Datos Identificativos 2021/22
Asignatura (*) Obras Xeotécnicas Código 632G01028
Titulación
Grao en Enxeñaría de Obras Públicas
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Grao 1º cuadrimestre
Cuarto Optativa 6
Idioma
Castelán
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Enxeñaría Civil
Coordinación
Longueira Suarez, Gisela
Correo electrónico
gisela.longueira.suarez@udc.es
Profesorado
Longueira Suarez, Gisela
Correo electrónico
gisela.longueira.suarez@udc.es
Web
Descrición xeral O obxetivo principal da materia e o coñecemento práctico e de cálculo das principais obras xeotécnicas habituais na práctica profesional.
Plan de continxencia 1. Modificacións nos contidos
Non se realizarán cambios

2. Metodoloxías
*Metodoloxías docentes que se manteñen
– Sesión maxistral
– Discusión dirixida (computa na avaliación)
– Traballos tutelados (con Atención personalizada) (computa na avaliación)
– Atención personalizada
*Metodoloxías docentes que se modifican

3. Mecanismos de atención personalizada ao alumnado
- Correo electrónico: Diariamente. De uso pra facer consultas, solicitar encontros virtuais para resolver dúbidas e facer o seguimento dos traballos tutelados.
- Moodle: Diariamente. Segundo a necesidade do alumando. Dispoñen de “foros temáticos asociados aos módulos” da materia, para formular as consultas necesarias. Tamén hai “foros de actividade específica” para desenvolver as “Discusións dirixidas”, a través das que se se pon en práctica o desenvolvemento de contidos teóricos da materia.
- Teams: 1 sesión semanal en gran grupo para o avance dos contidos teóricos e dos traballos tutelados na franxa horaria que ten asignada a materia no calendario de aulas da facultade. De 1 a 2 sesións semanais (ou mais segundo o demande o alumnado) en pequeno grupo (ate 6 persoas), para o seguimento e apoio na realización dos “traballos tutelados”. Esta dinámica permite facer un seguimento normalizado e axustado as necesidades da aprendizaxe do alumando para desenvolver o traballo da materia.

4. Modificacións na avaliación
Proba mixta (100%). Consistirá na realización de exame con cuestiones teóricas e prácticas.

*Observacións de avaliación:

5. Modificacións da bibliografía ou webgrafía
Non se realizarán cambios

Competencias do título
Código Competencias do título
A29 Capacidad para la construcción de obras geotécnicas.
B1 Que los estudiantes hayan demostrado poseer y comprender conocimientos en un área de estudio que parte de la base de la educación secundaria general, y se suele encontrar a un nivel que, si bien se apoya en libros de texto avanzados, incluye también algunos aspectos que implican conocimientos procedentes de la vanguardia de su campo de estudio
B2 Que los estudiantes sepan aplicar sus conocimientos a su trabajo o vocación de una forma profesional y posean las competencias que suelen demostrarse por medio de la elaboración y defensa de argumentos y la resolución de problemas dentro de su área de estudio
B3 Que los estudiantes tengan la capacidad de reunir e interpretar datos relevantes (normalmente dentro de su área de estudio) para emitir juicios que incluyan una reflexión sobre temas relevantes de índole social, científica o ética
B4 Que los estudiantes puedan transmitir información, ideas, problemas y soluciones a un público tanto especializado como no especializado
B5 Que los estudiantes hayan desarrollado aquellas habilidades de aprendizaje necesarias para emprender estudios posteriores con un alto grado de autonomía
B8 Aplicar un pensamiento crítico, lógico y creativo.
B9 Trabajar de forma autónoma con iniciativa.
B11 Comportarse con ética y responsabilidad social como ciudadano y como profesional.
B16 Desarrollarse para el ejercicio de una ciudadanía abierta, culta, crítica, comprometida, democrática y solidaria, capaz de analizar la realidad, diagnosticar problemas, formular e implantar soluciones basadas en el conocimiento y orientadas al bien común.
B17 Entender la importancia de la cultura emprendedora y conocer los me-dios al alcance de las personas emprendedoras.
B18 Valorar críticamente el conocimiento, la tecnología y la información disponible para resolver los problemas con que deben enfrentarse.
B19 Asumir como profesional y ciudadano la importancia del aprendizaje a lo largo de la vida.
B20 Valorar la importancia que tiene la investigación, la innovación y el desarrollo tecnológico en el avance socioeconómico y cultural de la sociedad.
C1 Reciclaje continuo de conocimientos en el ámbito global de actuación de la Ingeniería Civil.
C3 Aprovechamiento e incorporación de las nuevas tecnologías
C5 Comprensión de la necesidad de actuar de forma enriquecedora sobre el medio ambiente contribuyendo al desarrollo sostenible.
C8 Facilidad para la integración en equipos multidisciplinares.
C9 Capacidad para organizar y dirigir equipos de trabajo.
C11 Claridad en la formulación de hipótesis.
C15 Capacidad de enfrentarse a situaciones nuevas.
C16 Habilidades comunicativas y claridad de exposición oral y escrita.
C19 Capacidad de realizar pruebas, ensayos y experimentos, analizando, sintetizando e interpretando los resultados

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
Diseño, cálculo y comprobación de obras geotécnicas A29
B1
B2
B3
B4
B5
B8
B9
B11
B16
B17
B18
B19
B20
C1
C3
C5
C8
C9
C11
C15
C16
C19

Contidos
Temas Subtemas
EMPUXE DE TERRAS E ESTRUCTURAS DE CONTENCION RÍXIDAS - Empuxes, concepto, definición e coeficiente de empuxe
- Empuxe activo: métodos de cálculo (método de Coulomb, Cullman e Rankine)
- Empuxe pasivo: métodos de cálculo. Correccións e reduccións
- Empuxe en reposo: métodos de cálculo
- Sobrecargas, cargas puntuales y acciones exteriores. Sentido e exemplos
- Efecto da auga no trasdós. Presión hidrostática
- Concepto e definición de estructuras de contención. Estructuras ríxidas e flexibles
- Tipoloxía de muros (gravedad, flexión, de solo reforzado)
- Comprobacións a realizar en estructuras de contención ríxidas: coeficiente de seguridade a deslizamento, a volco e a hundimento
ESTRUCTURAS DE CONTENCIÓN FLEXIBLE - Emprego e aplicación de estructuras flexibles
- Tipoloxía e descripción de estructuras de contención flexible (tablestacas, entibacións, pantallas continuas e discontinuas)
- Procedemientos de execución de pantallas
- Análise e cálculo de pantallas
o Métodos de equilibrio límite (método de Blum, método de base libre, método de base empotrada, método de Rowe)
o Métodos tensión-deformación (métodos basados en el módulo de balasto horizontal e métodos basados na modelización numérica mediante elementos finitos e diferencias finitas)
- Execución de pantallas baixo o nivel freático
ANCLAXES - Clasificación de anclaxes
o Anclaxes activos e pasivos
- Diseño dos anclaxes
o Carga nominal maiorada, comprobación de tensión admisible do aceiro, comprobación de deslizamiento do tirante e comprobación frente a arrancamiento do bulbo
- Execución de anclaxes
o Perforación, inxección e tesado
- Seguimento e control
o Ensayos de investigación, adecuación y aceptación
CIMENTACIÓNS SUPERFICIAIS - Criterios básicos de seguridade e diseño
- Capacidade portante (formas de rotura, carga de hundimento, factores que modifican a expresión xeral da carga de hundimento)
- Análise de asentos de cimentacións superficiais
o Método edométrico
o Método de Skempton-Bjerrum
o Método elástico
o Asentos admisibles. Factor de seguridade
o Interacción cimentación-terreno (método do módulo de balasto)
o Losas de cimentación
CIMENTACIÓNS PROFUNDAS - Clasificación de cimentacións profundas
- Carga de hundimento dun pilotes aislado
- Grupos de pilotes
- Rozamento negativo
- Cimentacions profundas sometidas a esforzos laterais

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Solución de problemas A29 B1 B2 B3 B4 B5 B9 B11 B16 B8 B18 B19 B17 B20 C1 C3 C5 C11 C15 C16 C8 C9 C19 25 25 50
Proba mixta A29 B1 B2 B3 B4 B5 B9 B11 B16 B8 B18 B19 B17 B20 C1 C3 C5 C11 C15 C16 C8 C9 C19 5 0 5
Sesión maxistral A29 B1 B2 B3 B4 B5 B9 B11 B16 B8 B18 B19 B17 B20 C1 C3 C5 C11 C15 C16 C8 C9 C19 30 60 90
 
Atención personalizada 5 0 5
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Solución de problemas Resolución por parte do profesor de problemas prácticos de casos reais.
Proba mixta Realización de examen con cuestións teóricas e prácticas
Sesión maxistral Exposición por parte do profesor dos fundamentos teóricos da materia.

Atención personalizada
Metodoloxías
Sesión maxistral
Solución de problemas
Descrición
Atender as necesidades e consultas do alumnado relacionadas co estudio e os temas vinculados ca materia, proporcionándolle orientación, apoio e motivación no proceso de aprendizaxe. Esta actividade pode desarrollarse de maneira presencial (directamente na aula e nos momentos que o profesor ten asignados a tutorías de despacho) ou de maneira non presencial (a través do correo electrónico o do campus virtual).


Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Proba mixta A29 B1 B2 B3 B4 B5 B9 B11 B16 B8 B18 B19 B17 B20 C1 C3 C5 C11 C15 C16 C8 C9 C19 Realización de examen con cuestiones teóricas y prácticas 100
 
Observacións avaliación

Fontes de información
Bibliografía básica (). Código técnico de la edificación: parte cimentaciones.
J. A. Jiménez Salas (). Geotecnia y cimientos (tomo II y III).
Ministerio de Fomento (). Guía de cimentaciones de obras de carreteras.
Ministerio de Fomento (). Guía para el diseño de anclajes en obras de carreteras.
L. González Vallejo (). Ingeniería geológica.
Ministerio de fomento (). Recomendaciones de obras marítimas y portuarias.

Bibliografía complementaria


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente
Enxeñaría do Terro I/632G01020

Materias que se recomenda cursar simultaneamente
Enxeñaría do Terreo II/632G01043

Materias que continúan o temario
Enxeñaría do Terreo II/632G01043

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías