Datos Identificativos 2020/21
Asignatura (*) Análise experimental e monitorización de estruturas Código 632514021
Titulación
Mestrado Universitario en Enxeñería de Camiños, Canais e Portos
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Mestrado Oficial 2º cuadrimestre
Primeiro Optativa 4.5
Idioma
Castelán
Galego
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Enxeñaría Civil
Coordinación
Pérez Ordóñez, Juan Luis
Correo electrónico
juan.luis.perez@udc.es
Profesorado
Pérez Ordóñez, Juan Luis
Correo electrónico
juan.luis.perez@udc.es
Web
Descrición xeral O obxectivo do curso é proporcionar aos estudantes os coñecementos básicos relacionados coa instrumentación e motorización de estruturas cunha aplicación específica no campo da enxeñaría civil.
Plan de continxencia 1. Modificacións nos contidos
Non hai modificación nos contidos

2. Metodoloxías
Metodoloxías docentes que se manteñen
>Sesión maxistral: mantéñense adaptándose á situación de non presencialidad (ver metodoloxías docentes que se modifican).
>Prácticas: mantéñense adaptándose á situación de non presencialidad (ver metodoloxías docentes que se modifican).

Metodoloxías docentes que se modifican
>Sesión maxistral: mantéñense utilizando a plataforma Teams. Grávanse as sesións.
>Prácticas de laboratorio: mantéñense, pero realízanse vía plataforma Teams.

3. Mecanismos de atención personalizada ao alumnado
Teams: Horario establecido na planificación presencial
Teams: Titorías personalizadas a demanda dos estudante
Moodle: Uso para proporcionar apuntamentos e dar información cando se require

4. Modificacines na avaliación
Sen cambios.

5. Modificacións da bibliografía ou webgrafía
Sen cambios.

Competencias do título
Código Competencias do título
A1 Capacitación científico-técnica e metodolóxica para a asesoría, a análise, o deseño, o cálculo, o proxecto, a planificación, a dirección, a xestión, a construción, o mantemento, a conservación e a explotación nos campos relacionados coa Enxeñería Civil: edificación, enerxía, estruturas, xeotecnia, hidráulica, hidroloxía, enxeñería cartográfica, enxeñería marítima e costeira, enxeñería sanitaria, materiais de construción, medio ambiente, ordenación do territorio, transportes e urbanismo, entre outros
A11 Capacidade para documentarse, obter información e aplicar os coñecementos de materiais de construción en sistemas estruturais. Coñecementos da relación entre a estrutura dos materiais e as propiedades mecánicas que dela se derivan, incluíndo a caracterización microestrutural. Coñecemento, comprensión e capacidade para aplicar os métodos, procedementos e equipos que permiten a caracterización mecánica dos materiais, tanto experimentais como analíticos. Coñecementos teóricos e prácticos avanzados das propiedades dos materiais de construción máis utilizados en enxeñería civil. Capacidade para a aplicación de novos materiais a problemas construtivos.
A31 Capacidade para proxectar e dirixir a construción e explotación dos edificios e demais obras de enxeñería civil incluídas nos centros de produción de enerxía de orixe térmica, tanto convencional como nuclear.
B1 Que os estudantes posúan as habilidades de aprendizaxe que lles permitan continuar estudando dun xeito que terá que ser en gran medida autodirixido ou autónomo.
B2 Posuír e comprender coñecementos que aporten unha base ou oportunidade de ser orixinais no desenvolvemento e/ou aplicación de ideas, a miúdo nun contexto de investigación
B3 Que os estudantes saiban aplicar os coñecementos adquiridos e a súa capacidade de resolución de problemas en contornas novas ou pouco coñecidas dentro de contextos máis amplos (ou multidisciplinares) relacionados coa súa área de estudo.
B4 Que os estudantes sexan capaces de integrar coñecementos e enfrontarse á complexidade de formular xuízos a partir dunha información que, sendo incompleta ou limitada, inclúa reflexións sobre as responsabilidades sociais e éticas vinculadas á aplicación dos seus coñecementos e xuízos
B5 Que os estudantes saiban comunicar as súas conclusións e os coñecementos e razóns últimas que as sustentan a públicos especializados e non especializados dun xeito claro e sen ambigüidades.
B6 Resolver problemas de forma efectiva
B7 Aplicar un pensamento crítico, lóxico e creativo
B8 Traballar de xeito autónomo con iniciativa
B9 Traballar de forma colaborativa
B18 Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade
B19
C1 Reciclaxe continua de coñecementos nunha perspectiva xeral no eido global de actuación da Enxeñería Civil
C2 Comprender a importancia da innovación na profesión
C3 Aproveitamento e incorporación das novas tecnoloxías
C5 Comprensión da necesidade de actuar de forma enriquecedora sobre o medio ambiente contribuíndo ao desenvolvemento sostible
C8 Facilidade para a integración en equipos multidisciplinares
C12 Capacidade de análise, síntese e estruturación da información e das ideas
C13 Claridade na formulación de hipóteses
C15 Capacidade de traballo persoal, organizado e planificado
C21 Capacidade de realizar probas, ensaios e experimentos, analizando, sintetizando e interpretando os resultados

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
1. Conocimiento de los fundamentos y aplicaciones de los principales transductores utilizados para la instrumentación de estructuras AM1
AM31
BM1
BM2
BM3
BM4
BM5
BM6
BM7
BM8
BM9
BM18
BM19
CM1
CM2
CM3
CM5
CM8
CM12
CM13
CM15
CM21
2. Capacidad para analizar y diseñar un sistema de instrumentación sobre una estructura real, interpretando correctamente las medidas obtenidas AM1
AM11
AM31
BM1
BM2
BM3
BM4
BM5
BM6
BM7
BM8
BM9
BM18
BM19
CM1
CM2
CM3
CM5
CM8
CM12
CM13
CM15
CM21

Contidos
Temas Subtemas
1. Introducción a la instrumentación 1.1. Instrumentación de estructuras
1.2. Transductores y tipos de transductores
2. Medida de deformaciones 2.1. Galgas extensométricas
2.2. Circuitos de medida
2.3. Otros métodos para medir deformaciones
2.4. Ejemplo práctico de laboratorio
3. Medida de desplazamientos 3.1. Transductores potenciométricos
3.2. Transductores inductivos
3.3. Medida de giros
3.4. Otros sistemas de medida
3.5. Ejemplo práctico de laboratorio
4. Medida de fuerzas y presiones 4.1. Células de carga
4.2. Células de presión
4.3. Ejemplo práctico de laboratorio
5. Medida de aceleraciones 5.1. Introducción a las medidas dinámicas
5.2. Acelerómetros. Definición y tipos
6. Otras medidas y sistemas de adquisición de datos 6.1. Temperatura
6.2. Fisuración
6.3. Componentes de un S.A.D.
7. Aplicación práctica en el laboratorio 7.1. Instrumentación y ensayo de probetas
7.2. Instrumentación y ensayo de un elemento hiperestático

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Prácticas de laboratorio A1 A11 A31 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 B19 B18 C1 C2 C3 C5 C8 C12 C13 C15 C21 30 45 75
Sesión maxistral A1 A31 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B19 B18 C1 C2 C3 C5 C8 C12 C13 C15 C21 13 22.5 35.5
 
Atención personalizada 2 0 2
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Prácticas de laboratorio Se realizan prácticas de instrumentación básica sobre diversas probetas para comprender el funcionamiento de los transductores estudiados.
Los estudiantes, por grupos, deberán calcular, fabricar, analizar, instrumentar y ensayar un elemento estructural hiperestático. Durante el ensayo se contrastarán las medidas de los transductores con las predicciones teóricas.
Sesión maxistral Se desarrollarán los contenidos en aula, con apoyo de diverso material docente

Atención personalizada
Metodoloxías
Sesión maxistral
Prácticas de laboratorio
Descrición
Resolución de las dudas puntuales que generen las sesiones magistrales o las prácticas de laboratorio.

Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Prácticas de laboratorio A1 A11 A31 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 B19 B18 C1 C2 C3 C5 C8 C12 C13 C15 C21 Se valorará la asistencia, la capacidad de trabajo en equipo, la aplicación de las técnicas y métodos aprendidos, el respeto de las normas de seguridad del laboratorio, la capacidad de análisis, la capacidad de solucionar problemas y el autoaprendizaje. 100
 
Observacións avaliación

A realización de todas as prácticas é imprescindibles para aprobar a materia. A avaliación realizarase en base aos traballos entregados sobre as prácticas de laboratorio da materia. 

En caso de emerxencia sanitaria as prácticas para desenvolver serán adaptadas para que poidan ser realizadas on- line


Fontes de información
Bibliografía básica Blanco, Díaz E., Oller Martínez, S. y Gil Espert, L (). Análisis experimental de estructuras. CIMNE
Varias empresas (). Catálogo de productos.
Jesús Fraile Mora; Pedro García Gutiérrez; Jesús Fraile Ardanuy (). Instrumentación aplicada a la Ingeniería. GARCETA
Profesores del área (). Material docente en Moodle.

Bibliografía complementaria


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente
Estruturas de formigón/632514012

Materias que continúan o temario

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías