Datos Identificativos 2020/21
Asignatura (*) Loxística Código 632514044
Titulación
Mestrado Universitario en Enxeñería de Camiños, Canais e Portos
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Mestrado Oficial 2º cuadrimestre
Primeiro Optativa 4.5
Idioma
Castelán
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Enxeñaría Civil
Coordinación
Orro Arcay, Alfonso
Correo electrónico
alfonso.orro@udc.es
Profesorado
Orro Arcay, Alfonso
Correo electrónico
alfonso.orro@udc.es
Web
Descrición xeral Coñecemento da loxística empresarial e industrial, así como o dominio das ferramentas de xestión do almacenaxe, e a relación entre loxística, transporte e os operadores loxísticos. Capacidade para deseñar e xestionar terminais de transporte.
Plan de continxencia 1. Modificacións nos contidos
Non se realizarán cambios nos contidos.

2. Metodoloxías
En caso de suspensión da docencia presencial, as leccións pasarán a impartirse coa ferramenta Teams, manténdose polo demais o desenrolo previsto do curso, incluíndo os casos prácticos, solución de problemas, traballos tutelados, etc.

3. Mecanismos de atención personalizada ao alumnado
Teams: Sesións síncronas no horario previsto. Titorías personalizadas e en grupo cando se soliciten.
Moodle: A solicitude.
Correo electrónico: A solicitude.

4. Modificacións na avaliación
Non se modificará a avaliación prevista, que se adaptará a metodoloxías non presenciais.

5. Modificacións da bibliografía ou webgrafía
Non se modifica.

Competencias do título
Código Competencias do título
A1 Capacitación científico-técnica e metodolóxica para a asesoría, a análise, o deseño, o cálculo, o proxecto, a planificación, a dirección, a xestión, a construción, o mantemento, a conservación e a explotación nos campos relacionados coa Enxeñería Civil: edificación, enerxía, estruturas, xeotecnia, hidráulica, hidroloxía, enxeñería cartográfica, enxeñería marítima e costeira, enxeñería sanitaria, materiais de construción, medio ambiente, ordenación do territorio, transportes e urbanismo, entre outros
A3 Coñecemento, comprensión e capacidade para aplicar a lexislación necesaria durante o desenvolvemento da profesión de Enxeñeiro de Camiños, Canais e Portos
A5 Coñecemento da profesión de Enxeñeiro de Camiños, Canais e Portos e das actividades que se poden realizar no eido da Enxeñaría Civil
A6 Aplicación das capacidades técnicas e xestoras en actividades de I+D+i dentro do eido da Enxeñaría Civil
A8 Utilización dos ordenadores para a resolución de problemas complexos de enxeñería. Utilización de métodos e modelos sofisticados de cálculo por ordenador así como utilización de técnicas de sistemas expertos e de intelixencia artificial no contexto das súas aplicacións na resolución de problemas do ámbito estrito da Enxeñería Civil
A9 Capacidade para resolver numericamente os problemas matemáticos máis frecuentes na enxeñería, desde a formulación do problema ata o desenvolvemento da formulación e a súa implementación nun programa de ordenador. En particular, capacidade para formular, programar e aplicar modelos numéricos avanzados de cálculo, así como capacidade para a interpretación dos resultados obtidos no contexto da enxeñería civil, a mecánica computacional e/ou a enxeñería matemática, entre outros
A10 Aplicación das características da aleatoriedade da maioría dos fenómenos físicos, sociais e económicos, para actuar da forma correcta na toma de decisións ante a presenza de incerteza en problemas complexos, e para efectuar análises e crítica racional de actuacións
A38 Coñecemento especializado nas áreas do transporte, planificación, dirección e explotación de portos incluíndo os seus usuarios, mercancías, operacións e a súa estrutura administrativa e económica
A42 Coñecemento dos trazos esenciais da Enxeñería do Transporte como son as funcións e os modos de transporte, o transporte urbano, a xestión dos servizos públicos de transporte, a demanda, os custos, a loxística e o financiamento das infraestruturas e servizos de transporte. Coñecemento dos aspectos esenciais da Planificación do Transporte, a política de transportes española e europea, os modelos de transporte e a avaliación e selección de proxectos.
A44 Coñecemento da loxística empresarial e industrial, así como o dominio das ferramentas de xestión do almacenaxe, e a relación entre loxística, transporte e os operadores loxísticos. Capacidade para deseñar e xestionar terminais de transporte.
B1 Que os estudantes posúan as habilidades de aprendizaxe que lles permitan continuar estudando dun xeito que terá que ser en gran medida autodirixido ou autónomo.
B2 Posuír e comprender coñecementos que aporten unha base ou oportunidade de ser orixinais no desenvolvemento e/ou aplicación de ideas, a miúdo nun contexto de investigación
B3 Que os estudantes saiban aplicar os coñecementos adquiridos e a súa capacidade de resolución de problemas en contornas novas ou pouco coñecidas dentro de contextos máis amplos (ou multidisciplinares) relacionados coa súa área de estudo.
B4 Que os estudantes sexan capaces de integrar coñecementos e enfrontarse á complexidade de formular xuízos a partir dunha información que, sendo incompleta ou limitada, inclúa reflexións sobre as responsabilidades sociais e éticas vinculadas á aplicación dos seus coñecementos e xuízos
B5 Que os estudantes saiban comunicar as súas conclusións e os coñecementos e razóns últimas que as sustentan a públicos especializados e non especializados dun xeito claro e sen ambigüidades.
B6 Resolver problemas de forma efectiva
B7 Aplicar un pensamento crítico, lóxico e creativo
B8 Traballar de xeito autónomo con iniciativa
B9 Traballar de forma colaborativa
B10 Comportarse con ética e responsabilidade social como cidadán e como profesional
B11 Comunicarse de xeito efectivo nun ambiente de traballo
B12 Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma
B13 Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida
B14 Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común
B15 Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras
B16 Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse
B17 Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida
B18 Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade
C1 Reciclaxe continua de coñecementos nunha perspectiva xeral no eido global de actuación da Enxeñería Civil
C2 Comprender a importancia da innovación na profesión
C3 Aproveitamento e incorporación das novas tecnoloxías
C4 Entender e aplicar o marco legal da disciplina
C5 Comprensión da necesidade de actuar de forma enriquecedora sobre o medio ambiente contribuíndo ao desenvolvemento sostible
C6 Comprensión da necesidade de analizar a historia para entender o presente
C8 Facilidade para a integración en equipos multidisciplinares
C9 Capacidade para organizar e planificar
C10 Capacidade para dirixir e xestionar equipos de persoas e grupos de empresas
C11 Habilidade para a xestión de información
C12 Capacidade de análise, síntese e estruturación da información e das ideas
C13 Claridade na formulación de hipóteses
C15 Capacidade de traballo persoal, organizado e planificado
C16 Capacidade de autoaprendizaxe mediante a inquietude por buscar e adquirir novos coñecementos, potenciando o uso das novas tecnoloxías da información
C17 Capacidade para enfrontarse a novas situacións

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
Coñecemento da loxística empresarial e industrial, así como o dominio das ferramentas de xestión do almacenaxe, e a relación entre loxística, transporte e os operadores loxísticos. Capacidade para deseñar e xestionar terminais de transporte. AM1
AM3
AM5
AM6
AM8
AM9
AM10
AM38
AM42
AM44
BM1
BM2
BM3
BM4
BM5
BM6
BM7
BM8
BM9
BM10
BM11
BM12
BM13
BM14
BM15
BM16
BM17
BM18
CM1
CM2
CM3
CM4
CM5
CM6
CM8
CM9
CM10
CM11
CM12
CM13
CM15
CM16
CM17

Contidos
Temas Subtemas
A. SISTEMAS LOXÍSTICOS 1. Introdución: Loxística e actividade empresarial.
2. Sistemas de xestión de produción.
3. O sistema de aprovisionamento.
4. O produto nun sistema loxístico.
5. Operadores loxísticos.
B. XESTIÓN DE EXISTENCIAS E ALMACÉNS 6. Prognósticos.
7. Decisións de inventario.
8. Fundamentos e decisións de almacenamento.
C. LOXÍSTICA E TRANSPORTE 9. O transporte na cadea de subministración
10. Localización de instalacións.
11. Distribución física.
12. Deseño de rutas.
D. FLUXOS FINANCEIROS E FLUXOS DE INFORMACIÓN NA CADEA DE SUBMINISTRACIÓN 13. Introdución ás finanzas da cadea de subministración
14. Sistemas de información na cadea de subministración
E. INFRAESTRUTURAS DE APOIO Á LOXÍSTICA 16. Infraestruturas de apoio á loxística. Plataformas loxísticas.
17. Terminais de colectores. Concepto e deseño

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Actividades iniciais A44 2 0 2
Sesión maxistral A1 A3 A5 A6 A8 A9 A10 A38 A42 A44 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B10 B11 B12 B13 B14 B15 B16 B17 B18 C3 C4 C5 C6 C8 C9 C10 C11 C12 C13 C16 C17 15 15 30
Solución de problemas A1 A3 A5 A6 A8 A9 A10 A42 A44 B1 B2 B3 B4 B6 B7 B8 B9 B10 B11 B12 B19 B13 B14 B15 B16 B17 B18 C3 C4 C5 C6 C7 C8 C9 C11 C12 C13 C15 10 10 20
Prácticas de laboratorio A1 A3 A5 A6 A8 A9 A10 A42 A44 B1 B2 B3 B4 B6 B7 B8 B9 B10 B11 B12 B19 B13 B14 B15 B16 B17 B18 C3 C4 C5 C6 C7 C8 C9 C11 C12 C13 C15 4 6 10
Obradoiro A1 A3 A5 A6 A8 A9 A10 A42 A44 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 B10 B11 B12 B19 B13 B14 B15 B16 B17 B18 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8 C9 C11 C12 C13 C15 10 10 20
Traballos tutelados A1 A3 A5 A6 A8 A9 A10 A38 A42 A44 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 B10 B11 B12 B13 B14 B15 B16 B17 B18 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C8 C9 C10 C11 C12 C13 C15 C16 C17 4 24 28
Prácticas a través de TIC A1 A3 A5 A6 A8 A9 A10 A42 A44 B1 B2 B3 B4 B6 B7 B8 B10 B12 B19 B13 B14 B15 B16 C3 C4 C5 C6 C7 C8 C9 C11 C12 C13 C15 0 2.5 2.5
 
Atención personalizada 0 0
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Actividades iniciais Realízase unha sesión inicial para expor o programa do curso e a organización do mesmo, presentando a bibliografía básica, a forma de avaliación e resolvendo as dúbidas que poidan ter os estudantes antes de enfrontarse á materia.
Sesión maxistral Sesións teóricas nas que se transmiten os contidos principais da materia. Durante estas sesións foméntase a participación dos alumnos mediante a xeración de cuestións curtas así como a proposta de exemplos prácticos.
Solución de problemas Durante o curso realízanse periodicamente sesións durante as que se expoñen exercicios que permiten afianzar os coñecementos teóricos explicados nas sesións maxistrais. Nestas sesións soluciónanse os exercicios expostos e resólvense as dúbidas xurdidas durante a súa realización. Estas sesións serven como base para o correcto desenvolvemento dos talleres que se realizan na materia.
Prácticas de laboratorio Clases prácticas desenvolvidas con equipos informáticos ou con outros equipos de laboratorio que permitan experimentar os resultados.
Obradoiro Clases prácticas nas que os estudantes se enfrontan á resolución de problemas reais, en base aos coñecementos adquiridos a través das sesións maxistrais e das sesións de resolución de problemas.
Traballos tutelados Presentación de diferentes exercicios relacionados cos diferentes temas da materia, que se exporán en clase e deberanse entregar aos profesores nas datas indicadas.
Prácticas a través de TIC Práctica a través das herrramientas específicas do campus virtual UDC.

Atención personalizada
Metodoloxías
Solución de problemas
Descrición
Ademais da solución de problemas nas sesións específicas dedicadas a esta actividade, exponse a atención personalizada para resolver as dúbidas individuais que calquera dos estudantes poida ter sobre os problemas resoltos ou calquera das cuestións teóricas expostas na materia. Por outra banda, a atención personalizada constitúe unha ferramenta para o apoio dos estudantes durante a realización dos talleres ou traballos que se expoñan durante o curso.

Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Sesión maxistral A1 A3 A5 A6 A8 A9 A10 A38 A42 A44 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B10 B11 B12 B13 B14 B15 B16 B17 B18 C3 C4 C5 C6 C8 C9 C10 C11 C12 C13 C16 C17 Para o sistema de avaliación por curso a asistencia mínima á clase non prácticas (sesións maxistrais ou solución de problemas por parte do profesor) é do 80%. A asistencia por encima do mínimo valorarase ata o 5% da cualificación. 5
Solución de problemas A1 A3 A5 A6 A8 A9 A10 A42 A44 B1 B2 B3 B4 B6 B7 B8 B9 B10 B11 B12 B19 B13 B14 B15 B16 B17 B18 C3 C4 C5 C6 C7 C8 C9 C11 C12 C13 C15 O conxunto de problemas, prácticas de laboratorio, obradoiros, traballos tutelados e prácticas a través das TIC constitúen as prácticas da materia.
As prácticas obrigatorias supoñen o 70% da nota e a cualificación mínima en cada práctica será de 7 sobre 10.
As prácticas voluntarias supoñen o 25% da nota e non teñen cualificación mínima.
10
Prácticas de laboratorio A1 A3 A5 A6 A8 A9 A10 A42 A44 B1 B2 B3 B4 B6 B7 B8 B9 B10 B11 B12 B19 B13 B14 B15 B16 B17 B18 C3 C4 C5 C6 C7 C8 C9 C11 C12 C13 C15 O conxunto de problemas, prácticas de laboratorio, obradoiros, traballos tutelados e prácticas a través das TIC constitúen as prácticas da materia.
As prácticas obrigatorias supoñen o 70% da nota e a cualificación mínima en cada práctica será de 7 sobre 10.
As prácticas voluntarias supoñen o 25% da nota e non teñen cualificación mínima.
10
Obradoiro A1 A3 A5 A6 A8 A9 A10 A42 A44 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 B10 B11 B12 B19 B13 B14 B15 B16 B17 B18 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8 C9 C11 C12 C13 C15 O conxunto de problemas, prácticas de laboratorio, obradoiros, traballos tutelados e prácticas a través das TIC constitúen as prácticas da materia.
As prácticas obrigatorias supoñen o 70% da nota e a cualificación mínima en cada práctica será de 7 sobre 10.
As prácticas voluntarias supoñen o 25% da nota e non teñen cualificación mínima.
40
Traballos tutelados A1 A3 A5 A6 A8 A9 A10 A38 A42 A44 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 B10 B11 B12 B13 B14 B15 B16 B17 B18 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C8 C9 C10 C11 C12 C13 C15 C16 C17 O conxunto de problemas, prácticas de laboratorio, obradoiros, traballos tutelados e prácticas a través das TIC constitúen as prácticas da materia.
As prácticas obrigatorias supoñen o 70% da nota e a cualificación mínima en cada práctica será de 7 sobre 10.
As prácticas voluntarias supoñen o 25% da nota e non teñen cualificación mínima.
25
Prácticas a través de TIC A1 A3 A5 A6 A8 A9 A10 A42 A44 B1 B2 B3 B4 B6 B7 B8 B10 B12 B19 B13 B14 B15 B16 C3 C4 C5 C6 C7 C8 C9 C11 C12 C13 C15 O conxunto de problemas, prácticas de laboratorio, obradoiros, traballos tutelados e prácticas a través das TIC constitúen as prácticas da materia.
As prácticas obrigatorias supoñen o 70% da nota e a cualificación mínima en cada práctica será de 7 sobre 10.
As prácticas voluntarias supoñen o 25% da nota e non teñen cualificación mínima.
10
 
Observacións avaliación

Ofrécense ao estudante dous sistemas de avaliación:

Avaliación por curso: require a asistencia obrigatoria a clase (mínimo 80% das clases teóricas e todas as clases prácticas) e a realización correcta dos exercicios que se efectuarán e recollerán nas clases prácticas, así como dos exercicios non presenciais que se indiquen. O incumprimento deshonesto das condicións da avaliación suporá o suspenso na convocatoria. Existirán exercicios voluntarios para mellorar a cualificación da materia.

Sistema de cualificación para a avaliación por curso:

Prácticas obrigatorias + casos de entrega obligatoria: 70%.

Nota mínima en cada práctica 7 sobre 10
Mandarase repetir unha vez ao que non o alcance e os apartados nulos (deixados en branco ou con resposta absurda)
Se na repetición non se alcanzan 7 puntos (sen penalización) ou non se completan todos os apartados suporá non superar a avaliación por curso
De cara á nota final: penalización do 50% dos puntos fallados e do 100% dos deixados en branco/absurdos
O peso na cualificación de cada práctica e caso de entrega obrigatoria esablecerase en función do seu contido e do total de elemantos de avaliación do curso.

Prácticas voluntarias: 25 % (non hai nota mínima)

Asistencia por encima do mínimo: 5 %

Mínimo para superar a materia 4.9 puntos sobre 10

Avaliación final: os estudantes que non queiran acollerse á avaliación por curso, que non a superen, ou que non poidan asistir regularmente a clase serán avaliados mediante un exame final.


Fontes de información
Bibliografía básica

Dada a extensión da bibliografía esta presentarase dentro dos apuntamentos da materia ao final de cada tema.

Bibliografía complementaria


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente
Enxeñería do transporte/632514007

Materias que continúan o temario

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías