Identifying Data 2023/24
Subject (*) Advanced Foundation Solutions Code 632514032
Study programme
Mestrado Universitario en Enxeñería de Camiños, Canais e Portos
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Official Master's Degree 2nd four-month period
First Optional 4.5
Language
Galician
Teaching method Face-to-face
Prerequisites
Department Enxeñaría Civil
Coordinador
Alcón Vidal, Vicente Álvaro
E-mail
vicente.alcon@udc.es
Lecturers
Alcón Vidal, Vicente Álvaro
E-mail
vicente.alcon@udc.es
Web http://ftp://ceres.udc.es/Asignaturas
General description Levarase a cabo unha revisión no deseño de cimentos convencionais para despois afondar nas diferentes alternativas para o deseño e execución de cimentacións especiais tanto de novas actuacións de execución como de rehabilitación desde a perspectiva do deseño dos propios elementos de cimentación e a mellora do terreo. .

Study programme competencies
Code Study programme competences
A1 Capacitación científico-técnica e metodolóxica para a asesoría, a análise, o deseño, o cálculo, o proxecto, a planificación, a dirección, a xestión, a construción, o mantemento, a conservación e a explotación nos campos relacionados coa Enxeñería Civil: edificación, enerxía, estruturas, xeotecnia, hidráulica, hidroloxía, enxeñería cartográfica, enxeñería marítima e costeira, enxeñería sanitaria, materiais de construción, medio ambiente, ordenación do territorio, transportes e urbanismo, entre outros
A5 Coñecemento da profesión de Enxeñeiro de Camiños, Canais e Portos e das actividades que se poden realizar no eido da Enxeñaría Civil
A8 Utilización dos ordenadores para a resolución de problemas complexos de enxeñería. Utilización de métodos e modelos sofisticados de cálculo por ordenador así como utilización de técnicas de sistemas expertos e de intelixencia artificial no contexto das súas aplicacións na resolución de problemas do ámbito estrito da Enxeñería Civil
A16 Coñecementos de Xeoloxía e Xeotecnia e a súa aplicación na análise de problemas relacionados co proxecto, construción, mantemento e explotación de todo tipo de estruturas e obras relacionadas coa Enxeñería Civil. Aplicación dos coñecementos fundamentais da Mecánica de Solos e das Rochas para o desenvolvemento do estudo, proxecto, construción e explotación de cimentacións, desmontes, terrapléns, túneles e demais construcións realizadas sobre ou a través do terreo, calquera que sexa a natureza e o estado deste, e calquera que sexa a finalidade da obra de que se trate.
B1 Que os estudantes posúan as habilidades de aprendizaxe que lles permitan continuar estudando dun xeito que terá que ser en gran medida autodirixido ou autónomo.
B2 Posuír e comprender coñecementos que aporten unha base ou oportunidade de ser orixinais no desenvolvemento e/ou aplicación de ideas, a miúdo nun contexto de investigación
B3 Que os estudantes saiban aplicar os coñecementos adquiridos e a súa capacidade de resolución de problemas en contornas novas ou pouco coñecidas dentro de contextos máis amplos (ou multidisciplinares) relacionados coa súa área de estudo.
B4 Que os estudantes sexan capaces de integrar coñecementos e enfrontarse á complexidade de formular xuízos a partir dunha información que, sendo incompleta ou limitada, inclúa reflexións sobre as responsabilidades sociais e éticas vinculadas á aplicación dos seus coñecementos e xuízos
B5 Que os estudantes saiban comunicar as súas conclusións e os coñecementos e razóns últimas que as sustentan a públicos especializados e non especializados dun xeito claro e sen ambigüidades.
B6 Resolver problemas de forma efectiva
B7 Aplicar un pensamento crítico, lóxico e creativo
B8 Traballar de xeito autónomo con iniciativa
B9 Traballar de forma colaborativa
B11 Comunicarse de xeito efectivo nun ambiente de traballo
B16 Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse
B18 Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade
C1 Reciclaxe continua de coñecementos nunha perspectiva xeral no eido global de actuación da Enxeñería Civil
C2 Comprender a importancia da innovación na profesión
C3 Aproveitamento e incorporación das novas tecnoloxías
C5 Comprensión da necesidade de actuar de forma enriquecedora sobre o medio ambiente contribuíndo ao desenvolvemento sostible
C12 Capacidade de análise, síntese e estruturación da información e das ideas
C13 Claridade na formulación de hipóteses
C14 Capacidade de abstracción
C15 Capacidade de traballo persoal, organizado e planificado
C16 Capacidade de autoaprendizaxe mediante a inquietude por buscar e adquirir novos coñecementos, potenciando o uso das novas tecnoloxías da información
C17 Capacidade para enfrontarse a novas situacións
C20 Capacidade para aplicar coñecementos básicos na aprendizaxe de coñecementos tecnolóxicos e na súa posta en práctica
C21 Capacidade de realizar probas, ensaios e experimentos, analizando, sintetizando e interpretando os resultados

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
Identify and analyze the keys and determinants in the design of a foundation of any infrastructure in unique circumstances AC1
AC5
AC8
AC16
BC1
BC2
BC3
BC4
BC5
BC9
BC11
BC16
BC18
CC1
CC2
CC3
CC5
CC12
CC13
CC14
CC15
CC16
CC17
CC20
CC21
Select the design method adapted to the terrain conditions imposed by the infrastructure AC1
AC8
AC16
BC3
BC5
BC6
BC8
BC9
BC11
CC3
CC12
CC15
CC17
CC20
CC21
Acquire knowledge to define and design the execution of the appropriate solution AC5
AC16
BC5
BC6
BC7
BC9
BC11
BC16
CC5
CC12
CC15

Contents
Topic Sub-topic
Introduction Review basic concepts of geotechnics
Reference rules. Eurocode 7.0
Geotechnical reconnaissance of foundations.
Special foundations. Special ground and special actions
Shallow foundations.Typology and special cases Basic concepts of shallow foundations
Foundation slabs
rock foundations
Deep foundations. Types and special cases Basic concepts of deep foundations
Typologies and execution methods
Control methods
Micropiles Criteria and design factors
Calculation methods
construction aspects
Ground treatments Preloads
dynamic compaction
deep vibration
draining wicks
gravel columns
Other inclusions
injections
Other treatments
Pathology and rehabilitation of foundations Pathological study
Foundation monitoring
Rehabilitation and reinforcement solutions
Foundations in the sea Reconnaissance of the seabed
On-shore foundations
Offshore foundations

Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
Guest lecture / keynote speech A1 A5 A16 B1 B2 20 10 30
Supervised projects A1 A5 A8 A16 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B11 B16 C2 C3 C5 C12 C14 C15 C17 C20 C21 14 28 42
Case study A1 A5 A8 A16 B1 B5 B6 B7 B9 B11 B16 B18 C1 C13 6 0 6
Field trip A5 A16 B4 B11 B16 B18 C2 C5 C14 C16 6.5 0 6.5
Problem solving A1 A16 B3 B4 B5 B6 C3 C13 C15 C17 C20 13 10 23
 
Personalized attention 5 0 5
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Guest lecture / keynote speech The professor of the subject will present in a maxistral session the different topics of the subject. Oral presentation complemented with the use of audiovisual media and the introduction of some questions addressed to students, in order to transmit knowledge and facilitate learning.
Supervised projects Tutored works Carry out works elaborated by one or several students and present in the classroom on an aspect of foundations in which the student wants to deepen.
Case study Case study Analysis of real cases from the student's educational perspective, facilitating the understanding of the development of the case and its critical assessment from the technical, economic and social point of view.
Field trip Field trip We will go to foundation works in progress to check the validity and effectiveness of the concepts acquired, of the methods of execution as well as the organizational systems of operation.
Problem solving The professors of the subject will carry out, in a collaborative way with the students, practical exercises of application of the theoretical knowledge to strengthen its assimilation.

Personalized attention
Methodologies
Supervised projects
Guest lecture / keynote speech
Problem solving
Description
For the development of the works and the understanding of the concepts, personalized attention will be developed in person or on-line with the students without limit.

Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
Supervised projects A1 A5 A8 A16 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B11 B16 C2 C3 C5 C12 C14 C15 C17 C20 C21 Carry out and present the tutored work in the classroom. Answer, after the presentation, the questions about it from the students and teachers of the subject.


35
Guest lecture / keynote speech A1 A5 A16 B1 B2 Attendance and participation in classes and possible conferences.
25
Case study A1 A5 A8 A16 B1 B5 B6 B7 B9 B11 B16 B18 C1 C13 Study and assessment of information
Retrospective analysis
Study of alternatives in initial situation
15
Problem solving A1 A16 B3 B4 B5 B6 C3 C13 C15 C17 C20 Check with the teachers of the subject the resolution of the proposed problems. 25
 
Assessment comments

Sources of information
Basic Port Authority of Spain (2005). Recommendations for maritime works. Mº Fomento
Minisitry of Transport of Spain (2006). CTE SE-C Seguridad Estructural de cimientos. Mº Fomento
UE (en 1997). EUROCODIGO 7.0. AENOR
Jimenez Salas y otros (1980). Geotecnia y Cimientos II y III. Rueda
Minisitry of Transport of Spain (2020). Guia para el proyecto de cimnetaciones en obras de carretera con Eurocodigo 7 . Mº Fomento
Braja M. Das (2020). Principles of Foundation Engineering (9th Edition) . Cengage Learning Inc.

Complementary


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before
Extension in Soil Engineering/632514013

Subjects that are recommended to be taken simultaneously
Underground Constructions and Tunnels/632514030

Subjects that continue the syllabus

Other comments


(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.