Datos Identificativos 2015/16
Asignatura (*) Túneles e obras subterráneas Código 632514030
Titulación
Mestrado Universitario en Enxeñería de Camiños, Canais e Portos
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Mestrado Oficial 2º cuadrimestre
Primeiro Optativa 4.5
Idioma
Galego
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Tecnoloxía da Construción
Coordinación
Alcón Vidal, Vicente Álvaro
Correo electrónico
vicente.alcon@udc.es
Profesorado
Alcón Vidal, Vicente Álvaro
Samper Calvete, Francisco Javier
Correo electrónico
vicente.alcon@udc.es
j.samper@udc.es
Web http://ftp://ceres.udc.es/Asignaturas
Descrición xeral

Competencias do título
Código Competencias do título
A1 Capacitación científico-técnica e metodolóxica para a asesoría, a análise, o deseño, o cálculo, o proxecto, a planificación, a dirección, a xestión, a construción, o mantemento, a conservación e a explotación nos campos relacionados coa Enxeñería Civil: edificación, enerxía, estruturas, xeotecnia, hidráulica, hidroloxía, enxeñería cartográfica, enxeñería marítima e costeira, enxeñería sanitaria, materiais de construción, medio ambiente, ordenación do territorio, transportes e urbanismo, entre outros
A16 Coñecementos de Xeoloxía e Xeotecnia e a súa aplicación na análise de problemas relacionados co proxecto, construción, mantemento e explotación de todo tipo de estruturas e obras relacionadas coa Enxeñería Civil. Aplicación dos coñecementos fundamentais da Mecánica de Solos e das Rochas para o desenvolvemento do estudo, proxecto, construción e explotación de cimentacións, desmontes, terrapléns, túneles e demais construcións realizadas sobre ou a través do terreo, calquera que sexa a natureza e o estado deste, e calquera que sexa a finalidade da obra de que se trate.
A26 Capacidade para aplicar os coñecementos hidrolóxicos e os fundamentos de Mecánica de Fluídos nos métodos de cálculo sobre Hidroloxía, tanto de superficie como subterránea. Capacidade para realizar a avaliación dos recursos hidráulicos e aplicar as principais ferramentas para a planificación hidrolóxica e para a regulación e laminación das achegas hídricas. Capacidade para analizar a hidráulica fluvial e aplicar os coñecementos adquiridos na restauración de canais e demais actuacións sobre ríos e as súas contornas.
B6 Resolver problemas de forma efectiva
B11 Comunicarse de xeito efectivo nun ambiente de traballo
C1 Reciclaxe continua de coñecementos nunha perspectiva xeral no eido global de actuación da Enxeñería Civil
C6 Comprensión da necesidade de analizar a historia para entender o presente

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
Conocimiento en el diseño de tuneles y otras obras subterrane en relación al comportamiento del terreno, así como los procedimientos y tecnología de su ejecución. AM1
AM16
BM6
BM11
CM1
CM6
Conocimiento de la inflrencia de tuneles y obras subterraneas en la hidrología. AM26

Contidos
Temas Subtemas
Introducción y generalidades
Razón de las obras subterráneas.
Historia de los túneles.
Conceptos básicos
Geología de túnel y Reconocimiento geotécnico de túneles
Descripción de los aspectos específicos del terreno en relación al diseño y ejecución de túneles
Plan de reconocimiento. Ensayos in situ. Ensayos de laboratorio.
Clasificaciones Geomecáncicas RMR, Q, GSI
Modelos de comportamiento mecánico de túneles
Comportamiento elástico. Comportamiento viscoelástico.Método de las líneas características.Modelización con métodos núméricos. Estudio de subsidencias. Auscultación en túneles
Modelos de comportamiento hidrogeolégico de túneles
Metodos de ejecución de túneles
Criterios de selección.
Métodos clásicos.
NATM.
Ejecución con TBM.
Otros métodos

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Sesión maxistral A1 A16 A26 C6 27 13.5 40.5
Traballos tutelados A1 A16 A26 B6 B11 C1 6 36 42
Saídas de campo A16 B11 C1 5 0 5
Solución de problemas A1 A16 A26 B6 B11 10 10 20
 
Atención personalizada 5 0 5
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Sesión maxistral Desarrollo del contenido teórico de la asignatura con el apoyo de presentación esquemática , de imagenes y videos.
Traballos tutelados obre un terreno y para una obra determinada proponer y desarrollar el proceso metodológico para definir el tunel
- Estudio de alternativas
- Diseño y cálculo alternativa elegida

TRABAJO DE GRUPO
Saídas de campo Comprobacion in situ en obras en ejecución de conocimientos adquiridos
Solución de problemas Elección de la tipologia más adecuado
Análisis comportamiento del terreno
Diseño de sostenimiento
Selección de tecnología de ejecución

Atención personalizada
Metodoloxías
Saídas de campo
Solución de problemas
Traballos tutelados
Sesión maxistral
Descrición


Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Solución de problemas A1 A16 A26 B6 B11 Resolución de problemas específicos 25
Traballos tutelados A1 A16 A26 B6 B11 C1 Estudio detallado de aspectos del tunel 50
Sesión maxistral A1 A16 A26 C6 Asistencia y Participación 25
 
Observacións avaliación

Fontes de información
Bibliografía básica Jimenez Salas y otros (1980). Geotecnia y cimientos III. . Ed Rueda
Luis I. González Vallejo (2004). Ingenieria geologica . Pearson
Varios (). Ingeotuneles. Entorno Grafico
Carlos LópezJimeno (2011). Manual de Tuneles. Entorno Grafico
Manuel Melis Maynar (). Proyecto y Construcción de Túneles y Metros en suelos y rocas blandas o muy rotas. ETS de Ingenieros de Caminos Canales y Puertos
E.Hoek, and E.T. Brown (1980). Underground Excavations in Rock. intitution of Minery and Metallurgy

Bibliografía complementaria


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías