Datos Identificativos 2016/17
Asignatura (*) Regulación de Recursos Código 632G01051
Titulación
Grao en Enxeñaría de Obras Públicas
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Grao 2º cuadrimestre
Cuarto Obrigatoria 4.5
Idioma
Castelán
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Métodos Matemáticos e de Representación
Coordinación
Anta Álvarez, José
Correo electrónico
jose.anta@udc.es
Profesorado
Anta Álvarez, José
Correo electrónico
jose.anta@udc.es
Web
Descrición xeral Nesta materia introduciranse os conceptos e ferramentes necesarias para desenvolve a planificación hidrolóxica a través da análisis da regulación dos recuros e o análise de eventos extremos.

Competencias do título
Código Competencias do título
A19 Conocimiento de los conceptos básicos de hidrología superficial y subterránea.
A28 Capacidad para construcción y conservación de obras marítimas.
A30 Conocimiento y capacidad para proyectar y dimensionar obras e instalaciones hidráulicas, sistemas energéticos, aprovechamientos hidroeléctricos y planificación y gestión de recursos hidráulicos superficiales y subterráneos.
B1 Que los estudiantes hayan demostrado poseer y comprender conocimientos en un área de estudio que parte de la base de la educación secundaria general, y se suele encontrar a un nivel que, si bien se apoya en libros de texto avanzados, incluye también algunos aspectos que implican conocimientos procedentes de la vanguardia de su campo de estudio
B2 Que los estudiantes sepan aplicar sus conocimientos a su trabajo o vocación de una forma profesional y posean las competencias que suelen demostrarse por medio de la elaboración y defensa de argumentos y la resolución de problemas dentro de su área de estudio
B3 Que los estudiantes tengan la capacidad de reunir e interpretar datos relevantes (normalmente dentro de su área de estudio) para emitir juicios que incluyan una reflexión sobre temas relevantes de índole social, científica o ética
B4 Que los estudiantes puedan transmitir información, ideas, problemas y soluciones a un público tanto especializado como no especializado
B5 Que los estudiantes hayan desarrollado aquellas habilidades de aprendizaje necesarias para emprender estudios posteriores con un alto grado de autonomía
B8 Aplicar un pensamiento crítico, lógico y creativo.
B11 Comportarse con ética y responsabilidad social como ciudadano y como profesional.
B13 Expresarse correctamente, tanto de forma oral como por escrito, en las lenguas oficiales de la comunidad autónoma.
B14 Dominar la expresión y la comprensión de forma oral y escrita de un idioma extranjero.
B15 Utilizar las herramientas básicas de las tecnologías de la información y las comunicaciones (TIC) necesarias para el ejercicio de su profesión y para el aprendizaje a lo largo de la vida.
B16 Desarrollarse para el ejercicio de una ciudadanía abierta, culta, crítica, comprometida, democrática y solidaria, capaz de analizar la realidad, diagnosticar problemas, formular e implantar soluciones basadas en el conocimiento y orientadas al bien común.
B18 Valorar críticamente el conocimiento, la tecnología y la información disponible para resolver los problemas con que deben enfrentarse.
B19 Asumir como profesional y ciudadano la importancia del aprendizaje a lo largo de la vida.
B20 Valorar la importancia que tiene la investigación, la innovación y el desarrollo tecnológico en el avance socioeconómico y cultural de la sociedad.
C1 Reciclaje continuo de conocimientos en el ámbito global de actuación de la Ingeniería Civil.
C2 Comprender la importancia de la innovación en la profesión.
C3 Aprovechamiento e incorporación de las nuevas tecnologías
C4 Entender y aplicar el marco legal de la disciplina.
C5 Comprensión de la necesidad de actuar de forma enriquecedora sobre el medio ambiente contribuyendo al desarrollo sostenible.
C7 Apreciación de la diversidad.
C8 Facilidad para la integración en equipos multidisciplinares.
C10 Capacidad de análisis, síntesis y estructuración de la información y las ideas.
C12 Capacidad de abstracción.
C14 Capacidad de autoaprendizaje mediante la inquietud por buscar y adquirir nuevos conocimientos, potenciando el uso de las nuevas tecnologías de la información.
C18 Capacidad para aplicar conocimientos básicos en el aprendizaje de conocimientos tecnológicos y en su puesta en práctica
C19 Capacidad de realizar pruebas, ensayos y experimentos, analizando, sintetizando e interpretando los resultados

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
Coñecer os procesos de deteminación de caudais extremos. Coñecer a delimitación do DPH e a xestión das zonas inundables. Coñecer os principios planificación hidrolóxica e a regulación con embalses. A19
A28
A30
B1
B2
B3
B4
B5
B8
B11
B13
B14
B15
B16
B18
B19
B20
C1
C2
C3
C4
C5
C7
C8
C10
C12
C14
C18
C19

Contidos
Temas Subtemas
ANÁLISE BÁSICO E AVANZADO DE EXTREMOS Conceptos Básicos de Estadística
Análise básica de extremos en estacións pluviométricas y de aforo
Cálculo de caudais de diseño en Obras Hidráulicas. Métodos probabilistas e deterministas
Método de cálculo de la PMP
Análise rexional de extremos
Estimación de caudales mínimos
Cambio climático
REGULACIÓN E XESTIÓN DE EMBALSES Concepto de unidade de cunca. As demarcacións hidrográficas.
Regulación anual e hiperanual.
Uso de embalses. Xestión de embalses

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Prácticas a través de TIC A19 A28 A30 B1 B2 B3 B4 B5 B11 B13 B14 B15 B16 B8 B18 B19 B20 C1 C3 C4 C5 C7 C10 C12 C14 C18 C2 C8 C19 6 24 30
Proba de resposta múltiple C19 1 2 3
Seminario A19 A28 A30 B1 B2 B3 B4 B5 B11 B13 B14 B15 B16 B8 B18 B19 B20 C1 C3 C4 C5 C7 C10 C12 C14 C18 C2 C8 C19 3 12 15
Solución de problemas A19 A28 A30 B1 B2 B3 B4 B5 B11 B13 B14 B15 B16 B8 B18 B19 B20 C1 C3 C4 C5 C7 C10 C12 C14 C18 C2 C8 2 8 10
Sesión maxistral A19 A28 A30 25 25 50
 
Atención personalizada 4.5 0 4.5
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Prácticas a través de TIC Realizaránse prácticas cos programas IBER e HEC-HMS
Proba de resposta múltiple Realizaránse test de seguimento ao finalizar os diferentes bloques da materia
Seminario De manera individual ou en grupo os alumnos realizarán un traballo sobre un tema proposto en clase e realizarán unha presentación do mesmo.
Solución de problemas Proporánse boletíns de problemas para resolver por parte dos alumnos
Sesión maxistral Os principais contidos teóricos exporánse a través de sesión maxistrais nas que se buscará a participación do alumnado

Atención personalizada
Metodoloxías
Seminario
Descrición
Para o desenvolvemento dos seminarios fixaranse unhas horas de tutoría individuais / por grupo para resolver dúbidas

Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Prácticas a través de TIC A19 A28 A30 B1 B2 B3 B4 B5 B11 B13 B14 B15 B16 B8 B18 B19 B20 C1 C3 C4 C5 C7 C10 C12 C14 C18 C2 C8 C19 Os alumnos realizarán de manera individual 2 traballos cos programas R HEC-HMS. Para aprobar a materia será necesario sacar una nota mínima de 4 sobre 10 en cada traballo. 30
Proba de resposta múltiple C19 Realizaránse tests de seguimento ao rematar cada bloque da materia. Non son obligatorios para aprobar a materia. 20
Solución de problemas A19 A28 A30 B1 B2 B3 B4 B5 B11 B13 B14 B15 B16 B8 B18 B19 B20 C1 C3 C4 C5 C7 C10 C12 C14 C18 C2 C8 Os alumnos entregarán os exercicios de boletíns de prácticas propostos. Para aprobar a materia será necesario obter unha nota mínima de 4 sobre 10 no total das prácticas propostas 35
Seminario A19 A28 A30 B1 B2 B3 B4 B5 B11 B13 B14 B15 B16 B8 B18 B19 B20 C1 C3 C4 C5 C7 C10 C12 C14 C18 C2 C8 C19 Os alumnos realizarán un traballo de manera individual ou en grupo e exporano en clase. Para aprobar a materia será necesario sacar unha nota mínima de 4 sobre 10 no seminario. 15
 
Observacións avaliación

A materia pode superarse de dúas formas:

1. Avaliación continua. Seguindo o indicado na guía docente.
2. Realizando un exáme final da materia de carácter teórico-práctico. Neste caso tamén será necesario entregar un traballo de TICs (cunha nota mínima de 5 sobre 10).Esta é a metodoloxía que se recomenda para os alumnos
matriculados a tempo parcial

Ao comenzo do curso os alumnos deben escoller unha metodoloxía para superar a materia. Aqueles alumnos que non poidan asistiar a clase regularmente (p.ex. por conciliación laboral ou familiar) deben comunicarllo os profesores ao comenzo do curso.


Fontes de información
Bibliografía básica Luis Balairón (2000). Gestión de Recursos Hídricos. UPC
USACE (2010). HEC - HMS.
Chow (1994). Hidrología aplicada.
WMO (1986). Manual for the estimation of Probable Maximum Precipitacion.
Benjamin (1980). Probability, statistics and decision for civil engineers.

Lexislación dispoñible na páxima web de Augas de Galicia
Páxinas webs dos programas IBER e HEC-HMS

Bibliografía complementaria


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente
Estatística/632G01017
Obras Hidráulicas/632G01022

Materias que se recomenda cursar simultaneamente
Presas e Aproveitamentos Hidroeléctricos/632G01048
Obras Hidráulicas II/632G01049

Materias que continúan o temario

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías