Datos Identificativos 2015/16
Asignatura (*) Obras Hidráulicas Código 632G01022
Titulación
Grao en Enxeñaría de Obras Públicas
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Grao 1º cuadrimestre
Terceiro Obrigatoria 4.5
Idioma
Galego
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Métodos Matemáticos e de Representación
Coordinación
Pena Mosquera, Luis
Correo electrónico
luis.pena@udc.es
Profesorado
Pena Mosquera, Luis
Correo electrónico
luis.pena@udc.es
Web
Descrición xeral

Competencias do título
Código Competencias do título
A1 Capacidad para la resolución de los problemas matemáticos que puedan plantearse en la ingeniería. Aptitud para aplicar los conocimientos sobre: álgebra lineal; geometría; geometría diferencial; cálculo diferencial e integral; ecuaciones diferenciales y en derivadas parciales; métodos numéricos; algorítmica numérica; estadística y optimización.
A18 Conocimiento de los conceptos y los aspectos técnicos vinculados a los sistemas de conducciones, tanto en presión como en lámina libre.
A22 Capacidad para aplicar metodologías de estudios y evaluaciones de impacto ambiental.
A30 Conocimiento y capacidad para proyectar y dimensionar obras e instalaciones hidráulicas, sistemas energéticos, aprovechamientos hidroeléctricos y planificación y gestión de recursos hidráulicos superficiales y subterráneos.
B1 Que los estudiantes hayan demostrado poseer y comprender conocimientos en un área de estudio que parte de la base de la educación secundaria general, y se suele encontrar a un nivel que, si bien se apoya en libros de texto avanzados, incluye también algunos aspectos que implican conocimientos procedentes de la vanguardia de su campo de estudio
B2 Que los estudiantes sepan aplicar sus conocimientos a su trabajo o vocación de una forma profesional y posean las competencias que suelen demostrarse por medio de la elaboración y defensa de argumentos y la resolución de problemas dentro de su área de estudio
B3 Que los estudiantes tengan la capacidad de reunir e interpretar datos relevantes (normalmente dentro de su área de estudio) para emitir juicios que incluyan una reflexión sobre temas relevantes de índole social, científica o ética
B4 Que los estudiantes puedan transmitir información, ideas, problemas y soluciones a un público tanto especializado como no especializado
B5 Que los estudiantes hayan desarrollado aquellas habilidades de aprendizaje necesarias para emprender estudios posteriores con un alto grado de autonomía
B9 Trabajar de forma autónoma con iniciativa.
B15 Utilizar las herramientas básicas de las tecnologías de la información y las comunicaciones (TIC) necesarias para el ejercicio de su profesión y para el aprendizaje a lo largo de la vida.
B16 Desarrollarse para el ejercicio de una ciudadanía abierta, culta, crítica, comprometida, democrática y solidaria, capaz de analizar la realidad, diagnosticar problemas, formular e implantar soluciones basadas en el conocimiento y orientadas al bien común.
B18 Valorar críticamente el conocimiento, la tecnología y la información disponible para resolver los problemas con que deben enfrentarse.
B19 Asumir como profesional y ciudadano la importancia del aprendizaje a lo largo de la vida.
B20 Valorar la importancia que tiene la investigación, la innovación y el desarrollo tecnológico en el avance socioeconómico y cultural de la sociedad.
C1 Reciclaje continuo de conocimientos en el ámbito global de actuación de la Ingeniería Civil.
C3 Aprovechamiento e incorporación de las nuevas tecnologías
C4 Entender y aplicar el marco legal de la disciplina.
C5 Comprensión de la necesidad de actuar de forma enriquecedora sobre el medio ambiente contribuyendo al desarrollo sostenible.
C8 Facilidad para la integración en equipos multidisciplinares.
C9 Capacidad para organizar y dirigir equipos de trabajo.
C10 Capacidad de análisis, síntesis y estructuración de la información y las ideas.
C14 Capacidad de autoaprendizaje mediante la inquietud por buscar y adquirir nuevos conocimientos, potenciando el uso de las nuevas tecnologías de la información.
C18 Capacidad para aplicar conocimientos básicos en el aprendizaje de conocimientos tecnológicos y en su puesta en práctica

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
Comprender os fenómenos locais en hidráulica en lámina libre. Resolución de problemas avanzados en lámina libre. Compresión do funcionamento de desaugadoiros e vertedoiros. Capacidade para o deseño de desaugadoiros e vertedoiros A1
A30
B1
B2
B5
C1
C5
C8
Comprender as bases da hidráulica fluvial. Coñecemento dos conceptos básicos e da aplicación dos devanditos conceptos ao deseño de obras fluviais. A1
A18
A30
B3
B4
B9
C9
C10
Adquirir coñecementos da lexislación hidráulica básica. Capacidade crítica e de interpretacion da devandita lexislación hidráulica. A1
A22
A30
B16
B18
B19
B20
C4
C14
Coñecer os conceptos asociados ao caudal ecolóxico. Adquirir a destreza suficiente para o cálculo por diferentes metodoloxías de caudais ecolóxicos. A1
A18
A22
A30
B4
B5
C1
C3
C4
C14
Coñecemento sobre o funcionamento e a tipoloxía das presas. Coñecementos sobre os fundamentos, o funcionamento e o deseño dos aproveitamentos hidroeléctricos. A1
A18
A22
A30
B15
C3
C18

Contidos
Temas Subtemas
1.- Hidráulica de canles non prismáticas
2.- Introdución á hidráulica fluvial
3.- Lexislación Hidráulica
4.- Caudais Ecolóxicos
5.- Introdución a presas
6.- Aproveitamentos Hidroeléctricos

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Actividades iniciais A1 A18 1 1.5 2.5
Sesión maxistral A23 A30 A31 A35 C4 15 22.5 37.5
Solución de problemas A3 A30 A31 C4 15 22.5 37.5
Prácticas de laboratorio A18 5 7.5 12.5
Proba de resposta múltiple A1 A22 A30 B1 B2 B3 C4 1.5 3 4.5
Proba obxectiva A1 A18 A30 C4 C5 C10 C14 C18 2 5 7
 
Atención personalizada 11 0 11
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Actividades iniciais Explicación da organización docente, temario e sistema de avaliación. Avaliación de coñecementos previos especialmente relacionados co fluxo en lámina libre.

Sesión maxistral O temario principal impartirase mediante clases expositivas presenciais nas que se buscará a participación do alumnado. Os coñecementos teóricos serán transmitidos en sesións comúns con todos os alumnos, traballando na asimilación dos conceptos e ecuacións fundamentais. Nas sesións de teoría o profesor explicará a materia e preguntará sobre a asimilación de contidos por parte dos alumnos.
Solución de problemas Resolveranse problemas vinculados coa materia do temario tanto na aula como a nivel individual.
Para o desenvolvemento dos aspectos prácticos da materia proporanse exercicios prácticos. Algúns serán resoltos en clase co apoio dos alumnos. Nas clases prácticas, unha vez foron discutidas (discusión dirixida) as alternativas de solución de problemas, aplicaranse as ferramentas apropiadas para a obtención da solución.
Prácticas de laboratorio Realizaranse prácticas voluntarias no laboratorio de Hidráulica. O profesor entregará a documentación necesaria previamente á asistencia e deberase resolver un boletín como memoria xustificativa das prácticas
Proba de resposta múltiple Realizaranse tests de seguimento sobre o contido da materia para analizar a asimilación de coñecementos do alumnado e favorecer o seguimento habitual dos contidos impartidos na materia e de temas non troncais (temas dos cales non recibirá docencia directa na aula).
Proba obxectiva Nas datas oficiais e/ou as marcadas polo profesor realizaranse un exámen sobre os contidos troncales, teóricos e prácticos, da materia.

Atención personalizada
Metodoloxías
Solución de problemas
Prácticas de laboratorio
Proba obxectiva
Descrición
O alumno contará con atención personalizada durante a resolucion dos problemas. O profesor estará á súa disposición para resolver as dúbidas que lle xurdan. O profesor guiará as prácticas de laboratorio e atenderá individualmente os resultados obtidos nos prácticas-ensaios. Resolveranse as dúbidas individualmente sobre as probas obxectivas

Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Proba de resposta múltiple A1 A22 A30 B1 B2 B3 C4 Valoración mediante test de resposta múltiple. 90
Prácticas de laboratorio A18 Valorarase a asistencia e a entrega de documentación. Puntuación mínima para aprobar 10. 30
Proba obxectiva A1 A18 A30 C4 C5 C10 C14 C18 Proba obxectiva sobre os contidos da materia. Mínimo de puntos para aprobar 36. 90
 
Observacións avaliación

Sumando os puntos obtidos ó longo do curso obtense a nota final según a seguinte táboa de equivalencia:























 



Puntos



Aprobado



90



Notable



120



Sobresaínte



150



M.H.



160



Fontes de información
Bibliografía básica

Apuntes de Hidráulica de Canales. J. Puertas. Universidade da Coruña.

Centrales hidroeléctricas. Ed. Paraninfo

Selecting hydraulic reaction turbines. US Bureau of Reclamation

Tratado Básico de Presas. Col. Ing. Caminos. Col. SEINOR

Saltos de agua y presas de embalse. Gómez Navarro

Hidráulica fluvial. Martín Vide. Ed. UPC

Restauración de ríos y riberas. González del Tánago, García Jalón. ETS I. Montes

HEC-RAS. Hydraulics Reference Manual

Ley de aguas

Directriz Básica de Planificación de Protección Civil ante el Riesgo de Inundaciones

Reglamento técnico sobre Seguridad de Presas y Embalses

Manual de Conducciones URALITA. Thomson - Paraninfo

Bibliografía complementaria


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente
Hidráulica e hidroloxía/632G01016

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías