 A10 A14 A15 A16 A17 B12 B11 B10 B9 B8 B7 B6 B5 B4 B3 B2 B13 B15 B16 B18 B19 C13 C12 C11 C10 C6 C5 C4 C3 C2 C14 C15 C16 C17 13 50 63
Saídas de campo A9 A10 A14 A15 A16 A17 B19 B18 B16 B15 B13 B12 B11 B10 B9 B8 B7 B6 B5 B4 B3 B2 C17 C16 C15 C14 C13 C12 C11 C10 C6 C5 C4 C3 C2 4 0 4
Sesión maxistral A9 A10 A14 A15 A16 A17 B19 B18 B16 B15 B13 B12 B11 B10 B9 B8 B7 B6 B5 B4 B3 B2 C17 C16 C15 C14 C13 C12 C11 C10 C6 C5 C4 C3 C2 43 40 83
 
Atención personalizada 0 0
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Estudo de casos Consiste no deseño e desenvolvemento de traballos ou proxectos que se poden entregar durante ou ao final do ensino da materia.
Saídas de campo
Visita guiada a obra ou laboratorio cuxa finalidade é a adquisición de experiencia e aplicación dos coñecementos teóricos adquiridos.
Sesión maxistral Presentación dun tema lóxicamente estructurado co propósito de proporcionar información organizada seguindo criterios axeitados cun obxectivo específico. Esta metodoloxía céntrase principalmente na presentación oral por parte dos profesores dos contidos sobre o obxecto do estudo.

Atención personalizada
Metodoloxías
Sesión maxistral
Estudo de casos
Descrición
Na atención personalizada, responderase ás dúbidas que poden suscitar as sesións maxistrais e as clases de solución de problemas, e axudarase no desenvolvemento dos estudos de casos.

Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Estudo de casos A9 A10 A14 A15 A16 A17 B12 B11 B10 B9 B8 B7 B6 B5 B4 B3 B2 B13 B15 B16 B18 B19 C13 C12 C11 C10 C6 C5 C4 C3 C2 C14 C15 C16 C17 A solución proposta debe ser unha resposta técnica válida para o caso estudado. A claridade da exposición e a metodoloxía e as fontes utilizadas serán avaliadas ademais da propia solución. 100
 
Observacións avaliación

Fontes de información
Bibliografía básica MFOM. Com. Perm. Hormigón (2011). EHE-08. Instrucción de hormigón estructural. Ministerio de Fomento
FIB (2010). fib Model Code for Concrete Structures 2010. Ernst & Sohn
Murcia Vela, Aguado de Cea, Marí Bernat (1993). Hormigón armado y pretensado I. Edicions UPC
Murcia Vela, Aguado de Cea, Marí Bernat (1993). Hormigón armado y pretensado II. Edicions UPC
García Meseguer, Morán Cabré, Arroyo Portero (2010). Jiménez Montoya. Hormigón armado. Gustavo Gili
Grupo de trabajo ACHE (2002). Monografía ACHE M-6, "Método de bielas y tirantes". ACHE
Calavera Ruiz (2010). Proyecto y cálculo de estructuras de hormigón (en masa, armado y pretensado). INTEMAC
CEN - AENOR (2010). UNE-EN 1992. Eurocódigo 2: Proyecto de estructuras de hormigón. AENOR

Bibliografía complementaria


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías