Identifying Data 2020/21
Subject (*) Rock Mechanics Code 632514033
Study programme
Mestrado Universitario en Enxeñería de Camiños, Canais e Portos
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Official Master's Degree 1st four-month period
First Optional 4.5
Language
Teaching method Face-to-face
Prerequisites
Department Bioloxía
Computación
Enxeñaría Civil
Enxeñaría Naval e Industrial
Matemáticas
Tecnoloxía da Construción
Coordinador
Delgado Martin, Jordi
E-mail
jorge.delgado@udc.es
Lecturers
Delgado Martin, Jordi
E-mail
jorge.delgado@udc.es
Web
General description
Contingency plan 1. Modificacións nos contidos
Non se modifican os contidos da materia
2. Metodoloxías

Mantéñense as metodologias previstas docentes previstas e, en caso de necesidade, procederase a substituír as clases presenciais por telemáticas a través da aplicación TEAMS

3. Mecanismos de atención personalizada ao alumnado

De ser necesario, atención personalizada a través de ferramentas telemáticas, preferentemente TEAMS

4. Modificacines na avaliación

Mantense o procedemento de avaliación, articulándose procesos de avaliación non presencial a través de TEAMS e/ou Moodle se a situación requíreo

5. Modificacións da bibliografía ou webgrafía

Non son necesarias

Study programme competencies
Code Study programme competences
A1 Capacitación científico-técnica e metodolóxica para a asesoría, a análise, o deseño, o cálculo, o proxecto, a planificación, a dirección, a xestión, a construción, o mantemento, a conservación e a explotación nos campos relacionados coa Enxeñería Civil: edificación, enerxía, estruturas, xeotecnia, hidráulica, hidroloxía, enxeñería cartográfica, enxeñería marítima e costeira, enxeñería sanitaria, materiais de construción, medio ambiente, ordenación do territorio, transportes e urbanismo, entre outros
A16 Coñecementos de Xeoloxía e Xeotecnia e a súa aplicación na análise de problemas relacionados co proxecto, construción, mantemento e explotación de todo tipo de estruturas e obras relacionadas coa Enxeñería Civil. Aplicación dos coñecementos fundamentais da Mecánica de Solos e das Rochas para o desenvolvemento do estudo, proxecto, construción e explotación de cimentacións, desmontes, terrapléns, túneles e demais construcións realizadas sobre ou a través do terreo, calquera que sexa a natureza e o estado deste, e calquera que sexa a finalidade da obra de que se trate.
A28 Coñecemento das leis xerais do electromagnetismo como base fundamental para a comprensión de calquera tipo de máquina eléctrica, así como das instalacións eléctricas. Coñecemento dos conceptos básicos da teoría de circuítos eléctricos e comprensión dos distintos tipos de circuítos en corrente continua, corrente alterna monofásica e trifásica, que permiten analizar calquera tipo de rede eléctrica. Coñecemento do funcionamento do circuíto magnético para comprender a unión entre a teoría de circuítos eléctricos e as máquinas eléctricas, así como dos principios xerais das máquinas eléctricas: estáticas e dinámicas.
A29 Coñecementos fundamentais sobre o sistema eléctrico de potencia: xeración de enerxía, rede de transporte, reparto e distribución, así como sobre tipos de liñas e condutores. Coñecemento da normativa sobre baixa e alta tensión. Coñecemento fundamental da xeración de enerxía eléctrica en España e do mercado eléctrico español.
A30 Coñecemento xeral e equilibrado sobre a Enerxía Nuclear con especial énfase nas facetas nas que se require a participación de enxeñeiros de camiños. Coñecementos básicos sobre o funcionamento de reactores e centrais nucleares, así como sobre os aspectos relacionados co proxecto, construción, funcionamento, desmantelamento e clausura de instalacións nucleares e radiactivas, ademais do ciclo do combustible e seguridade nuclear e a xestión dos residuos radiactivos.
B1 Que os estudantes posúan as habilidades de aprendizaxe que lles permitan continuar estudando dun xeito que terá que ser en gran medida autodirixido ou autónomo.
B2 Posuír e comprender coñecementos que aporten unha base ou oportunidade de ser orixinais no desenvolvemento e/ou aplicación de ideas, a miúdo nun contexto de investigación
B3 Que os estudantes saiban aplicar os coñecementos adquiridos e a súa capacidade de resolución de problemas en contornas novas ou pouco coñecidas dentro de contextos máis amplos (ou multidisciplinares) relacionados coa súa área de estudo.
B4 Que os estudantes sexan capaces de integrar coñecementos e enfrontarse á complexidade de formular xuízos a partir dunha información que, sendo incompleta ou limitada, inclúa reflexións sobre as responsabilidades sociais e éticas vinculadas á aplicación dos seus coñecementos e xuízos
B5 Que os estudantes saiban comunicar as súas conclusións e os coñecementos e razóns últimas que as sustentan a públicos especializados e non especializados dun xeito claro e sen ambigüidades.
B6 Resolver problemas de forma efectiva
B7 Aplicar un pensamento crítico, lóxico e creativo
B8 Traballar de xeito autónomo con iniciativa
B18 Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade
B19
C1 Reciclaxe continua de coñecementos nunha perspectiva xeral no eido global de actuación da Enxeñería Civil
C2 Comprender a importancia da innovación na profesión
C3 Aproveitamento e incorporación das novas tecnoloxías
C5 Comprensión da necesidade de actuar de forma enriquecedora sobre o medio ambiente contribuíndo ao desenvolvemento sostible
C15 Capacidade de traballo persoal, organizado e planificado
C21 Capacidade de realizar probas, ensaios e experimentos, analizando, sintetizando e interpretando os resultados

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
El objetivo de la asignatura es suministrar unos conocimientos básicos de Mecánica de Rocas mediante el estudio metodológico, aplicado y práctico de problemas de interés para un Ingeniero Civil en el desarrollo de su vida profesional. La asignatura se articula en 8 temas que se desarrollan a lo largo del curso académico. Las actividades programadas incluyen la impartición de clases presenciales, tanto en el aula como en el laboratorio. La parte teórica de la asignatura será evaluada de manera continua, por unidades temáticas, a medida y conforme se vaya desarrollando la asignatura a lo largo del curso académico. Campos de aplicación: Ingeniería civil, minería, energía Las aplicaciones tradicionales de la mecánica de rocas incluyen aspectos constructivos (túneles, cimentaciones, taludes, etc.) y relacionados con la estabilidad/seguridad de personas, estructuras e infraestructuras. No obstante, es importante considerar que los campos de aplicación de la mecánica de rocas no se circunscriben a la ingeniería civil sino que está presente y tiene una gran importancia en el mundo minero y, de forma mucho más notable, en el de la exploración y explotación de hidrocarburos. Es en esa última faceta en la que, en los últimos años, se ha desarrollado una actividad investigadora y práctica más intensa. En los próximos años, el desarrollo de la exploración/explotación de recursos energéticos no convencionales (gas en formaciones de pizarras y esquistos, petróleo en medios de baja o muy baja permeabilidad, arenas bituminosas, etc.) requerirán profesionales con conocimientos especializados en estos aspectos de la mecánica de rocas moderna. AC1
AC16
AC28
AC29
AC30
BC1
BC2
BC3
BC4
BC5
BC6
BC7
BC8
BC18
BC19
CC1
CC2
CC3
CC5
CC15
CC21

Contents
Topic Sub-topic
Tema 1. In situ stresses 1.1. Origin
1.2. Measurement and characterization
1.3. Application fields
Tema 2. Rock massif description 2.1 key concepts: Matrix and Massif
2.2 ISRM recommendations
Tema 3. Rock mass classifications 3.1 History and background
3.2 RMR and derivatives
3.3 The Q system
Tema 4. Experimental rock mechanics: Testing 4.1 Characterization tests
4.2 Strength tests
4.3 In situ tests
4.4 Basics of petrophysics
Tema 5. Strength and deformability in rocks 5.1 Joint tenso-deformational behavior
5.2 Rock matrix tenso-deformational behavior
5.3 Rock massif tenso-deformational behavior
Tema 6. Rock instability 6.1 Kinematic criteria for instability
6.2 Plane failure
6.3 Wedge failure
6.4 Toppling
Tema 7. Reinforcement and stabilization 7.1 Geometrical corrections
7.2 Drainage
7.3 Walls, foundation underpinning, shotcrete
7.4 Anclajes
Tema 8. Water flow in rock massifs 8.1 Flow in fractured media
8.2 Experimental measurement of permeability in rocks

Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
Problem solving A1 A16 A28 A29 A30 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B19 B18 C1 C2 C3 C5 C15 C21 20 25 45
Multiple-choice questions A1 A16 5 7.5 12.5
Seminar A1 A16 20 30 50
 
Personalized attention 5 0 5
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Problem solving Se plantearán problemas para ser resueltos por los estudiantes y, posteriormente, explicados en clase
Multiple-choice questions Tras la finalización de cada tema, se realizrá un control de seguimientio para evaluar el aprovechamiento del mismo
Seminar Permitirán desarrollar los distintos temas en los que se estructura la materia

Personalized attention
Methodologies
Problem solving
Description
The resolution of problems will count with personalised attention to end to attend the doubts that could arise

Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
Seminar A1 A16 La asistencia a los seminarios permitirá obtener hasta un 10% de la nota máxima 10
Problem solving A1 A16 A28 A29 A30 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B19 B18 C1 C2 C3 C5 C15 C21 La satisfactoria resolución de problemas permitirá obtener hasta un 40% de la nota máxima 40
Multiple-choice questions A1 A16 La satisfactoria respuesta a los tests de seguimiento permitirá obtener hasta un 50% de la nota máxima 50
 
Assessment comments

Sources of information
Basic R.E. Goodman (1989). Introduction to Rock Mechanics. Wiley
J.L. González Vallejo y Col. (2000). Ingeniería Geológica. Prentice Hall
E. Hoek y J.W. Bray (1981). Rock Slope Engineering. Institution of Mining and Metallurgy
P.R. Leyshon y R.J. Lisle (1996). Stereographic projection techniques. Butterworths
E. Hoek y E.T. Brown (1980). Underground excavations in Rocks. Institution of Mining and Metallurgy

Apuntes de la asignatura y otro material seleccionado

Complementary


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before
Extension in Soil Engineering/632514013

Subjects that are recommended to be taken simultaneously
Advanced Foundation Solutions/632514032

Subjects that continue the syllabus

Other comments


(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.