Identifying Data 2020/21
Subject (*) Port Management and Operations Code 632514035
Study programme
Mestrado Universitario en Enxeñería de Camiños, Canais e Portos
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Official Master's Degree 1st four-month period
First Optional 4.5
Language
Spanish
Teaching method Face-to-face
Prerequisites
Department Enxeñaría Civil
Coordinador
Acinas Garcia, Juan Ramon
E-mail
j.acinas@udc.es
Lecturers
Acinas Garcia, Juan Ramon
E-mail
j.acinas@udc.es
Web
General description Coñecemento e práctica para planificar, operar e executar un porto
O tema Xestión e explotación de portos permite encher contido e explotar un porto. Para iso preséntase o funcionamento real do porto: que fai, quen e como o fai e de onde obtén os ingresos para ser rendible.
En primeiro lugar, estúdase o tráfico das distintas mercadorías e os axentes implicados. Despois as terminais e as operacións portuarias, a súa planificación e deseño. E, finalmente, a organización do sistema portuario e os seus ingresos e economía.
Contingency plan 1. Modificacións dos contidos
Mantense o contido
2. Metodoloxías
* Metodoloxías docentes que se manteñen
A comunicación manterase a través de c.e., Moodle, Skype para consultas, para resolver dúbidas e concertar citas para titorías a petición do estudante.
O contido e a documentación do tema proporcionarase a través de Moodle, Ceres

* Metodoloxías docentes que se modifican
As clases non presenciais impartiranse a través de videoconferencia en equipos. Aplicación Skype ou ad hoc.
As probas e exames non presenciais realizaranse utilizando Moodle, Teams, Skype, ...

3. Mecanismos de atención personalizada ao alumnado
Correo electrónico, para preguntas, dúbidas e citas de titoría
Moodle, a través do foro, das probas e da avaliación remota
Equipos a través do chat, videoconferencia en titorías e clases sen contacto.

4. Cambios na avaliación
Manterase o método e a proporcionalidade da avaliación do profesor (avaliación continua e exames), só cambiará a non presenza da avaliación.
* Observacións de avaliación:
As avaliacións realizaranse de xeito presencial a través de probas en Moodle, Equipos, ... (Videoconferencia e Chat).
5. Modificacións da bibliografía ou webgrafía
Non haberá modificacións


Study programme competencies
Code Study programme competences
A1 Capacitación científico-técnica e metodolóxica para a asesoría, a análise, o deseño, o cálculo, o proxecto, a planificación, a dirección, a xestión, a construción, o mantemento, a conservación e a explotación nos campos relacionados coa Enxeñería Civil: edificación, enerxía, estruturas, xeotecnia, hidráulica, hidroloxía, enxeñería cartográfica, enxeñería marítima e costeira, enxeñería sanitaria, materiais de construción, medio ambiente, ordenación do territorio, transportes e urbanismo, entre outros
A2 Capacidade para comprender os múltiples condicionamentos de carácter técnico, legal e da propiedade que se suscitan no proxecto dunha obra pública, e capacidade para establecer diferentes alternativas válidas, elixir a óptima e plasmala adecuadamente, prevendo os problemas da súa construción, e empregando os métodos e tecnoloxías máis adecuadas, tanto tradicionais como innovadoras, coa finalidade de conseguir a maior eficacia dentro do respecto polo medio ambiente e a protección da seguridade e saúde dos traballadores e usuarios da obra pública
A3 Coñecemento, comprensión e capacidade para aplicar a lexislación necesaria durante o desenvolvemento da profesión de Enxeñeiro de Camiños, Canais e Portos
A5 Coñecemento da profesión de Enxeñeiro de Camiños, Canais e Portos e das actividades que se poden realizar no eido da Enxeñaría Civil
A6 Aplicación das capacidades técnicas e xestoras en actividades de I+D+i dentro do eido da Enxeñaría Civil
A8 Utilización dos ordenadores para a resolución de problemas complexos de enxeñería. Utilización de métodos e modelos sofisticados de cálculo por ordenador así como utilización de técnicas de sistemas expertos e de intelixencia artificial no contexto das súas aplicacións na resolución de problemas do ámbito estrito da Enxeñería Civil
A10 Aplicación das características da aleatoriedade da maioría dos fenómenos físicos, sociais e económicos, para actuar da forma correcta na toma de decisións ante a presenza de incerteza en problemas complexos, e para efectuar análises e crítica racional de actuacións
A25 Capacidade para aplicar a mecánica dos fluídos e as ecuacións fundamentais do fluxo en cálculo de conducións a presión e en lámina libre.
A26 Capacidade para aplicar os coñecementos hidrolóxicos e os fundamentos de Mecánica de Fluídos nos métodos de cálculo sobre Hidroloxía, tanto de superficie como subterránea. Capacidade para realizar a avaliación dos recursos hidráulicos e aplicar as principais ferramentas para a planificación hidrolóxica e para a regulación e laminación das achegas hídricas. Capacidade para analizar a hidráulica fluvial e aplicar os coñecementos adquiridos na restauración de canais e demais actuacións sobre ríos e as súas contornas.
A27 Capacidade para planificar, proxectar, dimensionar, dirixir a construción e explotación de conducións hidráulicas, presas, aproveitamentos hidroeléctricos, sistemas de regulación de ríos, regadíos, obras fluviais e outras obras hidráulicas e hidrolóxicas.
A32 Capacidade para proxectar e dirixir a construción e explotación de centrais de produción de enerxía eléctrica eólicas, mareomotrices (tanto de mareas como de ondas), xeotérmicas, etc.
A36 Coñecementos e capacidades que permiten comprender os fenómenos dinámicos do medio océano-atmosfera-costa e ser capaz de dar respostas aos problemas que suscitan o litoral, os portos e as costas, incluíndo o impacto das actuacións sobre o litoral, así como o seu impacto no medio, especialmente na ribeira do mar
A37 Coñecemento especializado nas áreas de planificación, estudo, proxecto, construción, explotación e dirección de portos e obras marítimas. Capacidade para analizar o porto e relacionalo coa súa contorna, as cidades e as vías de comunicación.
A38 Coñecemento especializado nas áreas do transporte, planificación, dirección e explotación de portos incluíndo os seus usuarios, mercancías, operacións e a súa estrutura administrativa e económica
B1 Que os estudantes posúan as habilidades de aprendizaxe que lles permitan continuar estudando dun xeito que terá que ser en gran medida autodirixido ou autónomo.
B2 Posuír e comprender coñecementos que aporten unha base ou oportunidade de ser orixinais no desenvolvemento e/ou aplicación de ideas, a miúdo nun contexto de investigación
B3 Que os estudantes saiban aplicar os coñecementos adquiridos e a súa capacidade de resolución de problemas en contornas novas ou pouco coñecidas dentro de contextos máis amplos (ou multidisciplinares) relacionados coa súa área de estudo.
B4 Que os estudantes sexan capaces de integrar coñecementos e enfrontarse á complexidade de formular xuízos a partir dunha información que, sendo incompleta ou limitada, inclúa reflexións sobre as responsabilidades sociais e éticas vinculadas á aplicación dos seus coñecementos e xuízos
B5 Que os estudantes saiban comunicar as súas conclusións e os coñecementos e razóns últimas que as sustentan a públicos especializados e non especializados dun xeito claro e sen ambigüidades.
B6 Resolver problemas de forma efectiva
B7 Aplicar un pensamento crítico, lóxico e creativo
B8 Traballar de xeito autónomo con iniciativa
B9 Traballar de forma colaborativa
B11 Comunicarse de xeito efectivo nun ambiente de traballo
B12 Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma
B16 Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse
B17 Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida
B18 Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade
C1 Reciclaxe continua de coñecementos nunha perspectiva xeral no eido global de actuación da Enxeñería Civil
C2 Comprender a importancia da innovación na profesión
C3 Aproveitamento e incorporación das novas tecnoloxías
C4 Entender e aplicar o marco legal da disciplina
C5 Comprensión da necesidade de actuar de forma enriquecedora sobre o medio ambiente contribuíndo ao desenvolvemento sostible
C8 Facilidade para a integración en equipos multidisciplinares
C9 Capacidade para organizar e planificar
C10 Capacidade para dirixir e xestionar equipos de persoas e grupos de empresas
C12 Capacidade de análise, síntese e estruturación da información e das ideas
C13 Claridade na formulación de hipóteses
C15 Capacidade de traballo persoal, organizado e planificado
C17 Capacidade para enfrontarse a novas situacións
C20 Capacidade para aplicar coñecementos básicos na aprendizaxe de coñecementos tecnolóxicos e na súa posta en práctica
C21 Capacidade de realizar probas, ensaios e experimentos, analizando, sintetizando e interpretando os resultados

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
Conocimientos y Práctica para Planificar, Explotar y Dirigir un Puerto AC1
AC2
AC3
BC1
BC2
BC3
BC4
CC1
CC2
CC3
CC4
CC5
Conocimientos y Práctica para Planificar, Explotar y Dirigir un Puerto AC5
AC6
AC8
AC10
AC36
AC37
AC38
BC5
BC6
BC7
BC8
BC9
CC8
CC9
CC10
CC12
CC13
Conocimientos y Práctica para Planificar, Explotar y Dirigir un Puerto AC25
AC26
AC27
AC32
BC11
BC12
CC15
CC17
Conocimientos y Práctica para Planificar, Explotar y Dirigir un Puerto AC37
AC38
BC16
BC17
BC18
CC20
CC21

Contents
Topic Sub-topic
Dirección y Explotación de Puertos
1.- Introducción general
Dirección y Explotación de Puertos
1.- Introducción general
I.-ELTRANSPORTE MARÍTIMO EN LOS PUERTOS I.-ELTRANSPORTE MARÍTIMO EN LOS PUERTOS
2.- Los puertos. Zona de Servicio. Clases. La propiedad de los puertos Autorizaciones, concesiones y servicios portuarios. Plan especial. Plan de usos
3.- Tráficos y rutas marítimas. Tráficos de los principales puertos
4.- Los buques. Las obras e instalaciones portuarias. Las señales marítimas
5.- Agentes y contratos de transporte marítimo
II.- LAS OPERACIONES PORTUARIAS II.- LAS OPERACIONES PORTUARIAS
6.- Prestación de Servicios en los Puertos
7.- Terminales. Graneles sólidos
8.- Graneles líquidos
9.- Mercancía general. Convencional
10.- Mercancía general unitizada. Contenedores
III.- LA PLANIFICACIÓN Y ORGANIZACIÓN DE LOS PUERTOS III.- LA PLANIFICACIÓN Y ORGANIZACIÓN DE LOS PUERTOS
11.- Sistema portuario. Organización y Gestión
12.- Principios generales de la planificación portuaria
13.- El proceso de planificación portuaria en España
14.- Sistema portuario. Estructura económica

Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
Case study 25 25 50
Supervised projects 22.5 20 42.5
Guest lecture / keynote speech 5 5 10
Collaborative learning 5 5 10
 
Personalized attention 15 0 15
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Case study Estudio de casos reales de explotación de puertos comerciales.
Del Sistema Portuario de Interés General y del Sistema Portuario Gallego
Incluidas visitas técnicas a puertos en funcionamiento
Supervised projects Realización de un trabajo práctico tutelado sobre un Puerto/ Terminal Portuaria/ Mercancía
Exponiendo el Funcionamiento y Estado Actual del Puerto.
Analizando y criticando tanto sus aspectos Positivos como Negativos
Y por último, realizando una Propuesta de Futuro para dicho Puerto
Guest lecture / keynote speech Conferencias y Seminarios Impartidos por profesionales en activo, Directores de Puertos
Collaborative learning Realizando encuentros para exponer por parte del profesor y de los alumnos los resultados de los estudios desarrollados.

Personalized attention
Methodologies
Case study
Description
<br>

Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
Supervised projects Presentación del trabajo por parte de los estudiantes de forma pública en clase 50
Case study Presentación de los resultados obtenidos 50
 
Assessment comments

Sources of information
Basic

Complementary


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before

Subjects that are recommended to be taken simultaneously

Subjects that continue the syllabus

Other comments


(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.