Datos Identificativos 2022/23
Asignatura (*) Análise de Estados Financeiros Código 650G01031
Titulación
Grao en Ciencias Empresariais
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Grao 1º cuadrimestre
Cuarto Obrigatoria 6
Idioma
Castelán
Galego
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Empresa
Coordinación
Ruiz Lamas, Fernando
Correo electrónico
fernando.ruiz@udc.es
Profesorado
López García, Andrés
Muiño Vazquez, Maria Flora
Ruiz Lamas, Fernando
Correo electrónico
andres.lopez.garcia@udc.es
flora.muino@udc.es
fernando.ruiz@udc.es
Web http://http://fv.udc.es/12Ciclo/entrada.asp?pAsignatura=&pAmbito=0&am
Descrición xeral A materia persigue aprender a ler e interpretar as contas anuais de una empresa ou grupo de empresas desde un punto de vista práctico, partindo para elo dos modelos que presentan as empresas españolas, adaptando á información dispoñible as diferentes técnicas desenvolvidas no campo da análise de balances.

Competencias do título
Código Competencias do título
A1 CE1 - Aprender a aprender, por exemplo, cómo, cándo, ónde novos desenvolvementos persoais son necesarios.
A2 CE2 - Auditar unha organización e deseñar planes de consulta (por exemplo lexislación impositiva, inversións, estudo de casos, proxecto de traballo).
A3 CE3 - Comprender detalles do funcionamento empresarial, tamaño de empresas, rexións xeográficas, sectores empresariais, vinculación con coñecemento e teorías básicas.
A7 CE7 - Comprender os principios da lei e vinculalos co coñecemento de negocios e xestión.
A9 CE9 - Comprender os principio éticos, identificar as implicacións para as organizacións empresariais, deseño de escenarios.
A10 CE10 - Comprender e utilizar sistemas contables e financeiros.
A12 CE12 - Definir obxectivos, estratexias e políticas comerciais.
A14 CE14 - Xestionar as operacións da empresa.
A23 CE23 - Uso de instrumentos para a análise de entornos empresariais.
B1 CB1 - Que os estudantes demostrasen posuír e comprender coñecementos nunha área de estudo que parte da base da educación secundaria xeneral, e se adoita encontrar a un nivel que, se ben se apoia en libros de texto avanzados, inclúe tamén algúns aspectos que implican coñecementos procedentes da vangarda do seu campo de estudo.
B2 CB2 - Que os estudantes saiban aplicar os seus coñecementos ao seu traballo ou vocación dunha forma profesional e posúan as competencias que adoitan demostrarse por medio da elaboración e defensa de argumentos e a resolución de problemas dentro da súa área de estudo.
B3 CB3 - Que os estudantes teñan a capacidade de reunir e interpretar datos relevantes (normalmente dentro da súa área de estudo) para emitir xuízos que inclúan unha reflexión sobre temas relevantes de índole social, científica ou ética.
B4 CB4 - Que os estudantes poidan transmitir información, ideas, problemas e solucións a un público tanto especializado como non especializado.
B5 CB5 - Que os estudantes desenvolvesen aquelas habilidades de aprendizaxe necesarias para emprender estudos posteriores cun alto grao de autonomía.
B6 CG1 - Que os estudantes formados sexan profesionais versátiles, capacitados tanto de iniciar o seu propio negocio como de desempeñar labores de deseño, planificación, organización, xestión, asesoramento e avaliación nas áreas e departamentos contables, financeiros e fiscais de organizacións empresariais, con especial referencia ás pequenas e medianas empresas.
B7 CG2 - Que os estudantes posúan unha elevada capacitación metodolóxica de xestión e tratamento da información que lles proporcione vantaxes competitivas, non só no seu labor profesional, senón nunha sociedade global en permanente transformación. Para iso, o Grao debe estar dotado dun axeitado nivel de interdisciplinariedade, transversalidad e integración nas súas materias.
B8 CG3 - Que os estudantes presten especial atención aos cambios que, tanto en conceptos, coma en metodoloxía ou en aplicacións, implican no mundo empresarial as novas tecnoloxías da información e as comunicacións. Así mesmo deben poder obter e actualizar os coñecementos específicos que teñan como base a aparición de novas leis e regulamentos que afecten ao mundo fiscal, financeiro ou contable.
B9 CG4 - Que os estudantes integren a aprendizaxe na súa vida e no seu labor profesional, a través da metodoloxía de ensino que lles achega o Grao, o cal lles proporciona unha formación básica xeral que servirá como puntal para a formación continua ao longo da vida.
B10 CG5 - Que os estudantes teñan unha perspectiva integral e destreza no manexo dos conceptos, técnicas e ferramentas empregados en cada unha das diferentes áreas funcionáis, con especial referencia ás contables, financeiras e fiscais da empresa; así como entender as relacións que existen entre elas e cos obxectivos xerais da organización. Todo iso tendo en conta os principios de sustentabilidade e responsabilidade social das mesmas.
B11 CG6 - Que os estudantes saiban identificar e anticipar oportunidades, asignar recursos, organizar a información, realizar asesoramento fiscal e contable, control orzamentario, xestión de tesouraría, auditorías de contas e temas concursais (suspensións de pagamentos e quebras), tomar decisións en condicións de incerteza e avaliar resultados.
B12 CG7 - Que os estudantes sexan capaces de liderar proxectos nas áreas de valoración da empresa, de dirección estratéxica e financeira; deben poder entender a información contable das empresas co fin de obter conclusións e realizar predicións tanto sobre rendementos coma sobre riscos futuros.
B13 CG8 - Que os estudantes identifiquen os requisitos legais da información financeira aos que a empresa debe enfrontarse.
B14 CG9 - Que os estudantes manifesten respecto aos dereitos fundamentais e de igualdade entre homes e mulleres, o respecto e a promoción dos Dereitos Humanos e os principios de igualdade de oportunidades, non discriminación e accesibilidade universal das persoas con discapacidade.
C1 CT1 - Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma.
C2 CT2 - Dominar a expresión e a comprensión de forma oral e escrita dun idioma estranxeiro.
C3 CT3 - Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.
C4 CT4 - Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común.
C5 CT5 - Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras.
C6 CT6 - Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.
C7 CT7 - Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida.
C8 CT8 - Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
Aprender a elaborar e interpretar a información financeira pública das empresas españolas A1
A2
A3
A7
A9
A10
A12
A14
A23
Aprehensión das competencias nucleares da titulación C1
C2
C3
C4
C5
C6
C7
C8
Competencias do título: Básicas / Xerais B1
B2
B3
B4
B5
B6
B7
B8
B9
B10
B11
B12
B13
B14

Contidos
Temas Subtemas
TEMA 1: PGC. CONTAS ANUAIS: BALANCE E CONTA DE PÉRDAS E GANANCIAS 1. Os Estados Financeiros nol Plan Xeneral de Contabilidade Español (PGC).
2. Os Estados Financeiros nol Marco do IASB (NIC 1)
3. Modelos oficiales de balance e conta de pérddas e ganancias no PGC.
4. Modelos oficiales de balance e conta de pérdas e ganancias no el PGC de PYMES.
TEMA 2: PGC. CONTAS ANUAIS. NORMAS DE ELABORACIÓN 1. Normativa recollida no Código de Comercio
2. Normativa recollida na Ley de Sociedades de Capital e no Reglamento del Registro Mercantil
3. PGC. Parte III.
TEMA 3: PGC. CONTAS ANUAIS: ESTADO DE CAMBIOS NO PATRIMONIO NETO 1. Estado de ingresos e gastos recoñecidos.
2. Estado total de cambios no patrimonio neto.
3. O estado de cambios no patrimonio neto do PGC de PYMES.
TEMA 4. PGC. NOTAS DA MEMORIA

1. Relación de notas da memoria normal.
2. Relación de notas da memoria abreviada.
3. Relación de notas da memoria do PGC de PYMES.
4. Nota de situación fiscal.
5. Nota sobre morosidad.
TEMA 5: O ESTADO DE FLUXOS DE EFECTIVO 1. Concepto de fluxo e fondo. Fondo financeiro
2. Os estados de fluxos financieros: Concepto, evolución histórica e utilidade
3. Concepto de EFECTIVO e medios líquidos equivalentes
4. O estado de fluxos de efectivo: Definición, características e estrutura.
5. Elaboración do estado de fluxos de efectivo.
TEMA 6: INTRODUCCIÓN Á ANÁLISE DE BALANCES. ANÁLISIS PATRIMONIAL
1. Finalidade e enfoques
2. Importancia e limitacións da información contable
3. Clasificación e ordenación do balance para a análise
4. Conta de resultados analítica
5. Técnicas e instrumentos para a análise
6. Ciclo de explotación e ciclo de capital.
7. Período medio de maduración.
8. O capital corriente.
8. Financiamento permanente.
TEMA 7: ANÁLISE ECONÓMICA 1. Análise da composición e evolución da conta de resultados
2. Rendibilidade económica.
3. Rendibilidade económica da explotación
4. Análise do marxe
5. Análise da rotación

TEMA 8: ANÁLISE FINANCEIRA 1. Análise dá solvencia
2. O apancamento financeiro
3. A rendibilidade dous capitais propios

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Sesión maxistral A2 A3 A7 A9 A10 A12 A14 A23 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 B10 B11 B12 B13 B14 C2 C4 C5 C6 C7 C8 17 34 51
Solución de problemas A1 A2 A10 A14 A23 C1 C3 C6 25 50 75
Proba mixta A2 A10 A14 A23 C1 1 3 4
Seminario A2 A10 A14 C1 4 12 16
 
Atención personalizada 4 0 4
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Sesión maxistral Exposición resumida dos temas do programa con axuda de supostos prácticos. Impartirase de forma presencial ou telemática, segundo as condicións existentes e a normativa vixente na data de entrega.
Solución de problemas Resolución de casos prácticos, tanto na aula como fora dela, tanto individual como en grupo. Clases interactivas en grupo grande.
Proba mixta Examen teórico-práctico. Poderá ser presencial ou en liña.
Seminario Explicación e resolución de casos prácticos en titorías en grupo reducido. Poden ser presenciais ou en liña. Dividiranse en 2 sesións de 2 horas por grupo, a primeira das cales terá lugar na 8a semana do cuadrimestre, e a segunda, na 14a semana.

Atención personalizada
Metodoloxías
Seminario
Descrición
Titorías para a resolución de problemas no horario publicado para ela. Poden ser presenciais ou en liña.

Para o alumnado con recoñecemento de dedicación a tempo parcial e dispensa académica de exención de asistencia, acordarase ao inicio do curso un calendario específico de titorías compatible coa súa dedicación, motivo polo cal dito alumnado deberá poñerse en contacto co profesor nos primeiros dez días do cuadrimestre en que a materia se imparte, coa finalidade de fixar o devandito calendario.

Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Proba mixta A2 A10 A14 A23 C1 Exame teórico-practico. 60
Solución de problemas A1 A2 A10 A14 A23 C1 C3 C6 Solución de casos prácticos, que poderán ser presentados oralmente. 40
 
Observacións avaliación

Os cuestionarios de exame se redactarán inicialmente en castelán. Os alumnos que desexen un enunciado en galego deberán solicitalo con unha antelación mínima de 15 días. 


Condicións de realización das probas mixtas:

Está prohibido acceder a aula do exame con calquera dispositivo que permita a comunicación co exterior, ou almacenamento de información. As faltas de disciplina implicarán que o alumno deberá realizar oralmente as probas de avaliación.

Os casos prácticos deberán ser entregados ao longo do curso, dentro dos prazos marcados polo profesor. 


Cualificación de non presentado. Corresponde ao alumnado, cando solo participe de actividades de avaliación que teñan unha ponderación non superior ao 20% sobre a cualificación final, con independencia da cualificación obtida. 

Resolución de problemas: Pódense engadir ata 4 puntos (40% da avaliación total) pola realización e exposición oral ou escrita de prácticas individuais ou grupais. Para tal efecto, os cuestionarios propostos polo profesor deberán ser cumprimentados e enviados nos prazos establecidos. Para avaliar este apartado será necesaria unha asistencia mínima a clase do 70%. Se non se alcanza esta porcentaxe, valorarase con cero puntos.

Probas mixtas: Corresponde á proba ou probas de avaliación que se realizarán no período oficial de oposicións. Representa o 60% da puntuación total a acadar na primeira oportunidade.
Na segunda oportunidade, para poder recuperar a avaliación
continua da primeira oportunidade, tomarase a maior entre:

a) Cualificación acadada ao longo do curso nas metodoloxías
sesión maxistral e solución de problemas (avaliación continua, 60%); máis a cualificación acadada na proba mixta da segunda oportunidade (40%). 



b) Exclusivamente pola calificación acadada na proba mixta
da segunda oportunidade (100%)
Avaliación adiantada
No caso de que ao alumno se lle conceda unha oportunidade de "avaliación adiantada", e soamente neste caso, realizarase unha proba oral e/ou escrita encamiñada a avaliar todas as competencias e contidos propios da materia.
 

Alumnado con recoñecemento de dedicación a tempo parcial e dispensa académica de exención de asistencia:
Agás para as datas aprobadas na Xunta de Facultade no que compete á proba obxectiva, para as restantes probas acordarase ao inicio do curso un calendario específico de datas compatible coa súa dedicación, motivo polo cal dito alumnado deberá poñerse en contacto co profesor da materia nos primeiros dez días do cuadrimestre en que a materia se imparte, coa finalidade de fixar o devandito calendario. As probas terán o mesmo formato que para os alumnos con dedicación a tempo completo.

Outras observacións da avaliación:

1. A importancia dos principios éticos relacionados cos valores de sustentabilidade e nos comportamentos persoais e profesionais

2. Traballarase na identificación e modificación de prexuízos e actitudes sexistas, e incidirase no medio para modificalos e promover valores de respecto e igualdade.

3. Facilitarase a plena integración do alumnado que, por razóns físicas, sensoriais ou psíquicas, ou socioculturais, experimentan dificultades para un acceso adecuado, igualitario e rendible á vida universitaria.

Fontes de información
Bibliografía básica Muñoz Merchante, Ángel (2009). Análisis de estados financieros : ejercicios y test . Madrid : Ediciones Académicas
Muñoz Merchante, Ángel (2009). Análisis de estados financieros : teoría y práctica . Madrid : Ediciones Académicas
ESTEO SÁNCHEZ, F. (2003). Análisis de estados financieros. Planificación y control. Madrid. CEF
GONZÁLEZ PASCUAL, J. (2008). Análisis de la empresa a través de su información económico-financiera : aplicaciones prácticas. . Madrid: Pirámide
GONZÁLEZ PASCUAL, J. (2008). Análisis de la empresa a través de su información económico-financiera. Fundamentos teóricos y aplicaciones. . Madrid. Pirámide
Ministerio de Economía (2021). Plan General de Contabilidad. https://www.icac.gob.es/

Bibliografía complementaria

www.ifrs.org/



https://www.icac.gob.es/


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente
Contabilidade Financeira I/650G01013
Análise das Operacións Financeiras/650G01014
Contabilidade de Custos/650G01023
Dirección Financeira II/650G01025
Contabilidade de Sociedades/650G01030

Materias que se recomenda cursar simultaneamente
Contabilidade de grupos de Empresas/650G01032
Aplicacións Informáticas para a Empresa/650G01035

Materias que continúan o temario
Contabilidade de grupos de Empresas/650G01032
Introdución á Auditoría/650G01033
Sistemas de Información para a Xestión Financeira da Empresa/650G01034

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías