Datos Identificativos 2019/20
Asignatura (*) Estruturas Metálicas e Mixtas Código 632G02031
Titulación
Grao en Tecnoloxía da Enxeñaría Civil
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Grao 1º cuadrimestre
Cuarto Obrigatoria 6
Idioma
Castelán
Galego
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Enxeñaría Civil
Coordinación
Romera Rodriguez, Luis Esteban
Correo electrónico
l.romera@udc.es
Profesorado
Baldomir García, Aitor
Romera Rodriguez, Luis Esteban
Correo electrónico
aitor.baldomir@udc.es
l.romera@udc.es
Web http://moodle.udc.es (632G02031-Estructuras Metálicas y Mixtas- Grado TECIC)
Descrición xeral O obxectivo da materia é coñecer e comprender o funcionamento resistente das estruturas metálicas e mixtas, aplicándoo ao deseño e dimensionamiento das mesmas mediante as normativas existentes e coñecendo as bases nas que se fundamenta a normativa.
A normativa de referencia seguida é a Instrución de aceiro estrutural EAE, 3ª edición novembro do 2012, do Ministerio de Fomento, xunto cos Eurocódigos 3 (estruturas metálicas) e 4 (estruturas mixtas formigón e aceiro).

Competencias do título
Código Competencias do título
A13 Capacidad para analizar y comprender como las características de las estructuras influyen en su comportamiento, así como conocer las tipologías más usuales en la Ingeniería Civil. Capacidad para utilizar métodos tradicionales y numéricos de cálculo y diseño de todo tipo den estructuras de diferentes materiales, sometidas a esfuerzos diversos y en situaciones de comportamientos mecánicos variados.
A14 Conocimiento de los fundamentos del comportamiento de las estructuras de hormigón, metálicas y mixtas que permiten tener la capacidad para concebir, proyectar, construir y mantener este tipo de estructuras.
A16 Capacidad para preparar el proyecto, cálculo, construcción y mantenimiento de edificios por medio del conocimiento de la estructura, los acabados, las instalaciones y los equipos propios de la edificación.
B1 Que los estudiantes hayan demostrado poseer y comprender conocimientos en un área de estudio que parte de la base de la educación secundaria general, y se suele encontrar a un nivel que, si bien se apoya en libros de texto avanzados, incluye también algunos aspectos que implican conocimientos procedentes de la vanguardia de su campo de estudio
B2 Que los estudiantes sepan aplicar sus conocimientos a su trabajo o vocación de una forma profesional y posean las competencias que suelen demostrarse por medio de la elaboración y defensa de argumentos y la resolución de problemas dentro de su área de estudio
B3 Que los estudiantes tengan la capacidad de reunir e interpretar datos relevantes (normalmente dentro de su área de estudio) para emitir juicios que incluyan una reflexión sobre temas relevantes de índole social, científica o ética
B4 Que los estudiantes puedan transmitir información, ideas, problemas y soluciones a un público tanto especializado como no especializado
B5 Que los estudiantes hayan desarrollado aquellas habilidades de aprendizaje necesarias para emprender estudios posteriores con un alto grado de autonomía
B6 Resolver problemas de forma efectiva.
B7 Aplicar un pensamiento crítico, lógico y creativo.
B8 Trabajar de forma colaborativa.
B9 Comportarse con ética y responsabilidad social como ciudadano y como profesional.
B10 Comunicarse de manera efectiva en un entorno de trabajo.
B11 Entender y aplicar el marco legal de la disciplina.
B12 Comprensión de la necesidad de actuar de forma enriquecedora sobre el medio ambiente contribuyendo al desarrollo sostenible.
B13 Compresión de la necesidad de analizar la historia para entender el presente.
B14 Capacidad para organizar y dirigir equipos de trabajo así como de integrarse en equipos multidisciplinares.
B15 Claridad en la formulación de hipótesis.
B16 Capacidad de autoaprendizaje mediante la inquietud por buscar y adquirir nuevos conocimientos, potenciando el uso de las nuevas tecnologías de la información y así poder enfrentarse adecuadamente a situaciones nuevas.
B17 Capacidad para aumentar la calidad en el diseño gráfico de las presentaciones de trabajos.
B18 Capacidad para aplicar conocimientos básicos en el aprendizaje de conocimientos tecnológicos y en su puesta en práctica.
B19 Capacidad de realizar pruebas, ensayos y experimentos, analizando, sintetizando e interpretando los resultados.
C1 Expresarse correctamente, tanto de forma oral como por escrito, en las lenguas oficiales de la comunidad autónoma.
C2 Dominar la expresión y la comprensión de forma oral e escrita de un idioma extranjero.
C3 Utilizar las herramientas básicas de las tecnologías de la información y las comunicaciones (TIC) necesarias para el ejercicio de su profesión y para el aprendizaje a lo largo de la vida.
C4 Desarrollarse para el ejercicio de una ciudadanía abierta, culta, crítica, comprometida, democrática y solidaria, capaz de analizar la realidad, diagnosticar problemas, formular e implantar soluciones basadas en el conocimiento y orientadas al bien común.
C5 Entender la importancia de la cultura emprendedora y conocer los medios al alcance de las personas emprendedoras.
C6 Valorar críticamente el conocimiento, la tecnología y la información disponible para resolver los problemas con que deben enfrentarse.
C7 Asumir como profesional y ciudadano la importancia del aprendizaje a lo largo de la vida.
C8 Valorar la importancia que tiene la investigación, la innovación y el desarrollo tecnológico en el avance socioeconómico y cultural de la sociedad.

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
Capacidade para aplicar os coñecementos sobre o funcionamento resistente das estruturas para dimensionalas seguindo as normativas existentes e utilizando métodos de cálculo analíticos e numéricos. A14
B1
B2
B3
B4
B5
B7
B8
B9
B10
B11
B15
C3
C6
C8
Capacidade para xerar de forma axeitada e racional modelos estruturais das estruturas reais para a súa resolución por códigos de computador. A14
B2
B10
B11
B14
C1
C3
C4
C5
C6
Capacidade para interpretar de forma axeitada os resultados dos modelos computacionais de cálculo de estruturas. A14
B6
B13
B15
C3
C8
Coñecemento dos fundamentos do comportamento das estruturas metálicas e mixtas, e capacidade para concebir, proxectar, construír e manter este tipo de estruturas. A14
B3
B4
B9
B10
B12
B13
C2
C6
C7
Capacidad para analizar y comprender como las características de las estructuras influyen en su comportamiento, así como conocer las tipologías más usuales en la Ingeniería Civil. Capacidad para utilizar métodos tradicionales y numéricos de cálculo y diseño de todo tipo den estructuras de diferentes materiales, sometidas a esfuerzos diversos y en situaciones de comportamientos mecánicos variados A13
B7
B8
B16
B17
B18
B19
C6
C7
C8
Capacidad para preparar el proyecto, cálculo, construcción y mantenimiento de edificios por medio del conocimiento de la estructura, los acabados, las instalaciones y los equipos propios de la edificación A16
B11
B12
B13
C5
C8

Contidos
Temas Subtemas
1. A construción metálica e o aceiro estrutural Materiais metálicos. Vantaxes e inconvenientes. Normativas. Características dos aceiros. Criterios de plastificación. Tipos de aceiro estrutural. Produtos. Fabricación e montaxe. Tipos de pezas: rango de luces e aplicacións.
2. Bases de proxecto Seguridade estrutural. Bases de cálculo. Accións. Resistencia. Estados límite de servizo.
3. Análise estrutural Idealización da estrutura. Análise global. Clasificación das seccións transversais. Arrastre por cortante. Imperfeccións. Estabilidade lateral.
4. Estado límite de resistencia das seccións Axil, flector e cortante. Torsión uniforme. Torsión non uniforme e mixta. Comprobacións na sección transversal.
5. Estado límite de inestabilidade das barras Pandeo elástico de Euler. Lonxitude de pandeo e esbeltez. Curvas europeas de pandeo. Pandeo lateral. Pandeo por torsión. Viga-columna. Elementos compostos.
6. Software de cálculo e deseño Tipos de programas para o cálculo e deseño de estrutura metálica. Bases de cálculo en Sap2000. Exemplos de aplicación.
7. Aboladura Aboladura por cortante. Aboladura por cargas concentradas transversais. Rigidizadores. Interacción. Aboladura da alma inducida pola á comprimida.
8. Unións Tipos e clasificación. Unións atornilladas. Unións soldadas. Unións sometidas a axil. Unións sometidas a flexión e cortante. Unións viga-soporte. Unións a cimentación. Elementos de apoio. Software para o cálculo e deseño de unións.
9, Temas complementarios e aplicacións Vibracións. Fatiga. Durabilidad. Resistencia ao lume e protección. Unións entre pezas de sección tubular. Edificación urbana e industrial: exemplos de aplicación.
10. Estrutura mixta: formigón e aceiro Utilización e hipótese. Solicitaciones normais e transversais. Métodos de cálculo. Análise instantánea e diferida. Seccións mixtas pretensadas. Diagramas momento-curvatura e de interacción. Predimensionamiento e conectores. Procesos construtivos. Alicerces e forxados mixtos.

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Sesión maxistral A13 A14 A16 B8 B9 B10 B11 B12 B13 B14 B15 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B16 B17 B18 B19 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8 20 30 50
Solución de problemas A13 A14 A16 B10 B11 B15 B1 B2 B3 B4 B5 C1 C2 C4 C6 C7 27 42 69
Prácticas de laboratorio A14 B8 B9 B10 B11 B1 B2 B3 B4 B5 B7 C3 10 15 25
Proba obxectiva A13 A14 A16 B10 B11 B2 B3 B4 B7 C1 C3 4 0 4
 
Atención personalizada 2 0 2
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Sesión maxistral Exposición de contidos conceptuais dos diversos temas.
Solución de problemas Resolución das prácticas dos diferentes temas plantexados polos profesores.
Prácticas de laboratorio Resolución mediante computador de problemas de deseño expostos polos profesores.
Proba obxectiva Realización dos exames da materia nas datas establecidas ao efecto pola Comisión Docente da Escola.

Atención personalizada
Metodoloxías
Sesión maxistral
Solución de problemas
Proba obxectiva
Prácticas de laboratorio
Descrición
Sesión maxistral:
Os alumnos deberán preguntar en titoría individual aqueles aspectos derenrolados nas sesións maxistrais que non foron suficientemente comprendidos e interiorizados.

Solución de problemas e prácticas de laboratorio:
Igualmente, os alumnos deberán resolver as dúbidas que se lles plantexen antes ou despois de que as prácticas de cada tema sexan resoltas na aula polos profesores da materia. Neste caso os alumnos poden acudir a titoría individualmente ou en grupo.

Proba obxectiva:
O estudante debe responder ás cuestións e/ou resolver os problemas plantexados durante os exames da materia.

Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Solución de problemas A13 A14 A16 B10 B11 B15 B1 B2 B3 B4 B5 C1 C2 C4 C6 C7 As prácticas propostas e entregadas polos estudantes durante o cuadrimestre valóranse cun máximo do 10% da nota final. 10
Proba obxectiva A13 A14 A16 B10 B11 B2 B3 B4 B7 C1 C3 O estudante debe responder ás cuestións e/ou resolver os problemas plantexados durante os exames da materia. 90
Prácticas de laboratorio A14 B8 B9 B10 B11 B1 B2 B3 B4 B5 B7 C3 A súa valoración inclúese no apartado de solución de problemas. 0
 
Observacións avaliación

Para aprobar a materia é necesario obter un mínimo de 4 sobre 10 no exame, e de 5 sobre 10 ao sumar a nota de practícalas voluntarias á nota do exame.


Fontes de información
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Vinnakota, S. (2006). Steel Structures: Behaviour and LRFD. McGraw-Hill
Martin, L. (2008). Structural Design of Steelwork to EN 1993 and EN 1994. Elsevier
Galambos, T.V., Surovek, A.E. (2008). Structural Stability of Steel: Concepts and Applications for Structural Engineers. John Wiley & Sons
Trahair, N. S. et al. (2008). The Behaviour and Design of Steel Structures to EC3. Taylor & Francis

Bibliografía complementaria (2006). Código Técnico de la Edificación (CTE). DB SE Seguridad Estructural: Bases de Cálculo. DB SE-AE Acciones en la Edificación. Ministerio de Vivienda
(2006). Código Técnico de la Edificación (CTE). DB SE-A Seguridad Estructural: Acero. Ministerio de Vivienda
(2011). IAP-11 Instrucción sobre las acciones a considerar en el proyecto de puentes de carretera. Ministerio de Fomento
(2007). IAPF-07 Instrucción sobre las acciones a considerar en el proyecto de puentes de ferrocarril. Ministerio de Fomento
(2008). NCSP-07 Norma de Construcción Sismorresistente: puentes. Ministerio de Fomento
(2002). NCSR-02 Norma de Construcción Sismorresistente: parte general y edificación. Ministerio de Fomento
(). Norma UNE-ENV 1991/2: Eurocódigo 1. Parte 2: Acciones en estructuras. AENOR
Viñuela, L. & Martínez, J. (2009). Proyecto y Construcción de Puentes Metálicos y Mixtos. Publicaciones APTA


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente
Resistencia de materiais/632G02018
Estruturas I/632G02024
Estruturas II/632G02025

Materias que se recomenda cursar simultaneamente
Formigón Estrutural, Edificación e Prefabricación I/632G02029

Materias que continúan o temario

Observacións

No máster en Enxeñaría de Camiños, Canles e Portos aplícanse e desenvólvense os conceptos desta materia en materias optativas da especialidade de Estruturas e Construción.



(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías