Identifying Data 2019/20
Subject (*) Extension in Soil Engineering Code 632514013
Study programme
Mestrado Universitario en Enxeñería de Camiños, Canais e Portos
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Official Master's Degree 1st four-month period
Second Obligatory 6
Language
Teaching method Face-to-face
Prerequisites
Department Enxeñaría Civil
Coordinador
Fernandez Ruiz, Jesus
E-mail
jesus.fernandez.ruiz@udc.es
Lecturers
Alcón Vidal, Vicente Álvaro
Fernandez Ruiz, Jesus
E-mail
vicente.alcon@udc.es
jesus.fernandez.ruiz@udc.es
Web
General description O obxectivo principal da materia é proporcionar coñecementos avanzados dentro do campo da geotecnia, tratanto temáticas de importante relevancia na actualidade como a modelización numérica. A materia está baseada na introdución ao manexo de modelos computacionais de cálculo. Ademais, introdúcese tamén o alumno na dinámica de chans e nos túneles.

Study programme competencies
Code Study programme competences
A1 Capacitación científico-técnica e metodolóxica para a asesoría, a análise, o deseño, o cálculo, o proxecto, a planificación, a dirección, a xestión, a construción, o mantemento, a conservación e a explotación nos campos relacionados coa Enxeñería Civil: edificación, enerxía, estruturas, xeotecnia, hidráulica, hidroloxía, enxeñería cartográfica, enxeñería marítima e costeira, enxeñería sanitaria, materiais de construción, medio ambiente, ordenación do territorio, transportes e urbanismo, entre outros
A16 Coñecementos de Xeoloxía e Xeotecnia e a súa aplicación na análise de problemas relacionados co proxecto, construción, mantemento e explotación de todo tipo de estruturas e obras relacionadas coa Enxeñería Civil. Aplicación dos coñecementos fundamentais da Mecánica de Solos e das Rochas para o desenvolvemento do estudo, proxecto, construción e explotación de cimentacións, desmontes, terrapléns, túneles e demais construcións realizadas sobre ou a través do terreo, calquera que sexa a natureza e o estado deste, e calquera que sexa a finalidade da obra de que se trate.
B1 Que os estudantes posúan as habilidades de aprendizaxe que lles permitan continuar estudando dun xeito que terá que ser en gran medida autodirixido ou autónomo.
B2 Posuír e comprender coñecementos que aporten unha base ou oportunidade de ser orixinais no desenvolvemento e/ou aplicación de ideas, a miúdo nun contexto de investigación
B3 Que os estudantes saiban aplicar os coñecementos adquiridos e a súa capacidade de resolución de problemas en contornas novas ou pouco coñecidas dentro de contextos máis amplos (ou multidisciplinares) relacionados coa súa área de estudo.
B4 Que os estudantes sexan capaces de integrar coñecementos e enfrontarse á complexidade de formular xuízos a partir dunha información que, sendo incompleta ou limitada, inclúa reflexións sobre as responsabilidades sociais e éticas vinculadas á aplicación dos seus coñecementos e xuízos
B5 Que os estudantes saiban comunicar as súas conclusións e os coñecementos e razóns últimas que as sustentan a públicos especializados e non especializados dun xeito claro e sen ambigüidades.
B6 Resolver problemas de forma efectiva
B7 Aplicar un pensamento crítico, lóxico e creativo
B8 Traballar de xeito autónomo con iniciativa
B18 Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade
C1 Reciclaxe continua de coñecementos nunha perspectiva xeral no eido global de actuación da Enxeñería Civil
C2 Comprender a importancia da innovación na profesión
C3 Aproveitamento e incorporación das novas tecnoloxías
C5 Comprensión da necesidade de actuar de forma enriquecedora sobre o medio ambiente contribuíndo ao desenvolvemento sostible
C15 Capacidade de traballo persoal, organizado e planificado
C21 Capacidade de realizar probas, ensaios e experimentos, analizando, sintetizando e interpretando os resultados

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
O obxectivo principal da materia é proporcionar coñecementos avanzados dentro do campo da geotecnia, tratanto temáticas de importante relevancia na actualidade como a modelización numérica. A materia está baseada na introdución ao manexo de modelos computacionais de cálculo. Ademais, introdúcese tamén o alumno na dinámica de chans e nos túneles. AC1
AC16
BC1
BC2
BC3
BC4
BC5
BC6
BC7
BC8
BC18
CC1
CC2
CC3
CC5
CC15
CC21

Contents
Topic Sub-topic
1. MODELOS DE COMPORTAMENTO DO SOLO - Introdución ao comportamento tensión-deformación do solo
- Modelo elástico lineal
- Teorías sobre o inicio de deformacións non elásticas: teoría de Von Mises, criterio Tresca e criterio de Mohr.
- Teoría do estado crítico
- Teoría de dilatancia de Rowe
- Modelo Cam-Clay Modificado
- Modelo de Mohr-Coulomb
- Modelo Hardening soil
- Modelo Hardening soil con rixidez en pequenas deformacións
2. MODELAXE NUMÉRICA EN XEOTÉCNICA - Introdución: métodos e métodos de equilibrio límite de tensión-deformación
- O método dos elementos finitos
- Descrición xeral
- Particularidades para xeotecnia
- Introdución ao software de elementos finitos PLAXIS

3. AMPLIACIÓN DO ESTUDO DA CONSOLIDACIÓN - Estudo analítico de medidas para acelerar a consolidación primaria: drenes verticais
- Método Skempton-Bjerrum para o cálculo asentos de consolidación
- Modelaxe numérica de problemas de consolidación
4. AMPLIACIÓN DE ESTRUTURAS DE CONTENCIÓN FLEXIBLES - Métodos baseados no coeficiente de balastro
- Método baseados en elementos finitos
5. INTRODUCCIÓN A LA DINÁMICA DE SOLOS - Introdución y aplicación de la dinámica de solos
- Propagación de ondas no terreo
- Amortecemento
- Propiedades dinámicas del solo
o Modelo equivalente lineal
o Modelos no lineales. Regras de Masing
- Modelaxe numérica de fenómenos dinámicos. Velocidade de propagación de ondas Rayleigh nun semi-espacio homoxéneo e elástico: comparación con modelos aproximados e solucións analíticas
6. INTRODUCCIÓN AO ESTUDO DOS TÚNELES - Introducción
- Tensiones y deformaciones en el contorno del túnel
o Túnel en un terreno infinito: soluciones analíticas y modelización numérica
o Túnel en un terreno semi-infinito: soluciones analíticas y modelización numérica
- Cálculo de subsidencias: solucións de Peck y Sagaseta
- O novo método austríaco (NATM). Descripción e exemplo de modelaxe numérica en modelos 2D. Coeficiente de relaxación
- Métodos de análisis da estabilidade do fronte: solucións analíticas y modelaxe numérica

Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
Mixed objective/subjective test A1 A16 B1 B2 B3 B4 B5 B6 C15 0 6 6
Problem solving A1 A16 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B18 C1 C2 C3 C15 C21 36 36 72
Guest lecture / keynote speech A1 A16 B1 B2 B4 B7 B8 B18 C1 C2 C3 C5 C21 36 36 72
 
Personalized attention 0 0
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Mixed objective/subjective test Realización de exame pola parte do alumno con cuestións teóricas e exercicios prácticos
Problem solving Resolución de problemas e exercicios prácticos e aplicación de conceptos teóricos ministrados polo profesor
Guest lecture / keynote speech Exposición dos contidos da materia na súa base teórica por parte do profesor en clases maxistrales

Personalized attention
Methodologies
Guest lecture / keynote speech
Problem solving
Description
Satisfacer as necesidades dos alumnos e enquisas relativos ao estudo e / ou temas relacionados ao asunto, ofrecendo orientación, apoio e motivación no proceso de aprendizaxe. Esta actividade se pode facer persoalmente (directamente na aula e nos momentos que o profesor atribuíu a titoría de oficina) ou non-contacto (a través de correo electrónico ou campus virtual).

Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
Guest lecture / keynote speech A1 A16 B1 B2 B4 B7 B8 B18 C1 C2 C3 C5 C21 A asistencia a clases computa para a nota final de curso. Será necesario asistir polo menos ao 80% destas. 10
Mixed objective/subjective test A1 A16 B1 B2 B3 B4 B5 B6 C15 Realización de exame pola parte do alumno con cuestións teóricas e exercicios prácticos en examen final da materia 50
Problem solving A1 A16 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B18 C1 C2 C3 C15 C21 Entrega pola parte do alumno de exercicios de cada uns dos temas impartidos. 40
 
Assessment comments

A avaliación da materia realízase mediante dous metodoloxías:
- Proba mixta: é un exame final con cuestións teóricas e prácticas cun valor total de 6/10 puntos. Será requisito indispensable para superar a materia alcanzar polo menos unha nota de 4.5/10 p. nesta proba.
- Solución de problemas: os alumnos deberán entregar un traballo de curso sobre algunhas temáticas impartidas. O profesor marcará o tipo de traballo e a data límite para a súa entrega. A máxima puntuación para esta metodoloxía de avaliación será de 4/10 p. Estas prácticas son obrigatorias e serán avaliadas durante a duración das clases.  Estes criterios son iguais tanto para a convocatoria de xaneiro (1ª oportunidade) como a de xullo (2ª oportunidade).


Sources of information
Basic Braja M. Das (). Advanced soil Mechanics. Tayloy&Francis
Abraham Díaz Rodríguez (). Dinámica de suelos. Limusa
Luis Ortiz Berrocal (). Elasticidad. Mc Graw Hill
Klaus-Jürgen Bathe (). Finite element procedures in engineering analysis. Prentice Hall
Steven L. Kramer (). Geotechnical earthquake engineering. Prentice Hall
J.A. Jiménez Salas (). Geotecnia y cimientos II. Rueda
PLAXIS (). Material models manual.
Braja M. Das (). Principles of soil dynamics. Wadsworth Publishing Co Inc
Manuel Melis Maynar (). Proyecto y Construcción de Túneles y Metros.
PLAXIS (). Reference manual.
PLAXIS (). Scientific manual.
David Muir Wood (). Soil behaviour and critical state soil mechanics. Cambridge University

Complementary


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before

Subjects that are recommended to be taken simultaneously

Subjects that continue the syllabus

Other comments
Es necesario ter claro os conceptos mais importantes impartidos nas asignaturas de xeotecnia tanto do grado TECIC como do grado IOP.


(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.