Identifying Data 2015/16
Subject (*) Análise de Estruturas II Code 632G01029
Study programme
Grao en Enxeñaría de Obras Públicas
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Graduate 1st four-month period
Fourth Obligatoria 6
Language
Spanish
Teaching method Face-to-face
Prerequisites
Department Métodos Matemáticos e de Representación
Tecnoloxía da Construción
Coordinador
Diaz Garcia, Jacobo Manuel
E-mail
jacobo.diaz@udc.es
Lecturers
Diaz Garcia, Jacobo Manuel
Jurado Albarracin-Martinon, Jose Angel
E-mail
jacobo.diaz@udc.es
jose.angel.jurado@udc.es
Web http://moodle.udc.es
General description A materia organízase en tres bloques: cálculo matricial de estruturas de barras, teoría de placas e teoría de láminas. En cada un dos bloques introdúcese ao alumno nos conceptos fundamentais e realízanse exercicios prácticos de cálculo de estruturas que permiten asimilar os conceptos teóricos. No bloque de cálculo matricial realízanse ademais exemplos prácticos con códigos informáticos de cálculo de estruturas.

Study programme competencies
Code Study programme competences
A14 Capacidad para analizar y comprender cómo las características de las estructuras influyen en su comportamiento.
A15 Capacidad para aplicar los conocimientos sobre el funcionamiento resistente de las estructuras para dimensionarlas siguiendo las normativas existentes y utilizando métodos de cálculo analíticos y numéricos.
B2 Que los estudiantes sepan aplicar sus conocimientos a su trabajo o vocación de una forma profesional y posean las competencias que suelen demostrarse por medio de la elaboración y defensa de argumentos y la resolución de problemas dentro de su área de estudio
B7 Resolver problemas de forma efectiva.
B9 Trabajar de forma autónoma con iniciativa.
B15 Utilizar las herramientas básicas de las tecnologías de la información y las comunicaciones (TIC) necesarias para el ejercicio de su profesión y para el aprendizaje a lo largo de la vida.
B18 Valorar críticamente el conocimiento, la tecnología y la información disponible para resolver los problemas con que deben enfrentarse.
C2 Comprender la importancia de la innovación en la profesión.
C3 Aprovechamiento e incorporación de las nuevas tecnologías
C10 Capacidad de análisis, síntesis y estructuración de la información y las ideas.
C12 Capacidad de abstracción.
C14 Capacidad de autoaprendizaje mediante la inquietud por buscar y adquirir nuevos conocimientos, potenciando el uso de las nuevas tecnologías de la información.
C18 Capacidad para aplicar conocimientos básicos en el aprendizaje de conocimientos tecnológicos y en su puesta en práctica
C19 Capacidad de realizar pruebas, ensayos y experimentos, analizando, sintetizando e interpretando los resultados

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
Permite completar a formación sobre métodos de cálculo analíticos e numéricos en estruturas. Métodos matriciais de cálculo de estruturas de barras. Análise de placas e láminas. A14
A15
B2
B7
B9
B15
B18
C2
C3
C10
C12
C14
C18
C19

Contents
Topic Sub-topic
Cálculo matricial de estruturas de barras O método matricial dos movementos ou da rixidez
Matriz de rixidez dunha barra de nós articulados
Cambios de sistemas de coordenadas. Matriz de transporte
Ensamblaxe da matriz de rixidez da estrutura
Condiciones de contorno en ligazóns
Resultadas de movementos, reaccións e esforzos
Matriz de rixidez dunha barra plana de nós ríxidos
Matriz de transporte dunha barra plana de nós ríxidos
Cargas contidas no plano da estrutura
Forzas distribuídas ou concentradas no interior de barras
Cargas térmicas
Emparrillados
Matriz de rixidez dunha barra xenérica
Cálculo de estruturas tridimensionais de nós ríxidos
Teoría de placas A placa como elemento estrutural
Flexión de placas delgadas
Condicións de contorno en enlaces
Método de Navier
Método de Levy-Nadai
Pandeo de placas
Teoría de láminas A lámina como elemento estrutural
Tipos de láminas
Teoría de membrana en láminas de revolución
Deformacións en láminas de revolución
Láminas cilíndricas e cónicas
Flexión de láminas cilíndricas

Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
ICT practicals A14 A15 B15 C3 C2 10 10 20
Workbook A14 A15 B9 B18 C10 C12 C14 C18 0 5 5
Guest lecture / keynote speech A14 A15 25 55 80
Problem solving A14 A15 B2 B9 B18 B7 C10 C12 C14 C18 C19 20 20 40
Objective test A14 A15 B2 B9 B15 B18 B7 C3 C10 C12 C14 C18 C2 C19 3 0 3
 
Personalized attention 2 0 2
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
ICT practicals Os estudantes resolven problemas estruturais no Laboratorio de Cálculo de Estruturas con axuda de programas informáticos.
Workbook Revisar os textos recomendados na bibliografía básica. Recoméndase a lectura en profundidade daqueles capítulos relativos aos conceptos que deban ser reforzados polo alumno.

Recoméndanse os textos da bibliografía complementaria para aqueles alumnos que queiran ampliar os coñecementos do temario.
Guest lecture / keynote speech O profesor desenvolve os conceptos teóricos de cada un dos temas da materia mediante leccións maxistrais apoiadas por documentación complementaria
Problem solving Impártense sesións nas que se propoñen problemas prácticos que desenvolven os conceptos teóricos de cada tema e son resoltos polo profesor.
Objective test Exame escrito no que os estudantes deben demostrar que adquiriron correctamente os coñecementos da materia. O exame consiste en cuestións teóricas e prácticas sobre o temario da materia. Ademais realízase unha proba práctica individual de resolución dun problema estrutural no Laboratorio de Cálculo de Estruturas.

Personalized attention
Methodologies
ICT practicals
Description
Os estudantes reciben atención personalizada para resolver as cuestións expostas na realización das prácticas no Laboratorio de Cálculo de Estruturas.

Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
Objective test A14 A15 B2 B9 B15 B18 B7 C3 C10 C12 C14 C18 C2 C19 Exame escrito no que os estudantes deben demostrar que adquiriron correctamente os coñecementos da materia. O exame consiste en cuestións teóricas e prácticas sobre o temario da materia. Ademais realízase unha proba práctica individual de resolución dun problema estrutural no Laboratorio de Cálculo de Estruturas. 100
 
Assessment comments

Sources of information
Basic TENA, A. (2007). Análisis de estructuras con métodos matriciales. Limusa
JURADO J. A. y HERNÁNDEZ S. (2004). Análisis estructural de placas y láminas. Tórculo Edicións
GOULD, P. L. (1999). Analysis of shells and plates. Prentice Hall
SAMARTÍN A. y GONZÁLEZ, J.R. (2001). Cálculo matricial de estructuras. Colegio de Ingenieros de Caminos, Canales y Puertos
JURADO J. A., DÍAZ J., NIETO F., FONTÁN A. y HERNÁNDEZ S. (2008). Ejemplos resueltos de cálculo de estructuras con el programa SAP2000. Tórculo Edicións
TIMOSHENKO, S. y WOINOWSKY-KRIEGER, S. (1959). Teoría de placas y láminas. Ediciones Urmo

Complementary KASSIMALI, A. (2012). Matrix analysis of structures. Cengage Learning
MCGUIRE, W., GALLAGHER, R. H. and ZIEMIAN R. D. (2000). Matrix structural analysis . John Wiley & Sons
BLAAUWENDRAAD, J. (2010). Plates and FEM. Surprises and Pitfalls. Springer
(2009). SAP2000 Basic Analysis Reference Manual. Computers & Structures
ZINGONI, A. (1997). Shell structures in civil and mechanical engineering. Thomas Telford
JAWAD, M. H. (1994). Theory and design of plate and shell structures. Chapman & Hall


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before
Álxebra/632G01001
Ampliación de cálculo/632G01010
Resistencia de materiais/632G01015
Análise de Estruturas/632G01019

Subjects that are recommended to be taken simultaneously
Estruturas Metálicas/632G01026

Subjects that continue the syllabus

Other comments


(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.