Datos Identificativos 2021/22
Asignatura (*) Formigón Estrutural, Edificación e Prefabricación II Código 632G02030
Titulación
Grao en Tecnoloxía da Enxeñaría Civil
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Grao 2º cuadrimestre
Cuarto Obrigatoria 6
Idioma
Castelán
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Enxeñaría Civil
Coordinación
Seara Paz, Gumersinda
Correo electrónico
gumersinda.spaz@udc.es
Profesorado
Martinez Abella, Fernando
Pérez Ordóñez, Juan Luis
Rojo López, Gemma
Seara Paz, Gumersinda
Correo electrónico
fernando.martinez.abella@udc.es
juan.luis.perez@udc.es
gemma.rojo@udc.es
gumersinda.spaz@udc.es
Web
Descrición xeral
Plan de continxencia 1. Modificacións nos contidos: Non se realizarán cambios

2. Metodoloxías
*Metodoloxías docentes que se manteñen:
Sesión maxistral: Consiste na presentación dun tema estruturado coa finalidade de facilitar a información organizada seguindo uns criterios adecuados cun obxectivo determinado. Esta metodoloxía céntrase fundamentalmente na exposición oral por parte do profesorado dos contidos sobre a materia obxecto de estudo.
Solución de problemas: Propóñense problemas vinculados con cuestión teóricas expostas, xeralmente resolveranse na clase por parte do profesor coa participación dos estudantes.
Estudo de casos: Consiste no deseño e desenrolo dun traballo ou proxecto que pode entregarse durante ou o final da docencia da materia. Este tipo de avaliación tamén pode implementarse en grupos cun número reducido de alumnos no que cada un deles se faga cargo dun proxecto ou en grupos cun maior número de alumnos que quede dividido en pequenos equipos, cada un dos cales se responsabilice dun proxecto.

Proba obxectiva: A proba obxectiva refírese a un tipo de avaliación que espera un desenrolo máis o menos amplo do contido que está sendo medido. Con esta proba preténdese avaliar o dominio cognoscitivo, por parte do alumno, fronte a un ou varios temas en particular. Xeralmente, con este tipo de probas obtéñense bos resultados a hora de avaliar capacidades de orden superior, xa que se espera que o alumno realice un maior análise, reflexión e síntese do estudado co fin de dar unha resposta completa e coherente.


*Metodoloxías docentes que se modifican:
Mantéñense as mesmas metodoloxías docentes coa diferencia de que a proba obxectiva realizarase a través de Teams e/ou moodle.

3. Mecanismos de atención personalizada ao alumnado
Teams: 4 horas semanais (horario establecido na planificación docente do curso)
Teams/correo electrónico: Tutorías a demanda dos estudantes
Moodle: Uso para proporcionar apuntes, prácticas e información de interese para o alumnado. Frecuencia semanal.

4. Modificacións na avaliación

*Observacións de avaliación:
Estudo de casos 25% A solución proposta debe ser unha resposta tecnicamente válida para o caso estudado. Valorarase, ademais da solución en si, a claridade na exposición e a metodoloxía e fontes utilizadas. A entrega realizarase por moodle.

Proba obxectiva 75% Consistirá nunha serie de preguntas e problemas, con carácter teórico e práctico, a responder nun tempo limitado. Nalguns casos permitirase o uso de documentación no exame (apuntes, normativas, exercicios resoltos...). Realizarase por Teams.

5. Modificacións da bibliografía ou webgrafía: Non se realizan cambios.

Competencias do título
Código Competencias do título
A6 Capacidad para documentarse, obtener información y aplicar los conocimientos de materiales de construcción en sistemas estructurales. Conocimientos de la relación entre la estructura de los materiales y las propiedades mecánicas que de ella se derivan, incluyendo la caracterización microestructural. Conocimiento, comprensión y capacidad para aplicar los métodos, procedimientos y equipos que permiten la caracterización mecánica de los materiales, tanto experimentales como analíticos.
A14 Conocimiento de los fundamentos del comportamiento de las estructuras de hormigón, metálicas y mixtas que permiten tener la capacidad para concebir, proyectar, construir y mantener este tipo de estructuras.
A15 Conocimiento de la tipología de elementos prefabricados, las características principales de su cálculo y su aplicación en los procesos de fabricación.
A16 Capacidad para preparar el proyecto, cálculo, construcción y mantenimiento de edificios por medio del conocimiento de la estructura, los acabados, las instalaciones y los equipos propios de la edificación.
B1 Que los estudiantes hayan demostrado poseer y comprender conocimientos en un área de estudio que parte de la base de la educación secundaria general, y se suele encontrar a un nivel que, si bien se apoya en libros de texto avanzados, incluye también algunos aspectos que implican conocimientos procedentes de la vanguardia de su campo de estudio
B2 Que los estudiantes sepan aplicar sus conocimientos a su trabajo o vocación de una forma profesional y posean las competencias que suelen demostrarse por medio de la elaboración y defensa de argumentos y la resolución de problemas dentro de su área de estudio
B3 Que los estudiantes tengan la capacidad de reunir e interpretar datos relevantes (normalmente dentro de su área de estudio) para emitir juicios que incluyan una reflexión sobre temas relevantes de índole social, científica o ética
B4 Que los estudiantes puedan transmitir información, ideas, problemas y soluciones a un público tanto especializado como no especializado
B5 Que los estudiantes hayan desarrollado aquellas habilidades de aprendizaje necesarias para emprender estudios posteriores con un alto grado de autonomía
B6 Resolver problemas de forma efectiva.
B7 Aplicar un pensamiento crítico, lógico y creativo.
B8 Trabajar de forma colaborativa.
B9 Comportarse con ética y responsabilidad social como ciudadano y como profesional.
B10 Comunicarse de manera efectiva en un entorno de trabajo.
B11 Entender y aplicar el marco legal de la disciplina.
B12 Comprensión de la necesidad de actuar de forma enriquecedora sobre el medio ambiente contribuyendo al desarrollo sostenible.
B13 Compresión de la necesidad de analizar la historia para entender el presente.
B14 Capacidad para organizar y dirigir equipos de trabajo así como de integrarse en equipos multidisciplinares.
B15 Claridad en la formulación de hipótesis.
B16 Capacidad de autoaprendizaje mediante la inquietud por buscar y adquirir nuevos conocimientos, potenciando el uso de las nuevas tecnologías de la información y así poder enfrentarse adecuadamente a situaciones nuevas.
B17 Capacidad para aumentar la calidad en el diseño gráfico de las presentaciones de trabajos.
B18 Capacidad para aplicar conocimientos básicos en el aprendizaje de conocimientos tecnológicos y en su puesta en práctica.
B19 Capacidad de realizar pruebas, ensayos y experimentos, analizando, sintetizando e interpretando los resultados.
C1 Expresarse correctamente, tanto de forma oral como por escrito, en las lenguas oficiales de la comunidad autónoma.
C2 Dominar la expresión y la comprensión de forma oral e escrita de un idioma extranjero.
C3 Utilizar las herramientas básicas de las tecnologías de la información y las comunicaciones (TIC) necesarias para el ejercicio de su profesión y para el aprendizaje a lo largo de la vida.
C4 Desarrollarse para el ejercicio de una ciudadanía abierta, culta, crítica, comprometida, democrática y solidaria, capaz de analizar la realidad, diagnosticar problemas, formular e implantar soluciones basadas en el conocimiento y orientadas al bien común.
C5 Entender la importancia de la cultura emprendedora y conocer los medios al alcance de las personas emprendedoras.
C6 Valorar críticamente el conocimiento, la tecnología y la información disponible para resolver los problemas con que deben enfrentarse.
C7 Asumir como profesional y ciudadano la importancia del aprendizaje a lo largo de la vida.
C8 Valorar la importancia que tiene la investigación, la innovación y el desarrollo tecnológico en el avance socioeconómico y cultural de la sociedad.

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
Capacidad para aplicar los conocimientos de materiales de construcción en sistemas estructurales, relacionando las propiedades mecánicas de aquellos con las requeridas por la estructura. A6
A14
A15
A16
B1
B2
B3
B4
B5
B6
B7
B8
B9
B10
B11
B12
B13
B14
B15
B18
B19
C1
C2
C3
C4
C5
C6
C7
C8
Capacidad para aplicar los conocimientos sobre el funcionamiento resistente de las estructuras de hormigón para dimensionarlas siguiendo las normativas existentes y utilizando métodos de cálculo analíticos y numéricos A6
A14
A15
A16
B1
B2
B3
B4
B5
B6
B7
B8
B9
B10
B11
B12
B13
B14
B15
B16
B18
C1
C2
C3
C4
C5
C6
C7
C8
Conocimiento de los fundamentos del comportamiento de las estructuras de hormigón y capacidad para concebir, proyectar, construir y mantener este tipo de estructuras A6
A14
A15
A16
B1
B2
B3
B4
B5
B6
B7
B8
B9
B10
B11
B12
B13
B14
B15
B16
B17
B18
B19
C1
C2
C3
C4
C5
C6
C7
C8
Permite estudiar la tipología de los diversos prefabricados de edificación y obra civil y plantear los principios de diseño, fabricación, transporte, montaje y conexión de este tipo de elementos A6
A14
A15
A16
B1
B2
B3
B4
B5
B6
B7
B8
B9
B10
B11
B12
B13
B14
B15
B16
B17
B18
B19
C1
C2
C3
C4
C5
C6
C7
C8
Proporciona el conocimiento del proyecto, cálculo, construcción, mantenimiento y deconstrucción de los edificios, a través de los sistemas estructural, protector y de instalaciones A6
A14
A15
A16
B1
B2
B3
B4
B5
B6
B7
B8
B9
B10
B11
B12
B13
B14
B15
B16
B18
B19
C1
C2
C3
C4
C5
C6
C7
C8

Contidos
Temas Subtemas
BLOQUE A FORMIGÓN ESTRUTURAL
1. ESTADO LÍMITE DE SERVIZO DE DEFORMACIÓN 1. Introdución
2. Deformación por flexión
3. Aspectos normativos
4. Determinación simplificada de deformacions en elementos fisurados
2. ADHERENCIA E ANCLAXE 1. Introdución. Sistemas de anclaxe.
2. Anclaxe por adherencia
2.1. Formas de actuación da adherencia
2.2. Factores que influen na adherencia
2.3. Determinación experimental
3. Lonxitude de anclaxe
3.1. Anclaxe en tramos rectos
3.2. Anclaxe en tramos curvos
3.3. Disposicións normativas
4. Anclaxe con elementos engadidos
5. Empalme de armaduras
5.1. Empalme por solapo
5.2. Empalme por soldadura
5.3. Empalme por medios mecánicos
3. DISPOSICIÓNS CONSTRUTIVAS 1. Xuntas de formigonado
2. Detalles de armado
4. EXECUCIÓN DE ESTRUTURAS DE FORMIGÓN 1. Introdución
2. Cimbras, encofrados e moldes
3. Elaboración e colocación de ferralla
4. Formigonado
5. Descimbrado, desencofrado e desmoldeo
6. Probas de carga
BLOQUE B. EDIFICACIÓN
1. INTRODUCIÓN Á EDIFICACIÓN 1. Ley de Ordenación da Edificación
2. Código Técnico da Edificación
3. Clasificación dos edificios
2. ACCIÓNS E SEGURIDADE ESTRUTURAL 1. Accións según o CTE
2. Análise estrutural
3. Variables básicas
4. Capacidade portante
5. Aptitude ao servizo
3. MOVEMENTO DE TERRAS E CIMENTACIÓNS 1. Excavacións
2. Cimentacións superficiais: zapatas aisladas, zapatas corridas, vigas de atado, vigas centradoras, losas de cimentación
3. Cimentacións profundas: pilotes, micropilotes, muros pantalla, tableestacas
4. Elementos de contención e cimentación
4. SISTEMA ESTRUTURAL 1. Elementos estruturales horizontais
2. Elementos estruturales verticais
3. Unións viga-pilar
4. Tipoloxía estrutural
5. Rixidizadores de accións horizontais
6. Detalles construtivos
5. TIPOLOXÍA DE FORXADOS 1. Función dos forxados
2. Tipoloxía según el material
3. Tipoloxía según o sistema de transmisión de cargas
4. Tipoloxía según o sistema de execución
5. Tipoloxía según o grao de hiperestatismo
6. Detalles construtivos
6. PROCESO CONSTRUTIVO DE FORXADOS DE FORMIGÓN 1. Plantexamento do problema
2. Método simplificado de Grundy e Kabaila
3. Sistema de cimbrado e descimbrado
4. Sistema de cimbrado con recimbrado
7. DIMENSIONAMENTO DE FORXADOS 1. Forxados unidirecionales de formigón con viguetas e losas alveolares prefabricadas
2. Resto de forxados unidirecionales
3. Forxados bidirecionales de formigón
4. Forxados mixtos de formigón e chapa grecada
8. ESTRUTURAS DE MADEIRA 1. Propiedades da madeira
2. Produtos de madeira
3. Proteccións da madeira
4. Propiedades mecánicas
5. Contido de humidade
6. Clases de duración das cargas
7. Calidade da madeira
8. Tamaño das pezas e carga compartida
9. Valor de cálculo
10. Estados límite últimos
11. Estados límite de servizo
9. ESTRUTURAS DE FÁBRICA 1. Fábricas de pedra
2. Fábrica de ladrillo
3. Fábrica de bloques de formigón
4. Fábrica armada
5. Fábrica de cerámica aligerada
6. Propiedades mecánicas
7. Muros sometidos a carga vertical
8. Muros sometidos a cortante
10. SISTEMA PROTECTOR 1. Cerramentos
2. Cubertas
3. Elementos das cubertas
4. Tipoloxía de cubertas
5. Fachadas
6. Evolución das fachadas
7. Tipoloxía das fachadas
11. ACONDICIONAMENTO TÉRMICO E HIGROMÉTRICO 1. Acondicionamento térmico
2. Modos de transmisión da calor
3. Psicrometría
4. Condensacións superficiais e intersticiais
5. Limitación do consumo e a demanda enerxética según o CTE.
6. Cálculo dos parámetros característicos da envolvente según o DA DB-HE/1.
7. Comprobación da limitación das condensacións superficiais e intersticiais nos cerramentos según o DA DB-HE/2.
12. ACÚSTICA 1. Ondas acústicas
2. Magnitudes do son
3. Espectro sonoro
4. Sonoridade
5. Acondicionamento acústico. Tempo de reverberación
6. Aislamento acústico
7. Protección frente ao ruido según o CTE
13. SEGURIDADE EN CASO DE INCENDIO 1. Propagación interior
2. Propagación exterior
3. Evacuación de persoas
4. Instalacións de protección contra incendios
5. Intervención de bombeiros
6. Resistencia ao lume da estrutura
14. SEGURIDADE DE UTILIZACIÓN E ACCESIBILIDADE 1. Seguridade frente ao risco de caídas
2. Seguridade frente ao risco de impacto ou de atrapamento
3. Seguridade frente ao risco de aprisionamento
4. Seguridade frente ao risco causado por iluminación inadecuada
5. Seguridade frente ao risco causado por situacións con
alta ocupación
6. Seguridade frente ao risco de afogamento
7. Seguridade frente ao risco causado por vehículos en
movimento
8. Seguridade frente ao risco causado pola acción do raio
9. Accesibilidade
15. BUILDING INFORMATION MODELING (BIM) 1. Introdución
2. Nivel de Definición (LOD)
3. Plan de execución BIM (BEP)
4. Interoperabilidade
BLOQUE C PREFABRICACIÓN
1. INTRODUCIÓN Á PREFABRICACIÓN 1. Introdución.
2. Aspectos históricos.
3. Campos de aplicación.
4. Vantaxes da prefabricación.
5. Sistemas de edificios prefabricados.
6. Pontes prefabricados.
7. Normalización e coordinación dimensional.
8. Fabricación, transporte, montaxe.
2. PRINCIPIOS DE DESEÑO 1. Introdución
2. Sistemas estruturais básicos: campos de aplicación
3. Sistemas estabilizadores frente a accións horizontais
4. Conexións
5. Xuntas
6. Etapas de deseño dunha estructura de edificiación prefabricada
3. PREFABRICACIÓN DE EDIFICIOS DE PÓRTICOS E DE ESQUELETO 1. Introdución
2. Estruturas de pórticos
3. Estruturas de esqueleto (vigas e pilares)
4. Conexións
5. Aspectos construtivos
6. Consideracións en zonas sísmicas
4. A PREFABRICACIÓN DE PONTES 1. Introdución
2. Campos de aplicación
3. Pontes de vigas prefabricadas
4. Pontes de dovelas prefabricadas
5. Outros prefabricados na construción de pontes

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Sesión maxistral A14 A15 A16 27 27 54
Solución de problemas A6 A14 A15 A16 B16 B17 B18 B19 24 36 60
Estudo de casos A6 A14 A15 A16 B16 3 15 18
Saídas de campo A15 B11 2 0 2
Proba obxectiva A6 A14 A15 A16 B8 B9 B10 B11 B12 B13 B14 B15 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B18 B19 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8 3 12 15
 
Atención personalizada 1 0 1
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Sesión maxistral Consiste na presentación dun tema estruturado lóxicamente coa finalidade de facilitar información organizada seguindo uns criterios axeitados cun obxectivo determinado.
Esta metodoloxía céntrase fundamentalmente na exposición oral por parte do profesorado dos contidos sobre a materia obxecto de estudo.
Solución de problemas Plantearanse problemas vinculados col plantexamento teórico exposto, xeralmente resolveranse na clase por parte do profesor coa participación dos estudantes.
Estudo de casos Consiste no deseño e desenrolo dun traballo ou proxecto que pode entregarse durante ou o final da docencia da materia. Este tipo de avaliación tamén pode implementarse en grupos cun número reducido de alumnos no que cada un deles se faga cargo dun proxecto ou en grupos cun maior número de alumnos que quede dividido en pequenos equipos, cada un dos cales se responsabilice dun proxecto.
Saídas de campo Visita a unha planta de prefabricados ou obra con estes elementos para coñecer de primeira man o funcionamento e deseño deste tipo de estruturas.
Proba obxectiva A pruba obxectiva refírese a un tipo de avaliación que esperan un desenrolo máis ou menos amplo do contido que está sendo medido. Con esta proba preténdese avaliar o dominio cognoscitivo, por parte do alumno, frente a un ou varios temas en particular. Xeralmente, con este tipo de probas téñense bos resultados a hora de avaliar capacidades de orden superior, xa que se espera que o alumno realice un maior análise, reflexión e síntese do estudado co fin de dar unha resposta completa e coherente.

Atención personalizada
Metodoloxías
Estudo de casos
Sesión maxistral
Solución de problemas
Descrición
Na atención personalizada, o alumno deberá ter traballado a fondo os apuntes e prácticas previamente, para dar resposta posteriormente ás dúbidas que se poidan plantexar nas sesións maxistrais e as clases de solución de problemas, e asistirase ao desenrolo de estudo de casos.

Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Estudo de casos A6 A14 A15 A16 B16 A solución proposta debe ser unha resposta técnicamente válida para o caso estudado. Valorarase, ademáis da solución en sí, a claridade na exposición e a metodoloxía e fontes empregadas. 25
Proba obxectiva A6 A14 A15 A16 B8 B9 B10 B11 B12 B13 B14 B15 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B18 B19 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8 Consistirá nunha serie de preguntas e problemas, con carácter teórico e práctico, a responder nun tempo limitado. Nalgúns casos permitirase empregar documentación no exame (apuntes, normativas, exercicios resoltos...). 75
 
Observacións avaliación

Avaliaranse por separado os seguintes bloques, sendo preciso superaar cada un deles para superar a materia

BLOQUE A - HFORMIGÓN ESTRUTURAL

BLOQUE B - EDIFICACIÓN

BLOQUE C - PREFABRICACIÓN

Os exames terán unha parte que será considerada eliminatoria, que atenderá aos contidos esenciais.

A entrega dos traballos que, no seu caso, se designen como obligatorios, será indispensable para superar a materia.


Fontes de información
Bibliografía básica

Eurocódigo 2. Proyecto de Estructuras de Hormigón. Aenor, 2013.

Building Code Requirements for Structural Concrete (ACI 318-14). American Concrete Institute, 2014.

EHE-08. Instrucción de hormigón estructural. Ministerio de Fomento, 2009.

PCI Design Handbook: Precast and Prestressed Concrete, 7th Edition.

Ley de Ordenación de la Edificación (LOE); Ministerio de Fomento; Madrid; 2000.

Código Técnico de la Edificación (CTE); Ministerio de Vivienda.

Structural Depth Reference Manual for the Civil Engineering PE Exam, Fourth Edition, Professional Publications, Inc. 2015.

Buckner, C.D., Concrete Design for the Civil PE and Structural SE Exams. Second Edition. Professional Publications, Inc. 2014.

Nawy, E.G. Concrete Construction Engineering, Second Edition, CRC Press, 2008.

Avramidis, I. et al. Eurocode-Compliant Seismic Analysis and Design of R/C Buildings, Springer, 2016.

Murcia Vela, Aguado de Cea, Marí Bernat. Hormigón armado y pretensado I. Edicions UPC, Barcelona, 1993.

Marí Bernat, Aguado de Cea, Agulló Fité, Martínez Abella, Cobo del Arco. Hormigón armado y pretensado. Ejercicios. Edicions UPC, Barcelona, 1993.

García Meseguer, Morán Cabré, Arroyo Portero. Jiménez Montoya. Hormigón armado (15ª Edición). Editorial Gustavo Gili, Madrid, 2010

Calavera Ruiz. Proyecto y cálculo de estructuras de hormigón (en masa, armado y pretensado) (2ª Edición). Ed. INTEMAC, Madrid, 2010.

Marí Bernat, Aguado de Cea, Agulló Fité, Martínez Abella, Cobo del Arco. Hormigón armado y pretensado. Ejercicios. Edicions UPC, Barcelona, 1993.

García Meseguer, Morán Cabré, Arroyo Portero. Jiménez Montoya. Hormigón armado (15ª Edición). Editorial Gustavo Gili, Madrid, 2010

Calavera Ruiz. Proyecto y cálculo de estructuras de hormigón (en masa, armado y pretensado) (2ª Edición). Ed. INTEMAC, Madrid, 2010.

Código Técnico de la Edificación: http://www.codigotecnico.org/web/recursos/documentos/

Norma de construcción sismorresistente: parte general y edificación (NCSR-02); Ministerio de Fomento; 2002.

Instrucción de hormigón estructural (EHE-08); Comisión Permanente del Hormigón, Ministerio de Fomento; 2008.

Ediciones de la UNED, Escuela de Edificación (incluye más de 20 volúmenes sobre construcción, forjados, acabados, instalaciones, organización y equipos, acústica, etc.)

Merchán Gabaldón, F.; Manual para la dirección de obras (adaptado a la LOE); CIE-Dossat; Madrid; 2000.

Calavera, J.; Proyecto y cálculo de estructuras de hormigón (2 tomos); INTEMAC; Madrid; 2008.

Calavera, J.; Cálculo de estructuras de cimentación; INTEMAC; Madrid; 2000.

Calavera, J.; Muros de contención y muros de sótano; INTEMAC; Madrid; 2001.

Calavera, J.; Cálculo, construcción, patología y rehabilitación de forjados de edificación; INTEMAC; Madrid; 2002.

Calavera, J.; Manual de detalles constructivos en obras de hormigón armado; INTEMAC; Madrid; 1993.

Rodríguez Val, J. Estructuras de edificación. Ed. Club Universitario. Alicante 2010.

Medina Sánchez, E. Construcción de estructuras de hormigón armado en edificación. Ed. Bellisco Ediciones Técnicas y científicas. Madrid 2009.

Vallejo Hernández, A. y Mas Tomás, A.; Forjados unidireccionales de hormigón armado y pretensado; Editorial de la UPV; Valencia; 2000.

Regalado Tesoro, F.; Los forjados reticulares: diseño, análisis, construcción y patología; CYPE Ingenieros; 2003.

Izquierdo y Bernaldo de Quirós, J.M. Estructuras de madera. Monografías de INTEMAC. Madrid 2005.

Argüelles Álvarez, R., Arriaga Martitegui, F., Martínez Calleja, J.J. Estructuras de madera diseño y cálculo. Madrid 2000.

Tratado de construcción: fachadas y cubiertas; Editorial Munilla-Lería; Madrid; 2003.

López Castellanos; Cubiertas y tejados; PROGENSA; 1996.

Rico Ortega, A.; Acústica ambiental; Tórculo Ediciones; 2000.

RME-10, Recomendaciones para el proyecto, ejecución y montaje de elementos prefabricados; ACHE; 2004.

Koncz, T.; Manual de la construcción prefabricada con elementos de hormigón armado y hormigón pretensado; Ed. Blume; Madrid; 1968.

Prefabricados de hormigón en edificaciones y obra civil: perspectivas de futuro; director técnico: Luis Vega Catalán; IECA; Madrid; 2001.

Prefabricados de hormigón en la construcción (recopilación) ; Instituto Español del Cemento y sus Aplicaciones; Madrid; 1994.

Salas, J.; Construcción industrializada. Prefabricación; UNED; Fundación Escuela de la Edificación; Madrid; 1988.

Bibliografía complementaria


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente
Materiais de construción I/632G02009
Materiais de construción II/632G02010
Resistencia de materiais/632G02018
Estruturas I/632G02024
Estruturas II/632G02025
Formigón Estrutural, Edificación e Prefabricación I/632G02029

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías