Datos Identificativos 2019/20
Asignatura (*) Réxime Fiscal da Empresa III Código 650G01027
Titulación
Grao en Ciencias Empresariais
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Grao 2º cuadrimestre
Terceiro Obrigatoria 6
Idioma
Castelán
Galego
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Economía
Coordinación
Morato Miguel, Luis Carlos
Correo electrónico
carlos.morato@udc.es
Profesorado
Garcia Lopez, Javier Angel
Morato Miguel, Luis Carlos
Correo electrónico
javier.garcial@udc.es
carlos.morato@udc.es
Web
Descrición xeral O obxectivo da materia é coñecer o dereito tributario formal, é dicir a forma de relacionarse coa administración tributaria

Competencias do título
Código Competencias do título
A1 CE1 - Aprender a aprender, por exemplo, cómo, cándo, ónde novos desenvolvementos persoais son necesarios.
A2 CE2 - Auditar unha organización e deseñar planes de consulta (por exemplo lexislación impositiva, inversións, estudo de casos, proxecto de traballo).
A3 CE3 - Comprender detalles do funcionamento empresarial, tamaño de empresas, rexións xeográficas, sectores empresariais, vinculación con coñecemento e teorías básicas.
A5 CE5 - Comprender a tecnoloxía nova e existente e o seu impacto para os novos/futuros mercados.
A7 CE7 - Comprender os principios da lei e vinculalos co coñecemento de negocios e xestión.
A9 CE9 - Comprender os principio éticos, identificar as implicacións para as organizacións empresariais, deseño de escenarios.
A10 CE10 - Comprender e utilizar sistemas contables e financeiros.
A11 CE11 - Definir criterios de acordo de cómo unha empresa é definida e vincular os resultados coa análise do entorno para identificar perspectivas.
A12 CE12 - Definir obxectivos, estratexias e políticas comerciais.
A13 CE13 - Xestión dunha compañía a partir da planificación e control, utilizando conceptos, métodos e ferramentas.
A14 CE14 - Xestionar as operacións da empresa.
A15 CE15 - Xestionar os recursos financeiros.
A16 CE16 - Identificar aspectos relacionados e comprender o seu impacto na organización empresarial.
A17 CE17 - Identificar o impacto dos elementos micro e macroeconómicos na organización empresarial.
A18 CE18 - Identificar as características dunha organización.
A19 CE19 - Identificar novos desenvolvementos de organizacións empresariais para afrontar con éxito o entorno cambiante.
A21 CE21 - Identificar e utilizar as ferramentas adecuadas de matemáticas e estatística.
A23 CE23 - Uso de instrumentos para a análise de entornos empresariais.
A24 CE24 - Derivar dos datos información relevante imposible de recoñecer por non profesionais.
B1 CB1 - Que os estudantes demostrasen posuír e comprender coñecementos nunha área de estudo que parte da base da educación secundaria xeneral, e se adoita encontrar a un nivel que, se ben se apoia en libros de texto avanzados, inclúe tamén algúns aspectos que implican coñecementos procedentes da vangarda do seu campo de estudo.
B2 CB2 - Que os estudantes saiban aplicar os seus coñecementos ao seu traballo ou vocación dunha forma profesional e posúan as competencias que adoitan demostrarse por medio da elaboración e defensa de argumentos e a resolución de problemas dentro da súa área de estudo.
B3 CB3 - Que os estudantes teñan a capacidade de reunir e interpretar datos relevantes (normalmente dentro da súa área de estudo) para emitir xuízos que inclúan unha reflexión sobre temas relevantes de índole social, científica ou ética.
B4 CB4 - Que os estudantes poidan transmitir información, ideas, problemas e solucións a un público tanto especializado como non especializado.
B5 CB5 - Que os estudantes desenvolvesen aquelas habilidades de aprendizaxe necesarias para emprender estudos posteriores cun alto grao de autonomía.
B6 CG1 - Que os estudantes formados sexan profesionais versátiles, capacitados tanto de iniciar o seu propio negocio como de desempeñar labores de deseño, planificación, organización, xestión, asesoramento e avaliación nas áreas e departamentos contables, financeiros e fiscais de organizacións empresariais, con especial referencia ás pequenas e medianas empresas.
B7 CG2 - Que os estudantes posúan unha elevada capacitación metodolóxica de xestión e tratamento da información que lles proporcione vantaxes competitivas, non só no seu labor profesional, senón nunha sociedade global en permanente transformación. Para iso, o Grao debe estar dotado dun axeitado nivel de interdisciplinariedade, transversalidad e integración nas súas materias.
B8 CG3 - Que os estudantes presten especial atención aos cambios que, tanto en conceptos, coma en metodoloxía ou en aplicacións, implican no mundo empresarial as novas tecnoloxías da información e as comunicacións. Así mesmo deben poder obter e actualizar os coñecementos específicos que teñan como base a aparición de novas leis e regulamentos que afecten ao mundo fiscal, financeiro ou contable.
B9 CG4 - Que os estudantes integren a aprendizaxe na súa vida e no seu labor profesional, a través da metodoloxía de ensino que lles achega o Grao, o cal lles proporciona unha formación básica xeral que servirá como puntal para a formación continua ao longo da vida.
B10 CG5 - Que os estudantes teñan unha perspectiva integral e destreza no manexo dos conceptos, técnicas e ferramentas empregados en cada unha das diferentes áreas funcionáis, con especial referencia ás contables, financeiras e fiscais da empresa; así como entender as relacións que existen entre elas e cos obxectivos xerais da organización. Todo iso tendo en conta os principios de sustentabilidade e responsabilidade social das mesmas.
B11 CG6 - Que os estudantes saiban identificar e anticipar oportunidades, asignar recursos, organizar a información, realizar asesoramento fiscal e contable, control orzamentario, xestión de tesouraría, auditorías de contas e temas concursais (suspensións de pagamentos e quebras), tomar decisións en condicións de incerteza e avaliar resultados.
B12 CG7 - Que os estudantes sexan capaces de liderar proxectos nas áreas de valoración da empresa, de dirección estratéxica e financeira; deben poder entender a información contable das empresas co fin de obter conclusións e realizar predicións tanto sobre rendementos coma sobre riscos futuros.
B13 CG8 - Que os estudantes identifiquen os requisitos legais da información financeira aos que a empresa debe enfrontarse.
B14 CG9 - Que os estudantes manifesten respecto aos dereitos fundamentais e de igualdade entre homes e mulleres, o respecto e a promoción dos Dereitos Humanos e os principios de igualdade de oportunidades, non discriminación e accesibilidade universal das persoas con discapacidade.
C1 CT1 - Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma.
C2 CT2 - Dominar a expresión e a comprensión de forma oral e escrita dun idioma estranxeiro.
C3 CT3 - Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.
C4 CT4 - Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común.
C5 CT5 - Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras.
C6 CT6 - Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.
C7 CT7 - Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida.
C8 CT8 - Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
Coñecer a canle formal de manifestarse a Administración e os recursos en defensa dos seus dereitos en materia de aplicacion dos tributos A1
A3
A7
A9
A12
A14
A16
A17
A19
A24
B1
B2
B4
B5
B6
B8
B9
B10
B11
B12
B13
B14
C1
C2
C3
C4
C7
Coñecemento das obrigas e deritos do cidadán frente a Administración tributaria A2
A10
A11
A13
A15
A18
B3
B7
C5
Emitir informes de asesoramento sobre situacións concretas de empresas e mercados A21
A23
Coñecemento da Administración electrónica A5
C6
C8

Contidos
Temas Subtemas
Tema 1: Cuestións xerais LEI 58/2003
Dereitos e garantías do obrigado tributario
obrigas accesorias
obrigados e responsables tributarios
Tema 2: Normas comúns sobre actuacións e procedementos tributarios
Iniciación
Tramitación
Terminación
Recursos
Tema 3: Procedementos de xestion tributaria
Iniciación
Tramitación
Terminación
Recursos
Tema 4: Procedemento de inspección tributaria Iniciación
Tramitación
Terminación
Recursos
Tema 5: Procedemento de recaudacion tributaria
Iniciación
Tramitación
Terminación
Recursos
Tema 6: Procedemento sancionador Iniciación
Tramitación
Terminación
Recursos
Tema 7: Recursos de revisión en vía administrativa Reclamación económica administrativa

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Sesión maxistral A1 A3 A7 A9 A12 A13 A14 A15 A16 A18 A19 B1 B2 B6 B7 B8 B9 B10 B12 B13 B14 C1 C2 C4 C5 C7 C8 17 17 34
Proba de resposta breve A7 A10 A11 A12 A17 A21 A23 A24 C6 5 10 15
Actividades iniciais A7 1 0 1
Estudo de casos A2 A5 B3 B4 B5 B11 C3 25 50 75
 
Atención personalizada 25 0 25
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Sesión maxistral Haberá un total de 17 horas de clase maxistral, que estará centrada na exposición dos contidos de cartácter máis teórico.
Proba de resposta breve Esta proba será realizada na data oficial de avaliación que determine o centro para esta materia.
Actividades iniciais Durará unha hora e será a presentación da materia.
Estudo de casos Logo da exposición teórica e de casos relacionados cos procedementos tributarios, realizaranse casos prácticos individualmente ou en grupo a expoñer e debater públicamente

Atención personalizada
Metodoloxías
Estudo de casos
Descrición
Resolveranse dúbidas tanto publicamente (en especial) como con carácter previo á exposicion ao alumno ou ao grupo encargado do caso

Para o alumnado con recoñecemento de dedicación a tempo parcial e dispensa académica de exención de asistencia acordarase un calendario específico de titorías

Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Proba de resposta breve A7 A10 A11 A12 A17 A21 A23 A24 C6 O exame final de carácter teórico-práctico (a realizar con textos legais) valerá 7.
En todo caso é necesaria unha puntuacion mínima de 4 puntos no exame final.
70
Estudo de casos A2 A5 B3 B4 B5 B11 C3 Os traballos e supostos realizados e entregados en prazo ao longo do curso terán unha valoración máxima de 3 30
 
Observacións avaliación

Cualificación de NON PRESENTADO: corresponde ao alumno cando só participe en actividades de avaliación que teñan unha ponderación inferior ao 20% sobre a cualificación final, con independencia da puntación obtida.

Os criterios de avaliación na oportunidade de Xullo e convocatoria adiantada serán os mesmos que na primeira oportunidade.

Alumnado con reconocimiento de dedicación a tiempo parcial y dispensa académica de exención de asistencia: Agás para as datas aprobadas na Xunta de Facultade no que compete a proba objetiva , para as restantes se acordará un calendario específico compatible coa dedicación a tempo parcial e dispensa académica de exención de asistencia

Fontes de información
Bibliografía básica (). .

TEXTOS LEGALES Y BIBLIOGRAFIA(BIBLIOTECA UDC)

Ley General Tributaria 58/2003. Mementos Prácticos F. Lefebvre.
Bibliografía complementaria


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente
Introdución ao Dereito/650G01001
Réxime Fiscal da Empresa I/650G01011
Réxime Fiscal da Empresa II/650G01021

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías