Identifying Data 2020/21
Subject (*) Energy Engineering Code 632514031
Study programme
Mestrado Universitario en Enxeñería de Camiños, Canais e Portos
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Official Master's Degree 2nd four-month period
First Optional 4.5
Language
Spanish
Galician
Teaching method Face-to-face
Prerequisites
Department Enxeñaría Civil
Coordinador
Montenegro Perez, Luis
E-mail
l.montenegro@udc.es
Lecturers
Montenegro Perez, Luis
Samper Calvete, Francisco Javier
E-mail
l.montenegro@udc.es
j.samper@udc.es
Web http://ftp://ceres.udc.es/Asignaturas Moodle 3.0
General description Introducir conceptos fundamentais sobre o sistema eléctrico de potencia: xeneración de enerxía, red de transporte, reparto e distribución, así como sobre os tipos de líneas e conductores. Coñecer a normativa sobre baixa e alta tensión, así como unha panorámica da xeneración de enerxía eléctrica en España, incidindo na enerxía térmica convencional, nuclear e renovable. Comparar os distintos tipos de enerxía en canto a sua construcción, operación, mantenemento, combustible, xestión dos residuos e desmantelamento. Realizar cálculos eléctricos e enerxéticos sinxelos.
Contingency plan 1. Modificacións nos contidos
Non se realizarán cambios

2. Metodoloxías
*Metodoloxías docentes que se manteñen
As metodoloxías docentes que se manteñen seguen sendo as mesmas: sesión maxistral, probas de resposta multiple, traballos tutelados e solución de problemas. O único cambio sería a posibilidade de alternar a modalidade presencial con a non presencial a través de Teams ou Moodle.

*Metodoloxías docentes que se modifican
Non se modifican as metodoloxías docentes.

3. Mecanismos de atención personalizada ao alumnado
Correo electrónico: Diariamente. De uso para facer consultas e solicitar encontros virtuais para resolver dúbidas.
Moodle: Diariamente. Segundo a necesidade do alumando.
Teams: 2 sesións semanais en grupo na franxa horaria que ten asignada a materia no calendario docente.

4. Modificacións na avaliación
O sistema de avaliación non cambia. O peso de cada metodoloxía na avaliación segue sendo o mesmo. O que se modifica é a descrición de cada una destas catro metodoloxías docentes xa que se incorpora a modalidade non presencial para cada una delas.

*Observacións de avaliación:
Eliinase a obrigatoriedade da asistencia mínima do 75% das horas presenciais para poder aprobar a asignatura.

5. Modificacións da bibliografía ou webgrafía
Non se realizarán cambios.

Study programme competencies
Code Study programme competences
A1 Capacitación científico-técnica e metodolóxica para a asesoría, a análise, o deseño, o cálculo, o proxecto, a planificación, a dirección, a xestión, a construción, o mantemento, a conservación e a explotación nos campos relacionados coa Enxeñería Civil: edificación, enerxía, estruturas, xeotecnia, hidráulica, hidroloxía, enxeñería cartográfica, enxeñería marítima e costeira, enxeñería sanitaria, materiais de construción, medio ambiente, ordenación do territorio, transportes e urbanismo, entre outros
A2 Capacidade para comprender os múltiples condicionamentos de carácter técnico, legal e da propiedade que se suscitan no proxecto dunha obra pública, e capacidade para establecer diferentes alternativas válidas, elixir a óptima e plasmala adecuadamente, prevendo os problemas da súa construción, e empregando os métodos e tecnoloxías máis adecuadas, tanto tradicionais como innovadoras, coa finalidade de conseguir a maior eficacia dentro do respecto polo medio ambiente e a protección da seguridade e saúde dos traballadores e usuarios da obra pública
A3 Coñecemento, comprensión e capacidade para aplicar a lexislación necesaria durante o desenvolvemento da profesión de Enxeñeiro de Camiños, Canais e Portos
A4 Coñecemento da historia da Enxeñaría Civil e capacitación para analizar e valorar as obras públicas en particular e a construción en xeral
A5 Coñecemento da profesión de Enxeñeiro de Camiños, Canais e Portos e das actividades que se poden realizar no eido da Enxeñaría Civil
A29 Coñecementos fundamentais sobre o sistema eléctrico de potencia: xeración de enerxía, rede de transporte, reparto e distribución, así como sobre tipos de liñas e condutores. Coñecemento da normativa sobre baixa e alta tensión. Coñecemento fundamental da xeración de enerxía eléctrica en España e do mercado eléctrico español.
A30 Coñecemento xeral e equilibrado sobre a Enerxía Nuclear con especial énfase nas facetas nas que se require a participación de enxeñeiros de camiños. Coñecementos básicos sobre o funcionamento de reactores e centrais nucleares, así como sobre os aspectos relacionados co proxecto, construción, funcionamento, desmantelamento e clausura de instalacións nucleares e radiactivas, ademais do ciclo do combustible e seguridade nuclear e a xestión dos residuos radiactivos.
A31 Capacidade para proxectar e dirixir a construción e explotación dos edificios e demais obras de enxeñería civil incluídas nos centros de produción de enerxía de orixe térmica, tanto convencional como nuclear.
A32 Capacidade para proxectar e dirixir a construción e explotación de centrais de produción de enerxía eléctrica eólicas, mareomotrices (tanto de mareas como de ondas), xeotérmicas, etc.
B1 Que os estudantes posúan as habilidades de aprendizaxe que lles permitan continuar estudando dun xeito que terá que ser en gran medida autodirixido ou autónomo.
B4 Que os estudantes sexan capaces de integrar coñecementos e enfrontarse á complexidade de formular xuízos a partir dunha información que, sendo incompleta ou limitada, inclúa reflexións sobre as responsabilidades sociais e éticas vinculadas á aplicación dos seus coñecementos e xuízos
B5 Que os estudantes saiban comunicar as súas conclusións e os coñecementos e razóns últimas que as sustentan a públicos especializados e non especializados dun xeito claro e sen ambigüidades.
B6 Resolver problemas de forma efectiva
B8 Traballar de xeito autónomo con iniciativa
B9 Traballar de forma colaborativa
C1 Reciclaxe continua de coñecementos nunha perspectiva xeral no eido global de actuación da Enxeñería Civil
C6 Comprensión da necesidade de analizar a historia para entender o presente

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
Realizar cálculos eléctricos e enerxéticos sinxelos. AC1
AC2
AC3
AC4
AC5
AC29
AC30
AC31
AC32
BC1
BC6
BC8
BC9
CC1
CC6
Introducir os conceptos fundamentais sobre o sistema eléctrico de potencia: xeneración de enerxía, red de transporte, reparto e distribución, así como sobre os tipos de líneas e conductores. AC29
BC1
BC8
BC9
CC1
CC6
Coñecer a normativa sobre baixa e alta tensión. AC1
AC2
AC3
AC4
AC5
AC30
AC31
AC32
BC4
BC5
BC8
BC9
CC1
CC6
Coñecer os distintos tipos de xeneración de enerxía eléctrica en España: a enerxía térmica convencional, a nuclear, a hidráulica e os distintos tipos de renovables. AC29
AC30
AC31
AC32
BC4
BC5
BC6
BC8
BC9
CC1
CC6
Comparar os distintos tipos de enerxía dende o punto de vista do custo da construcción, da operación e mantenimiento, do combustible necesario, dos residuos xenerados e das actividades de desmantelamiento AC29
AC30
AC31
AC32
BC1
BC4
BC5
BC6
CC1
CC6

Contents
Topic Sub-topic
Sistema eléctrico de potencia Produción, transporte, distribución e consumo de enerxía eléctrica. Balance enerxético en España: potencia instalada, produción e demanda de enerxía eléctrica.
Enerxía térmica convencional Tipos de centrais productoras de enerxía eléctrica utilizando enerxía térmica convencinal. Número e situación xeográfica en España. Potencia instalada. Producción. Funcionamento. Combustible. Residuos. Desmantelamiento.
Enerxía nuclear Tipos de centrais productoras de enerxía eléctrica utilizando enerxía nuclear. Número e situación xeográfica en España. Potencia instalada. Producción. Funcionamento. Combustible. Residuos. Desmantelamiento.
Enerxía renovable Tipos de centrais productoras de enerxía eléctrica utilizando enerxía renovable. Número e situación xeográfica en España. Potencia instalada. Producción. Funcionamento. Combustible. Residuos. Desmantelamiento.
Comparación dos distintos tipos de enerxía: construcción, operación e mantenimento, combustible, residuos e desmantelamiento Análise de custos. Custo da construcción. Custo da operación e mantenimento. Custo do combustible. Custo da xestión dos residuos xenerados. Custo do desmantelamento
Normativa Regulamentos eléctricos. Regulamento de centrais, subestaçións e transformadores. Regulamento de liñas eléctricas. Regulamento Electrotécnico de Baixa Tensión. Instrucións Técnicas Complementarias.

Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
Guest lecture / keynote speech A1 A2 A3 A4 A5 A29 A30 A31 A32 25 15.5 40.5
Multiple-choice questions A29 A30 A31 A32 B1 B4 B5 B6 3 0 3
Supervised projects A29 A30 A31 A32 B1 B4 B5 B6 B8 B9 C1 C6 7 42 49
Problem solving A29 A30 A31 A32 B6 B8 B9 10 10 20
 
Personalized attention 0 0 0
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Guest lecture / keynote speech Os diferentes profesores da asignatura irán presentando en sesión maxistral os diferentes temas da asignatura. Exposición oral complementada co uso de medios audiovisuais e a introdución de algunhas preguntas dirixidas aos estudiantes, co fin de transmitir coñecementos e facilitar a aprendizaxe.
Multiple-choice questions Tests (opcionais) de algunhos dos temas da asignatura.
Supervised projects Realizar un traballo elaborado por cada alumno a presentar na aula o día asignado para o examen da asignatura o con anterioridade a mesma. É posible realizalo en grupo cun máximo de 2 o 3 alumnos en función do número de alumnos matriculados.
Problem solving Os diferentes profesores da materia realizarán dun xeito colaborativo cos alumnos exercicios prácticos de aplicación dos coñecementos teóricos para fortalecer a sua asimilación. Os alumnos contarán con boletins de problemas nos temas que así o demanden.

Personalized attention
Methodologies
Supervised projects
Description
Os alumnos terán un horario de tutoria independente das horas presenciais e non presenciais para ser atendidos polos profesores da asignatura. O paso pola tutoría será obligatorio no caso da supervisión do traballo tutelado.

Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
Supervised projects A29 A30 A31 A32 B1 B4 B5 B6 B8 B9 C1 C6 Realizar e presentar na aula o traballo tutelado. Responder, despois da presentación, as preguntas sobre o mesmo dos profesores da asignatura. 60
Multiple-choice questions A29 A30 A31 A32 B1 B4 B5 B6 Para poder optar a esta nota é necesario aprobar os tests que se realicen. 20
Problem solving A29 A30 A31 A32 B6 B8 B9 Entregar aos profesores da asignatura os boletíns de problemas propostos. 5
Guest lecture / keynote speech A1 A2 A3 A4 A5 A29 A30 A31 A32 Asistencia e participación nas clases e posibles conferencias. Exigiráse unha asistencia mínima do 75% das horas presenciais para poder aprobar a asignatura 15
 
Assessment comments

Sources of information
Basic

Complementary Red Eléctrica de España (2013). Informe anual. www.ree.es


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before

Subjects that are recommended to be taken simultaneously

Subjects that continue the syllabus

Other comments


(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.