Identifying Data 2020/21
Subject (*) Underground Constructions and Tunnels Code 632514030
Study programme
Mestrado Universitario en Enxeñería de Camiños, Canais e Portos
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Official Master's Degree 2nd four-month period
First Optional 4.5
Language
Galician
Teaching method Hybrid
Prerequisites
Department Enxeñaría Civil
Coordinador
Alcón Vidal, Vicente Álvaro
E-mail
vicente.alcon@udc.es
Lecturers
Alcón Vidal, Vicente Álvaro
E-mail
vicente.alcon@udc.es
Web http://ftp://ceres.udc.es/Asignaturas
General description
Preséntanse os principais aspectos de: a historia dos túneles, o proxecto do túnel, os túneles en solos e rochas brandas, os túneles en rochas duras, os métodos de construción das cavernas, a hidroloxía nos túneles, a modelización numérica das obras subterráneas. e algúns exemplos recentes de obras subterráneas

Contingency plan 1. Modificacións dos contidos
Non se fará ningunha modificación nos contidos
2. Metodoloxías
* Metodoloxías docentes que se manteñen
Sexion Maxistral
Traballos tutelados
Estudo de casos
Resolución de problemas

* Metodoloxías docentes que se modifican
Viaxe de campo

3. Mecanismos de atención personalizada ao alumnado

Correo electrónico: diario. De uso para facer consultas, solicite encontros virtuais a
resolver dúbidas e afrontar ou seguir dous traballos supervisados.
- Moodle: diario. Segundo ás necesidades dos estudantes. Ter "foros temáticos
asociado a módulos ”da materia, para formular as consultas necesarias. Tamén hai "foros
actividade específica ”para desenvolver as“ Discusións dirixidas ”, a través de días que sexan
poñer en práctica ou desenvolvemento de contidos teóricos da materia.
- Equipos: 1 sesión semanal en gran grupo para ou avanzar dous contidos teóricos e dous traballos
titorizado na franxa horaria asignada á materia non no calendario da aula do profesorado.
De 1 a 2 sesións semanais (ou máis segundo ou demanda ou estudantes) en pequeno grupo (comido
6 persoas), para facer un seguimento e apoiar a realización de dous "traballos supervisados". Esta dinámica
Permite un seguimento normalizado axustado ás necesidades de aprendizaxe
alumando para desfacer ou traballar dá importancia.

4. Cambios na avaliación
Elimínase a condición mínima de asistencia ás lesións maxistrais

* Observacións de avaliación:
Distribuiranse 10 puntos de asistencia ás sesións maxistrais
Traballos tutelados e resolución de problemas

5. Modificacións da bibliografía ou webgrafía
Non se farán cambios. Xa have all of you materiais de traballo da maneira
dixitalizado en Moodle.

Study programme competencies
Code Study programme competences
A1 Capacitación científico-técnica e metodolóxica para a asesoría, a análise, o deseño, o cálculo, o proxecto, a planificación, a dirección, a xestión, a construción, o mantemento, a conservación e a explotación nos campos relacionados coa Enxeñería Civil: edificación, enerxía, estruturas, xeotecnia, hidráulica, hidroloxía, enxeñería cartográfica, enxeñería marítima e costeira, enxeñería sanitaria, materiais de construción, medio ambiente, ordenación do territorio, transportes e urbanismo, entre outros
A5 Coñecemento da profesión de Enxeñeiro de Camiños, Canais e Portos e das actividades que se poden realizar no eido da Enxeñaría Civil
A16 Coñecementos de Xeoloxía e Xeotecnia e a súa aplicación na análise de problemas relacionados co proxecto, construción, mantemento e explotación de todo tipo de estruturas e obras relacionadas coa Enxeñería Civil. Aplicación dos coñecementos fundamentais da Mecánica de Solos e das Rochas para o desenvolvemento do estudo, proxecto, construción e explotación de cimentacións, desmontes, terrapléns, túneles e demais construcións realizadas sobre ou a través do terreo, calquera que sexa a natureza e o estado deste, e calquera que sexa a finalidade da obra de que se trate.
A26 Capacidade para aplicar os coñecementos hidrolóxicos e os fundamentos de Mecánica de Fluídos nos métodos de cálculo sobre Hidroloxía, tanto de superficie como subterránea. Capacidade para realizar a avaliación dos recursos hidráulicos e aplicar as principais ferramentas para a planificación hidrolóxica e para a regulación e laminación das achegas hídricas. Capacidade para analizar a hidráulica fluvial e aplicar os coñecementos adquiridos na restauración de canais e demais actuacións sobre ríos e as súas contornas.
A50 Capacidade para concretar ante un problema construtivo alternativas válidas e elixir a óptima, previndo os problemas da súa construción.
B1 Que os estudantes posúan as habilidades de aprendizaxe que lles permitan continuar estudando dun xeito que terá que ser en gran medida autodirixido ou autónomo.
B2 Posuír e comprender coñecementos que aporten unha base ou oportunidade de ser orixinais no desenvolvemento e/ou aplicación de ideas, a miúdo nun contexto de investigación
B3 Que os estudantes saiban aplicar os coñecementos adquiridos e a súa capacidade de resolución de problemas en contornas novas ou pouco coñecidas dentro de contextos máis amplos (ou multidisciplinares) relacionados coa súa área de estudo.
B4 Que os estudantes sexan capaces de integrar coñecementos e enfrontarse á complexidade de formular xuízos a partir dunha información que, sendo incompleta ou limitada, inclúa reflexións sobre as responsabilidades sociais e éticas vinculadas á aplicación dos seus coñecementos e xuízos
B5 Que os estudantes saiban comunicar as súas conclusións e os coñecementos e razóns últimas que as sustentan a públicos especializados e non especializados dun xeito claro e sen ambigüidades.
B6 Resolver problemas de forma efectiva
B7 Aplicar un pensamento crítico, lóxico e creativo
B8 Traballar de xeito autónomo con iniciativa
B9 Traballar de forma colaborativa
B11 Comunicarse de xeito efectivo nun ambiente de traballo
B12 Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma
B16 Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse
C1 Reciclaxe continua de coñecementos nunha perspectiva xeral no eido global de actuación da Enxeñería Civil
C2 Comprender a importancia da innovación na profesión
C3 Aproveitamento e incorporación das novas tecnoloxías
C5 Comprensión da necesidade de actuar de forma enriquecedora sobre o medio ambiente contribuíndo ao desenvolvemento sostible
C8 Facilidade para a integración en equipos multidisciplinares
C9 Capacidade para organizar e planificar
C12 Capacidade de análise, síntese e estruturación da información e das ideas
C14 Capacidade de abstracción
C15 Capacidade de traballo persoal, organizado e planificado
C17 Capacidade para enfrontarse a novas situacións
C20 Capacidade para aplicar coñecementos básicos na aprendizaxe de coñecementos tecnolóxicos e na súa posta en práctica
C21 Capacidade de realizar probas, ensaios e experimentos, analizando, sintetizando e interpretando os resultados

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
Assimilate the fundamental concepts of tunnels and underground works AC1
AC5
AC16
BC1
BC3
BC5
BC6
BC8
BC11
BC16
CC1
CC2
CC20
Train for the tunnel project AC1
AC5
AC16
BC3
BC6
BC9
BC11
BC16
CC8
CC9
CC12
CC15
Know the methods to evaluate the effects of the works on the ground and the hydrology of the subsoil AC16
AC26
BC16
CC3
CC5
Know and select the construction methods of tunnels and underground works AC16
AC26
AC50
BC2
BC4
BC7
BC12
CC14
CC17
CC21

Contents
Topic Sub-topic

Introduction and Generalities
Reason for underground works


History and technological evolution


Functional determining factors of the design

Geological-geotechnical characterization of tunnels
Geological-geotechnical risks


Geological-geotechnical survey


Geomechanical classifications

Models of tunnel mechanical behavior
Design criteria and factors
Design methods
Models of mechanical behavior
Hydrogeological behavior models
Subsidence study and geotechnical auscultation
Metodos de ejecución de túneles Factores y criterios de selección
Metodos Convencionales.
Tuneladoras
Otros métodos
Modelos de comportamiento hidrogeolégico de túneles
Selection criteria

Traditional

NMAT

Tunnel boring machines
Other underground works Microtunnels
Wells
directed drilling

Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
Guest lecture / keynote speech A1 A5 A16 B2 C5 20 10 30
Supervised projects A1 A16 A26 A50 B3 B4 B5 B7 B8 B11 B12 C3 C8 C9 C15 C21 14 28 42
Case study A1 A5 A16 A50 B6 B7 B9 C2 C3 C17 6 0 6
Field trip A5 B3 B11 C1 C8 C9 C14 6.5 0 6.5
Problem solving A1 A16 A26 A50 B3 B5 B6 B8 B9 B11 B12 B16 C20 C3 13 10 23
 
Personalized attention 5 0 5
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Guest lecture / keynote speech The different teachers of the subject will present in a maxistral session the different topics of the subject. Oral presentation complemented with the use of audiovisual media and the introduction of some questions addressed to the students, in order to transmit knowledge and facilitate learning.
Supervised projects Carry out work prepared by one or more students and presentation in the classroom on an aspect of the tunnels in which the student wants to delve into.
Case study Analysis of real cases from the educational perspective of the student, facilitating the understanding of the development of the case and its critical assessment from the technical, economic and social point of view.
Field trip
Underground works in progress will be used to check the validity and effectiveness of the concepts acquired, the methods of execution as well as the organizational systems of operation.
Problem solving
The different teachers of the subject will collaboratively carry out practical exercises in applying theoretical knowledge to strengthen their assimilation.

Personalized attention
Methodologies
Problem solving
Guest lecture / keynote speech
Supervised projects
Description

For the development of the works and the understanding of the concepts, personalized attention will be developed, presence or on-line with the students without limit.

Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
Problem solving A1 A16 A26 A50 B3 B5 B6 B8 B9 B11 B12 B16 C20 C3 Review with the teachers of the subject the resolution of the proposed problems. 25
Case study A1 A5 A16 A50 B6 B7 B9 C2 C3 C17
Study and evaluation of the information
Retrospective analysis
Study of alternatives in initial situation
15
Guest lecture / keynote speech A1 A5 A16 B2 C5 Attendance and participation in classes and possible conferences. A minimum attendance of 75% of the contact hours will be required in order to pass the course 25
Supervised projects A1 A16 A26 A50 B3 B4 B5 B7 B8 B11 B12 C3 C8 C9 C15 C21 Make and present the supervised work in the classroom. Answer, after the presentation, questions about it from the students and teachers of the subject. 35
 
Assessment comments

Sources of information
Basic Jimenez Salas y otros (1980). Geotecnia y Cimientos III. Rueda
L I. González Vallejo ,.., Carlo Oteo, (). (). Ingeniería Geológica .. Pearsón
C. López Jimeno (). Ingeotúneles. Tomo I “y otros. Entorno gráfico
C. López Jimeno. (). Manual de túneles y obras subterráneas” tomos I y II. Entorno gráfico
E.Hoek, and E.T. Brown (). Underground Excavations in Rock.
(). www.aetos.es.
(). www.ita-aites.org.

Complementary M.Melis (). “Apuntes de introducción al Proyecto y Construcción de Túneles y Metros en suelos y rocas blandas o muy rotas.


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before
Extension in Soil Engineering/632514013

Subjects that are recommended to be taken simultaneously
Rock Mechanics/632514033
Advanced Foundation Solutions/632514032

Subjects that continue the syllabus

Other comments


(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.