Identifying Data 2020/21
Subject (*) Advanced Foundation Solutions Code 632514032
Study programme
Mestrado Universitario en Enxeñería de Camiños, Canais e Portos
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Official Master's Degree 2nd four-month period
First Optional 4.5
Language
Galician
Teaching method Face-to-face
Prerequisites
Department Enxeñaría Civil
Tecnoloxía da Construción
Coordinador
Alcón Vidal, Vicente Álvaro
E-mail
vicente.alcon@udc.es
Lecturers
Alcón Vidal, Vicente Álvaro
E-mail
vicente.alcon@udc.es
Web http://ftp://ceres.udc.es/Asignaturas
General description Levarase a cabo unha revisión no deseño de cimentos convencionais para despois afondar nas diferentes alternativas para o deseño e execución de cimentacións especiais tanto de novas actuacións de execución como de rehabilitación desde a perspectiva do deseño dos propios elementos de cimentación e a mellora do terreo. .
Contingency plan 1. Modificacións dos contidos
Non se fará ningunha modificación nos contidos
2. Metodoloxías
* Metodoloxías docentes que se manteñen
Sexion Maxistral
Traballos tutelados
Estudo de casos
Resolución de problemas

* Metodoloxías docentes que se modifican
Viaxe de campo

3. Mecanismos de atención personalizada ao alumnado

Correo electrónico: diario. De uso para facer consultas, solicite encontros virtuais a
resolver dúbidas e afrontar ou seguir dous traballos supervisados.
- Moodle: diario. Segundo ás necesidades dos estudantes. Ter "foros temáticos
asociado a módulos ”da materia, para formular as consultas necesarias. Tamén hai "foros
actividade específica ”para desenvolver as“ Discusións dirixidas ”, a través de días que sexan
poñer en práctica ou desenvolvemento de contidos teóricos da materia.
- Equipos: 1 sesión semanal en gran grupo para ou avanzar dous contidos teóricos e dous traballos
titorizado na franxa horaria asignada á materia non no calendario da aula do profesorado.
De 1 a 2 sesións semanais (ou máis segundo ou demanda ou estudantes) en pequeno grupo (comido
6 persoas), para facer un seguimento e apoiar a realización de dous "traballos supervisados". Esta dinámica
Permite un seguimento normalizado axustado ás necesidades de aprendizaxe
alumando para desfacer ou traballar dá importancia.

4. Cambios na avaliación
Elimínase a condición mínima de asistencia ás lesións maxistrais

* Observacións de avaliación:
Distribuiranse 10 puntos de asistencia ás sesións maxistrais
Traballos tutelados e resolución de problemas

5. Modificacións da bibliografía ou webgrafía
Non se farán cambios. Xa have all of you materiais de traballo da maneira
dixitalizado en Moodle.

Study programme competencies
Code Study programme competences
A1 Capacitación científico-técnica e metodolóxica para a asesoría, a análise, o deseño, o cálculo, o proxecto, a planificación, a dirección, a xestión, a construción, o mantemento, a conservación e a explotación nos campos relacionados coa Enxeñería Civil: edificación, enerxía, estruturas, xeotecnia, hidráulica, hidroloxía, enxeñería cartográfica, enxeñería marítima e costeira, enxeñería sanitaria, materiais de construción, medio ambiente, ordenación do territorio, transportes e urbanismo, entre outros
A5 Coñecemento da profesión de Enxeñeiro de Camiños, Canais e Portos e das actividades que se poden realizar no eido da Enxeñaría Civil
A8 Utilización dos ordenadores para a resolución de problemas complexos de enxeñería. Utilización de métodos e modelos sofisticados de cálculo por ordenador así como utilización de técnicas de sistemas expertos e de intelixencia artificial no contexto das súas aplicacións na resolución de problemas do ámbito estrito da Enxeñería Civil
A16 Coñecementos de Xeoloxía e Xeotecnia e a súa aplicación na análise de problemas relacionados co proxecto, construción, mantemento e explotación de todo tipo de estruturas e obras relacionadas coa Enxeñería Civil. Aplicación dos coñecementos fundamentais da Mecánica de Solos e das Rochas para o desenvolvemento do estudo, proxecto, construción e explotación de cimentacións, desmontes, terrapléns, túneles e demais construcións realizadas sobre ou a través do terreo, calquera que sexa a natureza e o estado deste, e calquera que sexa a finalidade da obra de que se trate.
B1 Que os estudantes posúan as habilidades de aprendizaxe que lles permitan continuar estudando dun xeito que terá que ser en gran medida autodirixido ou autónomo.
B2 Posuír e comprender coñecementos que aporten unha base ou oportunidade de ser orixinais no desenvolvemento e/ou aplicación de ideas, a miúdo nun contexto de investigación
B3 Que os estudantes saiban aplicar os coñecementos adquiridos e a súa capacidade de resolución de problemas en contornas novas ou pouco coñecidas dentro de contextos máis amplos (ou multidisciplinares) relacionados coa súa área de estudo.
B4 Que os estudantes sexan capaces de integrar coñecementos e enfrontarse á complexidade de formular xuízos a partir dunha información que, sendo incompleta ou limitada, inclúa reflexións sobre as responsabilidades sociais e éticas vinculadas á aplicación dos seus coñecementos e xuízos
B5 Que os estudantes saiban comunicar as súas conclusións e os coñecementos e razóns últimas que as sustentan a públicos especializados e non especializados dun xeito claro e sen ambigüidades.
B6 Resolver problemas de forma efectiva
B7 Aplicar un pensamento crítico, lóxico e creativo
B8 Traballar de xeito autónomo con iniciativa
B9 Traballar de forma colaborativa
B11 Comunicarse de xeito efectivo nun ambiente de traballo
B16 Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse
B18 Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade
C1 Reciclaxe continua de coñecementos nunha perspectiva xeral no eido global de actuación da Enxeñería Civil
C2 Comprender a importancia da innovación na profesión
C3 Aproveitamento e incorporación das novas tecnoloxías
C5 Comprensión da necesidade de actuar de forma enriquecedora sobre o medio ambiente contribuíndo ao desenvolvemento sostible
C12 Capacidade de análise, síntese e estruturación da información e das ideas
C13 Claridade na formulación de hipóteses
C14 Capacidade de abstracción
C15 Capacidade de traballo persoal, organizado e planificado
C16 Capacidade de autoaprendizaxe mediante a inquietude por buscar e adquirir novos coñecementos, potenciando o uso das novas tecnoloxías da información
C17 Capacidade para enfrontarse a novas situacións
C20 Capacidade para aplicar coñecementos básicos na aprendizaxe de coñecementos tecnolóxicos e na súa posta en práctica
C21 Capacidade de realizar probas, ensaios e experimentos, analizando, sintetizando e interpretando os resultados

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
Conocer, comprender y estimar la influencia de los túneles en la hidrología subterranea. AC1
AC5
AC8
AC16
BC1
BC2
BC3
BC4
BC5
BC9
BC11
BC16
BC18
CC1
CC2
CC3
CC5
CC12
CC13
CC14
CC15
CC16
CC17
CC20
CC21
AC1
AC8
AC16
BC3
BC5
BC6
BC8
BC9
BC11
CC3
CC12
CC15
CC17
CC20
CC21
Seleccionar el medtodo de diseño a las condiciones del terreno y las exigencia de la infraestructura AC5
AC16
BC5
BC6
BC7
BC9
BC11
BC16
CC5
CC12
CC15

Contents
Topic Sub-topic
Geología de túnel y Reconocimiento geotécnico de túneles Descripción de los aspectos específicos del terreno en relación al diseño y ejecución de túneles
Plan de reconocimiento. Ensayos in situ. Ensayos de laboratorio.
Clasificaciones Geomecáncicas RMR, Q, GSI
Introducción y Generalidades Razón de las obras subterraneas
Historia de los túneles. Avances en el conocimiento del terreno/Mejora tecnológica
Conceptos funcionales del diseño
Modelos de comportamiento mecánico de túneles Comportamiento elástico-elastoplástico. Método de las líneas características
Otros modelos contitutivos del terreno
Modelización con métodos núméricos.
Estudio de subsidencias.Auscultación en tuneles
Modelos de comportamiento hidrogeolégico de túneles
Metodos de ejecución de túneles Factores y criterios de selección
Metodos Convencionales.
Tuneladoras
Otros métodos
Otras obras subterraneas en ingeniería civil Microtuneles
Hinca de tuberias
Pozos
Grandes cavernas

Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
Guest lecture / keynote speech A1 A5 A16 B1 B2 20 10 30
Supervised projects A1 A5 A8 A16 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B11 B16 C2 C3 C5 C12 C14 C15 C17 C20 C21 14 28 42
Case study A1 A5 A8 A16 B1 B5 B6 B7 B9 B11 B16 B18 C1 C13 6 0 6
Field trip A5 A16 B4 B11 B16 B18 C2 C5 C14 C16 6.5 0 6.5
Problem solving A1 A16 B3 B4 B5 B6 C3 C13 C15 C17 C20 13 10 23
 
Personalized attention 5 0 5
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Guest lecture / keynote speech Desarrollo del contenido teórico de la asignatura con el apoyo de presentación esquemática , de imagenes y videos.
Supervised projects obre un terreno y para una obra determinada proponer y desarrollar el proceso metodológico para diseñar el túnel
- Reconocimiento geotécnico
- Estudio de alternativas
- Diseño y cálculo alternativa elegida

TRABAJO DE GRUPO
Case study Análisis y discusión de las fases de diseño de túneles de referencia
Field trip Comprobación y visualización de métodos de ejecución.
Problem solving gh

Personalized attention
Methodologies
Supervised projects
Guest lecture / keynote speech
Problem solving
Description
<br>

Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
Supervised projects A1 A5 A8 A16 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B11 B16 C2 C3 C5 C12 C14 C15 C17 C20 C21 Reconocimiento geotécnico
Estudio de frentes
Modelización hidrogeológica
Modelización hidrogeológica
Selección de método constructivo
35
Guest lecture / keynote speech A1 A5 A16 B1 B2 Asistencia y participación 25
Case study A1 A5 A8 A16 B1 B5 B6 B7 B9 B11 B16 B18 C1 C13 Análisis del caso
Estudio de alternativas
Otras hipotesis
15
Problem solving A1 A16 B3 B4 B5 B6 C3 C13 C15 C17 C20 Solución de problemas espeificos en el diseño de tuneles y comportamiento del terreno 25
 
Assessment comments

Sources of information
Basic Puertos del Estado (2005). Recomendación Geotécnica para las Obras Marítima y/o PortuariaMarítimo-Portuarias .. Mº Fomento
Mº Fomento (2006). CTE SE-C Seguridad Estructural de cimientos. Mº Fomento
(). EUROCODIGO 7.0.
Jimenez Salas y otros (1980). Geotecnia y Cimientos II y III. Rueda
Mº Fomento (). Guia para el proyecto de cimnetaciones en obras de carretera con Eurocodigo 7 . Mº Fomento
Braja M. Das (). Principios de Ingenieria de Cimentaciones. . Cengage Learning Latin America

Complementary M.Melis (). “Apuntes de introducción al Proyecto y Construcción de Túneles y Metros en suelos y rocas blandas o muy rotas.


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before
Extension in Soil Engineering/632514013

Subjects that are recommended to be taken simultaneously
Underground Constructions and Tunnels/632514030

Subjects that continue the syllabus

Other comments


(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.