Identifying Data 2023/24
Subject (*) Quality control in construction Code 632G01040
Study programme
Grao en Enxeñaría de Obras Públicas
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Graduate 1st four-month period
Third Optional 4.5
Language
Spanish
Teaching method Face-to-face
Prerequisites
Department Enxeñaría Civil
Coordinador
Herrador Barrios, Manuel F.
E-mail
manuel.herrador@udc.es
Lecturers
Herrador Barrios, Manuel F.
E-mail
manuel.herrador@udc.es
Web
General description Na primeira metade da materia impártense coñecementos xerais sobre calidade, particularizando despois en sistemas de xestión da calidade e control de calidade. Na segunda parte os coñecementos adquiridos aplícanse ao ámbito da construción e ás ferramentas que lle son propias.

Study programme competencies
Code Study programme competences

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
Capacidade para proxectar, inspeccionar e dirixir obras con criterios de calidade.
Capacidade para proxectar, inspeccionar e dirixir obras con criterios de calidade.
Organización e xestión de empresas no marco dos sistemas de xestión da calidade.
Organización e xestión de empresas no marco dos sistemas de xestión da calidade.
Comprensión dos múltiples condicionamentos de carácter técnico e legal que se expoñen na construción dunha obra pública, e capacidade para empregar métodos contrastados e tecnoloxías acreditadas, en relación cos aspectos de calidade
Comprensión dos múltiples condicionamentos de carácter técnico e legal que se expoñen na construción dunha obra pública, e capacidade para empregar métodos contrastados e tecnoloxías acreditadas, en relación cos aspectos de calidade

Contents
Topic Sub-topic
1. INTRODUCIÓN Á CALIDADE 1. Concepto de calidade
2. Evolución histórica
3. Ciclo xerador de calidade
4. Nivel óptimo de calidade
5. Costes da calidade
6. Calidade total
2. CONCEPTO E PLANTEAMIENTO DA CALIDADE 1. Definición. Niveles de calidade.
2. Xestión da calidade
3. Calidade no producto
4. Calidade no proceso
5. Calidade nos sistemas
6. Normalización, certificación e acreditación
3. MELLORA DA CALIDADE 1. Ferramentas Q7
2. Ferramentas M7
3. Técnicas de planificación, control e mellora
4. MÉTODOS ESTATÍSTICOS 1. Conceptos estatísticos
2. Gráficos de contorl: gráficos X-R, gráficos np, gráficos C, gráficos U
3. Calidade do proceso
4. Mostraxe aleatoria
5. CONTROL DA CALIDADE EN CONSTRUCIÓN 1. Industria da construción
2. Calidade na construción
3. Control de proxectos
4. Control de material
5. Control de execución
6. Control de subministracións
7. Control de uso e mantemento
6. O FACTOR HUMANO NA CALIDADE 1. Introdución
2. Compoñentes do factor humano
3. Formación
4. Información e comunicación
5. Motivación
6. Principios de organización e xestión
7. Círculos de calidade
7. CONTROL EN ÁMBITOS ESPECÍFICOS DA CONSTRUCIÓN 1. Estructuras de hormigón
2. Estructuras de acero
3. Obras geotécnicas
4. Obras de carreteras
5. Presas
8. FERRAMENTAS PARA A XESTIÓN DA CALIDADE NA CONSTRUCIÓN 1. Costes
2. Documentación
3. Auditorías
4. Dictámenes
5. Listas de chequeo

Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
Seminar 4 2 6
Document analysis 2 6 8
Short answer questions 2 0 2
Case study 7 24.5 31.5
Guest lecture / keynote speech 30 30 60
 
Personalized attention 5 0 5
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Seminar Clases maxistrais e talleres impartidos por profesionais e expertos para incidir en aspectos particulares da materia.
Document analysis
Busca e análise de casos particulares de documentación de calidade presentada nas clases expositivas (manuais de calidade, plans de control, etc.).
Short answer questions Exercicios destinados a avaliar a adquisición de habilidades que son difíciles de medir con outros métodos.
Case study
Elaboración de traballos que desenvolvan ou apliquen os coñecementos impartidos nalgunhas das clases teóricas, que se poden entregar durante ou ao final do ensino da materia.
Guest lecture / keynote speech Presentación dun tema lóxicamente estructurado co propósito de proporcionar información organizada seguindo criterios axeitados cun obxectivo específico. Esta metodoloxía céntrase principalmente na presentación oral por parte dos profesores dos contidos sobre o obxecto do estudo.

Personalized attention
Methodologies
Case study
Description
Na atención personalizada, responderase ás dúbidas que poidan suscitar nas sesións maxistrais e axudarase no desenvolvemento dos casos prácticos.

Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
Short answer questions Exercicios consistentes en preguntas breves acerca dos coñecementos impartidos nunha ou varias sesións maxistrais recentes. 50
Case study Resolución de exercicios e entrega de traballos de aplicación dos coñecementos impartidos na materia. 50
 
Assessment comments
<p>Para superar a materia é necesario levar a cabo todas as probas de resposta curta e os estudos de caso que se designen como obrigatorios. A presentación de casos prácticos será escrita e oral.</p>

Sources of information
Basic

“La Calidad Total, una utopía muy práctica”,Peña Hernández, J., Universidad Pontificia de Comillas, Madrid, 1994.

“Manual de Control de Calidad”, Pyzdek, T., McGraw-Hill, 1996.

“Apuntes de Control de Calidad”, Universidad Politécnica de Catalunya, Departament d’Enginyeria de la Construcció. 

“Ejecución y control de estructuras de hormigón”, Calavera, Alaejos, González Valle, Fernández Gómez, RodríguezGarcía, INTEMAC, Madrid, 2004. 

“Manual de túneles y obras subterráneas”, Editor López Gimeno, C., Distribuye Entorno Gráfico, S.L., Madrid, 1997.

"Fundamentos de Calidad en Construcción", García Meseguer A., Fundación Cultural del COAAT de Sevilla, Sevilla, 2004.

Normativa de calidad y de construcción vigente

Complementary


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before
Materials technology/632G01011

Subjects that are recommended to be taken simultaneously

Subjects that continue the syllabus

Other comments


(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.