Identifying Data 2018/19
Subject (*) Business Management Code 632514016
Study programme
Mestrado Universitario en Enxeñería de Camiños, Canais e Portos
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Official Master's Degree 2nd four-month period
Second Obligatory 4.5
Language
Spanish
Galician
Teaching method Face-to-face
Prerequisites
Department Enxeñaría Civil
Coordinador
Maciñeira Alonso, Enrique
E-mail
enrique.macineira@udc.es
Lecturers
Maciñeira Alonso, Enrique
E-mail
enrique.macineira@udc.es
Web
General description Se pretende que el alumno tenga una visión general, tanto cualitativa como cuantitativa, de la empresa y su mundo. Se
tratará de explicar y conocer el «argot empresarial», que, en general, no es el que se utiliza en la comunicación ordinaria, los
métodos de análisis y las técnicas de uso más habitual para la gestión empresarial. En definitiva, será un «paseo por la
empresa» y su mundo.
a) Idea general de la empresa, su estrategia y organización.
b) Conocimientos básicos de contabilidad.
c) Soporte legal.
d) Sistemas a tener en cuenta sobre empleados, producción y comercialización.
e) Seguimiento del estado económico de la empresa.
f) Estados y análisis económicos.
g) Particularización de los principios básicos de la generalidad empresarial al sector de la construcción.

Study programme competencies
Code Study programme competences
A1 Capacitación científico-técnica e metodolóxica para a asesoría, a análise, o deseño, o cálculo, o proxecto, a planificación, a dirección, a xestión, a construción, o mantemento, a conservación e a explotación nos campos relacionados coa Enxeñería Civil: edificación, enerxía, estruturas, xeotecnia, hidráulica, hidroloxía, enxeñería cartográfica, enxeñería marítima e costeira, enxeñería sanitaria, materiais de construción, medio ambiente, ordenación do territorio, transportes e urbanismo, entre outros
A49 Capacidade para analizar os mecanismos de funcionamento dunha economía, desde un punto de vista global, así como os problemas económicos da empresa e as diferentes formulacións existentes para a súa resolución, especialmente no ámbito da Economía da Construción como unha actividade económica dentro da Economía Xeral. Coñecementos básicos de contabilidade, organización a dotar á empresa, soporte legal, sistemas a ter en conta sobre empregados, produción e comercialización, seguemento do estado económico da empresa, estados e análises económicas, e particularización dos principios básicos xerais do eido empresarial ao sector da construción.
A51 Coñecemento do marco técnico, económico e lexislativo, así como os procedementos construtivos, a maquinaria de construción e as técnicas de planificación das obras.
B1 Que os estudantes posúan as habilidades de aprendizaxe que lles permitan continuar estudando dun xeito que terá que ser en gran medida autodirixido ou autónomo.
B2 Posuír e comprender coñecementos que aporten unha base ou oportunidade de ser orixinais no desenvolvemento e/ou aplicación de ideas, a miúdo nun contexto de investigación
B3 Que os estudantes saiban aplicar os coñecementos adquiridos e a súa capacidade de resolución de problemas en contornas novas ou pouco coñecidas dentro de contextos máis amplos (ou multidisciplinares) relacionados coa súa área de estudo.
B4 Que os estudantes sexan capaces de integrar coñecementos e enfrontarse á complexidade de formular xuízos a partir dunha información que, sendo incompleta ou limitada, inclúa reflexións sobre as responsabilidades sociais e éticas vinculadas á aplicación dos seus coñecementos e xuízos
B5 Que os estudantes saiban comunicar as súas conclusións e os coñecementos e razóns últimas que as sustentan a públicos especializados e non especializados dun xeito claro e sen ambigüidades.
B6 Resolver problemas de forma efectiva
B7 Aplicar un pensamento crítico, lóxico e creativo
B8 Traballar de xeito autónomo con iniciativa
B9 Traballar de forma colaborativa
B10 Comportarse con ética e responsabilidade social como cidadán e como profesional
B13 Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida
B14 Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común
B15 Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras
B16 Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse
B17 Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida
B18 Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade
C1 Reciclaxe continua de coñecementos nunha perspectiva xeral no eido global de actuación da Enxeñería Civil
C2 Comprender a importancia da innovación na profesión
C3 Aproveitamento e incorporación das novas tecnoloxías
C4 Entender e aplicar o marco legal da disciplina
C5 Comprensión da necesidade de actuar de forma enriquecedora sobre o medio ambiente contribuíndo ao desenvolvemento sostible
C6 Comprensión da necesidade de analizar a historia para entender o presente
C8 Facilidade para a integración en equipos multidisciplinares
C9 Capacidade para organizar e planificar
C10 Capacidade para dirixir e xestionar equipos de persoas e grupos de empresas
C11 Habilidade para a xestión de información
C12 Capacidade de análise, síntese e estruturación da información e das ideas
C13 Claridade na formulación de hipóteses
C14 Capacidade de abstracción
C20 Capacidade para aplicar coñecementos básicos na aprendizaxe de coñecementos tecnolóxicos e na súa posta en práctica
C21 Capacidade de realizar probas, ensaios e experimentos, analizando, sintetizando e interpretando os resultados

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
Se pretende que el alumno tenga una visión general, tanto cualitativa como cuantitativa, de la empresa y su mundo. Se tratará de explicar y conocer el «argot empresarial», que, en general, no es el que se utiliza en la comunicación ordinaria, los métodos de análisis y las técnicas de uso más habitual para la gestión empresarial. En definitiva, será un «paseo por la empresa» y su mundo. AC1
AC49
AC51
BC1
BC2
BC3
BC4
BC5
BC6
BC7
BC8
BC9
BC10
BC13
BC14
BC15
BC16
BC17
BC18
CC1
CC2
CC3
CC4
CC5
CC6
CC8
CC9
CC10
CC11
CC12
CC13
CC14
CC20
CC21

Contents
Topic Sub-topic

Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
Objective test A49 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 B10 B13 B14 B15 B16 B17 B18 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C8 C9 C10 C11 C12 C13 C14 C20 C21 2.5 0 2.5
Guest lecture / keynote speech A49 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 B10 B13 B14 B15 B16 B17 B18 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C8 C9 C10 C11 C12 C13 C14 C20 C21 40 60 100
Case study A49 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 B10 B13 B14 B15 B16 B17 B18 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C8 C9 C10 C11 C12 C13 C14 C20 C21 5 0 5
 
Personalized attention 5 0 5
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Objective test examen
Guest lecture / keynote speech sesion maxistral
Case study estudo de casas

Personalized attention
Methodologies
Case study
Description
estudo de casos

Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
Objective test A49 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 B10 B13 B14 B15 B16 B17 B18 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C8 C9 C10 C11 C12 C13 C14 C20 C21 examen 100
 
Assessment comments

Sources of information
Basic Antonio Fernandez Garitanoindia (2009). Organización y gestión de empresas. Fundación Ingeniería Civil

Complementary


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before

Subjects that are recommended to be taken simultaneously

Subjects that continue the syllabus

Other comments


(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.