Study programme competencies |
Code
|
Study programme competences
|
A1 |
CE1 - Aprender a aprender, por exemplo, cómo, cándo, ónde novos desenvolvementos persoais son necesarios. |
A3 |
CE3 - Comprender detalles do funcionamento empresarial, tamaño de empresas, rexións xeográficas, sectores empresariais, vinculación con coñecemento e teorías básicas. |
A9 |
CE9 - Comprender os principio éticos, identificar as implicacións para as organizacións empresariais, deseño de escenarios. |
A11 |
CE11 - Definir criterios de acordo de cómo unha empresa é definida e vincular os resultados coa análise do entorno para identificar perspectivas. |
A12 |
CE12 - Definir obxectivos, estratexias e políticas comerciais. |
A17 |
CE17 - Identificar o impacto dos elementos micro e macroeconómicos na organización empresarial. |
A21 |
CE21 - Identificar e utilizar as ferramentas adecuadas de matemáticas e estatística. |
A23 |
CE23 - Uso de instrumentos para a análise de entornos empresariais. |
A24 |
CE24 - Derivar dos datos información relevante imposible de recoñecer por non profesionais. |
B1 |
CB1 - Que os estudantes demostrasen posuír e comprender coñecementos nunha área de estudo que parte da base da educación secundaria xeneral, e se adoita encontrar a un nivel que, se ben se apoia en libros de texto avanzados, inclúe tamén algúns aspectos que implican coñecementos procedentes da vangarda do seu campo de estudo. |
B2 |
CB2 - Que os estudantes saiban aplicar os seus coñecementos ao seu traballo ou vocación dunha forma profesional e posúan as competencias que adoitan demostrarse por medio da elaboración e defensa de argumentos e a resolución de problemas dentro da súa área de estudo. |
B3 |
CB3 - Que os estudantes teñan a capacidade de reunir e interpretar datos relevantes (normalmente dentro da súa área de estudo) para emitir xuízos que inclúan unha reflexión sobre temas relevantes de índole social, científica ou ética. |
B4 |
CB4 - Que os estudantes poidan transmitir información, ideas, problemas e solucións a un público tanto especializado como non especializado. |
B5 |
CB5 - Que os estudantes desenvolvesen aquelas habilidades de aprendizaxe necesarias para emprender estudos posteriores cun alto grao de autonomía. |
B6 |
CG1 - Que os estudantes formados sexan profesionais versátiles, capacitados tanto de iniciar o seu propio negocio como de desempeñar labores de deseño, planificación, organización, xestión, asesoramento e avaliación nas áreas e departamentos contables, financeiros e fiscais de organizacións empresariais, con especial referencia ás pequenas e medianas empresas. |
B7 |
CG2 - Que os estudantes posúan unha elevada capacitación metodolóxica de xestión e tratamento da información que lles proporcione vantaxes competitivas, non só no seu labor profesional, senón nunha sociedade global en permanente transformación. Para iso, o Grao debe estar dotado dun axeitado nivel de interdisciplinariedade, transversalidad e integración nas súas materias. |
B8 |
CG3 - Que os estudantes presten especial atención aos cambios que, tanto en conceptos, coma en metodoloxía ou en aplicacións, implican no mundo empresarial as novas tecnoloxías da información e as comunicacións. Así mesmo deben poder obter e actualizar os coñecementos específicos que teñan como base a aparición de novas leis e regulamentos que afecten ao mundo fiscal, financeiro ou contable. |
B9 |
CG4 - Que os estudantes integren a aprendizaxe na súa vida e no seu labor profesional, a través da metodoloxía de ensino que lles achega o Grao, o cal lles proporciona unha formación básica xeral que servirá como puntal para a formación continua ao longo da vida. |
B10 |
CG5 - Que os estudantes teñan unha perspectiva integral e destreza no manexo dos conceptos, técnicas e ferramentas empregados en cada unha das diferentes áreas funcionáis, con especial referencia ás contables, financeiras e fiscais da empresa; así como entender as relacións que existen entre elas e cos obxectivos xerais da organización. Todo iso tendo en conta os principios de sustentabilidade e responsabilidade social das mesmas. |
B11 |
CG6 - Que os estudantes saiban identificar e anticipar oportunidades, asignar recursos, organizar a información, realizar asesoramento fiscal e contable, control orzamentario, xestión de tesouraría, auditorías de contas e temas concursais (suspensións de pagamentos e quebras), tomar decisións en condicións de incerteza e avaliar resultados. |
B12 |
CG7 - Que os estudantes sexan capaces de liderar proxectos nas áreas de valoración da empresa, de dirección estratéxica e financeira; deben poder entender a información contable das empresas co fin de obter conclusións e realizar predicións tanto sobre rendementos coma sobre riscos futuros. |
B13 |
CG8 - Que os estudantes identifiquen os requisitos legais da información financeira aos que a empresa debe enfrontarse. |
B14 |
CG9 - Que os estudantes manifesten respecto aos dereitos fundamentais e de igualdade entre homes e mulleres, o respecto e a promoción dos Dereitos Humanos e os principios de igualdade de oportunidades, non discriminación e accesibilidade universal das persoas con discapacidade. |
C1 |
CT1 - Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma. |
C2 |
CT2 - Dominar a expresión e a comprensión de forma oral e escrita dun idioma estranxeiro. |
C3 |
CT3 - Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
C4 |
CT4 - Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. |
C5 |
CT5 - Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras. |
C6 |
CT6 - Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
C7 |
CT7 - Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida. |
C8 |
CT8 - Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
Learning aims |
Learning outcomes |
Study programme competences |
Saber acceder ás fontes bibliográficas e ás fontes de datos económicos. |
A23
|
|
C3 C6
|
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
A1 A3 A9 A11 A12
|
B1 B2 B3 B4 B5 B6
|
C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8
|
Adoptar unha actitud emprendedora e de colaboración. |
A9
|
|
C4 C5 C6 C7
|
Identificar as fontes de información económica relevante e o seu contido.
|
A21 A23 A24
|
B7 B8 B11
|
|
Comprender e interpretar os obxectivos das políticas macroeconómicas monetarias, fiscais e de oferta |
A17 A24
|
B2 B3 B9 B10
|
|
Aplicar á análise dos problemas criterios profesionais baseados no manexo de instrumentos técnicos.
Comunicarse con fluidez no seu contorno e traballar en equipo |
A1 A3
|
B2 B3 B4 B6 B7 B8 B9 B12 B13
|
C3
|
- Contribuir á formación integral do estudante complementando a aprendizaxe teórica e práctica.
- Facilitar o coñecemento da metodoloxía de traballo adecuada á realidade profesional.
- Favorecer o desenvolvemento de competencias técnicas, metodolóxicas, persoais e participativas.
- Obter unha experiencia práctica que facilite a inserción no mercado de traballo.
- Favorecer os valores da innovación, a creatividade e o emprendimento.
|
A3 A9
|
B14
|
C2 C3 C6 C7 C8
|
To understand economic institutions as a result of applying theoretical or formal representations about the functioning of the economy |
A3 A11 A21 A23
|
|
C1 C3
|
Contents |
Topic |
Sub-topic |
UNIT 1. MACROECONOMIC VARIABLES AND NATIONAL ACCOUNTING. |
. |
UNIT 2. EQUILIBRIUM INCOME |
. |
UNIT 3. THE MULTIPLIER ANALYSIS |
. |
UNIT 4. INVESTMENT. THE IS CURVE |
. |
TEMA 5. MONETARY POLICY AND THE PM CURVE |
. |
UNIT 6. THE IS-PM MODEL AND THE 2008 GREAT RECESSION
|
. |
Planning |
Methodologies / tests |
Competencies |
Ordinary class hours |
Student’s personal work hours |
Total hours |
Guest lecture / keynote speech |
A1 A3 A9 A11 A12 A17 A21 A23 A24 B2 B1 B14 B13 B12 B11 B10 B9 B8 B7 B6 B5 B4 B3 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8 |
17 |
34 |
51 |
Objective test |
A3 A9 A17 A21 A23 A24 B1 B4 B5 |
5 |
29 |
34 |
Problem solving |
C6 C7 C8 |
25 |
25 |
50 |
|
Personalized attention |
|
15 |
0 |
15 |
|
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students. |
Methodologies |
Methodologies |
Description |
Guest lecture / keynote speech |
The activities of the course may include master classes, in addition to practical classes. Verbal, mathematical and graphic language will be used to explain the different subjects of the program. All the contents will be evaluated by means of objective tests on the dates established by the Faculty, in the first and the second opportunity, as in the advanced opportunity. |
Objective test |
The exams will be carried out in the official dates established by the Faculty, in the first and second opportunity, and in the advanced opportunity. The exam worths between 0 and 4 points of the final grade. Its necessary to obtain at least 2 points to pass the test. The exam may consist of a multiple choice test, with only one answer being correct. The incorrect questions will have penalization. Some of the tests may consist of problems, being the evaluation system of these tests the same as that of the other tests. The exam may also contain program development topics and/or problems proposals. |
Problem solving |
Problems and activities will be proposed to the students. They will be closely related to the topics explained in the master classes. Evaluations of explained topics may be proposed. These evaluations will not be liberating in any case. The scores reached by the students will be included on the 60% assigned to the continuous evaluation. |
Personalized attention |
Methodologies
|
Guest lecture / keynote speech |
Objective test |
Problem solving |
|
Description |
The Small Group Office hours as well as the individual ones will be preferably at the officce or using Teams. Personalized attention should be understood as continuous work.
Students with part-time dedication and academic exemption from attendance: the Campus Virtual platform, Teams and e-mail will be used as the main communication tool for content management, tutoring and the delivery of works. A specific calendar of dates compatible with their dedication will be agreed at the beginning of the course. The students in this case must reach out their lecturers by mail in september. |
|
Assessment |
Methodologies
|
Competencies |
Description
|
Qualification
|
Objective test |
A3 A9 A17 A21 A23 A24 B1 B4 B5 |
The test will be held on the dates established by the Faculty, corresponding to the final exams, both on the first opportunity and on the second, as well as on the opportunity in December. The maximum grade for this test will be 4 points. To pass the objective test, the student must achieve at least 2 points on the exam. The student will be considered approved in the subject as long as his total grade, sum of the objective test ( at least 2 points) and the continuous evaluation, is 5 or more points. This exam may consist of a multiple choice test with only a correct answer. Some of the tests may consist of obtaining results of problems. Incorrect questions will have penalization. |
40 |
Problem solving |
C6 C7 C8 |
The teacher will propose to the students activities that must be developed throughout the course. The teacher will use those activities, such as problem solving and presentation of results, exercises and works, appropriate for following the course. The solution and the exposition of the problems or works in the class, individually or together, and the solutions given to the proposed exercises will be evaluated. The score for these activities is 6 points. These activities can also be evaluated through questionnaires that will be periodically presented to the students. The number of questionnaires in the four-month period will be three. The qualifications obtained in these questionnaires are included in the 60% reserved for class activities. For students who have an academic exemption from class attendance, these questionnaires may be taken on dates and times different from those established for the rest of the students. The scores that they will reach (maximum 6 points) will not under any circumstances be releasing the contents of the program. |
60 |
|
Assessment comments |
1.- Evaluation of the second opportunity and the advanced
opportunity: a) Second
opportunity: according to article 18, section 5, of the Standards for
Assessment, Review and Claims of Qualifications, the second opportunity must
guarantee the possibility of passing the subject by the student, so it is
necessary to modify the qualification percentages regarding the first
opportunity. Therefore the solution of problems, would suppose 30% of the
qualification, and the objective test 70%. In the second opportunity, the
grades obtained in the continuous evaluation (with a weighting of 30%) will be
kept, the one achieved in the objective test. b) Advanced
Opportunity: The conditions for evaluating the advanced opportunity (art. 19 of
the Standards for Assessment, Review and Claims of Qualifications) will be
specific for this opportunity. This will be evaluated through a test that will
represent 100% of the final grade. 2.- Minimum requirements in the evaluation criteria: No minimum grade is required in the continuous
assessment evaluation. For the objective test it is necessary to obtain 50% of
the grade to be able to pass the subject. This requirement applies to both the
first and second opportunities. In the whole of the two parts, the student must
obtain a minimum score of 5 points to pass the subject, but as long as the
objective test reaches a minimum of 50% of the test score. 3.- Conditions for carrying out the final
evaluation. It is prohibited to access
the exam room with any device that allows communication with the outside and /
or storage of information. 4.- The grade of not presented corresponds when the
student only participates in the evaluation activities that have a weight lower
than 20% of the final grade, regardless of the grade achieved.
|
Sources of information |
Basic
|
MOCHÓN MORCILLO, F. , DE JUAN (2009). INTRODUCCIÓN A LA MACROECONOMÍA. MCGRAW-HILL
MOCHÓN MORCILLO, F. , DE JUAN (2008). INTRODUCCIÓN A LA MACROECONOMÍA EJERCICIOS. EDERSA
DORNBUSCH, R. Y S. FISCHER (VARIAS EDICIONES). MACROECONOMÍA. MCGRAW-HILL
BLANCHARD, O (2017). MACROECONOMÍA. PEARSON
PATEIRO RODRÍGUEZ, C., L.A. VEIGA, L. VARELA, F. BRUNA (2014). PRINCIPIOS DE MACROECONOMÍA. . REPROGRAFÍA NOROESTE, S.L.
PATEIRO RODRÍGUEZ, C, M.J. FREIRE, L.A. VEIGA, L. VARELA, F. BRUNA, M. BARREIRO (2015). PRINCIPIOS DE MACROECONOMÍA. LIBRO DE PROBLEMAS, TEST Y EXÁMENES RESUELTOS. REPROGRAFÍA NOROESTE, S.L. |
|
Complementary
|
MOCHÓN, F. Y VICTOR ALBERTO BEKER (2008). ECONOMÍA, PRINCIPIOS Y APLICACIONES. MC-GRAW HILL
RODRÍGUEZ, J., F. MOCHÓN, Y OTROS (1993). ELEMENTOS Y CUESTIONES DE T. ECONÓMICA. UNED
KRUGMAN, P. WELLS, R. y K. GRADDY (2015). FUNDAMENTOS DE ECONOMÍA . REVERTE
MOCHÓN, F. Y J. DÍAZ DE, REBECA (2010). INTRODUCCIÓN A LA MACROECONOMÍA. EJERCICIOS. EDICIONES ACADÉMICAS
ESCRIBÁ, F.J. Y OTROS (1995). INTRODUCCIÓN PRÁCTICA A LA ECONOMÍA. MCGRAW HILL
JONES, CHARLES, I. (2009). MACROECONOMÍA. ANTONI BOSCH |
|
Recommendations |
Subjects that it is recommended to have taken before |
|
Subjects that are recommended to be taken simultaneously |
|
Subjects that continue the syllabus |
|
Other comments |
Continuous monitoring of the subject is recommended to the student. Attendance at master classes and problem solving activities is advised. The student is advised to solve any doubts that may arise, either in the classroom or in the individual office hours. |
|