Datos Identificativos 2015/16
Asignatura (*) Resistencia de materiais Código 632G02018
Titulación
Grao en Tecnoloxía da Enxeñaría Civil
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Grao Anual
Segundo Obrigatoria 9
Idioma
Castelán
Galego
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Tecnoloxía da Construción
Coordinación
Fontan Perez, Arturo Norberto
Correo electrónico
arturo.fontan@udc.es
Profesorado
Diaz Garcia, Jacobo Manuel
Fontan Perez, Arturo Norberto
Jurado Albarracin-Martinon, Jose Angel
Perezzan Pardo, Juan Carlos
Correo electrónico
jacobo.diaz@udc.es
arturo.fontan@udc.es
jose.angel.jurado@udc.es
j.perezzan@udc.es
Web
Descrición xeral Esta materia impártese no segundo curso do Grao en en Tecnoloxía da Enxeñaría Civil e supón a primeira toma de contacto coa enxeñería de estruturas. O obxectivo é comprender o concepto de estrutura como esqueleto resistente dunha construción e iniciarse no coñecemento das técnicas de análise das estruturas de barras.

Competencias do título
Código Competencias do título
A13 Capacidad para analizar y comprender como las características de las estructuras influyen en su comportamiento, así como conocer las tipologías más usuales en la Ingeniería Civil. Capacidad para utilizar métodos tradicionales y numéricos de cálculo y diseño de todo tipo den estructuras de diferentes materiales, sometidas a esfuerzos diversos y en situaciones de comportamientos mecánicos variados.
B1 Aprender a aprender.
B2 Resolver problemas de forma efectiva.
B3 Aplicar un pensamiento crítico, lógico y creativo.
B4 Trabajar de forma autónoma con iniciativa.
B5 Trabajar de forma colaborativa.
B6 Comportarse con ética y responsabilidad social como ciudadano y como profesional.
B7 Comunicarse de manera efectiva en un entorno de trabajo.
B8 Expresarse correctamente, tanto de forma oral como por escrito, en las lenguas oficiales de la comunidad autónoma.
B9 Dominar la expresión y la comprensión de forma oral y escrita de un idioma extranjero.
B10 Utilizar las herramientas básicas de las tecnologías de la información y las comunicaciones (TIC) necesarias para el ejercicio de su profesión y para el aprendizaje a lo largo de su vida.
B11 Desarrollarse para el ejercicio de una ciudadanía abierta, culta, crítica, comprometida, democrática y solidaria, capaz de analizar la realidad, diagnosticar problemas, formular e implantar soluciones basadas en el conocimiento y orientadas al bien común.
B12 Entender la importancia de la cultura emprendedora y conocer los medios al alcance de las personas emprendedoras.
B13 Valorar criticamente el conocimiento, la tecnología y la información disponible para resolver los problemas con los que deben enfrentarse.
B14 Asumir como profesional y ciudadano la importancia de aprendizaje a lo largo de la vida.
B15 Valorar la importancia que tiene la investigación, la innovación y el desarrollo tecnológico en el avance socioeconómico y cultural de la sociedad.
C1 Reciclaje continúo de conocimientos en el ámbito global de actuación de la Ingeniería Civil.
C2 Comprender la importancia de la innovación en la profesión.
C3 Aprovechamiento e incorporación de las nuevas tecnologías.
C4 Entender y aplicar el marco legal de la disciplina.
C5 Comprensión de la necesidad de actuar de forma enriquecedora sobre el medio ambiente contribuyendo al desarrollo sostenible.
C6 Compresión de la necesidad de analizar la historia para entender el Presente.
C7 Apreciación de la diversidad.
C8 Facilidad para la integración en equipos multidisciplinares.
C9 Capacidad para organizar y dirigir equipos de trabajo.
C10 Capacidad de análisis, síntesis y estructuración de la información y las Ideas.
C11 Claridad en la formulación de hipótesis.
C12 Capacidad de abstracción.
C13 Capacidad de trabajo personal, organizado y planificado.
C14 Capacidad de autoaprendizaje mediante la inquietud por buscar y adquirir nuevos conocimientos, potenciando el uso de las nuevas tecnologías de la información.
C15 Capacidad de enfrentarse a situaciones nuevas.
C16 Habilidades comunicativas y claridad de exposición oral y escrita.
C17 Capacidad para aumentar la calidad en el diseño gráfico de las presentaciones de trabajos.
C18 Capacidad para aplicar conocimientos básicos en el aprendizaje de conocimientos tecnológicos y en su puesta en práctica.
C19 Capacidad de realizar pruebas, ensayos y experimentos, analizando, sintetizando e interpretando los resultados.

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
Capacidade para analizar e comprender como as características das estruturas inflúen no seu comportamento, así como coñecer as tipoloxías máis usuais na Enxeñaría Civil. Capacidade para utilizar métodos tradicionais e numéricos de cálculo e deseño de todo tipo de estruturas de diferentes materiais, sometidas a esforzos diversos e en situacións de comportamentos mecánicos variados. A13
B1
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Contidos
Temas Subtemas
1. Conceptos Fundamentais La ingeniería de estructuras.
Objetivos del análisis de estructuras.
Enlaces y reacciones de enlace.
Tipos de carga.
Modelos de análisis.
Estructuras isostáticas e hiperestáticas.
2. Reaccións e esforzos interiores Reaccións en estruturas isostáticas.
Concepto de esforzos interiores.
Ecuacións de equilibrio da rebanada elemental.
3. Elementos barra solicitados a esforzo axil e flexión Tensións e deformacións en seccións con esforzo axil.
Tensións e deformacións en seccións a flexión.
Elementos barra a flexión e axil.
Núcleo central.
4. Elementos barra solicitados a torsión uniforme Conceptos de torsión uniforme e non uniforme.
Tensións e deformacións en torsión uniforme.
Torsión uniforme en seccións abertas de parede delgada.
Torsión uniforme en seccións ocas de parede delgada.
5. Elementos barra solicitados por cortante Tensións producidas por esforzo cortante.
Seccións abertas de parede delgada.
Seccións ocas de parede delgada.
6. Cálculo de movementos en estruturas de barras Cálculo dos movementos por integración das deformacións.
Formulas de Bresse.
7. Vigas hiperestáticas Vigas hiperestáticas dun van.
Vigas hiperestáticas de varios vans.
Simetría e antimetría en vigas continuas.
8. Estruturas formadas por barras curvas Introdución.
Arcos elementais.
Simetría e antimetría.
Aneis.
9. Pórticos elementais planos Estruturas planas de nós ríxidos.
Traslacionalidade e intraslacionalidade.
Simetría e antimetría.
Ecuacións de rixidez da barra recta a flexión.
10. Emparrillados ortogonais planos Ecuacións de rixidez a flexión e torsión da barra.
Simetría e antimetría.
11. Liñas de influencia Traballos virtuais.
Teorema de reciprocidade.
Liñas de influencia de reacións e esforzos.
Liñas de influencia de movementos.
Envolventes.

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Solución de problemas A13 B15 B14 B13 B12 B11 B10 B9 B8 B7 B6 B5 B4 B3 B2 B1 C18 C17 C16 C15 C14 C13 C12 C11 C10 C9 C8 C7 C5 C3 C2 C1 C19 50 79 129
Proba obxectiva A13 B1 B2 B3 C2 C3 C10 C11 C12 C15 C16 C17 C18 C19 4 0 4
Sesión maxistral A13 B1 B2 B3 C2 C3 C4 C6 C10 C11 C12 C15 C16 C17 30 60 90
 
Atención personalizada 2 0 2
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Solución de problemas Resolución das prácticas dos diferentes temas plantexados polos profesores.
Proba obxectiva Realización dos exames da materia nas datas establecidas ao efecto pola comisión docente da Escola.
Sesión maxistral Exposición de contidos conceptuais dos diversos temas.

Atención personalizada
Metodoloxías
Sesión maxistral
Solución de problemas
Proba obxectiva
Descrición
Sesión maxistral:
Os alumnos deberán preguntar en titoría individual aqueles aspectos derenrolados nas sesións maxistrais que non foron suficientemente comprendidos e interiorizados.

Solución de problemas:
Igualmente, os alumnos deberán resolver as dúbidas que se lles plantexen antes ou despois de que as prácticas de cada tema sexan resoltas na aula polos profesores da materia. Neste caso os alumnos poden acudir a titoría individualmente ou en grupo.

Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Proba obxectiva A13 B1 B2 B3 C2 C3 C10 C11 C12 C15 C16 C17 C18 C19 O estudante debe responder ás cuestións e/ou resolver os problemas plantexados durante os exames da materia. 100
 
Observacións avaliación

Fontes de información
Bibliografía básica Hernández, S (1999 A Coruña). Análisis lineal y no lineal de estructuras de barras.. E.T.S.I. Caminos, Canales y Puertos.
Perezzan J.C. (2004). Estructuras I: ejercicios primer parcial. E.T.S.I.Caminos
Perezzan J.C. (2004). Estructuras I: ejercicios segundo parcial. E.T.S.I:caminos
Timoshenko,S (1953). History of strength of materials. Mc graw-Hill
Ortiz Berrocal,L (1991). Resistencia de materiales. Mc Graw-Hill
James M. Gere (2002). Resistencia de materiales. Thomson

Bibliografía complementaria


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías