Datos Identificativos 2017/18
Asignatura (*) Sistemas de abastecemento e saneamento Código 632844202
Titulación
Mestrado Universitario en Enxeñaría da Auga (plan 2012)
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Mestrado Oficial 1º cuadrimestre
Primeiro Obrigatoria 6
Idioma
Inglés
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Dereito Público
Economía
Enxeñaría Civil
Matemáticas
Coordinación
Naves García-Rendueles, Acacia
Correo electrónico
acacia.naves@udc.es
Profesorado
Martinez Lopez, Alberto
Naves García-Rendueles, Acacia
Rodríguez-Vellando Fernández-Carvajal, Pablo
Sanz Larruga, Francisco Javier
Correo electrónico
alberte.martinez@udc.es
acacia.naves@udc.es
pablo.rodriguez-vellando@udc.es
javier.sanz.larruga@udc.es
Web http://caminos.udc.es/info/asignaturas/201/masterindex.html
Descrición xeral Introdución histórica aos sistemas de abastecemento e saneamento. Sistemas de captación e tratamentos de potabilización.
Redes de distribución: conceptos xerais, descrición e deseño. Redes de saneamento: conceptos xerais, descrición e deseño. Sistemas de drenaxe sostible. Tratamentos de auga residual previos á vertedura ao medio receptor. Marco legal.

Competencias do título
Código Competencias do título
A17 Visión global do que é un sistema de abastecemento a través dos distintos elementos que o compoñen, á vez que os coñecementos necesarios para o seu dimensionamento básico e dos aspectos tecnolóxicos relacionados coa súa xestión e implantación construtiva
A24 Capacidade para deseñar e xestionar o abastecemento e saneamento dunha poboación, incluíndo deseño e proxecto de solucións de saneamento, drenaxe e xestión avanzada de augas residuais na cidade. Coñecemento sobre procesos avanzados de depuración para a eliminación de nutrientes e de estratexias de xestión de augas tempo de chuvia.
B1 Resolver problemas de forma eficaz
B2 Aplicar un pensamento crítico, lóxico e creativo.
B3 Traballar de forma autónoma con iniciativa
B4 Comunicarse eficazmente nun ambiente de traballo
B5 Reciclaxe continua de coñecementos nunha perspectiva xeralista no ámbito global de actuación da Enxeñaría da Auga
B6 Compresión da necesidade de analiza-la historia para entender o presente
B7 Facilidade para a integración nos equipos multidisciplinares
B8 Capacidade para organizar e planificar
B9 Capacidade de análise, síntese e estruturación da información e as ideas.
C1 Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras
C2 Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.
C3 Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida.
C4 Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.
C5 Posuír e comprender coñecementos que acheguen unha base ou oportunidade de ser orixinais no desenvolvemento e/ou aplicación de ideas, a miúdo nun contexto de investigación
C6 Que os estudantes saiban aplicar os coñecementos adquiridos e a súa capacidade de resolución de problemas en ámbitos novos ou pouco coñecidos dentro de contextos máis amplos (ou multidisciplinares)relacionados coa súa área de estudo
C7 Que os estudantes sexan capaces de integrar coñecementos e enfrontarse á complexidade de formular xuízos a partir dunha información que, sendo incompleta ou limitada, inclúa reflexións sobre as responsabilidades sociais e éticas vinculadas á aplicación dos seus coñecementos e xuízos
C8 Que os estudantes saiban comunicar as súas conclusións e os coñecementos e razóns últimas que as sustentan a públicos especializados e non especializados dun modo claro e sen ambigüidades
C9 Que os estudantes posúan as habilidades de aprendizaxe que lles permitan continuar estudando dun modo que haberá de ser en boa medida autodirixido ou autónomo

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
Visión global dos sistemas de abastecemento e saneamento a través dos distintos elementos que o compoñen saber AM17
BM1
BM2
BM3
BM4
BM5
BM6
BM7
BM8
BM9
CM1
CM2
CM3
CM4
CM5
CM6
CM7
CM8
CM9
Capacidade de deseño e dimensionamento básico de solucións de captación de auga, potabilización, abastecemento, saneamento, tratamento de auga residual e sistemas de xestión da escorrentía dunha poboación. AM17
AM24
BM1
BM2
BM3
BM4
BM5
BM7
BM8
BM9
CM1
CM2
CM3
CM4
CM5
CM6
CM7
CM8
CM9
Visión global da construción, xestión e mantemento dos elementos que compoñen os sistemas de abastecemento e saneamento. AM17
AM24
BM1
BM2
BM3
BM4
BM5
BM6
BM7
BM8
BM9
CM1
CM2
CM3
CM4
CM5
CM6
CM7
CM8
CM9

Contidos
Temas Subtemas
1. Introdución aos sistemas de abastecemento e saneamento
1.1. Visión xeral dos sistemas de captación e abastecemento de auga
1.2. Visión xeral dos sistemas de xestión da auga residual
1.3. Visión xeral dos sistemas de xestión da escorrentía urbana
1.4. Introdución histórica aos sistemas de abastecemento e saneamento
2. Sistemas de captación e tratamentos de potabilización 2.1. Captación de auga superficial: ríos, lagos, encoros...
2.2. Captación de mananciais
2.3. Captación de auga subterránea
2.4. Tratamentos de potabilización de auga
2.5. Estacións de potabilización de auga
3. Redes de distribución 3.1. Conceptos xerais
3.2. Descrición
3.3. Deseño
4. Redes de saneamento 4.1. Conceptos xerais
4.2. Descrición
4.3. Deseño
5. Sistemas de drenaxe sostible 5.1. Sistemas de xestión da escorrentía
5.2. Estruturas de detención e tratamento
6. Marco legal 6.1. Marco legal europeo

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Sesión maxistral A17 A24 B1 B2 B5 B6 B7 B9 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8 C9 60 51 111
Prácticas a través de TIC A17 A24 B1 B2 B3 B4 B8 B9 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8 C9 4 5 9
Aprendizaxe colaborativa A24 B1 B2 B3 B4 B7 B8 B9 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8 C9 4 5 9
Solución de problemas A17 A24 B1 B2 B3 B4 B7 B8 B9 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8 C9 2 4 6
Saídas de campo A17 B2 B5 B6 B7 B8 B9 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8 C9 5 0 5
 
Atención personalizada 10 0 10
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Sesión maxistral Clases nas que se expoñen os principais contidos teóricos da materia.
Preséntanse tamén exemplos e casos reais.
Prácticas a través de TIC Deseño e dimensionamento de compoñentes dos sistemas de abastecemento e saneamento utilizando software técnico.
Aprendizaxe colaborativa Afondamento nas metodoloxías de deseño de sistemas de abastecemento e saneamento aplicándoos nun caso práctico. O traballo dividirase en grupos e os resultados compartiranse co resto dos compañeiros.
Solución de problemas Solución de problemas propostos en clase polos profesores para afianzar os conceptos teóricos.
Saídas de campo Visita a unha ETAP e/ou EDAR na Coruña.

Atención personalizada
Metodoloxías
Prácticas a través de TIC
Sesión maxistral
Aprendizaxe colaborativa
Solución de problemas
Descrición
Resolución de dúbidas que xurdan dos contidos teóricos expostos en clase e na resolución de problemas.
Seguimento das actividades de aprendizaxe colaborativo.

Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Prácticas a través de TIC A17 A24 B1 B2 B3 B4 B8 B9 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8 C9 Resolución das prácticas propostas 15
Sesión maxistral A17 A24 B1 B2 B5 B6 B7 B9 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8 C9 Exame final tipo test e/ou preguntas curtas sobre os contidos teóricos da materia. 60
Aprendizaxe colaborativa A24 B1 B2 B3 B4 B7 B8 B9 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8 C9 Desenvolvemento das tarefas propostas e exposición ao resto dos compañeiros. 15
Solución de problemas A17 A24 B1 B2 B3 B4 B7 B8 B9 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8 C9 Resolución de problemas propostos 10
 
Observacións avaliación

Fontes de información
Bibliografía básica

Bibliografía complementaria


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente
Físico-química e calidade da auga/632844203

Materias que continúan o temario

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías