Identifying Data 2018/19
Subject (*) Business Administration Code 650G01016
Study programme
Grao en Ciencias Empresariais
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Graduate 2nd four-month period
Second Obligatory 6
Language
Spanish
Teaching method Face-to-face
Prerequisites
Department Empresa
Coordinador
Rodriguez Fernandez, Maria Jose
E-mail
maria.jose.rfernandez@udc.es
Lecturers
Gago Cortés, María Carmen
Rodriguez Fernandez, Maria Jose
E-mail
m.gago@udc.es
maria.jose.rfernandez@udc.es
Web http://campusvirtual.udc.es/moodle/
General description A materia "Organización de Empresas" analiza os aspectos fundamentais do deseño organizativo a partir da estratexia da empresa, para determinar a súa estrutura e as relacións internas. Os resultados de aprendizaxe detállanse no apartado correspondente desta guía.

Study programme competencies
Code Study programme competences
A1 CE1 - Aprender a aprender, por exemplo, cómo, cándo, ónde novos desenvolvementos persoais son necesarios.
A2 CE2 - Auditar unha organización e deseñar planes de consulta (por exemplo lexislación impositiva, inversións, estudo de casos, proxecto de traballo).
A3 CE3 - Comprender detalles do funcionamento empresarial, tamaño de empresas, rexións xeográficas, sectores empresariais, vinculación con coñecemento e teorías básicas.
A5 CE5 - Comprender a tecnoloxía nova e existente e o seu impacto para os novos/futuros mercados.
A6 CE6 - Comprender os principios da enxeñaría e vinculalos co coñecemento empresarial.
A9 CE9 - Comprender os principio éticos, identificar as implicacións para as organizacións empresariais, deseño de escenarios.
A11 CE11 - Definir criterios de acordo de cómo unha empresa é definida e vincular os resultados coa análise do entorno para identificar perspectivas.
A12 CE12 - Definir obxectivos, estratexias e políticas comerciais.
A13 CE13 - Xestión dunha compañía a partir da planificación e control, utilizando conceptos, métodos e ferramentas.
A14 CE14 - Xestionar as operacións da empresa.
A15 CE15 - Xestionar os recursos financeiros.
A16 CE16 - Identificar aspectos relacionados e comprender o seu impacto na organización empresarial.
A17 CE17 - Identificar o impacto dos elementos micro e macroeconómicos na organización empresarial.
A18 CE18 - Identificar as características dunha organización.
A19 CE19 - Identificar novos desenvolvementos de organizacións empresariais para afrontar con éxito o entorno cambiante.
A22 CE22 - Planificar e xestionar os recursos humanos das organizacións.
A24 CE24 - Derivar dos datos información relevante imposible de recoñecer por non profesionais.
B1 CB1 - Que os estudantes demostrasen posuír e comprender coñecementos nunha área de estudo que parte da base da educación secundaria xeneral, e se adoita encontrar a un nivel que, se ben se apoia en libros de texto avanzados, inclúe tamén algúns aspectos que implican coñecementos procedentes da vangarda do seu campo de estudo.
B2 CB2 - Que os estudantes saiban aplicar os seus coñecementos ao seu traballo ou vocación dunha forma profesional e posúan as competencias que adoitan demostrarse por medio da elaboración e defensa de argumentos e a resolución de problemas dentro da súa área de estudo.
B3 CB3 - Que os estudantes teñan a capacidade de reunir e interpretar datos relevantes (normalmente dentro da súa área de estudo) para emitir xuízos que inclúan unha reflexión sobre temas relevantes de índole social, científica ou ética.
B4 CB4 - Que os estudantes poidan transmitir información, ideas, problemas e solucións a un público tanto especializado como non especializado.
B5 CB5 - Que os estudantes desenvolvesen aquelas habilidades de aprendizaxe necesarias para emprender estudos posteriores cun alto grao de autonomía.
B6 CG1 - Que os estudantes formados sexan profesionais versátiles, capacitados tanto de iniciar o seu propio negocio como de desempeñar labores de deseño, planificación, organización, xestión, asesoramento e avaliación nas áreas e departamentos contables, financeiros e fiscais de organizacións empresariais, con especial referencia ás pequenas e medianas empresas.
B7 CG2 - Que os estudantes posúan unha elevada capacitación metodolóxica de xestión e tratamento da información que lles proporcione vantaxes competitivas, non só no seu labor profesional, senón nunha sociedade global en permanente transformación. Para iso, o Grao debe estar dotado dun axeitado nivel de interdisciplinariedade, transversalidad e integración nas súas materias.
B8 CG3 - Que os estudantes presten especial atención aos cambios que, tanto en conceptos, coma en metodoloxía ou en aplicacións, implican no mundo empresarial as novas tecnoloxías da información e as comunicacións. Así mesmo deben poder obter e actualizar os coñecementos específicos que teñan como base a aparición de novas leis e regulamentos que afecten ao mundo fiscal, financeiro ou contable.
B9 CG4 - Que os estudantes integren a aprendizaxe na súa vida e no seu labor profesional, a través da metodoloxía de ensino que lles achega o Grao, o cal lles proporciona unha formación básica xeral que servirá como puntal para a formación continua ao longo da vida.
B10 CG5 - Que os estudantes teñan unha perspectiva integral e destreza no manexo dos conceptos, técnicas e ferramentas empregados en cada unha das diferentes áreas funcionáis, con especial referencia ás contables, financeiras e fiscais da empresa; así como entender as relacións que existen entre elas e cos obxectivos xerais da organización. Todo iso tendo en conta os principios de sustentabilidade e responsabilidade social das mesmas.
B11 CG6 - Que os estudantes saiban identificar e anticipar oportunidades, asignar recursos, organizar a información, realizar asesoramento fiscal e contable, control orzamentario, xestión de tesouraría, auditorías de contas e temas concursais (suspensións de pagamentos e quebras), tomar decisións en condicións de incerteza e avaliar resultados.
B12 CG7 - Que os estudantes sexan capaces de liderar proxectos nas áreas de valoración da empresa, de dirección estratéxica e financeira; deben poder entender a información contable das empresas co fin de obter conclusións e realizar predicións tanto sobre rendementos coma sobre riscos futuros.
B13 CG8 - Que os estudantes identifiquen os requisitos legais da información financeira aos que a empresa debe enfrontarse.
B14 CG9 - Que os estudantes manifesten respecto aos dereitos fundamentais e de igualdade entre homes e mulleres, o respecto e a promoción dos Dereitos Humanos e os principios de igualdade de oportunidades, non discriminación e accesibilidade universal das persoas con discapacidade.
C1 CT1 - Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma.
C2 CT2 - Dominar a expresión e a comprensión de forma oral e escrita dun idioma estranxeiro.
C3 CT3 - Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.
C4 CT4 - Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común.
C5 CT5 - Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras.
C6 CT6 - Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.
C7 CT7 - Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida.
C8 CT8 - Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
Transmitir información, ideas, problemas e solucións a un público especializado como non especializado. B2
B4
B6
B14
C1
C4
Elaborar informes profesionais. A2
B5
B6
B9
C1
C5
Reflexionar de forma crítica sobre o desenvolvemento profesional e establecer necesidades propias de formación. A1
B5
B6
B9
C5
C7
Buscar e sintetizar información relevante sobre o contorno da empresa. A6
A16
A17
A24
B3
B6
B7
B8
B12
B13
C2
C3
C6
Desenvolver estratexias competitivas e corporativas co fin de alcanzar os obxectivos da organización. A5
A9
A11
A12
A13
A14
A15
A16
A17
A19
A24
B1
B6
B8
B10
B11
B12
C4
C6
C8
Describir os principios e os modelos básicos do deseño organizativo. A3
A16
A18
B6
Describir os principais mecanismos de incentivos nas diferentes configuracións estruturais e valorar o seu funcionamento. A13
A16
A22
B6
Analizar e experimentar os procesos de toma de decisións individuais e en grupo. A9
B11
B14
C4

Contents
Topic Sub-topic
Bloque I. ANÁLISE ESTRATÉXICA DAS ORGANIZACIÓNS. - Marco conceptual básico da dirección estrátegica.
- Análise estrátegico interno e da contorna.
- Niveis de estratexia.
Bloque II. TEORÍA DE LA AGENCIA - Fundamentos teoría da axencia.
- Problemas de axencia.
- Conflito de incentivos e contratos.
Bloque III. FUNDAMENTOS DA ESTRUTURA DAS ORGANIZACIÓNS - Principios de deseño organizativo.
- Mecanismos de coordinación.
- Configuracións estruturais.

Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
Guest lecture / keynote speech A2 A3 A11 A13 A16 A18 A22 B8 B9 B10 B11 B12 B13 B14 C6 C8 17 0 17
Speaking test A1 A14 A15 A16 A17 A19 A24 B3 B5 C7 16 18.5 34.5
Document analysis A2 A5 A6 A9 A11 A12 10 15 25
Objective test B1 B2 B4 B6 B7 C1 C2 C3 C4 C5 C6 1 62.5 63.5
 
Personalized attention 10 0 10
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Guest lecture / keynote speech Exposición oral complementada co uso de medios audiovisuais e a introdución dalgunhas preguntas dirixidas aos estudantes, coa finalidade de transmitir coñecementos e facilitar a aprendizaxe.
Speaking test Proba na que se busca responder, de forma oral, a preguntas curtas ou de certa amplitude, valorando a capacidade de razoar (argumentar, relacionar, etc), creatividade e espírito crítico.
Document analysis Procura e análise de datos relevantes para profundar nos conceptos da materia utilizajndo as novas tecnoloxías da información.
Objective test Exame final. O exame final componse de preguntas "abertas".

Personalized attention
Methodologies
Guest lecture / keynote speech
Speaking test
Document analysis
Description
Adaptación das metodoloxías ás circunstancias particulares de cada grupo de referencia.

Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
Speaking test A1 A14 A15 A16 A17 A19 A24 B3 B5 C7 Proba na que o alumno/a, de forma oral, debe dar respuestaa preguntas curtas ou de certa amplitude para valorar os seus coñecementos. 10
Objective test B1 B2 B4 B6 B7 C1 C2 C3 C4 C5 C6 Exame final da materia tipo test. 70
Document analysis A2 A5 A6 A9 A11 A12 Uso de fontes de información adecuadas. Cada grupo debera expor en clase algún tema ou epígrafe da materia profundando no mesmo. 20
 
Assessment comments

Para superar a materia é necesario obter un mínimo de 5 puntos sobre un total de 10 puntos na valoración global (Nota global=70%puntuación obtida na proba obxectiva + 20% nota obtida na análise de fontes documentais + 10% nota obtida na proba oral). Con relación á proba oral, cada alumno/á o longo do curso terá varias intervencións -o número de intervencións non está fixado de antemán. As preguntas orais que se formulen aos alumnos/as poderán ter lugar calquera día da semana que estime a profesora, sen necesidade de previo aviso, e en cada sesión intervirán varios alumnos/as chamados pola profesora. No caso de que a profesora chame a alumno/a e este alumno/a non se atope na aula -salvo causa xustificada- recibirá unha puntuación de cero. Tanto as probas orais como a análise de fontes documentales realízanse ao longo do curso e non é posible a súa realización fose do periodo lectivo. ALUMNOS/AS CON DEDICACIÓN A tempo parcial E DISPENSA ACADÉMICA DE EXENCIÓN DE ASISTENCIA A avaliación realizarase sobre os mesmos contidos e criterios que os alumnos/as con dedicación a tempo completo. Ao comezo do curso estes/as alumnos/as dirixiranse ao profesorado para fixar un calendario de actuacións específico de acordo coa súa disponibilidad para que deste xeito posibilitar a realización da súa avaliación. CONVOCATORIA ADIANTADA E SEGUNDA OPORTUNIDADE Para os/as alumnos/as que se presenten á convocatoria adiantada de novembro, a avaliación só se fará a partir dunha proba obxectiva e para aprobar necesitarán alcanzar un mínimo de 5 puntos sobre 10. No que se refire á 2ª oportunidade de xullo os criterios son os mesmos que os da primeira oportunidade, de tal forma que a nota de avaliación continua obtida arrástrase para formar a nota final. A efectos de cualificación, a cualificación de non presentado corresponde ao alumnado cando só participe de actividades de avaliación que teñan unha ponderación inferior ao 20% sobre a cualificación final, con independencia da cualificación alcanzada. Recórdase que está prohibido acceder ao exame con calquera dispositivo que permita a comunicación co exterior e/ou o almacenamiento de información. Así mesmo, recórdase que calquera alumno sorprendido realizando o exame mediante calquera procedemento fraudulento asignaráselle unha nota de cero no exame (tanto na primeira oportunidade como en xullo)


Sources of information
Basic Grant, Robert M. (2004). Dirección estratégica. Madrid: Thomson Civitas
Navas López, J. E.; Guerras Martín, L. A. (2016). Fundamentos de dirección estratégica de la empresa. Navarra: Thomson Reuters Civitas
Mintzberg, H. (2012). La estructuración de las organizaciones. Barcelona: Ariel

Complementary Kates, A., Galbraith, J.R. (2007). Designing your organization. San Francisco, CA: Wiley
Brickley, J., Smith, C., Zimmerman, J. (2005). Economía Empresarial y Arquitectura de las Organizaciones. . Madrid: McGraw-Hill/Interamericana de España
Douma, S.; Schreuder, H. (2009). Enfoques económicos para el análisis de las organizaciones. Madrid: Pearson
Gibbons, R. (2005). Four Formal(izable) Theories of the Firm? . Journal of Economic Behavior and Organization 58: 202-247.
Cuervo García, A. (2008). Introducción a la administración de empresas. Madrid : Thomson Civitas
Claver Cortés, E. et al. (1998 (imp. 2007)). Manual de administración de empresas. Madrid : Civitas
Gibbons, R. (2010). Organizational Economics and Corporate Strategy, Lectures 1 & 2. . MBA Course 15.903 at the MIT Sloan School of Management. Available at: http://web.mit.edu/rg
Lazear, E. (2000). Performance Pay and Productivity.. American Economic Review 90: 1346-61.
Chermack, T.J. (2011). Scenario Planning in Organizations. San Francisco, CA: Berrett-Koehler Publishers
Gibbons, R. (2003). Team Theory, Garbage Cans, and Real Organizations: Some History and Prospects of Economic Research on Decision-Making in Organizations. . Industrial and Corporate Change 12: 753-87.
Coase, R. (1937). The Nature of the Firm.. Economica, 4: 386-405
Williamson, O. (1979). Transaction Cost Economics: The Governance of Contractual Relations.. Journal of Law and Economics 22: 233-61.


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before
Principles of Microeconomics/650G01002
Business Economics: Management /650G01003

Subjects that are recommended to be taken simultaneously

Subjects that continue the syllabus
Small Business Management and Economics/650G01040

Other comments


(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.