Identifying Data 2019/20
Subject (*) Introduction to Law Code 650G01001
Study programme
Grao en Ciencias Empresariais
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Graduate 1st four-month period
First Basic training 6
Language
Spanish
Galician
Teaching method Face-to-face
Prerequisites
Department Dereito Privado
Dereito Público
Coordinador
Díaz Teijeiro, Carlos María
E-mail
carlos.diaz.teijeiro@udc.es
Lecturers
Blanco Gonzalez, Aurelia
Díaz Teijeiro, Carlos María
E-mail
aurelia.blanco@udc.es
carlos.diaz.teijeiro@udc.es
Web
General description A asignatura "Introdución ao Dereito" é una materia de formación básica que se imparte no primeiro cuatrimestre do Grado en Ciencias Empresariais. O seu estudo como formación básica do Grado se xustifica atendendo a necesidade do estudante de coñecer as institucións xurídico-privadas a través das que se conforma a actuación dos particulares e empresarios no tráfico mercantil. O seu obxetivo é familiarizar os futuros graduados coas institucións básicas do Dereito Privado que resultan indispensables para o coñecemento do funcionamento do mercado e dos axentes que operan no tráfico económico.

Study programme competencies
Code Study programme competences
A1 CE1 - Aprender a aprender, por exemplo, cómo, cándo, ónde novos desenvolvementos persoais son necesarios.
A2 CE2 - Auditar unha organización e deseñar planes de consulta (por exemplo lexislación impositiva, inversións, estudo de casos, proxecto de traballo).
A3 CE3 - Comprender detalles do funcionamento empresarial, tamaño de empresas, rexións xeográficas, sectores empresariais, vinculación con coñecemento e teorías básicas.
A5 CE5 - Comprender a tecnoloxía nova e existente e o seu impacto para os novos/futuros mercados.
A7 CE7 - Comprender os principios da lei e vinculalos co coñecemento de negocios e xestión.
A9 CE9 - Comprender os principio éticos, identificar as implicacións para as organizacións empresariais, deseño de escenarios.
A10 CE10 - Comprender e utilizar sistemas contables e financeiros.
A11 CE11 - Definir criterios de acordo de cómo unha empresa é definida e vincular os resultados coa análise do entorno para identificar perspectivas.
A12 CE12 - Definir obxectivos, estratexias e políticas comerciais.
A13 CE13 - Xestión dunha compañía a partir da planificación e control, utilizando conceptos, métodos e ferramentas.
A14 CE14 - Xestionar as operacións da empresa.
A15 CE15 - Xestionar os recursos financeiros.
A16 CE16 - Identificar aspectos relacionados e comprender o seu impacto na organización empresarial.
A17 CE17 - Identificar o impacto dos elementos micro e macroeconómicos na organización empresarial.
A18 CE18 - Identificar as características dunha organización.
A19 CE19 - Identificar novos desenvolvementos de organizacións empresariais para afrontar con éxito o entorno cambiante.
A21 CE21 - Identificar e utilizar as ferramentas adecuadas de matemáticas e estatística.
A22 CE22 - Planificar e xestionar os recursos humanos das organizacións.
B1 CB1 - Que os estudantes demostrasen posuír e comprender coñecementos nunha área de estudo que parte da base da educación secundaria xeneral, e se adoita encontrar a un nivel que, se ben se apoia en libros de texto avanzados, inclúe tamén algúns aspectos que implican coñecementos procedentes da vangarda do seu campo de estudo.
B2 CB2 - Que os estudantes saiban aplicar os seus coñecementos ao seu traballo ou vocación dunha forma profesional e posúan as competencias que adoitan demostrarse por medio da elaboración e defensa de argumentos e a resolución de problemas dentro da súa área de estudo.
B3 CB3 - Que os estudantes teñan a capacidade de reunir e interpretar datos relevantes (normalmente dentro da súa área de estudo) para emitir xuízos que inclúan unha reflexión sobre temas relevantes de índole social, científica ou ética.
B4 CB4 - Que os estudantes poidan transmitir información, ideas, problemas e solucións a un público tanto especializado como non especializado.
B5 CB5 - Que os estudantes desenvolvesen aquelas habilidades de aprendizaxe necesarias para emprender estudos posteriores cun alto grao de autonomía.
B6 CG1 - Que os estudantes formados sexan profesionais versátiles, capacitados tanto de iniciar o seu propio negocio como de desempeñar labores de deseño, planificación, organización, xestión, asesoramento e avaliación nas áreas e departamentos contables, financeiros e fiscais de organizacións empresariais, con especial referencia ás pequenas e medianas empresas.
B7 CG2 - Que os estudantes posúan unha elevada capacitación metodolóxica de xestión e tratamento da información que lles proporcione vantaxes competitivas, non só no seu labor profesional, senón nunha sociedade global en permanente transformación. Para iso, o Grao debe estar dotado dun axeitado nivel de interdisciplinariedade, transversalidad e integración nas súas materias.
B8 CG3 - Que os estudantes presten especial atención aos cambios que, tanto en conceptos, coma en metodoloxía ou en aplicacións, implican no mundo empresarial as novas tecnoloxías da información e as comunicacións. Así mesmo deben poder obter e actualizar os coñecementos específicos que teñan como base a aparición de novas leis e regulamentos que afecten ao mundo fiscal, financeiro ou contable.
B9 CG4 - Que os estudantes integren a aprendizaxe na súa vida e no seu labor profesional, a través da metodoloxía de ensino que lles achega o Grao, o cal lles proporciona unha formación básica xeral que servirá como puntal para a formación continua ao longo da vida.
B10 CG5 - Que os estudantes teñan unha perspectiva integral e destreza no manexo dos conceptos, técnicas e ferramentas empregados en cada unha das diferentes áreas funcionáis, con especial referencia ás contables, financeiras e fiscais da empresa; así como entender as relacións que existen entre elas e cos obxectivos xerais da organización. Todo iso tendo en conta os principios de sustentabilidade e responsabilidade social das mesmas.
B11 CG6 - Que os estudantes saiban identificar e anticipar oportunidades, asignar recursos, organizar a información, realizar asesoramento fiscal e contable, control orzamentario, xestión de tesouraría, auditorías de contas e temas concursais (suspensións de pagamentos e quebras), tomar decisións en condicións de incerteza e avaliar resultados.
B12 CG7 - Que os estudantes sexan capaces de liderar proxectos nas áreas de valoración da empresa, de dirección estratéxica e financeira; deben poder entender a información contable das empresas co fin de obter conclusións e realizar predicións tanto sobre rendementos coma sobre riscos futuros.
B13 CG8 - Que os estudantes identifiquen os requisitos legais da información financeira aos que a empresa debe enfrontarse.
B14 CG9 - Que os estudantes manifesten respecto aos dereitos fundamentais e de igualdade entre homes e mulleres, o respecto e a promoción dos Dereitos Humanos e os principios de igualdade de oportunidades, non discriminación e accesibilidade universal das persoas con discapacidade.
C1 CT1 - Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma.
C2 CT2 - Dominar a expresión e a comprensión de forma oral e escrita dun idioma estranxeiro.
C3 CT3 - Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.
C4 CT4 - Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común.
C5 CT5 - Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras.
C6 CT6 - Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.
C7 CT7 - Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida.
C8 CT8 - Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
Coñecer a función do Dereito como sistema regulador das relacións xurídico-privadas tanto no ámbito persoal coma patrimonial. A1
A7
A9
B1
B9
B12
C1
C8
Conocer las instituciones básicas del Derecho civil A1
A7
A9
B1
B9
B12
C1
C8
Comprender as distintas manifestacións do Dereito na súa evolución histórica e na súa realidade actual. A1
A7
A9
B1
B9
B12
C1
C8
Relacionar los conceptos jurídicos básicos del Derecho económico con los conceptos de teoría económica A1
A7
A9
A11
A12
A13
A14
A15
A22
B1
B2
B6
B9
B12
C1
C8
Coñecer os dereitos, principios e valores constitucionais que resulta de aplicación a persoas e as relacións entre persoas. A1
A7
A9
B1
B9
B12
C1
C4
C8
Preparar la mente del alumno para una profundización de su conocimiento del mundo del Derecho, en el momento en que se impartan las materias de las que la presente es introducción. A1
A7
A9
B1
B9
B12
C1
C8
Interpretar e analizar críticamente as normas integrantes do dereito no seu correspondente entorno casuístico A1
A7
A9
B1
B3
B8
B9
B11
B12
C1
C5
C6
C8
Resolver de forma efectiva os conflitos xurídicos fomentando o mantenemento das relacións intersubxetivas. A1
A2
A3
A7
A9
A16
A17
A18
A19
B1
B9
B12
C1
C8
Manexo da oratoria xurídica A1
A7
A9
B1
B4
B9
B10
B12
B13
C1
C2
C8
Capacidade para utilizar a rede informática na obtención de información xurídica e na comunicación de datos e, en xeral, capacidade para empregar as ferramentas básicas das TIC necesarias para o exercicio da súa profesión. A1
A5
A7
A9
A10
A21
B1
B5
B7
B9
B12
C1
C3
C8
Capacidade de negociación e mediación A1
A7
A9
B1
B9
B12
C1
C8
Comportarse con ética e responsabilidade social como cidadán e como profesional. A1
A7
A9
B1
B9
B12
B14
C1
C7
C8

Contents
Topic Sub-topic
I. O Dereito Civil 1. Concepto. 2. O Código Civil 3. Os Dereitos civiles especiais ou forais 4. A norma xurídica: normas imperativas e dispositivas 5. A irretroactividade das leis 6. A interpretación, a analoxía e a equidade 7. A prescripción e a caducidade
II. As fontes do Dereito Civil 1. As fontes do Dereito Civil español: a lei, a costume e os principios xerais do Dereito.
III. A persoa 1. A persoa: concepto e clases 2. A capacidade das persoas: a) capacidade xurídica e capacidade de obrar b) A incapacitación 3. A persoa xurídica
IV. A obriga e as súas clases 1. Concepto. 2. Principais tipos de obrigas.
V. O cumprimento da obriga 1. O pago ou cumprimento. 2. A dación en pago e o pago por cesión de bens 3. A compensación 4. A condonación 5. A consignación 6. A confusión 7. A imputación de pagos 8. As garantías das obligacións 9. A extinción das obligacións
VI. O contrato 1. O concepto 2. O principio da autonomía privada. 3. Os requisitos do contrato. 4. A formación do contrato 5. As condicións xerais da contratación. 6. Os efectos do contrato. 7. A ineficacia do contrato. 8. A interpretación do contrato. 9. A clasificación dos contratos 10. Os contratos específicos.
VII. Os dereitos reais 1. Dereito real provisional (posesión) 2. Dereitos reais definitivos, típicos 2.1. Dereito real pleno (propiedade) 2.2. Dereitos reais limitativos da propiedade 2.2.1. De disfrute (usufructo, uso habitación, servidumbre e superficie) 2.2.2. De realización do valor (hipoteca, prenda, anticresis) 2.2.3. De adquisición preferente (opción, tanteo e retracto)
VIII. A familia 1. Os requisitos do matrimonio 1.1. O expediente previo 1.2. A capacidade, o consentimento e a forma 1.3. A inscripción no Rexistro Civil 2. As crisis matrimoniais 3. Os rexímenes económicos matrimoniais 4. A filiación 5. A patria potestade 6. A obriga de alimentos entre parentes 7. acollemento e adoción 8. Parellas de feito.
IX. Institucións de garda legal 1. A Tutela 1.1. A actuación do tutor 1.2. As persoas suxeitas a tutela 1.3. A constitución 1.4. A remuneración 1.5. As causas de inhabilidade 1.6. A excusa 1.7. A remoción 1.8. A extinción 1.9. A rendición de contas 2. A curatela 2.1. As persoas suxeitas a curatela 12. A extinción 3. O gardador de feito 4. O defensor xudicial

Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
Introductory activities A7 A9 C1 2 0 2
Short answer questions A1 B9 C1 4 20 24
Supervised projects A12 A11 A10 A5 A7 A9 A3 A2 A1 A22 A21 A19 A17 A16 A15 A14 A13 B10 B8 B7 B6 B5 B4 B3 B11 B14 B13 B12 B2 C2 C3 C4 C5 C6 25 50 75
Directed discussion A1 A2 A3 A5 A7 A18 B1 C7 C8 6 3 9
Simulation A1 A7 A9 B1 C8 4 4 8
Guest lecture / keynote speech A1 28 0 28
 
Personalized attention 4 0 4
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Introductory activities As dúas primeiras sesiones presenciais do curso académico estarán destinadas a explicar a os estudantes o contido da guía docente e a planificación de asignatura en todos os seus aspectos, facendo fincapé nas cuestiones vencelladas a avaliación.
Short answer questions O final do cuatrimestre realizarase un exame tipo test sobre todo o contido da asignatura
Supervised projects Os estudantes deberán facer individualmente un traballo tutelado sobre o tema que o profesor lle asigne (e que formará parte dos contidos incluidos no programa da asignatura).
Estos traballos deberán ser defendidos oralmente na aula polo alumno.
Directed discussion Se trata de promover o exercicio da dialéctica xurídica, proponendo aos estudantes temas xurídicos para a discusión que será dirixida na aula polo profesor de materia.
Simulation Faránse xogos de rol playing nos que os estudantes, ben indivualmente o por grupos, asumirán os diferentes papeis das partes, avogados e xuizes en xuizos simulados.
Guest lecture / keynote speech Nestas sesións o profesor explicará os estudantes o contido da materia segundo o programa previsto e incluido na presente Guía.

Personalized attention
Methodologies
Supervised projects
Description
A elaboración dos correspondentes traballos será tutelada polo profesor, dende o seu principio ao final, e tanto nos aspectos formais como de fondo, polo que para esta actividade se precisa atención personalizada fora da aula.

Para o alumnado con recoñecemento de dedicación a tempo parcial e dispensa académica de exención de asistencia, acordarase ao inicio do curso un calendario específico de titorías compatible coa súa dedicación.

Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
Short answer questions A1 B9 C1 O exame tipo test consistirá en 20 preguntas.
Cada pregunta terá un valor de 0.35 puntos na calificación final.
70
Supervised projects A12 A11 A10 A5 A7 A9 A3 A2 A1 A22 A21 A19 A17 A16 A15 A14 A13 B10 B8 B7 B6 B5 B4 B3 B11 B14 B13 B12 B2 C2 C3 C4 C5 C6 Na evaluación dos traballos tutelados valorarase a forma e o fondo do traballo que se entrega por escrito e que será sobre o tema indicado polo profesor, sendo fundamental a defensa oral na aula do traballo tutelado. Na valoración da exposición oral que efectúa o alumno na aula terase en conta a maneira de expresarse, os razonamentos xurídicos adecuados e o manexo correcto da terminoloxía xurídica. 30
 
Assessment comments

Os alumnos que sumando a nota do exame a de fora de exame non alcancen o 5 na primeira oportunidade terán que volverse a examinar na segunda oportunidade.

A nota alcanzada fóra de exame manterase ata a segunda oportunidade.

Segunda Oportunidade e convocatoria adiantada

Os criterios de avaliación serán os mesmos para todas as oportunidades de avaliación.

Cualificación de Non presentado: Outorgarase esta cualificación ao estudantado que só participe en actividades de avaliación que teñan unha ponderación inferior ao 20% da cualificación final, con independencia da cualificación obtida.

Alumnado con recoñecemento de dedicación a tempo parcial e dispensa académica de exención de asistencia

Agás para as datas aprobadas na Xunta de Facultade para a proba obxectiva, para as restantes probas acordarase ao inicio do curso un calendario específico de datas compatible coa súa dedicación.


Sources of information
Basic BERCOVITZ RODRÍGUEZ-CANO, R. (Coord.) (). Manual de Introducción al Derecho. Introducción al Derecho Civil patrimonial . Madrid, Bercal

Complementary CARRASCO PERERA, A. (2010). Derecho de Contratos. Cizur Menor, Aranzadi-Thomson Reuters
BERCOVITZ RODRÍGUEZ-CANO, R. (DIR.) (2013). Tratado de Contratos. Valencia, Tirant lo Blanch


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before

Subjects that are recommended to be taken simultaneously

Subjects that continue the syllabus
Commercial Law: Business, Contracts, Bankruptcy Law and Maritime Law/612G01035

Other comments


(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.