Datos Identificativos 2020/21
Asignatura (*) Enxeñaría da auga subterránea Código 632844207
Titulación
Mestrado Universitario en Enxeñaría da Auga (plan 2012)
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Mestrado Oficial 1º cuadrimestre
Primeiro Optativa 6
Idioma
Inglés
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Enxeñaría Civil
Coordinación
Juncosa Rivera, Ricardo
Correo electrónico
ricardo.juncosa@udc.es
Profesorado
Juncosa Rivera, Ricardo
Padilla Benitez, Francisco
Soriano Hoyuelos, Gemma
Correo electrónico
ricardo.juncosa@udc.es
francisco.padilla@udc.es
gemma.soriano@udc.es
Web http://caminos.udc.es/hosting/masteragua/
Descrición xeral Fluxo subterráneo en medios porosos e fracturados (Hidroxeoloxía física) en condicións saturadas e non saturadas. Interacción auga superficial e subterránea. Principios de hidroquímica e interacción auga-rocha (hidroxeoloxía química, transporte en medios porosos), ensaios hidrodinámicos en acuíferos (ensaios de pulso, ensaios de bombeo,…), aspectos construtivos de pozos, desenvolvemento e explotación de acuíferos
Plan de continxencia 1. Modificaciones de contenidos
Sin cambio
2. Metodologías
* Metodologías de enseñanza que se mantienen
Sin cambio

* Metodologías de enseñanza que se modifican
Algunas clases se impartirán a través de TEAMS
3. Mecanismos de atención personalizada a los estudiantes
Por TEAMS o correo electrónico
4. Modificaciones en la evaluación
Sin cambio
* Observaciones de evaluación:
Sin cambio
5. Modificaciones a la bibliografía o webgrafía
Sin cambio

Competencias do título
Código Competencias do título
A15 Visión xeral e equilibrada dos aspectos básicos e aplicados da Hidroloxía Subterránea dende as necesidades propias da enxeñaría civil. Capacidade de proxectar e interpretar os distintos ensaios hidráulicos de caracterización hidrodinámica do medio, interpretar mapas hidroxeolóxicos e coñecer aspectos construtivos das captacións.
B1 Resolver problemas de forma eficaz
B2 Aplicar un pensamento crítico, lóxico e creativo.
B3 Traballar de forma autónoma con iniciativa
B4 Comunicarse eficazmente nun ambiente de traballo
B5 Reciclaxe continua de coñecementos nunha perspectiva xeralista no ámbito global de actuación da Enxeñaría da Auga
B6 Compresión da necesidade de analiza-la historia para entender o presente
B7 Facilidade para a integración nos equipos multidisciplinares
B8 Capacidade para organizar e planificar
B9 Capacidade de análise, síntese e estruturación da información e as ideas.
C1 Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras
C2 Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.
C3 Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida.
C4 Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.
C5 Posuír e comprender coñecementos que acheguen unha base ou oportunidade de ser orixinais no desenvolvemento e/ou aplicación de ideas, a miúdo nun contexto de investigación
C6 Que os estudantes saiban aplicar os coñecementos adquiridos e a súa capacidade de resolución de problemas en ámbitos novos ou pouco coñecidos dentro de contextos máis amplos (ou multidisciplinares)relacionados coa súa área de estudo
C7 Que os estudantes sexan capaces de integrar coñecementos e enfrontarse á complexidade de formular xuízos a partir dunha información que, sendo incompleta ou limitada, inclúa reflexións sobre as responsabilidades sociais e éticas vinculadas á aplicación dos seus coñecementos e xuízos
C8 Que os estudantes saiban comunicar as súas conclusións e os coñecementos e razóns últimas que as sustentan a públicos especializados e non especializados dun modo claro e sen ambigüidades
C9 Que os estudantes posúan as habilidades de aprendizaxe que lles permitan continuar estudando dun modo que haberá de ser en boa medida autodirixido ou autónomo

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
Información xeral sobre aspectos básicos e aplicados da hidroxeoloxía ás necesidades da enxeñaría civil. Capacidade para deseñar e interpretar ensaios hidráulicos e caracterización hidrodinámica do medio, a interpretación de mapas hidroxeolóxicos e aspectos construtivos de captacións AM15
BM1
BM2
BM3
BM4
BM5
BM6
BM7
BM8
BM9
CM1
CM2
CM3
CM4
CM5
CM6
CM7
CM8
CM9

Contidos
Temas Subtemas
Introdución ao ciclo hidrolóxico Compoñentes
Evapotranspiración e evapotranspiración potencial
Infiltración e recarga
Fluxo subterráneo
Materiais xeolóxicos Medio continental: erosión, transporte e sedimentación
Tipos de depósitos: fluvial, eólico, lacustre e glacial
Elevación, diaxénese e erosión
Tectónica e formación de fracturas
Fluxo subterráneo Conceptos básicos
Lei experimental de Darcy e estimacións en campo
Propiedades: porosidade e condutividade hidráulica
Isopiezas
Fluxo en rochas fracturadas
Ecuacións do fluxo Conservación da masa
Propiedades do almacenamento en medios porosos
Condicións de contorno e redes de fluxo
Fluxo na zona non saturada Ecuación de Richards
Fluxo non saturado en rochas fracturadas
Transporte de solutos Advección
Conceptos básicos de dispersión: difusión e dispersión mecánica
Principios de xeoquímica Sistemas acuosos
Descrición de equilibrio e cinética
Modelos estequiométricos
Cinética química
Composición da auga subterránea
Reaccións químicas Reaccións homoxéneas: ácido-base, complexación e xoidación-redución
Reaccións heteroxéneas: disolución-precipitación, sorción
Relación auga doce/salgada Intrusión salina
Métodos
Ensaios hidráulicos Ensaio hidráulico convencional
Ensaio de bombeo simple
Ensaios hidráulicos en rochas fracturadas e medios de baixa permeabilidade
Outros ensaios
A auga subterránea como recurso Subsidencia
Acuíferos costeiros
Drenaxe en noiros
Drenaxe en estradas
Presas

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Seminario A15 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8 C9 30 30 60
Sesión maxistral A15 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8 C9 30 30 60
 
Atención personalizada 30 0 30
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Seminario Conferencias prácticas relacionadas cos aspectos teóricos considerados nas conferencias maxistrais
Sesión maxistral Conferencias periódicas nas que se consideran os principais contidos teóricos das materias

Atención personalizada
Metodoloxías
Sesión maxistral
Seminario
Descrición
Atención personalizada que se proporcionará nos seminarios

Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Sesión maxistral A15 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8 C9 A asistencia aos seminarios e os traballos desenvolvidos nestes consideraranse na cualificación final 50
Seminario A15 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8 C9 O coñecemento dos conceptos desenvolvidos nas sesións maxistrais serán avaliados e considerados na cualificación final 50
 
Observacións avaliación

Fontes de información
Bibliografía básica Fieter, C.W. (2001). Applied hydrogeology. Prenice hall
Feiter, C.W. (1999). Contaminant Hydrogeology. Prenice hall
Bear, J. (1972). Dynamics of fluids in porous media. American Elsevier
Bear, J. (1979). Hydraulics of groundwater. Mc Graw Series in water resources and environmental engineering
Weight, Willis D. (2009). Hydrogeology field manual. Mc Graw Hill
Domenico, P.A. and Schwartz, F.W. (1990). Physycal and chemical hydrogeology. Wiley

Bibliografía complementaria


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías