Datos Identificativos 2021/22
Asignatura (*) Enxeñaría do Terreo II Código 632G01043
Titulación
Grao en Enxeñaría de Obras Públicas
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Grao 2º cuadrimestre
Terceiro Optativa 4.5
Idioma
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Enxeñaría Civil
Coordinación
Longueira Suarez, Gisela
Correo electrónico
gisela.longueira.suarez@udc.es
Profesorado
Alcón Vidal, Vicente Álvaro
Longueira Suarez, Gisela
Correo electrónico
vicente.alcon@udc.es
gisela.longueira.suarez@udc.es
Web
Descrición xeral O obxetivo principal da materia e a ampliación do coñecemento práctico e de cálculo das principais obras xeotécnicas habituais na práctica profesional.
Plan de continxencia 1. Modificacións nos contidos
Non se realizarán cambios

2. Metodoloxías
*Metodoloxías docentes que se manteñen
– Sesión maxistral
– Discusión dirixida (computa na avaliación)
– Traballos tutelados (con Atención personalizada) (computa na avaliación)
– Atención personalizada
*Metodoloxías docentes que se modifican

3. Mecanismos de atención personalizada ao alumnado
- Correo electrónico: Diariamente. De uso pra facer consultas, solicitar encontros virtuais para resolver dúbidas e facer o seguimento dos traballos tutelados.
- Moodle: Diariamente. Segundo a necesidade do alumando. Dispoñen de “foros temáticos asociados aos módulos” da materia, para formular as consultas necesarias. Tamén hai “foros de actividade específica” para desenvolver as “Discusións dirixidas”, a través das que se se pon en práctica o desenvolvemento de contidos teóricos da materia.
- Teams: 1 sesión semanal en gran grupo para o avance dos contidos teóricos e dos traballos tutelados na franxa horaria que ten asignada a materia no calendario de aulas da facultade. De 1 a 2 sesións semanais (ou mais segundo o demande o alumnado) en pequeno grupo (ate 6 persoas), para o seguimento e apoio na realización dos “traballos tutelados”. Esta dinámica permite facer un seguimento normalizado e axustado as necesidades da aprendizaxe do alumando para desenvolver o traballo da materia.

4. Modificacións na avaliación
Traballos tutelados (50%): En relación cos traballos tutelados valorarase:
- A adecuación metodolóxica das propostas de traballo.
- A profundidade do contido.
- O dominio das aplicacións utilizadas na elaboración das propostas socioeducativas.
- O tratamento dunha linguaxe propia do contexto disciplinar.
- A utilización de fontes documentais complementarias e actuais.
- A presentación e a claridade da exposición.
Asistencia e participación en clase (50%)

*Observacións de avaliación:

5. Modificacións da bibliografía ou webgrafía
Non se realizarán cambios

Competencias do título
Código Competencias do título
A17 Conocimientos de geotecnia y mecánica de suelos y de rocas así como su aplicación en el desarrollo de estudios, proyectos, construcciones y explotaciones donde sea necesario efectuar movimientos de tierras, cimentaciones y estructuras de contención.
A29 Capacidad para la construcción de obras geotécnicas.
B1 Que los estudiantes hayan demostrado poseer y comprender conocimientos en un área de estudio que parte de la base de la educación secundaria general, y se suele encontrar a un nivel que, si bien se apoya en libros de texto avanzados, incluye también algunos aspectos que implican conocimientos procedentes de la vanguardia de su campo de estudio
B2 Que los estudiantes sepan aplicar sus conocimientos a su trabajo o vocación de una forma profesional y posean las competencias que suelen demostrarse por medio de la elaboración y defensa de argumentos y la resolución de problemas dentro de su área de estudio
B3 Que los estudiantes tengan la capacidad de reunir e interpretar datos relevantes (normalmente dentro de su área de estudio) para emitir juicios que incluyan una reflexión sobre temas relevantes de índole social, científica o ética
B4 Que los estudiantes puedan transmitir información, ideas, problemas y soluciones a un público tanto especializado como no especializado
B5 Que los estudiantes hayan desarrollado aquellas habilidades de aprendizaje necesarias para emprender estudios posteriores con un alto grado de autonomía
B6 Aprender a aprender.
B7 Resolver problemas de forma efectiva.
B8 Aplicar un pensamiento crítico, lógico y creativo.
B9 Trabajar de forma autónoma con iniciativa.
B10 Trabajar de forma colaborativa.
B13 Expresarse correctamente, tanto de forma oral como por escrito, en las lenguas oficiales de la comunidad autónoma.
B15 Utilizar las herramientas básicas de las tecnologías de la información y las comunicaciones (TIC) necesarias para el ejercicio de su profesión y para el aprendizaje a lo largo de la vida.
B18 Valorar críticamente el conocimiento, la tecnología y la información disponible para resolver los problemas con que deben enfrentarse.
B19 Asumir como profesional y ciudadano la importancia del aprendizaje a lo largo de la vida.
C2 Comprender la importancia de la innovación en la profesión.
C5 Comprensión de la necesidad de actuar de forma enriquecedora sobre el medio ambiente contribuyendo al desarrollo sostenible.
C8 Facilidad para la integración en equipos multidisciplinares.
C10 Capacidad de análisis, síntesis y estructuración de la información y las ideas.
C11 Claridad en la formulación de hipótesis.
C12 Capacidad de abstracción.
C13 Capacidad de trabajo personal, organizado y planificado.
C18 Capacidad para aplicar conocimientos básicos en el aprendizaje de conocimientos tecnológicos y en su puesta en práctica
C19 Capacidad de realizar pruebas, ensayos y experimentos, analizando, sintetizando e interpretando los resultados

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
Técnicas de reconocimiento del terreno Conocimientos en geotecnia vial y mejora del terreno Características y empleo de geosintéticos Instrumentación y auscultación A17
A29
B1
B2
B3
B4
B5
B6
B7
B8
B9
B10
B13
B15
B18
B19
C2
C5
C8
C10
C11
C12
C13
C18
C19

Contidos
Temas Subtemas
RECOÑECEMENTO IN SITU DO TERREO - Diseño e planificación do recoñecemento do terreo
- Calicatas
- Sondeos
- Ensaios de penetración dinámica
- Placas de carga
- Densidad e humidade "in situ"
- Prospección xeofísica
XEOTECNICA VIAL - Introducción ó proxecto e execución de estructuras de terra
- Materiais para a construcción de recheos
- Diseño de terrapléns e pedrapléns
- Execución de recheos: preparación, extensión e compactación
- Casos especiais
MELLORA DE TERREOS DE CIMENTACIÓN - Compactación dinámica
- Pregarga
- Columnas de grava
- Mechas drenantes
- Inxeccións
- Vibrocompactación
- Soil-nailing
XEOSINTÉTICOS NA CONSTRUCCIÓN - Tipoloxías
- Características
- Aplicación
º Terraplén sobre terreos blandos
º Estabilización de taludes
º Muros de solos reforzado

AUSCULTACIÓN E INTRUMENTACIÓN XEOTÉCNICA - Medidas de desplazamientos
- Control de presinon
- Medición de presión intersticial. Nivel freático

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Solución de problemas A17 A29 B1 B2 B3 B4 B5 B9 B10 B13 B15 B6 B8 B18 B19 B7 C5 C10 C11 C12 C13 C18 C2 C8 C19 15 15 30
Traballos tutelados A17 A29 B1 B2 B3 B4 B5 B9 B10 B13 B15 B6 B8 B18 B19 B7 C5 C10 C11 C12 C13 C18 C2 C8 C19 2 10 12
Saídas de campo A29 B19 C18 5.5 0 5.5
Sesión maxistral A17 A29 B1 B2 B3 B4 B5 B9 B10 B13 B15 B6 B8 B18 B19 B7 C5 C10 C11 C12 C13 C18 C2 C8 C19 20 40 60
 
Atención personalizada 5 0 5
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Solución de problemas Resolución por parte do profesor de problemas prácticos de casos reais.
Traballos tutelados Realización dun traballo de curso no que se amplien os coñecementos dalgún dos temas tratados en clase.
Saídas de campo Tratarase de realizar unha visita a obra, na que se poda avanzar no coñecemento práctico da materia
Sesión maxistral Exposición por parte do profesor dos fundamentos teóricos da materia.

Atención personalizada
Metodoloxías
Saídas de campo
Sesión maxistral
Solución de problemas
Traballos tutelados
Descrición
Atender as necesidades e consultas do alumnado relacionadas co estudio e os temas vinculados ca materia, proporcionándolle orientación, apoio e motivación no proceso de aprendizaxe. Esta actividade pode desarrollarse de maneira presencial (directamente na aula e nos momentos que o profesor ten asignados a tutorías de despacho) ou de maneira non presencial (a través do correo electrónico o do campus virtual).


Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Sesión maxistral A17 A29 B1 B2 B3 B4 B5 B9 B10 B13 B15 B6 B8 B18 B19 B7 C5 C10 C11 C12 C13 C18 C2 C8 C19 Valorarase a asistencia e participación en clase 50
Traballos tutelados A17 A29 B1 B2 B3 B4 B5 B9 B10 B13 B15 B6 B8 B18 B19 B7 C5 C10 C11 C12 C13 C18 C2 C8 C19 Avaliación do traballo presentado polo alumno 50
 
Observacións avaliación

Fontes de información
Bibliografía básica JA Jimenez Salas (). Geotecnia y cimientos (tomo II y III).
Ministerio de Fomento (). Guía de cimentaciones de obras de carreteras.
Luis I Gonzalez de Vallejo (). Ingeniería geológica.
Ministerio de Fomento (). PG-3.

Bibliografía complementaria


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente
Enxeñaría do Terro I/632G01020

Materias que se recomenda cursar simultaneamente
Obras Xeotécnicas/632G01028

Materias que continúan o temario

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías