Datos Identificativos 2021/22
Asignatura (*) Cimentacións especiais Código 632514032
Titulación
Mestrado Universitario en Enxeñería de Camiños, Canais e Portos
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Mestrado Oficial 2º cuadrimestre
Primeiro Optativa 4.5
Idioma
Galego
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Enxeñaría Civil
Tecnoloxía da Construción
Coordinación
Alcón Vidal, Vicente Álvaro
Correo electrónico
vicente.alcon@udc.es
Profesorado
Alcón Vidal, Vicente Álvaro
Longueira Suarez, Gisela
Correo electrónico
vicente.alcon@udc.es
gisela.longueira.suarez@udc.es
Web http://ftp://ceres.udc.es/Asignaturas
Descrición xeral Levarase a cabo unha revisión no deseño de cimentos convencionais para despois afondar nas diferentes alternativas para o deseño e execución de cimentacións especiais tanto de novas actuacións de execución como de rehabilitación desde a perspectiva do deseño dos propios elementos de cimentación e a mellora do terreo. .
Plan de continxencia 1. Modificacións dos contidos
Non se fará ningunha modificación nos contidos
2. Metodoloxías
* Metodoloxías docentes que se manteñen
Sexion Maxistral
Traballos tutelados
Estudo de casos
Resolución de problemas

* Metodoloxías docentes que se modifican
Viaxe de campo

3. Mecanismos de atención personalizada ao alumnado

Correo electrónico: diario. De uso para facer consultas, solicite encontros virtuais a
resolver dúbidas e afrontar ou seguir dous traballos supervisados.
- Moodle: diario. Segundo ás necesidades dos estudantes. Ter "foros temáticos
asociado a módulos ”da materia, para formular as consultas necesarias. Tamén hai "foros
actividade específica ”para desenvolver as“ Discusións dirixidas ”, a través de días que sexan
poñer en práctica ou desenvolvemento de contidos teóricos da materia.
- Equipos: 1 sesión semanal en gran grupo para ou avanzar dous contidos teóricos e dous traballos
titorizado na franxa horaria asignada á materia non no calendario da aula do profesorado.
De 1 a 2 sesións semanais (ou máis segundo ou demanda ou estudantes) en pequeno grupo (comido
6 persoas), para facer un seguimento e apoiar a realización de dous "traballos supervisados". Esta dinámica
Permite un seguimento normalizado axustado ás necesidades de aprendizaxe
alumando para desfacer ou traballar dá importancia.

4. Cambios na avaliación
Elimínase a condición mínima de asistencia ás lesións maxistrais

* Observacións de avaliación:
Distribuiranse 10 puntos de asistencia ás sesións maxistrais
Traballos tutelados e resolución de problemas

5. Modificacións da bibliografía ou webgrafía
Non se farán cambios. Xa have all of you materiais de traballo da maneira
dixitalizado en Moodle.

Competencias do título
Código Competencias do título
A1 Capacitación científico-técnica e metodolóxica para a asesoría, a análise, o deseño, o cálculo, o proxecto, a planificación, a dirección, a xestión, a construción, o mantemento, a conservación e a explotación nos campos relacionados coa Enxeñería Civil: edificación, enerxía, estruturas, xeotecnia, hidráulica, hidroloxía, enxeñería cartográfica, enxeñería marítima e costeira, enxeñería sanitaria, materiais de construción, medio ambiente, ordenación do territorio, transportes e urbanismo, entre outros
A5 Coñecemento da profesión de Enxeñeiro de Camiños, Canais e Portos e das actividades que se poden realizar no eido da Enxeñaría Civil
A8 Utilización dos ordenadores para a resolución de problemas complexos de enxeñería. Utilización de métodos e modelos sofisticados de cálculo por ordenador así como utilización de técnicas de sistemas expertos e de intelixencia artificial no contexto das súas aplicacións na resolución de problemas do ámbito estrito da Enxeñería Civil
A16 Coñecementos de Xeoloxía e Xeotecnia e a súa aplicación na análise de problemas relacionados co proxecto, construción, mantemento e explotación de todo tipo de estruturas e obras relacionadas coa Enxeñería Civil. Aplicación dos coñecementos fundamentais da Mecánica de Solos e das Rochas para o desenvolvemento do estudo, proxecto, construción e explotación de cimentacións, desmontes, terrapléns, túneles e demais construcións realizadas sobre ou a través do terreo, calquera que sexa a natureza e o estado deste, e calquera que sexa a finalidade da obra de que se trate.
B1 Que os estudantes posúan as habilidades de aprendizaxe que lles permitan continuar estudando dun xeito que terá que ser en gran medida autodirixido ou autónomo.
B2 Posuír e comprender coñecementos que aporten unha base ou oportunidade de ser orixinais no desenvolvemento e/ou aplicación de ideas, a miúdo nun contexto de investigación
B3 Que os estudantes saiban aplicar os coñecementos adquiridos e a súa capacidade de resolución de problemas en contornas novas ou pouco coñecidas dentro de contextos máis amplos (ou multidisciplinares) relacionados coa súa área de estudo.
B4 Que os estudantes sexan capaces de integrar coñecementos e enfrontarse á complexidade de formular xuízos a partir dunha información que, sendo incompleta ou limitada, inclúa reflexións sobre as responsabilidades sociais e éticas vinculadas á aplicación dos seus coñecementos e xuízos
B5 Que os estudantes saiban comunicar as súas conclusións e os coñecementos e razóns últimas que as sustentan a públicos especializados e non especializados dun xeito claro e sen ambigüidades.
B6 Resolver problemas de forma efectiva
B7 Aplicar un pensamento crítico, lóxico e creativo
B8 Traballar de xeito autónomo con iniciativa
B9 Traballar de forma colaborativa
B11 Comunicarse de xeito efectivo nun ambiente de traballo
B16 Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse
B18 Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade
C1 Reciclaxe continua de coñecementos nunha perspectiva xeral no eido global de actuación da Enxeñería Civil
C2 Comprender a importancia da innovación na profesión
C3 Aproveitamento e incorporación das novas tecnoloxías
C5 Comprensión da necesidade de actuar de forma enriquecedora sobre o medio ambiente contribuíndo ao desenvolvemento sostible
C12 Capacidade de análise, síntese e estruturación da información e das ideas
C13 Claridade na formulación de hipóteses
C14 Capacidade de abstracción
C15 Capacidade de traballo persoal, organizado e planificado
C16 Capacidade de autoaprendizaxe mediante a inquietude por buscar e adquirir novos coñecementos, potenciando o uso das novas tecnoloxías da información
C17 Capacidade para enfrontarse a novas situacións
C20 Capacidade para aplicar coñecementos básicos na aprendizaxe de coñecementos tecnolóxicos e na súa posta en práctica
C21 Capacidade de realizar probas, ensaios e experimentos, analizando, sintetizando e interpretando os resultados

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
Identificar e analizar os factores determinantes no deseño dunha cimnetación en circunstancias singulares AM1
AM5
AM8
AM16
BM1
BM2
BM3
BM4
BM5
BM9
BM11
BM16
BM18
CM1
CM2
CM3
CM5
CM12
CM13
CM14
CM15
CM16
CM17
CM20
CM21
Selecciona o método de deseño adaptado ás condicións do terreo e ás demandas da infraestrutura AM1
AM8
AM16
BM3
BM5
BM6
BM8
BM9
BM11
CM3
CM12
CM15
CM17
CM20
CM21
Adquirir coñecemento para definir e deseñar a execución da solución adecuada AM5
AM16
BM5
BM6
BM7
BM9
BM11
BM16
CM5
CM12
CM15

Contidos
Temas Subtemas
Introduccion Revisión conceptos básicos de geotecnia
Normativa de referencia
Recoñecementos geotécnicos de cimentacións
Tipoloxía e casos especiais de cimentacións superficiais Conceptos básicos de cimentacións superficiais
Laxas de cimentación
Cimentacións en roca
Tipoloxías e casos especiais de cimentacións profundas Conceptos básicos de cimentacións profundas
Tipoloxías e métodos de execución
Metodos de control
Micropilotes Criterios e factores de deseño


Métodos de cálculo
Tratamentos de Mellora do terreo Precargas
Compactación dinámica
Vibración profunda
Mechas drenantes
Columnas de grava
Outras inclusións
Inxeccións
Outros tratamentos
Patoloxía e rehabilitación de cimentacións Estudo patolóxico
Auscultación de cimentos
Soluciones de rehabilitación e reforzo
Cimentacións no mar Recoñecemento do fondo mariño
Cimentacións on-shore
Cimentacións off-shore

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Sesión maxistral A1 A5 A16 B1 B2 20 10 30
Traballos tutelados A1 A5 A8 A16 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B11 B16 C2 C3 C5 C12 C14 C15 C17 C20 C21 14 28 42
Estudo de casos A1 A5 A8 A16 B1 B5 B6 B7 B9 B11 B16 B18 C1 C13 6 0 6
Saídas de campo A5 A16 B4 B11 B16 B18 C2 C5 C14 C16 6.5 0 6.5
Solución de problemas A1 A16 B3 B4 B5 B6 C3 C13 C15 C17 C20 13 10 23
 
Atención personalizada 5 0 5
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Sesión maxistral Desarrollo del contenido teórico de la asignatura con el apoyo de presentación esquemática , de imagenes y videos.
Traballos tutelados obre un terreno y para una obra determinada proponer y desarrollar el proceso metodológico para diseñar el túnel
- Reconocimiento geotécnico
- Estudio de alternativas
- Diseño y cálculo alternativa elegida

TRABAJO DE GRUPO
Estudo de casos Análisis y discusión de las fases de diseño de túneles de referencia
Saídas de campo Comprobación y visualización de métodos de ejecución.
Solución de problemas gh

Atención personalizada
Metodoloxías
Traballos tutelados
Sesión maxistral
Solución de problemas
Descrición
Para o desenvolvemento dos traballos e a comprensión dos conceptos, desenvolverase unha atención personalizada en liña ou cos alumnos sen límite.

Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Traballos tutelados A1 A5 A8 A16 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B11 B16 C2 C3 C5 C12 C14 C15 C17 C20 C21 Realizar e presentar o traballo supervisado na aula.
Responder, despois da presentación, ás preguntas sobre o tema dos alumnos e profesores da materia.
35
Sesión maxistral A1 A5 A16 B1 B2 Asistencia e participación en clases e posibles conferencias.
25
Estudo de casos A1 A5 A8 A16 B1 B5 B6 B7 B9 B11 B16 B18 C1 C13 Estudo e avaliación da información
Análise retrospectiva
Estudo de alternativas en situación inicial
15
Solución de problemas A1 A16 B3 B4 B5 B6 C3 C13 C15 C17 C20 Revisa cos profesores da materia a resolución dos problemas propostos. 25
 
Observacións avaliación

Fontes de información
Bibliografía básica Puertos del Estado (2005). Recomendación Geotécnica para las Obras Marítima y/o PortuariaMarítimo-Portuarias .. Mº Fomento
Mº Fomento (2006). CTE SE-C Seguridad Estructural de cimientos. Mº Fomento
(). EUROCODIGO 7.0.
Jimenez Salas y otros (1980). Geotecnia y Cimientos II y III. Rueda
Mº Fomento (). Guia para el proyecto de cimnetaciones en obras de carretera con Eurocodigo 7 . Mº Fomento
Braja M. Das (). Principios de Ingenieria de Cimentaciones. . Cengage Learning Latin America

Bibliografía complementaria M.Melis (). “Apuntes de introducción al Proyecto y Construcción de Túneles y Metros en suelos y rocas blandas o muy rotas.


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente
Ampliación de enxeñería do terreo/632514013

Materias que se recomenda cursar simultaneamente
Túneles e obras subterráneas/632514030

Materias que continúan o temario

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías