Identifying Data 2020/21
Subject (*) Financial Accounting II Code 650G01017
Study programme
Grao en Ciencias Empresariais
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Graduate 2nd four-month period
Second Obligatory 6
Language
Galician
Teaching method Face-to-face
Prerequisites
Department Empresa
Coordinador
Salvador Montiel, Maria Dolores
E-mail
maria.dolores.salvador@udc.es
Lecturers
González García, Isaías
Salvador Montiel, Maria Dolores
E-mail
isaias.gonzalezg@udc.es
maria.dolores.salvador@udc.es
Web
General description Continuar o proceso de aprendizaxe iniciado na materia Contabilidade financeira I, sobre a elaboración e comunicación da información contable, así como facilitar que o alumno se familiarice coa normativa contable e as súas consecuencias sobre as cifras recollidas nos estados financeiros.
Contingency plan 1. Modificacións nos contidos
Non se realizarán cambios
2. Metodoloxías
*Metodoloxías docentes que se manteñen
Sesión maxistral, discusión dirixida, Obradoiro, proba de resposta múltiple, proba objetiva
*Metodoloxías docentes que se modifican
No se realizarán cambios
3. Mecanismos de atención personalizada ao alumnado
-Correo electrónico: diariamente para facer consultas, solicitar encontros virtuais para resolver dúbidas
-Moodle: Materiais a disposición do alumnado de forma continua
-Teams: Sesiones para o avance dos contidos teóricos e prácticos na franxa horaria que ten asignada a materia. Sesions necesarias par as tutorías
4. Modificacións na avaliación
Non se realizarán cambios
*Observacións de avaliación:
Non se realizarán cambios
5. Modificacións da bibliografía ou webgrafía
Non se realizarán cambios

Study programme competencies
Code Study programme competences
A1 CE1 - Aprender a aprender, por exemplo, cómo, cándo, ónde novos desenvolvementos persoais son necesarios.
A2 CE2 - Auditar unha organización e deseñar planes de consulta (por exemplo lexislación impositiva, inversións, estudo de casos, proxecto de traballo).
A3 CE3 - Comprender detalles do funcionamento empresarial, tamaño de empresas, rexións xeográficas, sectores empresariais, vinculación con coñecemento e teorías básicas.
A7 CE7 - Comprender os principios da lei e vinculalos co coñecemento de negocios e xestión.
A9 CE9 - Comprender os principio éticos, identificar as implicacións para as organizacións empresariais, deseño de escenarios.
A10 CE10 - Comprender e utilizar sistemas contables e financeiros.
A11 CE11 - Definir criterios de acordo de cómo unha empresa é definida e vincular os resultados coa análise do entorno para identificar perspectivas.
A12 CE12 - Definir obxectivos, estratexias e políticas comerciais.
A14 CE14 - Xestionar as operacións da empresa.
A15 CE15 - Xestionar os recursos financeiros.
A23 CE23 - Uso de instrumentos para a análise de entornos empresariais.
A24 CE24 - Derivar dos datos información relevante imposible de recoñecer por non profesionais.
B1 CB1 - Que os estudantes demostrasen posuír e comprender coñecementos nunha área de estudo que parte da base da educación secundaria xeneral, e se adoita encontrar a un nivel que, se ben se apoia en libros de texto avanzados, inclúe tamén algúns aspectos que implican coñecementos procedentes da vangarda do seu campo de estudo.
B2 CB2 - Que os estudantes saiban aplicar os seus coñecementos ao seu traballo ou vocación dunha forma profesional e posúan as competencias que adoitan demostrarse por medio da elaboración e defensa de argumentos e a resolución de problemas dentro da súa área de estudo.
B3 CB3 - Que os estudantes teñan a capacidade de reunir e interpretar datos relevantes (normalmente dentro da súa área de estudo) para emitir xuízos que inclúan unha reflexión sobre temas relevantes de índole social, científica ou ética.
B4 CB4 - Que os estudantes poidan transmitir información, ideas, problemas e solucións a un público tanto especializado como non especializado.
B5 CB5 - Que os estudantes desenvolvesen aquelas habilidades de aprendizaxe necesarias para emprender estudos posteriores cun alto grao de autonomía.
B6 CG1 - Que os estudantes formados sexan profesionais versátiles, capacitados tanto de iniciar o seu propio negocio como de desempeñar labores de deseño, planificación, organización, xestión, asesoramento e avaliación nas áreas e departamentos contables, financeiros e fiscais de organizacións empresariais, con especial referencia ás pequenas e medianas empresas.
B7 CG2 - Que os estudantes posúan unha elevada capacitación metodolóxica de xestión e tratamento da información que lles proporcione vantaxes competitivas, non só no seu labor profesional, senón nunha sociedade global en permanente transformación. Para iso, o Grao debe estar dotado dun axeitado nivel de interdisciplinariedade, transversalidad e integración nas súas materias.
B8 CG3 - Que os estudantes presten especial atención aos cambios que, tanto en conceptos, coma en metodoloxía ou en aplicacións, implican no mundo empresarial as novas tecnoloxías da información e as comunicacións. Así mesmo deben poder obter e actualizar os coñecementos específicos que teñan como base a aparición de novas leis e regulamentos que afecten ao mundo fiscal, financeiro ou contable.
B9 CG4 - Que os estudantes integren a aprendizaxe na súa vida e no seu labor profesional, a través da metodoloxía de ensino que lles achega o Grao, o cal lles proporciona unha formación básica xeral que servirá como puntal para a formación continua ao longo da vida.
B10 CG5 - Que os estudantes teñan unha perspectiva integral e destreza no manexo dos conceptos, técnicas e ferramentas empregados en cada unha das diferentes áreas funcionáis, con especial referencia ás contables, financeiras e fiscais da empresa; así como entender as relacións que existen entre elas e cos obxectivos xerais da organización. Todo iso tendo en conta os principios de sustentabilidade e responsabilidade social das mesmas.
B11 CG6 - Que os estudantes saiban identificar e anticipar oportunidades, asignar recursos, organizar a información, realizar asesoramento fiscal e contable, control orzamentario, xestión de tesouraría, auditorías de contas e temas concursais (suspensións de pagamentos e quebras), tomar decisións en condicións de incerteza e avaliar resultados.
B12 CG7 - Que os estudantes sexan capaces de liderar proxectos nas áreas de valoración da empresa, de dirección estratéxica e financeira; deben poder entender a información contable das empresas co fin de obter conclusións e realizar predicións tanto sobre rendementos coma sobre riscos futuros.
B13 CG8 - Que os estudantes identifiquen os requisitos legais da información financeira aos que a empresa debe enfrontarse.
B14 CG9 - Que os estudantes manifesten respecto aos dereitos fundamentais e de igualdade entre homes e mulleres, o respecto e a promoción dos Dereitos Humanos e os principios de igualdade de oportunidades, non discriminación e accesibilidade universal das persoas con discapacidade.
C1 CT1 - Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma.
C2 CT2 - Dominar a expresión e a comprensión de forma oral e escrita dun idioma estranxeiro.
C3 CT3 - Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.
C4 CT4 - Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común.
C5 CT5 - Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras.
C6 CT6 - Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.
C7 CT7 - Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida.
C8 CT8 - Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
Interpret the economic transactions in the light of the conceptual framework. A1
A3
A10
A11
A14
A15
A23
A24
C3
C7
Ability to present, discuss, and defend different points of view. A12
B2
B3
B4
B7
B9
B11
B12
C4
Learn in an autonomous manner; look for for the solution for new problems by applying the acquired knowledge.Preparation of basic financial statements. A1
A2
A24
B1
B5
B6
C3
C4
C6
C7
Ability to work with others in a consultive way. C1
C2
C3
C4
C5
Assess the consequences of the application of the accounting standards. A1
A7
A10
A11
A24
B8
B13
C3
C6
C7
Have an ethical behaviour in business. A9
B10
B14
C4
C8

Contents
Topic Sub-topic
1. Conceptual framework and accounting regulation. 1.1.- Why do we need accounting standards?
1.2.- The conceptual framework.
1.3.- International accounting standards.

2. Accounting regulation in Spain 2.1.- Background
2.2.- Characteristics and structure of The Spanish General Accounting Plan (SGAP)
2.3.- SGAP in diferent types of companies
3. Inventory 3.1.- Accounting treatment of inventory under the SGAP
3.2.- Lower of cost or market rule.
3.3.- Disclosure in the financial statements.
4. Taxation 4.1.- Income taxes in small companies
4.2.- Value Added Tax (VAT)
4.3.- Other taxes.
5. Recognition of revenue.
5.1.- Revenue recognition revisited. Problem areas.
5.2.- Sales returns and allowances.
5.3. -Long-term contracts.
5.4.- Disclosure in the financial statements.
6. Receivables and accounting payable. Specialised topics. 6.1.- Recognition and measurement.
6.2.- Transfer of receivables.
6.3.- Transactions in foreign currencies.
6.4.- Disclosure in the financial statements.
7. Tangible assets. Specialised topics. 7.1.- The capitalisation decision: borrowing costs, dismantling costs, and heavy maintenance.
7.2.- The valuation decisions. Increase/decrease in value along the holding period.
7.3.-Disclosure in the financial statements.
8. Intangible assets.
8.2.- Recognition and measurement.
8.3.- Research and development costs.
8.4.- Goodwill.
8.5.- Disclosure in the financial statements.
9. Financial investments. 9.1.- Definition and types.
9.2.- Recognition and measurement.
9.4.- Disclosure in the financial statements.
10. Debt and other funding sources. 10.1.- Recognition and measurement of debt.
10.2.- Leasing.
10.3.- Grants.
10.4.- Disclosure in the financial statements.
11. Provisions, contingent liabilities, and employee benefits.
11.1.- Provisions vs contingent liabilities.
11.2.- Recognition and measurement of provisions.
11.3.- Employee benefits.
11.4.- Disclosure in the financial statements.
12. Basic financial statements. 12.1.- The balance sheet.
12.2.- The income statement.
12.3.- Notes to the financial statements.

Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
Guest lecture / keynote speech A1 A2 A3 A7 A9 A10 A23 B9 B10 B11 B13 B14 C1 C2 C4 C5 C7 C8 17 34 51
Directed discussion A11 A12 A14 A15 B2 B5 B8 B12 C3 C6 6 19 25
Multiple-choice questions A24 B1 1 2 3
Workshop B6 B7 19 38 57
Objective test B3 B4 2 8 10
 
Personalized attention 4 0 4
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Guest lecture / keynote speech The teacher presents the main concepts that students need to solve the accounting problems covered in the course.
Directed discussion Discussion of the proposed topics. Both the strenght of the arguments used and the ability to defend them in front of the rest of the students are valued.
Multiple-choice questions Mid-term multiple choice test on an unspecified date.
Workshop Work in groups to solve exercises and cases, both in the classroom and out of the classroom. The teacher will guide this work.
Objective test Final exam covers both theoretical and practical issues.

Personalized attention
Methodologies
Directed discussion
Workshop
Description
The accounting problems proposed to be solved in the classroom are designed to help students in understanding the accounting concepts and in becoming familiar with the accounting technique. With this aim, students will be guided by the teacher, so that they can solve, on their own, the proposed cases.
Group tutorials (4 hours distributed along the term) will be used to discuss those complex cases that requiere a higher degree of personal attention. For these tutorials, the group will be split into two small groups (15 students, aprox.). If possible, group tutorials will be held either in the previous or the posterior time slot in which students have their classes.

Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
Objective test B3 B4 The final exam, covering both theoretical and practical issues, will be held on the date set by the Faculty. 40
Workshop B6 B7 Learning out of the classroom based on solving exercises and cases will be assessed by means of small individual written tests. 0
Multiple-choice questions A24 B1 Mid-term multiple choice test. 60
 
Assessment comments
<p>The proposed methodology seeks two main objectives: i) to create incentives for the student to work on a continuous basis along the term, and ii) to promote self-study strategies. With this aim, the student is asked to:</p>
<p>a) <strong>Prepare, either individually or in group, the questions designed by the teacher to be discussed in the classroom.</strong> Both the strenght of the arguments used and the ability to defend them in front of the rest of the students are valued. The student can get up to 1 extra point to be added to the mark obtained in the continuous evaluation (workshop + mid-term test). The maximum final mark for the continuous evaluation is 5 points.</p>
<p>b) <strong>On a weekly basis, students must solve the exercises and cases proposed by the teacher</strong>. Team work is highly recommended to discuss the possible solutions. At the begining of one of the two sesions of the weak, the teacher will present a small case, similar to those designed to be solved out of the classroom. Students must solve the case individually and the teacher will collect the written solutions. At the end of the term, the teacher will choose, on a ramdom basis, four of these written exercises to be marked. </p>
<p>As for the final exam, students should take into account the agreements of the Executive Committee of the Faculty of Economics and Business (6th July 2011). </p>
<p><strong>Absent qualification</strong>. This qualification will be assigned, exclusively, to those students that had particiapted in evaluation activities with a weighting lower than 20% of the final qualification, independently of the mark obtained in these activities.</p>
<p><strong>Final exam</strong>. &nbsp;It is forbiden to access the classroom where the exam is held with any machine that allows communication with the outside and/or the saving of information.</p>
<p><strong>Evaluation in the July option.</strong> The evaluation criteria used in the first option applies also in the July option.</p>

Sources of information
Basic Sutton, Tim (2004). Corporate Financial Accounting and Reporting. Prentice Hall
Muñoz Jiménez, José (Coord.) (2008). Contabilidad financiera. Pearson
Cervera Oliver, Mercedes; González García, Ángel; Romano Aparicio, Javier (2017). Contabilidad financiera (adaptada al nuevo PGC). Centro de Estudios Financieros
Fhillips, F.;Libby, R. and Libby,P.a. (2016). Fundamentals of Financial Accounting. . McGraw-Hill
Amador Fernández, Sotero; Romano Aparicio, Javier (coordinadores) (2008). Manual del Nuevo Plan General Contable. Centro de Estudios Financieros
Rivero Menéndez, M.R.; Rivero Menéndez M.J. (2010). Supuestos Contabilidad Financiera. Edisofer, S.L.


Complementary (). .
Horngren, C.T.; Harrison, W.T y Bamber, L. S. (2003). Contabilidad. Pearson

Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before
Financial Accounting I/650G01013
Financial Operations Analysis/650G01014

Subjects that are recommended to be taken simultaneously

Subjects that continue the syllabus
Corporate Accounting/650G01030

Other comments


(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.