Datos Identificativos 2019/20
Asignatura (*) Ampliación de enxeñería do terreo Código 632514013
Titulación
Mestrado Universitario en Enxeñería de Camiños, Canais e Portos
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Mestrado Oficial 1º cuadrimestre
Segundo Obrigatoria 6
Idioma
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Enxeñaría Civil
Coordinación
Fernandez Ruiz, Jesus
Correo electrónico
jesus.fernandez.ruiz@udc.es
Profesorado
Alcón Vidal, Vicente Álvaro
Fernandez Ruiz, Jesus
Correo electrónico
vicente.alcon@udc.es
jesus.fernandez.ruiz@udc.es
Web
Descrición xeral O obxectivo principal da materia é proporcionar coñecementos avanzados dentro do campo da geotecnia, tratanto temáticas de importante relevancia na actualidade como a modelización numérica. A materia está baseada na introdución ao manexo de modelos computacionais de cálculo. Ademais, introdúcese tamén o alumno na dinámica de chans e nos túneles.

Competencias do título
Código Competencias do título
A1 Capacitación científico-técnica e metodolóxica para a asesoría, a análise, o deseño, o cálculo, o proxecto, a planificación, a dirección, a xestión, a construción, o mantemento, a conservación e a explotación nos campos relacionados coa Enxeñería Civil: edificación, enerxía, estruturas, xeotecnia, hidráulica, hidroloxía, enxeñería cartográfica, enxeñería marítima e costeira, enxeñería sanitaria, materiais de construción, medio ambiente, ordenación do territorio, transportes e urbanismo, entre outros
A16 Coñecementos de Xeoloxía e Xeotecnia e a súa aplicación na análise de problemas relacionados co proxecto, construción, mantemento e explotación de todo tipo de estruturas e obras relacionadas coa Enxeñería Civil. Aplicación dos coñecementos fundamentais da Mecánica de Solos e das Rochas para o desenvolvemento do estudo, proxecto, construción e explotación de cimentacións, desmontes, terrapléns, túneles e demais construcións realizadas sobre ou a través do terreo, calquera que sexa a natureza e o estado deste, e calquera que sexa a finalidade da obra de que se trate.
B1 Que os estudantes posúan as habilidades de aprendizaxe que lles permitan continuar estudando dun xeito que terá que ser en gran medida autodirixido ou autónomo.
B2 Posuír e comprender coñecementos que aporten unha base ou oportunidade de ser orixinais no desenvolvemento e/ou aplicación de ideas, a miúdo nun contexto de investigación
B3 Que os estudantes saiban aplicar os coñecementos adquiridos e a súa capacidade de resolución de problemas en contornas novas ou pouco coñecidas dentro de contextos máis amplos (ou multidisciplinares) relacionados coa súa área de estudo.
B4 Que os estudantes sexan capaces de integrar coñecementos e enfrontarse á complexidade de formular xuízos a partir dunha información que, sendo incompleta ou limitada, inclúa reflexións sobre as responsabilidades sociais e éticas vinculadas á aplicación dos seus coñecementos e xuízos
B5 Que os estudantes saiban comunicar as súas conclusións e os coñecementos e razóns últimas que as sustentan a públicos especializados e non especializados dun xeito claro e sen ambigüidades.
B6 Resolver problemas de forma efectiva
B7 Aplicar un pensamento crítico, lóxico e creativo
B8 Traballar de xeito autónomo con iniciativa
B18 Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade
C1 Reciclaxe continua de coñecementos nunha perspectiva xeral no eido global de actuación da Enxeñería Civil
C2 Comprender a importancia da innovación na profesión
C3 Aproveitamento e incorporación das novas tecnoloxías
C5 Comprensión da necesidade de actuar de forma enriquecedora sobre o medio ambiente contribuíndo ao desenvolvemento sostible
C15 Capacidade de traballo persoal, organizado e planificado
C21 Capacidade de realizar probas, ensaios e experimentos, analizando, sintetizando e interpretando os resultados

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
O obxectivo principal da materia é proporcionar coñecementos avanzados dentro do campo da geotecnia, tratanto temáticas de importante relevancia na actualidade como a modelización numérica. A materia está baseada na introdución ao manexo de modelos computacionais de cálculo. Ademais, introdúcese tamén o alumno na dinámica de chans e nos túneles. AM1
AM16
BM1
BM2
BM3
BM4
BM5
BM6
BM7
BM8
BM18
CM1
CM2
CM3
CM5
CM15
CM21

Contidos
Temas Subtemas
1. MODELOS DE COMPORTAMENTO DO SOLO - Introdución ao comportamento tensión-deformación do solo
- Modelo elástico lineal
- Teorías sobre o inicio de deformacións non elásticas: teoría de Von Mises, criterio Tresca e criterio de Mohr.
- Teoría do estado crítico
- Teoría de dilatancia de Rowe
- Modelo Cam-Clay Modificado
- Modelo de Mohr-Coulomb
- Modelo Hardening soil
- Modelo Hardening soil con rixidez en pequenas deformacións
2. MODELAXE NUMÉRICA EN XEOTÉCNICA - Introdución: métodos e métodos de equilibrio límite de tensión-deformación
- O método dos elementos finitos
- Descrición xeral
- Particularidades para xeotecnia
- Introdución ao software de elementos finitos PLAXIS

3. AMPLIACIÓN DO ESTUDO DA CONSOLIDACIÓN - Estudo analítico de medidas para acelerar a consolidación primaria: drenes verticais
- Método Skempton-Bjerrum para o cálculo asentos de consolidación
- Modelaxe numérica de problemas de consolidación
4. AMPLIACIÓN DE ESTRUTURAS DE CONTENCIÓN FLEXIBLES - Métodos baseados no coeficiente de balastro
- Método baseados en elementos finitos
5. INTRODUCCIÓN A LA DINÁMICA DE SOLOS - Introdución y aplicación de la dinámica de solos
- Propagación de ondas no terreo
- Amortecemento
- Propiedades dinámicas del solo
o Modelo equivalente lineal
o Modelos no lineales. Regras de Masing
- Modelaxe numérica de fenómenos dinámicos. Velocidade de propagación de ondas Rayleigh nun semi-espacio homoxéneo e elástico: comparación con modelos aproximados e solucións analíticas
6. INTRODUCCIÓN AO ESTUDO DOS TÚNELES - Introducción
- Tensiones y deformaciones en el contorno del túnel
o Túnel en un terreno infinito: soluciones analíticas y modelización numérica
o Túnel en un terreno semi-infinito: soluciones analíticas y modelización numérica
- Cálculo de subsidencias: solucións de Peck y Sagaseta
- O novo método austríaco (NATM). Descripción e exemplo de modelaxe numérica en modelos 2D. Coeficiente de relaxación
- Métodos de análisis da estabilidade do fronte: solucións analíticas y modelaxe numérica

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Proba mixta A1 A16 B1 B2 B3 B4 B5 B6 C15 0 6 6
Solución de problemas A1 A16 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B18 C1 C2 C3 C15 C21 36 36 72
Sesión maxistral A1 A16 B1 B2 B4 B7 B8 B18 C1 C2 C3 C5 C21 36 36 72
 
Atención personalizada 0 0
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Proba mixta Realización de exame pola parte do alumno con cuestións teóricas e exercicios prácticos
Solución de problemas Resolución de problemas e exercicios prácticos e aplicación de conceptos teóricos ministrados polo profesor
Sesión maxistral Exposición dos contidos da materia na súa base teórica por parte do profesor en clases maxistrales

Atención personalizada
Metodoloxías
Sesión maxistral
Solución de problemas
Descrición
Satisfacer as necesidades dos alumnos e enquisas relativos ao estudo e / ou temas relacionados ao asunto, ofrecendo orientación, apoio e motivación no proceso de aprendizaxe. Esta actividade se pode facer persoalmente (directamente na aula e nos momentos que o profesor atribuíu a titoría de oficina) ou non-contacto (a través de correo electrónico ou campus virtual).

Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Sesión maxistral A1 A16 B1 B2 B4 B7 B8 B18 C1 C2 C3 C5 C21 A asistencia a clases computa para a nota final de curso. Será necesario asistir polo menos ao 80% destas. 10
Proba mixta A1 A16 B1 B2 B3 B4 B5 B6 C15 Realización de exame pola parte do alumno con cuestións teóricas e exercicios prácticos en examen final da materia 50
Solución de problemas A1 A16 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B18 C1 C2 C3 C15 C21 Entrega pola parte do alumno de exercicios de cada uns dos temas impartidos. 40
 
Observacións avaliación

A avaliación da materia realízase mediante dous metodoloxías:
- Proba mixta: é un exame final con cuestións teóricas e prácticas cun valor total de 6/10 puntos. Será requisito indispensable para superar a materia alcanzar polo menos unha nota de 4.5/10 p. nesta proba.
- Solución de problemas: os alumnos deberán entregar un traballo de curso sobre algunhas temáticas impartidas. O profesor marcará o tipo de traballo e a data límite para a súa entrega. A máxima puntuación para esta metodoloxía de avaliación será de 4/10 p. Estas prácticas son obrigatorias e serán avaliadas durante a duración das clases.  Estes criterios son iguais tanto para a convocatoria de xaneiro (1ª oportunidade) como a de xullo (2ª oportunidade).


Fontes de información
Bibliografía básica Braja M. Das (). Advanced soil Mechanics. Tayloy&Francis
Abraham Díaz Rodríguez (). Dinámica de suelos. Limusa
Luis Ortiz Berrocal (). Elasticidad. Mc Graw Hill
Klaus-Jürgen Bathe (). Finite element procedures in engineering analysis. Prentice Hall
Steven L. Kramer (). Geotechnical earthquake engineering. Prentice Hall
J.A. Jiménez Salas (). Geotecnia y cimientos II. Rueda
PLAXIS (). Material models manual.
Braja M. Das (). Principles of soil dynamics. Wadsworth Publishing Co Inc
Manuel Melis Maynar (). Proyecto y Construcción de Túneles y Metros.
PLAXIS (). Reference manual.
PLAXIS (). Scientific manual.
David Muir Wood (). Soil behaviour and critical state soil mechanics. Cambridge University

Bibliografía complementaria


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións
Es necesario ter claro os conceptos mais importantes impartidos nas asignaturas de xeotecnia tanto do grado TECIC como do grado IOP.


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías