Datos Identificativos 2015/16
Asignatura (*) Dirección de empresas Código 632514016
Titulación
Mestrado Universitario en Enxeñería de Camiños, Canais e Portos
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Mestrado Oficial 2º cuadrimestre
Segundo Obrigatoria 4.5
Idioma
Castelán
Galego
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Tecnoloxía da Construción
Coordinación
Fernandez Garitaonandia, Antonio
Correo electrónico
antonio.fernandezg@udc.es
Profesorado
Fernandez Garitaonandia, Antonio
Correo electrónico
antonio.fernandezg@udc.es
Web
Descrición xeral Se pretende que el alumno tenga una visión general, tanto cualitativa como cuantitativa, de la empresa y su mundo. Se tratará de explicar y conocer el «argot empresarial», que, en general, no es el que se utiliza en la comunicación ordinaria, los métodos de análisis y las técnicas de uso más habitual para la gestión empresarial. En definitiva, será un «paseo por la empresa» y su mundo.
a) Idea general de la empresa, su estrategia y organización.
b) Conocimientos básicos de contabilidad.
c) Soporte legal.
d) Sistemas a tener en cuenta sobre empleados, producción y comercialización.
e) Seguimiento del estado económico de la empresa.
f) Estados y análisis económicos.
g) Particularización de los principios básicos de la generalidad empresarial al sector de la construcción.

Competencias do título
Código Competencias do título
A49 Capacidade para analizar os mecanismos de funcionamento dunha economía, desde un punto de vista global, así como os problemas económicos da empresa e as diferentes formulacións existentes para a súa resolución, especialmente no ámbito da Economía da Construción como unha actividade económica dentro da Economía Xeral. Coñecementos básicos de contabilidade, organización a dotar á empresa, soporte legal, sistemas a ter en conta sobre empregados, produción e comercialización, seguemento do estado económico da empresa, estados e análises económicas, e particularización dos principios básicos xerais do eido empresarial ao sector da construción.
B1 Que os estudantes posúan as habilidades de aprendizaxe que lles permitan continuar estudando dun xeito que terá que ser en gran medida autodirixido ou autónomo.
B2 Posuír e comprender coñecementos que aporten unha base ou oportunidade de ser orixinais no desenvolvemento e/ou aplicación de ideas, a miúdo nun contexto de investigación
B3 Que os estudantes saiban aplicar os coñecementos adquiridos e a súa capacidade de resolución de problemas en contornas novas ou pouco coñecidas dentro de contextos máis amplos (ou multidisciplinares) relacionados coa súa área de estudo.
B4 Que os estudantes sexan capaces de integrar coñecementos e enfrontarse á complexidade de formular xuízos a partir dunha información que, sendo incompleta ou limitada, inclúa reflexións sobre as responsabilidades sociais e éticas vinculadas á aplicación dos seus coñecementos e xuízos
B5 Que os estudantes saiban comunicar as súas conclusións e os coñecementos e razóns últimas que as sustentan a públicos especializados e non especializados dun xeito claro e sen ambigüidades.
B6 Resolver problemas de forma efectiva
B7 Aplicar un pensamento crítico, lóxico e creativo
B8 Traballar de xeito autónomo con iniciativa
B9 Traballar de forma colaborativa
B10 Comportarse con ética e responsabilidade social como cidadán e como profesional
B13 Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida
B14 Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común
B15 Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras
B16 Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse
B17 Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida
B18 Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade
C1 Reciclaxe continua de coñecementos nunha perspectiva xeral no eido global de actuación da Enxeñería Civil
C2 Comprender a importancia da innovación na profesión
C3 Aproveitamento e incorporación das novas tecnoloxías
C4 Entender e aplicar o marco legal da disciplina
C5 Comprensión da necesidade de actuar de forma enriquecedora sobre o medio ambiente contribuíndo ao desenvolvemento sostible
C6 Comprensión da necesidade de analizar a historia para entender o presente
C8 Facilidade para a integración en equipos multidisciplinares
C9 Capacidade para organizar e planificar
C10 Capacidade para dirixir e xestionar equipos de persoas e grupos de empresas
C11 Habilidade para a xestión de información
C12 Capacidade de análise, síntese e estruturación da información e das ideas
C13 Claridade na formulación de hipóteses
C14 Capacidade de abstracción
C20 Capacidade para aplicar coñecementos básicos na aprendizaxe de coñecementos tecnolóxicos e na súa posta en práctica
C21 Capacidade de realizar probas, ensaios e experimentos, analizando, sintetizando e interpretando os resultados

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
Se pretende que el alumno tenga una visión general, tanto cualitativa como cuantitativa, de la empresa y su mundo. Se tratará de explicar y conocer el «argot empresarial», que, en general, no es el que se utiliza en la comunicación ordinaria, los métodos de análisis y las técnicas de uso más habitual para la gestión empresarial. En definitiva, será un «paseo por la empresa» y su mundo. AM49
BM1
BM2
BM3
BM4
BM5
BM6
BM7
BM8
BM9
BM10
BM13
BM14
BM15
BM16
BM17
BM18
CM1
CM2
CM3
CM4
CM5
CM6
CM8
CM9
CM10
CM11
CM12
CM13
CM14
CM20
CM21

Contidos
Temas Subtemas

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Proba obxectiva A49 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 B10 B13 B14 B15 B16 B17 B18 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C8 C9 C10 C11 C12 C13 C14 C20 C21 2.5 0 2.5
Estudo de casos A49 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 B10 B13 B14 B15 B16 B17 B18 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C8 C9 C10 C11 C12 C13 C14 C20 C21 5 0 5
Sesión maxistral A49 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 B10 B13 B14 B15 B16 B17 B18 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C8 C9 C10 C11 C12 C13 C14 C20 C21 40 60 100
 
Atención personalizada 5 0 5
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Proba obxectiva Examen
Estudo de casos Estudo de casos
Sesión maxistral Sesión maxistral

Atención personalizada
Metodoloxías
Estudo de casos
Descrición
Estudo de casos

Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Proba obxectiva A49 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 B10 B13 B14 B15 B16 B17 B18 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C8 C9 C10 C11 C12 C13 C14 C20 C21 Examen 100
 
Observacións avaliación

Fontes de información
Bibliografía básica

Bibliografía complementaria


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías