Identifying Data 2021/22
Subject (*) Physics Code 632G01003
Study programme
Grao en Enxeñaría de Obras Públicas
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Graduate 1st four-month period
First Basic training 6
Language
Spanish
Galician
Teaching method Face-to-face
Prerequisites
Department Enxeñaría Naval e Industrial
Coordinador
Garcia Fernandez, M. Del Carmen
E-mail
c.garciaf@udc.es
Lecturers
Garcia Fernandez, M. Del Carmen
E-mail
c.garciaf@udc.es
Web
General description Proporcionar ao alumno os coñecementos fundamentais da Física Básica que lle permitirán afrontar materias de cursos superiores, así como resolvelos problemas físicos básicos da Enxeñaría Civil.
Contingency plan 1. Modificacións nos contidos
–Non se realizarán cambios


2. Metodoloxías
*Metodoloxías docentes que se manteñen
- Sesión maxistral
- Boletíns de exercicios
- Controis de avaliación continua
- Atención personalizada

*Metodoloxías docentes que se modifican
- As prácticas de laboratorio serán substituídas por prácticas virtuais ou probas mediante moodle.
- Os controis da avaliación continua e os exames presenciais serán substituidos por actividades mediante moodle onde se indicarán as normas de execución e vixilancia (no seu defecto utilizaríase teams).


3. Mecanismos de atención personalizada ao alumnado
Chat de teams ou Correo electrónico.- de uso para facer consultas ou solicitar encontros virtuais para resolver dúbidas.
Moodle.- Banco de materiais para documentos pdf ou vídeos, arquivos de interés como comunicacións, metodoloxías ou cualificacións. Actividades específicas de manexo (probas), para avaliación (controis) e tarefas de entrega, a través das que se poñen prácticas de desenvolvemento de contidos da materia.
Reunión Teams.-
1 sesión semanal en grupo para o avance dos contidos teóricos na franxa horaria que ten asignada a materia no calendario de aulas da escuela.
De 1 a 2 sesións semanais (segundo o numero de alumnos) para a realización dos exercicios de boletíns.


4. Modificacións na avaliación
*Observacións de avaliación:
A avaliación mantenrá a estrutura da avaliación presencial, conservándose o que se realizou ata o momento do confinamento.
As prácticas e controis presenciais adaptaranse á metodoloxía telemática mediante moodle e teams o cal farase únicamente en caso de imperiosa necesidade; xa que sempre que pueda realizarse de modo presencial primaríase este modo de execución.


5. Modificacións da bibliografía ou webgrafía
? No caso de confinamiento proporcionarase ao alumno, en video o documento, a materia do curso tanto teórica como práctica.

Study programme competencies
Code Study programme competences
A3 Comprensión y dominio de los conceptos básicos sobre las leyes generales de la mecánica, termodinámica, campos y ondas y electromagnetismo y su aplicación para la resolución de problemas propios de la ingeniería.
A13 Conocimiento de la relación entre la estructura de los materiales y las propiedades mecánicas que de ella se derivan.
A14 Capacidad para analizar y comprender cómo las características de las estructuras influyen en su comportamiento.
B1 Que los estudiantes hayan demostrado poseer y comprender conocimientos en un área de estudio que parte de la base de la educación secundaria general, y se suele encontrar a un nivel que, si bien se apoya en libros de texto avanzados, incluye también algunos aspectos que implican conocimientos procedentes de la vanguardia de su campo de estudio
B2 Que los estudiantes sepan aplicar sus conocimientos a su trabajo o vocación de una forma profesional y posean las competencias que suelen demostrarse por medio de la elaboración y defensa de argumentos y la resolución de problemas dentro de su área de estudio
B3 Que los estudiantes tengan la capacidad de reunir e interpretar datos relevantes (normalmente dentro de su área de estudio) para emitir juicios que incluyan una reflexión sobre temas relevantes de índole social, científica o ética
B5 Que los estudiantes hayan desarrollado aquellas habilidades de aprendizaje necesarias para emprender estudios posteriores con un alto grado de autonomía
B6 Aprender a aprender.
B7 Resolver problemas de forma efectiva.
B8 Aplicar un pensamiento crítico, lógico y creativo.
B9 Trabajar de forma autónoma con iniciativa.
B10 Trabajar de forma colaborativa.
B12 Comunicarse de manera efectiva en un entorno de trabajo.
B13 Expresarse correctamente, tanto de forma oral como por escrito, en las lenguas oficiales de la comunidad autónoma.
B16 Desarrollarse para el ejercicio de una ciudadanía abierta, culta, crítica, comprometida, democrática y solidaria, capaz de analizar la realidad, diagnosticar problemas, formular e implantar soluciones basadas en el conocimiento y orientadas al bien común.
B18 Valorar críticamente el conocimiento, la tecnología y la información disponible para resolver los problemas con que deben enfrentarse.
B19 Asumir como profesional y ciudadano la importancia del aprendizaje a lo largo de la vida.
B20 Valorar la importancia que tiene la investigación, la innovación y el desarrollo tecnológico en el avance socioeconómico y cultural de la sociedad.
C3 Aprovechamiento e incorporación de las nuevas tecnologías
C10 Capacidad de análisis, síntesis y estructuración de la información y las ideas.
C11 Claridad en la formulación de hipótesis.
C12 Capacidad de abstracción.
C13 Capacidad de trabajo personal, organizado y planificado.
C14 Capacidad de autoaprendizaje mediante la inquietud por buscar y adquirir nuevos conocimientos, potenciando el uso de las nuevas tecnologías de la información.
C16 Habilidades comunicativas y claridad de exposición oral y escrita.
C17 Capacidad para aumentar la calidad en el diseño gráfico de las presentaciones de trabajos.
C18 Capacidad para aplicar conocimientos básicos en el aprendizaje de conocimientos tecnológicos y en su puesta en práctica
C19 Capacidad de realizar pruebas, ensayos y experimentos, analizando, sintetizando e interpretando los resultados

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
Dispoñer dunha base de coñecemento sobre electricidade e magnetismo que permita resolver problemas básicos. A3
B7
B8
B9
B10
B12
B13
B18
Comprender e traballar intuitiva, xeométrica e formalmente coas nocións de límite, derivada e integral tanto nunha como en varias variables incluíndo o emprego dos operadores de derivación vectorial e as integrais de liña, de superficie e de volume. A3
Resolver e analizar ecuacións diferenciais ordinarias e algunhas ecuacións sinxelas en derivadas parciais. A3
A13
A14
B7
Coñecer intuitiva e formalmente os principios da teoría de campos escalares e vectoriais. A3
A14
B1
B2
C12
Coñecer, aplicar e reducir sistemas de vectores esvarantes segundo os diferentes casos posibles. A3
Coñecer e aplicar os conceptos da mecánica do punto material dende un punto de vista cinemático e dinamico. A3
B1
C10
C11
Coñecer e utilizar os fundamentos básicos de ondas. A3
A13
Coñecer e usar as distintas unidades usadas nos "sistemas de unidades" máis habituais na enxeñaría, e na ciencia en xeral. A3
B3
B5
B6
B16
B19
B20
Utilizar os recursos bibliográficos e web dispoñibles relativos ao temario da materia. B18
B19
B20
C3
C13
C14
Coñecer e asimilar o desenvolvemento dun informe científico-técnico a partir dun datos tomados nun laboratorio (real ou virtual) A3
B8
B9
B10
C16
C17
C18
C19

Contents
Topic Sub-topic
I. VECTOR CALCULUS.
I.1 VECTORS
I.2 SYSTEM VECTOR REPRESENTATION
I.3 VECTOR OPERATIONS
I.4 VECTOR FUNCTIONS
III. VECTOR SYSTEMS SLIDIING
III.1 CONCEPTS
III.2 EQUIVALENCE. REDUCTION
II. MECHANICS OF POINT II.1 KINEMATICS
II.2 DYNAMICS
II.3 ENERGIES
II.5 FRICTION
II.6 MOMENTS
II.7 SHOCK
II.8 RELATIVE MOVEMENTS
IV. ELECTROMAGNETISM
IV.1 PREVIOUS CONCEPTS
IV.2 ELESTROSTÁTICA
IV.3 MAGNETISM
IV.4 ELECTROMAGNETISM
V. WAVES
V.1 DESCRIPTION
V.2 WAVE NOT CUSHIONED
V.3 PROPAGATION, REFLECTION AND REFRACTION
V.4 SUPERPOSITION OF WAVES
V.5 DOPPLER-FIZEAU EFFECT
V.6 EXAMPLE: THE SOUND

Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
ICT practicals A3 B1 B2 B3 B9 B13 B6 B8 B18 B7 C3 C14 0 2 2
Guest lecture / keynote speech A3 A13 A14 B12 B16 B19 C10 C11 29 29 58
Problem solving A3 A13 A14 B5 C12 C13 C16 C17 29 45 74
Laboratory practice A3 A13 A14 B9 B10 B12 B13 B6 B8 B20 B7 C19 C18 6 0 6
Mixed objective/subjective test A3 A13 A14 B9 B13 B8 B7 6 0 6
 
Personalized attention 4 0 4
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
ICT practicals Possibility of conducting virtual practices on some of the knowledge acquired in the field, can be made on the computers of the Laboratory of Physics, computer classroom or school computers in particular of the student.
They may involve the completion of a final report.
Guest lecture / keynote speech Classes with theoretical foundations of matter cemented with practical examples consistent.
Problem solving Solving the proposed problems of each section.
You can ask for voluntary workouts to deliver.
Laboratory practice Laboratory Practice on some basic knowledge on the subject in the test benches of Physics Laboratory.
They may involve the completion of a final report.
Mixed objective/subjective test Two or three partial matter of theoretical and practical entire semester.

Personalized attention
Methodologies
ICT practicals
Guest lecture / keynote speech
Problem solving
Mixed objective/subjective test
Laboratory practice
Description
Soporte as clases teórico-prácticas para a correcta comprensión por parte do alumno dos conceptos adquiridos.
As titorías terán lugar ben no despacho do profesor, no laboratorio ou a través do correo electrónico.

Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
ICT practicals A3 B1 B2 B3 B9 B13 B6 B8 B18 B7 C3 C14 Posibilidade de cuestionario feito no MOODLE sobre as Prácticas Virtuais propostas. No caso de non poder realizarse a súa porcentaxe estará incluída nas "Prácticas de laboratorio". 1
Mixed objective/subjective test A3 A13 A14 B9 B13 B8 B7 Probas parciais (ou final) da materia 95
Laboratory practice A3 A13 A14 B9 B10 B12 B13 B6 B8 B20 B7 C19 C18 Realización / Informe sobre as prácticas realizadas no Laboratorio. 4
 
Assessment comments
<p>Para más información sobre como calcular a nota definitiva da materia, consultar a web do campus virtual de la UDC <a href="https://campusvirtual.udc.es/moodle/">(https://campusvirtual.udc.es/moodle/</a>)</p>

Sources of information
Basic R. A. Serway (). Física. Nueva Editorial Americana
M. Alonso, E. J . Finn (). Física (2 tomos). Addison-Wesley Interamericano
J. Rossel (). Física General. Alfa Centauro
S. Burbano de Ercilla, E. Burbano García, C. Gracia Muñoz (). Física General. Mira Editores
J. M. De Juana (). Fisica General (2 tomos). Prentice-Hall
P.A. Tipler (). Física para la ciencia y la tecnología (2 tomos). Reverte
F. P. Beer, E. R. Johnston Jr. (). Mecánica Vectorial para Ingenieros (2 tomos). McGraw Hill

Complementary R. K. Wangsness (). Campos Electromagnéticos . Ed. Limusa
A. Durá, J. Vera (). Fundamentos Físicos de las Construcciones Arquitectónicas. Volumen I: Vectores Deslizantes, Geometría de Masas y Estática . Universidad de Alicante
M. Vázquez, E. López (). Mecánica para Ingenieros. Ed. Noela


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before

Subjects that are recommended to be taken simultaneously
Algebra/632G01001
Calculus/632G01002

Subjects that continue the syllabus
Physics 2/632G01009

Other comments


(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.