Datos Identificativos 2019/20
Asignatura (*) Enxeñería da enerxía Código 632514031
Titulación
Mestrado Universitario en Enxeñería de Camiños, Canais e Portos
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Mestrado Oficial 2º cuadrimestre
Primeiro Optativa 4.5
Idioma
Castelán
Galego
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Enxeñaría Civil
Coordinación
Montenegro Perez, Luis
Correo electrónico
l.montenegro@udc.es
Profesorado
Montenegro Perez, Luis
Correo electrónico
l.montenegro@udc.es
Web http://ftp://ceres.udc.es/Asignaturas
Descrición xeral Introducir conceptos fundamentais sobre o sistema eléctrico de potencia: xeneración de enerxía, red de transporte, reparto e distribución, así como sobre os tipos de líneas e conductores. Coñecer a normativa sobre baixa e alta tensión, así como unha panorámica da xeneración de enerxía eléctrica en España, incidindo na enerxía térmica convencional, nuclear e renovable. Comparar os distintos tipos de enerxía en canto a sua construcción, operación, mantenemento, combustible, xestión dos residuos e desmantelamento. Realizar cálculos eléctricos e enerxéticos sinxelos.

Competencias do título
Código Competencias do título
A1 Capacitación científico-técnica e metodolóxica para a asesoría, a análise, o deseño, o cálculo, o proxecto, a planificación, a dirección, a xestión, a construción, o mantemento, a conservación e a explotación nos campos relacionados coa Enxeñería Civil: edificación, enerxía, estruturas, xeotecnia, hidráulica, hidroloxía, enxeñería cartográfica, enxeñería marítima e costeira, enxeñería sanitaria, materiais de construción, medio ambiente, ordenación do territorio, transportes e urbanismo, entre outros
A2 Capacidade para comprender os múltiples condicionamentos de carácter técnico, legal e da propiedade que se suscitan no proxecto dunha obra pública, e capacidade para establecer diferentes alternativas válidas, elixir a óptima e plasmala adecuadamente, prevendo os problemas da súa construción, e empregando os métodos e tecnoloxías máis adecuadas, tanto tradicionais como innovadoras, coa finalidade de conseguir a maior eficacia dentro do respecto polo medio ambiente e a protección da seguridade e saúde dos traballadores e usuarios da obra pública
A3 Coñecemento, comprensión e capacidade para aplicar a lexislación necesaria durante o desenvolvemento da profesión de Enxeñeiro de Camiños, Canais e Portos
A4 Coñecemento da historia da Enxeñaría Civil e capacitación para analizar e valorar as obras públicas en particular e a construción en xeral
A5 Coñecemento da profesión de Enxeñeiro de Camiños, Canais e Portos e das actividades que se poden realizar no eido da Enxeñaría Civil
A29 Coñecementos fundamentais sobre o sistema eléctrico de potencia: xeración de enerxía, rede de transporte, reparto e distribución, así como sobre tipos de liñas e condutores. Coñecemento da normativa sobre baixa e alta tensión. Coñecemento fundamental da xeración de enerxía eléctrica en España e do mercado eléctrico español.
A30 Coñecemento xeral e equilibrado sobre a Enerxía Nuclear con especial énfase nas facetas nas que se require a participación de enxeñeiros de camiños. Coñecementos básicos sobre o funcionamento de reactores e centrais nucleares, así como sobre os aspectos relacionados co proxecto, construción, funcionamento, desmantelamento e clausura de instalacións nucleares e radiactivas, ademais do ciclo do combustible e seguridade nuclear e a xestión dos residuos radiactivos.
A31 Capacidade para proxectar e dirixir a construción e explotación dos edificios e demais obras de enxeñería civil incluídas nos centros de produción de enerxía de orixe térmica, tanto convencional como nuclear.
A32 Capacidade para proxectar e dirixir a construción e explotación de centrais de produción de enerxía eléctrica eólicas, mareomotrices (tanto de mareas como de ondas), xeotérmicas, etc.
B1 Que os estudantes posúan as habilidades de aprendizaxe que lles permitan continuar estudando dun xeito que terá que ser en gran medida autodirixido ou autónomo.
B4 Que os estudantes sexan capaces de integrar coñecementos e enfrontarse á complexidade de formular xuízos a partir dunha información que, sendo incompleta ou limitada, inclúa reflexións sobre as responsabilidades sociais e éticas vinculadas á aplicación dos seus coñecementos e xuízos
B5 Que os estudantes saiban comunicar as súas conclusións e os coñecementos e razóns últimas que as sustentan a públicos especializados e non especializados dun xeito claro e sen ambigüidades.
B6 Resolver problemas de forma efectiva
B8 Traballar de xeito autónomo con iniciativa
B9 Traballar de forma colaborativa
C1 Reciclaxe continua de coñecementos nunha perspectiva xeral no eido global de actuación da Enxeñería Civil
C6 Comprensión da necesidade de analizar a historia para entender o presente

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
Realizar cálculos eléctricos e enerxéticos sinxelos. AM1
AM2
AM3
AM4
AM5
AM29
AM30
AM31
AM32
BM1
BM6
BM8
BM9
CM1
CM6
Introducir os conceptos fundamentais sobre o sistema eléctrico de potencia: xeneración de enerxía, red de transporte, reparto e distribución, así como sobre os tipos de líneas e conductores. AM29
BM1
BM8
BM9
CM1
CM6
Coñecer a normativa sobre baixa e alta tensión. AM1
AM2
AM3
AM4
AM5
AM30
AM31
AM32
BM4
BM5
BM8
BM9
CM1
CM6
Coñecer os distintos tipos de xeneración de enerxía eléctrica en España: a enerxía térmica convencional, a nuclear, a hidráulica e os distintos tipos de renovables. AM29
AM30
AM31
AM32
BM4
BM5
BM6
BM8
BM9
CM1
CM6
Comparar os distintos tipos de enerxía dende o punto de vista do custo da construcción, da operación e mantenimiento, do combustible necesario, dos residuos xenerados e das actividades de desmantelamiento AM29
AM30
AM31
AM32
BM1
BM4
BM5
BM6
CM1
CM6

Contidos
Temas Subtemas
Sistema eléctrico de potencia Produción, transporte, distribución e consumo de enerxía eléctrica. Balance enerxético en España: potencia instalada, produción e demanda de enerxía eléctrica.
Enerxía térmica convencional Tipos de centrais productoras de enerxía eléctrica utilizando enerxía térmica convencinal. Número e situación xeográfica en España. Potencia instalada. Producción. Funcionamento. Combustible. Residuos. Desmantelamiento.
Enerxía nuclear Tipos de centrais productoras de enerxía eléctrica utilizando enerxía nuclear. Número e situación xeográfica en España. Potencia instalada. Producción. Funcionamento. Combustible. Residuos. Desmantelamiento.
Enerxía renovable Tipos de centrais productoras de enerxía eléctrica utilizando enerxía renovable. Número e situación xeográfica en España. Potencia instalada. Producción. Funcionamento. Combustible. Residuos. Desmantelamiento.
Comparación dos distintos tipos de enerxía: construcción, operación e mantenimento, combustible, residuos e desmantelamiento Análise de custos. Custo da construcción. Custo da operación e mantenimento. Custo do combustible. Custo da xestión dos residuos xenerados. Custo do desmantelamento
Normativa Regulamentos eléctricos. Regulamento de centrais, subestaçións e transformadores. Regulamento de liñas eléctricas. Regulamento Electrotécnico de Baixa Tensión. Instrucións Técnicas Complementarias.

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Sesión maxistral A1 A2 A3 A4 A5 A29 A30 A31 A32 25 15.5 40.5
Proba de resposta múltiple A29 A30 A31 A32 B1 B4 B5 B6 3 0 3
Traballos tutelados A29 A30 A31 A32 B1 B4 B5 B6 B8 B9 C1 C6 7 42 49
Solución de problemas A29 A30 A31 A32 B6 B8 B9 10 10 20
 
Atención personalizada 0 0 0
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Sesión maxistral Os diferentes profesores da asignatura irán presentando en sesión maxistral os diferentes temas da asignatura. Exposición oral complementada co uso de medios audiovisuais e a introdución de algunhas preguntas dirixidas aos estudiantes, co fin de transmitir coñecementos e facilitar a aprendizaxe.
Proba de resposta múltiple Tests (opcionais) de algunhos dos temas da asignatura.
Traballos tutelados Realizar un traballo elaborado por cada alumno a presentar na aula o día asignado para o examen da asignatura o con anterioridade a mesma. É posible realizalo en grupo cun máximo de 2 o 3 alumnos en función do número de alumnos matriculados.
Solución de problemas Os diferentes profesores da materia realizarán dun xeito colaborativo cos alumnos exercicios prácticos de aplicación dos coñecementos teóricos para fortalecer a sua asimilación. Os alumnos contarán con boletins de problemas nos temas que así o demanden.

Atención personalizada
Metodoloxías
Traballos tutelados
Descrición
Os alumnos terán un horario de tutoria independente das horas presenciais e non presenciais para ser atendidos polos profesores da asignatura. O paso pola tutoría será obligatorio no caso da supervisión do traballo tutelado.

Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Traballos tutelados A29 A30 A31 A32 B1 B4 B5 B6 B8 B9 C1 C6 Realizar e presentar na aula o traballo tutelado. Responder, despois da presentación, as preguntas sobre o mesmo dos profesores da asignatura. 60
Proba de resposta múltiple A29 A30 A31 A32 B1 B4 B5 B6 Para poder optar a esta nota é necesario aprobar os tests que se realicen. 20
Solución de problemas A29 A30 A31 A32 B6 B8 B9 Entregar aos profesores da asignatura os boletíns de problemas propostos. 5
Sesión maxistral A1 A2 A3 A4 A5 A29 A30 A31 A32 Asistencia e participación nas clases e posibles conferencias. Exigiráse unha asistencia mínima do 75% das horas presenciais para poder aprobar a asignatura 15
 
Observacións avaliación

Fontes de información
Bibliografía básica

Bibliografía complementaria Red Eléctrica de España (2013). Informe anual. www.ree.es


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías