Datos Identificativos 2021/22
Asignatura (*) Integridade Estrutural e Fractura Código 632G01035
Titulación
Grao en Enxeñaría de Obras Públicas
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Grao 1º cuadrimestre
Terceiro Optativa 4.5
Idioma
Castelán
Galego
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Enxeñaría Naval e Industrial
Coordinación
Toledano Prados, Mar
Correo electrónico
mar.toledano@udc.es
Profesorado
Galan Díaz, Juan José
Toledano Prados, Mar
Correo electrónico
juan.jose.galan@udc.es
mar.toledano@udc.es
Web
Descrición xeral Neste curso trátase de orientar ao alumno no coñecemento do comportamento mecánico dos materiais metálicos no ámbito da fractura e comportamento fronte a cargas estáticas e dinámicas. A materia abórdase implementando os cálculos con programas como Excel y/o Matlab
Plan de continxencia 1. Modificacións nos contidos
Non hai modificacións

2. Metodoloxías
*Metodoloxías docentes que se manteñen
Non hai modificacións

*Metodoloxías docentes que se modifican
Non hai modificacións

3. Mecanismos de atención personalizada ao alumnado
TEAMS, correo

4. Modificacións na avaliación
farase por medio dos traballos presentados a través das plataformas dixiais

*Observacións de avaliación:
Non hai

5. Modificacións da bibliografía ou webgrafía
Non hai

Competencias do título
Código Competencias do título
A9 Conocimiento teórico y práctico de las propiedades químicas, físicas, mecánicas y tecnológicas de los materiales más utilizados en construcción.
A13 Conocimiento de la relación entre la estructura de los materiales y las propiedades mecánicas que de ella se derivan.
B1 Que los estudiantes hayan demostrado poseer y comprender conocimientos en un área de estudio que parte de la base de la educación secundaria general, y se suele encontrar a un nivel que, si bien se apoya en libros de texto avanzados, incluye también algunos aspectos que implican conocimientos procedentes de la vanguardia de su campo de estudio
B2 Que los estudiantes sepan aplicar sus conocimientos a su trabajo o vocación de una forma profesional y posean las competencias que suelen demostrarse por medio de la elaboración y defensa de argumentos y la resolución de problemas dentro de su área de estudio
B3 Que los estudiantes tengan la capacidad de reunir e interpretar datos relevantes (normalmente dentro de su área de estudio) para emitir juicios que incluyan una reflexión sobre temas relevantes de índole social, científica o ética
B4 Que los estudiantes puedan transmitir información, ideas, problemas y soluciones a un público tanto especializado como no especializado
B5 Que los estudiantes hayan desarrollado aquellas habilidades de aprendizaje necesarias para emprender estudios posteriores con un alto grado de autonomía
B6 Aprender a aprender.
B7 Resolver problemas de forma efectiva.
B8 Aplicar un pensamiento crítico, lógico y creativo.
B9 Trabajar de forma autónoma con iniciativa.
B10 Trabajar de forma colaborativa.
B11 Comportarse con ética y responsabilidad social como ciudadano y como profesional.
B12 Comunicarse de manera efectiva en un entorno de trabajo.
B15 Utilizar las herramientas básicas de las tecnologías de la información y las comunicaciones (TIC) necesarias para el ejercicio de su profesión y para el aprendizaje a lo largo de la vida.
B17 Entender la importancia de la cultura emprendedora y conocer los me-dios al alcance de las personas emprendedoras.
B18 Valorar críticamente el conocimiento, la tecnología y la información disponible para resolver los problemas con que deben enfrentarse.
B19 Asumir como profesional y ciudadano la importancia del aprendizaje a lo largo de la vida.
B20 Valorar la importancia que tiene la investigación, la innovación y el desarrollo tecnológico en el avance socioeconómico y cultural de la sociedad.
C2 Comprender la importancia de la innovación en la profesión.
C3 Aprovechamiento e incorporación de las nuevas tecnologías
C9 Capacidad para organizar y dirigir equipos de trabajo.
C13 Capacidad de trabajo personal, organizado y planificado.
C16 Habilidades comunicativas y claridad de exposición oral y escrita.
C17 Capacidad para aumentar la calidad en el diseño gráfico de las presentaciones de trabajos.
C18 Capacidad para aplicar conocimientos básicos en el aprendizaje de conocimientos tecnológicos y en su puesta en práctica
C19 Capacidad de realizar pruebas, ensayos y experimentos, analizando, sintetizando e interpretando los resultados

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
Coñecemento teórico e práctico das propiedades físicas, mecánicas e tecnolóxicas dos materiais máis utilizados en construción. A9
Coñecemento da relación entre a estrutura dos materiais e as propiedades mecánicas que dela derívanse. A13
Aplicar un pensamento crítico, lóxico e creativo. Aproveitamento e incorporación das novas tecnoloxías no ámbito da actuación da enxeñería civil, e a importancia da innovación na profesión da enxeñería B1
B2
B3
B4
B5
B6
B7
B8
B9
B10
B11
B12
B15
B17
B18
B19
B20
Traballar de forma colaborativa. Presentación de traballos organizados e planificados. Claridade na exposición oral e escrita e comunicarse dun xeito claro e conciso. C2
C3
C9
C13
C16
C17
C18
C19

Contidos
Temas Subtemas
Ensaio de Tracción

Configuración do ensaio
Deformacións elásticas
Deformacións plásticas
Estricción

Propiedades cuantitativas Limite elástico
Modulo elasticidade
Ductilidade
Resiliencia
Tenacidade
Coeficiente de endurecimento por deformación
Coeficiente seguridade
Tipos de materiais Fráxil
Plástico dúctil
Dúctil con endurecimento por deformación
Dúctil con bajo coeficiente de endurecimento
Material con fluencia
Material compuesto
Leis empíricas tensión-deformación
Modelo Ramberg-Osgood
Modelo Hollomon
Modelo Elastoplástico
Comportamento ingenieril e verdadero Deformación verdadera
Aditividade da deformación
Tensión verdadera
Generalización lei de Hooke
Inestabilidade plástica
Implementación de cálculos no Excel Introdución a Excel
Hojas de calculo, funcións de enxeñería, gráficos e tablas
Modelización dun ensaio experimental ata rotura dun acero pretensado. Tensión-Deformación Enxeñeril
Implementación de cálculos no Matlab Introdución a Matlab
Arrays. Ficheros Script. Gráficos bidimensionais
Curvas de axuste e interpolación
Modelización dun ensaio experimental ata rotura dun aluminio de alta resistencia. Tensión-Deformación Verdadera
Métodos de integración de funcións. Evaluación da tenacidade

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Sesión maxistral A9 A13 B11 B12 B19 C2 10 10 20
Prácticas a través de TIC A9 A13 B1 B2 B3 B5 B9 B11 B15 B6 B8 B18 B19 B17 B20 B7 C3 C13 C18 C2 20 50 70
Proba práctica A9 B2 B3 B12 B8 B7 C18 C19 2 6 8
Lecturas A9 A13 B6 B17 B20 C2 0 3 3
Presentación oral A9 A13 B4 B10 B12 B20 C16 C17 C18 C9 C19 1 10 11
 
Atención personalizada 0.5 0 0.5
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Sesión maxistral Nestas clases maxistrais o profesor expón os coñecementos e destrezas teóricos que o alumno debe adquirir para afrontar con autonomía a materia
Prácticas a través de TIC O alumno terá que desenvolver os contidos expostos no programa en dúas plataformas informáticas
Proba práctica Plantease a resolución de casos diversos orientados a comprensión dos materiais estudados
Lecturas
Durante o curso o alumno contará con diferentes materiais relacionados coa materia
Presentación oral O alumno realizará unha presentación dun tema da materia do curso

Atención personalizada
Metodoloxías
Presentación oral
Prácticas a través de TIC
Proba práctica
Descrición
O alumno contará co apoio do profesor para resolver calquera dúbida na implementación dos contidos cientificos da materia nas distintas plataformas utilizadas no curso (TIC´s)

Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Presentación oral A9 A13 B4 B10 B12 B20 C16 C17 C18 C9 C19 Avaliación da presentación oral 20
Sesión maxistral A9 A13 B11 B12 B19 C2 Asistencia 10
Proba práctica A9 B2 B3 B12 B8 B7 C18 C19
Proba baseada na resolución dun ou máis casos prácticos
70
 
Observacións avaliación

Fontes de información
Bibliografía básica Toledano M. y Monsalve A. (2008). Ciencia e Ingeniería de Materiales. Andavira
Gordon, J.E. (). Estructuras o por qué las cosas no se caen.

Bibliografía complementaria William Smith & Javad Hashemi (2006). Fundamentos de la Ciencia e Ingeniería de los Materiales. Mc Graw Hill
William D. Callister, J.r (2002). Introducción a la Ciencia e Ineniería de los Materiales. Reverté
Donald R. Askeland & Pradeep P. Phulé (2006). The Science and Engineering of Materials. Thompson


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente
Álxebra/632G01001
Cálculo/632G01002
Física/632G01003

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías